Как се справяте с ежедневната хорска несъобразителност и простотия?

  • 16 410
  • 322
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 5 309
Дразня се, но си мълча. Хората са станали изключително агресивни и зли и не искам да навлизам в пререкания.
Гледам да пазя разстояние по улица, магазин, учтива съм, усмихвам се.
Ако е необходимо да общувам пряко, но има грубо отношение, то моля учтиво да дойде управител. Работи, бяха груби с мен от персонала на Лидл Раковска, заради селфчек касите и малко по-обемна покупка, която не знаех, че трябва да се чекира при касиер. Когато помолих да се изиска управител, тонът рязко стана любезен.

# 301
  • Мнения: 17 268
Мен пък ме издразни една " дама" онзи ден в заведение с храна за вкъщи и за храна на място, в която я сервират много културно- с плата, приятна хартия и добро аранжиране на гарнитурите. Но с пластмасови прибори. Тази искаше стъклена чаша за бирата, метални прибори и порцелан. И задръсти опашка, защото била клиент. Като я гледах, чиста пенсионерка, работещи хора в обедна почивка дошли да купят за колегите си. Десет минути разправия от нагла жена, щяла да се обажда на управителя. Обслужващата жена и каза, ето Ви телефона, наберете го.
И накрая, познайте. Донесоха и и чиния, и чаша, и прибори.

# 302
  • Мнения: 4 940
Е, принципно, да отидеш в заведение и да ти дадат пластмасови прибори е скандално. Аз, например, няма да се разправям, но ще си тръгна, като разбера, че е така.

# 303
  • Мнения: 17 268
Това не е заведение със сервиране. Чакаш на опашката, дават на всички еднакви прибори.
По- скоро е за храна в кутии и пластмаса на място.
Но госпожата си изиска посуда и прибори като че ли е принцеса.
Яд ме е, че и угодиха.
Голяма простачка и не на място беше, особено с рокля от женския пазар, но се развика да събере слушатели. Все повече се убеждавам, че войнстващата посредственост е печеливша стратегия.

# 304
  • Мнения: 4 940
Е, щом си е такава концепцията на заведението, да прави скандали тип Карън, си е смешно.

# 305
  • Мнения: 280
Това не е заведение със сервиране. Чакаш на опашката, дават на всички еднакви прибори.
По- скоро е за храна в кутии и пластмаса на място.
Но госпожата си изиска посуда и прибори като че ли е принцеса.
Яд ме е, че и угодиха.
Голяма простачка и не на място беше, особено с рокля от женския пазар, но се развика да събере слушатели. Все повече се убеждавам, че войнстващата посредственост е печеливша стратегия.
Работих, за съжаление в такава работа и на такива нагли хора се опитвах да угодя, нямам думи.
Ей така си идват, ти както каза, сякаш принцеси, искат всичко да е ок, но само който работи в сектора знае какво е.
Искат дадено нещо, нямаме, хоп веднага намират управителя и то за толкова мънинко и просто нещо.
Друг път пък имаше една глезоранка, такава роля изигра пред управителя да не кажа, даже сметката и не беше 4 лева ама заради нея ми се скараха, развалиха деня ми за една глезотия.
Ама само да я бяхте видели как се оплака пред управителя, не очаквах.
Скараха ми се хубавата, после тя получи, което си иска, за 2-3 лева, струваше ли си да ме обиди толкова.
Много е труден този сектор, извинявам се, не съм много умен човек и аз, но се занимаваш с прости хора, нахални, колко пъти съм била в трудност, вместо да разбират търпение "ее айде де" чувам. Щото отвънка работата на другия винаги е лесна.
Бе аз като бях сервитьорка една беше толкова нагла, че остави детето си до мен и отиде до пие кафе с приятели. Детето беше малко лигавичко, аз занасях поръчките и ми пречеше.
Един път се ядосах, но управителя пак мене ме изкара виновна и се скарахме, но аз работа ли щях да върша, деца ли щях да гледам?

Какво да правим, за прехраната си мълчим.

