Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 490
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 1 005
  • София
  • Мнения: 30
Прави ми впечатление, че у нас много държим да им е трудно на децата. Ако са се мъчили, трудили, ако с пот и мъки са преминали през училище, само тогава можем да ги поздравим, че са направили нещо.
Не разбирам защо трябва да е така. Много по-лесно и смислено би било, ако всеки следва интересите си и се развива в области, в които се чувства сигурен и щастлив. Тогава и работата след това ще бъде удоволствие.

Тоест ... да ги оставим без образование и да станат безделници и развей-прах ли. Така звучи защото.
То и на мен ми бе трудно 5г в университета, четене, учене, ама за да станеш що горе кадърен специалист, си трябва учене и да ти е трудно. Или викате слагаш учебника под възглавницата, спиш и на сутринта знанието ти е в главата.
Честно - така ми звучат някои постове. Сакън да не отворят учебник, да седнат да прочет, да помислят, па да напишат домашното - ама не, трудно е това, давай да не ги караме.
Може и да  не разбирам съвсем, нямам претенции, но труд си трябва във всяко начинание. Знанията няма как да се налеят без четене в главата, или аз поне не знам за такъв вариант.

Не пресилвайте нещата с такъв тип постове.

Аз се съмнявам, че има 1 човек в този форум, който мисли математика за ненужна или тъй като не е любим предмет на детето му, хайде да не отвори учебника след 7 клас! Усещането ми е, че всички уважават математика, смятат я за важен и основополагащ предмет.

Това, което дискутираме тук е как да направим така, че тези, които по-малко им въври и по-малко я обичат, да продължат да я учат, но просто с малко по-бавен темп или с малко по-ниско ниво на сложност и обем. А, пък останалите, които я обичат да бъде с по-високо ниво.

Абсолютно същото важи и за всички останали предмети. Просто математиката е по-захапана тук, тъй като имаше НВО и т.н.


Това, което аз не разбирам напълно е, защо деца, които обичат математиката и усещат, че това е тяхното не записват МП, ами ЕГ? Все пак има училища, където водеща е математика и има преподаване на езици. Ако тези деца искат да научат език може допълнително да запишат школа. Или обратното, ако им е по-важен езика, тогава да запишат ЕГ и да запишат школа по МАТ. В крайна сметка има и профили ИИ на език + МАТ, но са по-редки, всъщност това ли е един от проблемите? По-малко паралелки ИИ език + МАТ?

# 1 006
  • Мнения: 2 223
....

Това, което дискутираме тук е как да направим така, че тези, които по-малко им въври и по-малко я обичат, да продължат да я учат, но просто с малко по-бавен темп или с малко по-ниско ниво на сложност и обем. А, пък останалите, които я обичат да бъде с по-високо ниво.

....


И сега е така. Децата, които искат да учат много математика се насочват към такива училища. Дали са достатъчно е друга тема.
След завършване на първи гимназиален етап, тия с по-голям интерес имат опцията за профил, ако училището предоставя такъв.
Новите промени на хорариумите по математика няма да променят картината съществено.

# 1 007
  • Мнения: 1 919
На доста родители им е трудно четенето с разбиране, но иначе са доста гръмогласни.
Сеса написала съм не само с микроскоп, а не да не се ползва микроскоп. Нали не вярваш, че във всяко училище може да се инсталира мощен електронен микроскоп за да гледат устройството на клетката? Имаш ли идея колко тежи и какъв обем заема.
И да продължавам да твърдя, че материала не трябва да е само изпят сух научен текст. Дори и в университета човек трябва да харесва и обича това което учи. Иначе наистина е мъчение.

# 1 008
  • Мнения: 205
На мен ми се струва, особено за нашия набор, че просто ще стане от единия в другия крачол. Дъщеря ми така или иначе щеше да избере профил математика 11 клас, сега просто вместо 5 часа, ще има 4, но пък задължителните часове се увеличават с 1, т.е. все тая. По втория език също надали ще се промени бройката, защото училището има 2 часа да разпределя ИУЧ и най-вероятно 1 ще отиде за езика, за да няма промяна в обучението.

Относно това, защо деца обичащи МАТ записват ЕГ, просто защото не са влезли в МГ, и следващите по "елитност" са ЕГ-тата. За тях потенциално по-добрата среда е приоритет пред математическия профил.

