Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 345
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 1 155
  • Мнения: 271
Ако ще чакаш 3то класиране, няма смисъл да изпуснеш записването на 2ро. Първо още не си видял списъка и второ веднага някой може да ти го вземе.
Ако си изтеглиш документите след излизане на списъка (днес), мястото ти ще излезе чак на 4 класиране и до тогава ще си сейф, че имаш шанс да се върнеш.
Има, разбира се. Ако си приет в НЕГ във високия диапазон на бала, но те делят една точка от НПМГ на второ класиране и си сигурен от някъде, че ще има места на трето, не се записваш и играеш на трето, защото на четвърто може и да няма.
Има хора или рискуват, или знаят, че ще има места на трето класиране. Пишеш второ желание НЕГ и ако не успееш, се връщаш пак там, откъдето си тръгнал. Но трябва да си прецениш бала, от това какъв ти е бала, може да си сметнеш риска.
Естествено, ако се запишеш и си изтеглиш документите, пак е същото, но реално ако твърдо си решил да играеш за определено училище е все едно
Е, не може да НЯМА на четвърто, нали аз ще го освободя днес, за да си го имам на четвърто Simple Smile Именно това е идеята. Трябва да си запизан в НЕГ, днес освобождаваш и по този начин имаш гаранция за 4то класиране. А в момента и без това има места за НЕГ, може още на 3то класиране да вляза отново в НЕГ (на едно от свободните), че и отново да имам гаранция за 1 свободно на четвърто.
Категорично няма абсолютно никаква логика да си приет на 2ро класиране и да НЕ се запишеш, да си загубиш без бой мястото. На трето класиране има други места в твоята паралелка, за които и без това ще играеш като второ или трето желание.
С две думи на трето класиране се играе за чуждите места и се състезаваш с всички 800 неприети в никога гимназия. А на четвърто играеш за собственото ти място. Още повече, че там където те класира на 3то класиране също си го пазиш (ако не се запишеш) за 4то класиране. По този начин на 4то класиране играеш за мястото, което си освободил на 2ро и мястото, което си освободил на 3то - имаш 2 места, които сам си си осигурил. На 100 процента ще ги има. Дали някой ще те изпревари по бал вече е друга тема.

# 1 156
  • Мнения: 2 804
По история в клас учителката им беше пускала  филм за балканската война. Моята спала на чина. Като свършил филма и госпожата немилостиво почнала да ги изпитва какво са разбрали, оказало се, че и другите са спали.
И в музей ги водиха, като питах как е било, моята отговори, че гледали някакви тъпи камъни, а после яли сладолед. Имало и един господин, нещо им обяснявал, но му бил смъкнат панталона и му се виждало шкембето, освен това бил напълно плешив, но с мустаци
Толкова за музеите и филмите при нас


Simple Smile)))

Ами, я сега си представете, че така е за доста деца математиката или физиката или музиката. Е, какво, не е нормално ли!? Всеки си е различен.
И, аз тук какво да кажа, назидателно, трябда да се стегне, да учи, да се натиска, да му се слагат още часове по История и като му е трудно и се бори много и така ще станат нещата!

Да, в живота е така, но това се осмисля на малко по-друг етап. Да, трябва да има трудности и борба и те трябва да се захранат от по-рано. Но, тук говорим, че "горките" деца, борили са за НВО, стигнали до що годе добре точки за тяхното влечение, влезнали в ЕГ и там бам до 12 клас да продължат да ги дерат с МАТ, на по-сложно ниво, щото видиш ли трябва да се борят и да им е трудно и пот да се лее и така.

Нека я учат математиката, но по-спокойно в тези паралелки, които са по-далече от математиката. Нека път математиците да успокоят топката по История, География, БЕЛ и т.н., които са по-далече от тях като интерес. Ако това дете, което няма интерес към Историята и учи в профил МАТ, не би трябвало да има такъв учител, който да им завърти веднага двойките или пък да ги води по исторически музеи. Тук говорим за по-големи деца, след 7 клас! Те все пак са избрали нещо, което им харесва.

Всичко трябва да е с баланс - и математиката, и Балканската война. Stuck Out Tongue Winking Eye
За мен е недопустима липсата на уважение към тези, които са си дали живота, за да можем ние тука свободно да си скубем плитите и да се чудим за какво да мрънкаме. И точно това неуважително отношение към българската история лекичко ме потриса. Човек, който не познава историята си, трудно би могъл да вземе адекватна обществена позиция по редица въпроси. Та, да, и историята е важна също толкова, колкото математиката. И въобще всички предмети имат своята важност, само да вземат качествено да ги балансират и да бъдат по-достъпни като информация.

# 1 157
  • Мнения: 2 070
Само, че ако не те приемат на 3 в някое от желаните не пазиш нищо. А и на 4то не се знае кой с какъв бал ще се появи.

# 1 158
  • Мнения: 271
Може още на 3то да се паднеш отново в собствената ти паралелка и да се откажеш от 4то. Тогава мястото, което си освободил, ще го вземе накой по-смел, който играе на 4то. Но така или иначе играта от днес нататък е за смелите. По-добре е да си си осигурил ШАНС за 4то, отколкото да си си предал мястото още от сега Wink чрез незаписване на 2ро. Всичко е увеличаване на шансове. Щом
ще играеш, погрижи се за шансовете си. Поне каквото зависи от теб. Другото е късмет.

