Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 485
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 1 035
  • Мнения: 2 804
Аз мога да споделя какво ме впечатли от последното ходене до Виена в Природоначуният им музей - попаднахме на калс ученици видима възраст 5-7 клас, които бяха с преподавател, който им беше разпечатал някакви задачи и децата трябваше да намерят отговора, разглеждайки експонатите. Предполагам, че материала за тестовете е бил от учебният. За обхвата на експонатите няма да коментирам на светлинни години сме - експонати показващи радияция, вулканична дейност, морски течения и какво ли не. Аз лично бих се радвала, ако тук се обръща малко повече внимание на практиката, но сме далеч още от такъв тип обучение...
Само да кажа, че в България всеки музей предлага образователни програми за ученици. Друг е въпросът колко се посещават. Иначе доста интересно се представя информацията, но уви интересът не е особено голям.
Колко от вашите деца са посетили образователна програма в някой български музей?
Моето като беше в началното училище, не помня вече в кой клас, лятната ваканция го записах на лятна занималня в природонаучния музей, в сърцето на София, на Царя и Раковска. Противно на очакванията ми, страшно много му хареса (а не обича биологията!) Извеждаха ги и навън, зад музея между Царя и Московска има огромни поляни, играеха на открито на чист въздух, но повечето време прекарваха все пак в музея и не му омръзна! Чак накрая като ходих да го вземам, той ме разведе из целия музей и ми показа и обясни всичко, срам не срам, признавам си, че не бях влизал. Те са 4 огромни етажа, пълни с животни (включително акули), растения и минерали. Две седмици изкара детето в този музей и когато всичко свърши, съжаляваше, че няма още. Бях изумен колко много е научил - когато ме развеждаше из музея, такива неща ми разказа за животните, растенията и минералите, които и аз не знаех. Това бяха най-смислено прекараните му две седмици от всички летни ваканции чак досега.
И какво стана после, да не мислите, че почна да печели национални олимпиади по биология? В училище биологията се преподава ужасно, скучно и неразбираемо. В резултат - не я заобича, а всичко научено в музея, го забрави много бързо (а беше научил наистина като да се яви на олимпиада, но в началните класове няма олимпиади). Всичко забрави, всичко отиде на кино и пак биологията заедно с историята не са му любими. А в музея го запалиха, беше му интересно и приятно - после часовете в училище унищожиха всичко.
Ето точно това имах предвид. Не само във Виена има тази опция, но българските музеи се неглежират редовно. Както неотдавна стана известно, техните служители по цял ден "бършат прах", а финансирането им наистина е доста трудно, противно на мнението, че може да си участват на общо основание по различни проекти. Ама то човек трябва да е поне малко запознат.

# 1 036
  • Мнения: 2 804
....
Какво значи да си извадят артефакти от джоба. Явно шмърциплянку не е посещавала скоро музеи. Има доста нови археологически открития, които сред обработка са музейни експонати. Явно от джоба си ги вадят.
Но и в музеи, пещери и други обекти Има огромно значение на какъв гид ще попаднеш.
Не, аз даже никога не съм посещавала музей през живота си. Отивам да се срамувам в ъгъла.
А за артефакта от джоба чисто и просто беше ирония, но.... нека да спра до тук.

# 1 037
  • Мнения: 2 440
Здравейте!
Моля да ме извините, че прекъсвам така интересната тема за “математиката в училище” и още по-голямо извинение, че ще питам нещо, което някъде назад в темата видях, но пропуснах 😆
Какво означава в “infopriem”, в раздела за “план прием”, новата графа “допълнително” и дали това по някакъв начин засяга вече записаните деца? Да не кажете, че съвсем съм изплискала - помня, че беше нещо свързано с децата от “допълнителна дата на НВО”, но… пак да питам 😉
И аз я гледах тази графа, но мислех, че там ще са паралелките за трето класиране?
Това са децата от допълнителната дата, които са били в болница и са изпуснали нво

А за трудната математика. Не ми допада мантрата, на моето дете му е трудно, дайте да я опростим. Ами хубуу, то така все на някой нещо му е трудно, дайте да махнем и училището. Аз пък не искам история да учат, първо защото 90 процента е манипулирана, второ защото на моето дете му е скучна и съответно трудна. Не мога да го понасям тоя Вазов, трябва да се изхвърли и да сложат Толкин, Властелинът на пръстените. Много по-интересно ще е.

# 1 038
  • Мнения: 1 919
....
Какво значи да си извадят артефакти от джоба. Явно шмърциплянку не е посещавала скоро музеи. Има доста нови археологически открития, които сред обработка са музейни експонати. Явно от джоба си ги вадят.
Но и в музеи, пещери и други обекти Има огромно значение на какъв гид ще попаднеш.
Не, аз даже никога не съм посещавала музей през живота си. Отивам да се срамувам в ъгъла.
А за артефакта от джоба чисто и просто беше ирония, но.... нека да спра до тук.
Ирония към кого? И защо е нужно непрекъснато да се заяждате в темата?
Явно на много хора образованието в България им се струва супер и всеки, който напише нещо против бива нападнат.

# 1 039
  • Мнения: 3 038
Всичко много хубаво, но как в рамките на часа да отидат до музея, да изслушат урок нагледно и да се върнат за следващия час? Ако е след училище, трябват декларации, разрешение от директор, допълнително заплащане за учителя и т.н. Всичко опира да липса на гъвкавост и визия за развитие. Докато всичко е в ясна рамка лесно ще управляваме резултати , статистики и пр. Ако искаме да излезем от шаблона трябва всички по веригата да го направят, за което липсва желание по обясними причини.