# 1 009
  • София
  • Мнения: 796

По темата с интересното - става интересно, когато учителят знае как да ги запали, със или без клипчета и занимателни игри, а и все пак зависи от възтастта. Обаче, за да ги увлече учителят в неговата наука, трябва желание, хъс за работа и най-важното - призвание. Единици са такива учители - това е реалността. Ако искаме промяна, няма да я постигнем с местенето на бройки часове и пренаписването на учебници.

Така е, напълно съм съгласна. Детето има един такъв учител по английски в 6ти клас (не е българин) и сега ще му преподава и в седми. Хич не е лесно да се учи при него, обаче толкова интересни и полезни неща правят в часовете - не само във връзка с научаване на езика. Децата много го обичат и се стараят. То се пишат есета, творчески задачи на английски, гледат се и се обсъждат филми. И накрая на годината им каза - тази година много се постарахте, научихте много, последните две седмици имате свободни часове при мен - навън на двора.

# 1 010
  • Мнения: 271
Точно - ако имаше достатъчно математически, нямаше да ходим в езикова. При моето дете така стана сега - отива в езикова, за да е в добра среда и защото там има добър резултат на НВО математика 10клас. Тоест има добри учители по математика и ще избира такъв профил.
Все пак мисля, че този проблем седи  само в големите градове, където има недостиг на математически гимназии. И определено паралелка с профил математика не върши работа. Нивото е по-ниско от елитна езикова с добър учител по математика.
Всеки казва, че ако искаш математика - отиваш в математическа, ако искаш компютри - ТУЕС, а не профил софтуерни и хардуерни науки в 32ро, което е езиково. Как езиково ориентирано училище ще ти предложи ниво по компютри като нямат квалифицирани учители? Не става. Ще получиш средно ниво, но не и нещо конкурентно на ТУЕС.

# 1 011
  • Мнения: 7 667
Според писаниците тук доста деца искат, последните страници се чепка тази пуста математика.
Моето дете също в един момент искаше, но после се отказа като видя училищата. Явно не му е такъв мерак, макар че е доста добре с математиката. Предполагам, че няма да има проблеми с нея и след 7ми клас. Възприема материала по МАТ лесно и бързо, явно мозъка му така щрака, също и с физиката няма проблем. Виж като чуе биология и му става лошо, едвам изкрета там с 4ка за годината.
И защото е добре с математика бързо схваща и правилата в българския език, с литературата са скарани.
Описа 1:1 моето дете. Да ги запознаем, сигурно ще станат големи приятели, тъй като от това, което пишеш, са еднакви. (е, ние имаме 6 по ЧП, но защото физиката му върви, първият срок учиха физика и има 6, втория срок 5 и му оставиха 6 за годината).

# 1 012
  • Мнения: 153
Здравейте!
Моля да ме извините, че прекъсвам така интересната тема за “математиката в училище” и още по-голямо извинение, че ще питам нещо, което някъде назад в темата видях, но пропуснах 😆
Какво означава в “infopriem”, в раздела за “план прием”, новата графа “допълнително” и дали това по някакъв начин засяга вече записаните деца? Да не кажете, че съвсем съм изплискала - помня, че беше нещо свързано с децата от “допълнителна дата на НВО”, но… пак да питам 😉

# 1 013
  • Мнения: 491
Soul Free, така е, но това са единици или десетки хайде на фона на останалите.  Аз говоря за масата, за средностатистическия ученик.
Както и да е.
Айде да излизат тези места, че явно тази година ще има и бум на рисковиге играчи😉.

# 1 014
  • София
  • Мнения: 483
На мен учебника по мат ми се стори добре написан. По-ясно от разписана задача здраве му кажи. Абревиатури не видях в нашия за 6 клас. 
Има деца, които и знаят какво стои зад абревиатурата, и за какво се ползват НОД, НОК и НОЗ в живия живот, не в ясно разписани задачи, но са малцинство. Както вероятно и сред нас има хора, които знаят що е то апосиопеза и даже я ползват 😉
НОД, НОК и НОЗ - Логиката е "най-тра-ла-ла". Може да е "най-малко", може да е "най-голямо". Ако не е международно приет термин/означение, на български трябва задължително да е разписано с думи.