Споеред мен тези, дето са си дали мястото без бой на 2класиране и изобщо не са се записали (за да имали място на 3то), просто ги е било срам да се запишат и след ден да си изтеглят документите. Друга логика нямам Simple Smile Защото ако си записан на 2 класиране и видиш липса на места по обявения списък за трето......... ами може изобщо да се откажеш да играеш. Седиш и не се отписваш. (както направих аз днес като видях, че НПМГ има само 2 места и не си струва да се рискува)

# 1 159
  • Мнения: 2 222
Места се освобождават на 3то класиране, защото:
1. детето е записано към училище, което не е в системата на мон на второ класиране /МК или частно/;
2. имало е кандидати от други области заради спорта, които не са имали намерение да се записват;
3. някой родител не е достатъчно наясно как работи системата на класирането и не е записал на второ детето си
4. решили са да се запишат при другия близнак, където подредбата на желанията е друга

Може да има и други причини, за които не се сещам.
Ако някой е искал с по-малък риск да играе на 3то, схемата трябва да е чрез записване и отписване на второ, както го е описала Shushi2.

# 1 160
  • Мнения: 810
Последният срок за записване в АК е един ден след излизане на първо класиране. Много от децата, които са приети там изобщо не са подреждали  желания в infopriem.

# 1 161
  • Мнения: 205
Последният срок за записване в АК е един ден след излизане на първо класиране. Много от децата, които са приети там изобщо не са подреждали  желания в infopriem.

АК са приемали деца/резерви до 17.07, част от тези деца са били със сигурност в infopriem и са си пазили местата до последно, за по-голяма сигурност. Лично аз познавам такова дете, влязло там като резерва и държало мястото си в държавно училище до сега, за всеки случай.

# 1 162
  • София
  • Мнения: 796
Ну Заяц, просто има деца, които предпочитат дадена ДГ пред АК. От АК възстановяват таксата, ако се отпишеш, така че не им пречи да са записани дори и при първия прием в АК (може и при втория) и да участват и на второ класиране за желаната ДГ.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 18:58 от Magenta2022

# 1 163
  • Мнения: 153
https://btvnovinite.bg/predavania/lice-v-lice/ministarat-na-obra … stnite-uroci.html

Мисля, че е интересно за гледане и доста логично обяснено. За съжаление на много от феновете на МАТЕМАТИКАТА и ПРИРОДНИТЕ НАУКИ, няма да се увеличи материала и няма да стане “по-интересно” за децата, разбиращи и предпочитащи точните науки. Напротив, идеята е тези, които по-трудно се справят да имат няколко часа повече за да усвоят материала. Не съм вярвала, че ще го кажа, но съм съгласна с Министъра.

# 1 164
  • Мнения: 810
Има много и различни частни случаи. В infopriem има фиктивни играчи,  чиито деца вече са записани в ЧУ и единствената им цел е да кажат...."Бяхме приети и в.... НЕГ примерно".... Аз познавам поне дестина такива.

# 1 165
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Много сложна схема с това 3то и 4то класиране. От моята камбанария още на 1во може така да подредиш нещата, че да си приет в приемлива паралелка поне.
Поне аз така наредих нещата и се получи. Математиката, дето толкова я либя, ми помогна.

# 1 166
  • Мнения: 64
Тук една дискусия за разнообразяване на учебния процес с водене по музеи. Досегашното квартално училище на сина ми може да бъде похвалено в някои аспекти. Но в други търпи жестока критика. За 7 години не заведоха тези деца никъде. Буквално. При условие, че исторически музей има на 7-8 минути пеша от училището. Парк на 2 мин пеша- един час по биология не проведоха там. Никакви екскурзии, зелени, бели училища. Имах един учител по рисуване в 5-7 клас. Поне на 2-3 художествени изложби годишно ни водеше и провеждаше часовете в галериите. На място ни показваше техники в графиката, живописта- акварел, маслени бои, скулптура, малки пластики. Човекът си заслужи огромното уважение и спечели дисциплина и старанието ни в часовете му. Доколкото зная- никой от съучениците ми не стана художник. Но съм сигурен, че в друг випуск, е запалил нечий интерес и там е посял зрънце.

# 1 167
  • Мнения: 16 954
От чисто любопитство следя класирането в моя град. В седемте най-желани гимназии, две от които са ПГ, няма нито едно място за трето класиране, а в още три има единични места (1-5). Други години в първите седем излизаха по някое и друго свободно място за трето класиране. Местата са в "обичайните заподозрени".
Едни познати искаха за детето училище, в което има само едно място, детето им е прието и записано още на първо класиране по по-ниско желание, за което още има свободни места, иначе спрямо бала на момчето добър избор. Чудя се да им кажа ли за това свободно място и да пробват да играят за него или не.

# 1 168
  • Мнения: 271
Mama Ru, много зависи колко точки ги делят от желаното място и колко незаписани кандидати има в града (както в София са 800, които изобщо не бяха приети досега). При висока бройка неприети ученици и повече от 1т разлика на ученика с желаната паралелка - НЕ рискувайте да се пробвате.
Освен ако в сегашната му паралека все още седят 4-5 свободни места........ това също е фактор. Ако е в нежелана паралелка и няма да дойдат хора да я заемат. Винаги може да се върне.

# 1 169
  • Мнения: 16 954
Ако беше синът ми може би щяхме да пробваме. Те са чужденци и не разбират системата за кандидатстване. Майката искаше едното училище повече и изброиха няколко специалности, но сега само в едната има място. На момчето не му стигаха 25 точки на второ класиране, а балът падна за второ класиране. В паралелката, в която е записан в друго училище има останали 8 свободни места. На теория, желаещите трето класиране ще играят за единичното място, той може да се отпише, да подаде за това едно място, но най-вероятно отново ще бъде класиран там, където е. Говорим за ниски балове, в диапазона 200-250.

Общи условия

Активация на акаунт