# 1 040
  • Мнения: 35 371
Кога точно да ги водят по тези музеи?
Това може да се организира при неучебен, но присъствен ден, един-два пъти годишно. Иначе как точно ще стане? В 40-те минути час?
Да не говорим, че на половината деца им е безинтересно, седят си някъде и си цъкат по телефоните.

# 1 041
  • София
  • Мнения: 483
.....
Колко от вашите деца са посетили образователна програма в някой български музей?
Моите, редовно, но има много какво да се желае от базите им!
Като например? Да си извадят някои интригуващи нови артефакти от задния джоб ли?
Имате ли представа как се финансират музеите, за да могат да поддържат дори съществуващата си база?
Като пример могат да се посочат  "Земята и хората" и  "Природонаучния музий" -  ужасно непроветрено,  докато  бяхме вътре и малчо се заглеждаше с голям интерес в експозицията, минаха няколко ученически екскурзии - излязоха на бегом. За музея на Софийския университет - нямам думи - вечно затворен и прашасял. Отварят частично само в ден на отворените врати.  Асеновградчани слагат СУ в малкия си джоб.
Не отричам ролята на финансирането, но и бездушието е велик фактор.  Ако да си музеен работник е службичка, какво може да се очаква? Ако си учен, който пази знанията само за себе си,  как ще намериш последователи?  Децата не чатат монографии.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 14:03 от xxxxxx

# 1 042
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Всичко много хубаво, но как в рамките на часа да отидат до музея, да изслушат урок нагледно и да се върнат за следващия час? Ако е след училище, трябват декларации, разрешение от директор, допълнително заплащане за учителя и т.н. Всичко опира да липса на гъвкавост и визия за развитие. Докато всичко е в ясна рамка лесно ще управляваме резултати , статистики и пр. Ако искаме да излезем от шаблона трябва всички по веригата да го направят, за което липсва желание по обясними причини.
Е нали в МОН правят реформи? Да го помислят и това. Но в МОН нищо практично и полезно не предлагат/приемат.
Спокойно може да кажем 2-3 часа по история да се вземат в половин учебен ден, а на техните места по програма да са пропуснатите други предмети, примерно. Сигурно има и други варианти. Също и да се спрат с тези високи цени на екскурзиите, които не са непоносими, ами доста завишени и се започва - ма щот карали деца, ма застраховка, ма 3-4 места за учителите, бла, бла. Хайде МОН да отпуска за всеки клас средства за поне 4 екскурзии годишно с цел обучение. Иначе знаят да местят часове, да умуват колко по-зле да направят някое НВО, добавят, махат и после - ние реформирахме.
П.П. също може и музея да дойде при децата стига да има желание и организация. Ще вземат артефакти или презентации и ще изнесат на децата лекция, която ще е по--интересна от сухия материал в учебниците

# 1 043
  • София
  • Мнения: 796
Това с музеите и други места за посещение трябва да е заложено като часове в учебната програма, иначе невъзможна работа. Когато е редовен час, телефоните се събират и се раздават накрая. При нас в училището така процедираха.
Ние като деца ходехме по биология на опитно поле, беше готино. Не ми харесваше обаче "дисекцията" на жаби в час, бррр...

# 1 044
  • Мнения: 2 440
Няма как училището да е забавно и материалът да влиза с песен в главата. Това са някакви смешни утопии. Няма ли трудности, човек не се ли пребори да ги преодолее, ще израсте един глезльо, който няма да има умения да живее. Не казвам, че училището трябва да е някаква казарма, далеч съм от това. Но няма как да се търси лесното и приятното, защото няма да има никакъв резултат

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 14:29 от Априлски душ

# 1 045
  • Мнения: 1 919
Екскурзиите освен с висока цена, често са на едни места.... нашите ги водиха последно в Мелник. Сигурно е ок, ако им покажат географски и етнографски неща. Но за съжаление центъра на екскурзията е обяда в местни заведения.

# 1 046
  • София
  • Мнения: 796
Не да е забавно, това не е увеселителен парк, а училище. Да е интересно. Когато си преживял и пробвал нещо в реалността, го помниш и може да се запалиш. Детето на Аманда сигурно затова харесва биологията, а детето на Мецан, не.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 14:09 от Magenta2022

# 1 047
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Няма как училището да е забавно и материалът да влиза с песен в главата. Това са някакви смешни утопии. Няма ли трудности, човек не се ли пребори да ги преодолее, ще израсте един глезльо, които няма да има умения да живее. Не казвам, че училището трябва да е някаква казарма, далеч съм от това. Но няма как да се търси лесното и приятното, защото няма да има никакъв резултат
Не става въпрос за забавно, а повече практическо ориентирано да е.
Моето кат се беше запалило по световните войни, извиках познат преподавател по нова история да му отговаря на въпросите - Защо Хитлер е нападнал Сталин? Кой е бил по-лош? И подобни детешки неща. Човекът с кеф му обяснява.

# 1 048
  • у дома...
  • Мнения: 3 652
А защо учителите трябва да водят децата в музеи? Децата родители нямат ли?

# 1 049
  • София
  • Мнения: 625
…….
П.П. също може и музея да дойде при децата стига да има желание и организация. Ще вземат артефакти или презентации и ще изнесат на децата лекция, която ще е по--интересна от сухия материал в учебниците

Така правеше нашата учителка по биология 90те години. За всеки час имаше макет, бурканче, експонат….от къде ги взимаше нямам идея, но определено беше интересно на по-голямата част от класа.
Сега на сина ми учителя по биология си каза “аз няма да чистя кабинета след всеки клас като правят експерименти” и ни отряза родителите, като го питахме ще има ли някакви практични упражнения.

Общи условия

Активация на акаунт