# 1 015
  • Мнения: 83
Прави ми впечатление, че у нас много държим да им е трудно на децата. Ако са се мъчили, трудили, ако с пот и мъки са преминали през училище, само тогава можем да ги поздравим, че са направили нещо.
Не разбирам защо трябва да е така. Много по-лесно и смислено би било, ако всеки следва интересите си и се развива в области, в които се чувства сигурен и щастлив. Тогава и работата след това ще бъде удоволствие.

Тоест ... да ги оставим без образование и да станат безделници и развей-прах ли. Така звучи защото.
То и на мен ми бе трудно 5г в университета, четене, учене, ама за да станеш що горе кадърен специалист, си трябва учене и да ти е трудно. Или викате слагаш учебника под възглавницата, спиш и на сутринта знанието ти е в главата.
Честно - така ми звучат някои постове. Сакън да не отворят учебник, да седнат да прочет, да помислят, па да напишат домашното - ама не, трудно е това, давай да не ги караме.
Може и да  не разбирам съвсем, нямам претенции, но труд си трябва във всяко начинание. Знанията няма как да се налеят без четене в главата, или аз поне не знам за такъв вариант.
Не да ги оставим, а като полагат усилие да бъде с желание, а не с омраза. Има разлика да полагаш усилие за нещо интересно и това, което реално се случва.
Да, учи се с усилие, но това далеч не значи да се измъчваш, да ти е гадно и да те поздравят на финала, че си оцелял от този ад. Напротив- да ти е интересно, да положиш много повече усилия само защото ти е любопитно. Децата са естествено любопитни и това трябва да се ползва, а не да се убива. И това, че нямало време за интересни неща е пълна заблуда! Като е интересно се учи повече за единица време. Това е много честа заблуда, че опити и експерименти "губят" времето. Тъкмо обратно - визуализира се и не е нужно да обясняваш скучни приказки по 2 часа.
 И, НЕ, интересно не е кличпета! Интересно е практика, истински неща за пипане и гледане, ПРАВЕНЕ.
За справка погледнете сайтовете на научните музеи в западна Европа - конретно един има в Германия, Франкфурт например - сайънс музеум - там УЧИТЕЛКИТЕ водят децата през ваканциите, а не в градинката пред блока. Лостова система е една греда, на която децата стъпват. Макари са едни люлки, където сядаш и дърпаш собствената си тежест - 3 люлки с различен брой макари - усещаш с мускулите си колко е лесно да изтеглиш себе си с повече макари.
Точно там сме ходили и беше много интересно за децата, като тип практика на наученото. Иначе хал хабер си нямат от физика, механика или биология на практика. Помня всичките изброени от Вас игри, то и аз им се радвах 😃

# 1 016
  • София
  • Мнения: 30
....
И да продължавам да твърдя, че материала не трябва да е само изпят сух научен текст. Дори и в университета човек трябва да харесва и обича това което учи. Иначе наистина е мъчение.

Ами, да! Ако намалят обема и сложността за дадени паралелки, тогава ще има повече време за креативност.

От друга страна, в МП, където няма нужда от креативност, защото децата ВИЖДАТ с лекота задачите, там ще усложняват и ще взимат повече материал.

А, там където учителите са супер креативни и успяват да предадат целия материал бързо и интересно - нека има начини да бъдат стимулирани. Но, това е ясно, че са много редки случаи.

# 1 017
  • Мнения: 808
Здравейте!
Моля да ме извините, че прекъсвам така интересната тема за “математиката в училище” и още по-голямо извинение, че ще питам нещо, което някъде назад в темата видях, но пропуснах 😆
Какво означава в “infopriem”, в раздела за “план прием”, новата графа “допълнително” и дали това по някакъв начин засяга вече записаните деца? Да не кажете, че съвсем съм изплискала - помня, че беше нещо свързано с децата от “допълнителна дата на НВО”, но… пак да питам 😉
И аз я гледах тази графа, но мислех, че там ще са паралелките за трето класиране?

# 1 018
  • Мнения: 2 070
Ох, явно и за свободните места ще чакаме като за класиранията...следобед!

# 1 019
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Не става дума за мощен електронен микроскоп,а за съвсем обикновени както ние едно време имахме. На 2ма души по 1 микроскоп. Доста неща гледахме и беше интересно. По химия колко опита сме правили, по физика също. Съвсем по-различно е отношението на човек към нещо като го пипне.

Общи условия

Активация на акаунт