# 306
  • Мнения: 5 309
Тъй като аз зачекнах темата за управителите.. Позволявам си да потърся такъв, когато отношението към мен е грубо и неуважително. Не проявявам претенции, освен да се отнасят към мен с уважение и вежливост, релевантно на моето отношение.
В Лидл Раковска служителите, които трябва да подпомагат клиентите, които се самочекират са жени и са крайно кисели и неучтиви. Освен това отнема много дълго време, докато се появят.
Случи се със сушилка за радиатор (малко по-обемна стока), заради която получих куп обвинения, че се чекирала на каса с човек. Вярно, не бях съобразила и се извиних. Започна тирада, и аз й казах, че ако продължи ще я помоля да извика управителят. И млъкна, омекна, даже се и усмихна.
Хора сме, сгрешила съм, извиних се, но не очаквах толкова упреци.
Може би трябва да спомена, че не живея в България и правя неуместно сравнение, но подобно отношение не съм срещала никъде по света.

# 307
  • Мнения: 17 938
Че каква е тази сушилка пък толкова обемна, щом е за радиатор? Все едно косачка пренасяш.
С тези селфчек каси става кофти, защото вече веригите започват да си спестяват служителя там, а същевременно проблемите и грешките на самите станции зачестиха. И ти седиш и чакаш като прани гащи да дойде служител, който нормалната логика сочи, че не е трябвало поначало да изчезва. Винаги предпочитам селфчека, когато го има, но наблюдавам определено влошаване.

# 308
  • Мнения: 1 720
В Кауфланда в Люлин забелязвам, че вече има почти постоянно човек около селф-чек касите. И стават грешки но ги оправят доста бързо.

# 309
  • Мнения: 4 940
Никога не съм викала управител, нито съм връщала поръчка в ресторант. Най-много, ако ме питат дали ми е харесало, защото примерно ми е пълна чинията, понеже е било нещо потресаващо, да кажа - еми не много, защото един какво си. Не обичам да занимавам хората с глупости. Всеки може да има лош ден, ето момичето по-горе писа. Мразя хора, които си мислят, че понеже няко, работи като сервитьор, а той е примерно в офис и другият е на по-ниско ниво от него и му е длъжен да го обслужва. Това точно е проява на простотия. На мен ми е неудобно, когато жената в нашия вход, например тъкмо е измила и аз да отида да и стъпя на измитото и се опитвам на заобиколя някак, да не се налага да мие след мен.

# 310
  • Мнения: 280
Никога не съм викала управител, нито съм връщала поръчка в ресторант. Най-много, ако ме питат дали ми е харесало, защото примерно ми е пълна чинията, понеже е било нещо потресаващо, да кажа - еми не много, защото един какво си. Не обичам да занимавам хората с глупости. Всеки може да има лош ден, ето момичето по-горе писа. Мразя хора, които си мислят, че понеже няко, работи като сервитьор, а той е примерно в офис и другият е на по-ниско ниво от него и му е длъжен да го обслужва. Това точно е проява на простотия. На мен ми е неудобно, когато жената в нашия вход, например тъкмо е измила и аз да отида да и стъпя на измитото и се опитвам на заобиколя някак, да не се налага да мие след мен.
  А то например, на вратата си пише, затваря в 23:00ч.
22:58 ми идва човек, стои повече от 10 минути без да пита, измила съм пода, въобще не го интересува + идва с куче.
Даже някои са пускали деца с тротинетки, 10 минути чакаш клиента, 10 минути миеш отново пода, оправяш си касата и излизаш половин час по-късно.
И когато отваряш, с големи букви на вратата пише затворено, но идва си нахално човека, после си казва "ама аз те видях, че си вътре".
После като по най-милия начин му кажеш ела след няколко минути се ядосва, отива си и никога повече не се връща, даже се обаждали на управителя, защо не е отворено.
Просто не е почнал работният ми ден, персонала отива по-рано, за да оправи местата вътре, върши други задължения преди да е отворил ресторанта или каквото и да е.

# 311
  • Мнения: 9 771
До подобни масови изцепки се стигна благодарение на мотото "клиента винаги има право". Само че клиентът освен правото да изисква отношение, трябва да има и възпитание, включително и в посока да уважава всеки труд, без значение дали е нискоквалифициран и нископлатен. Във форума съм срещала не малко теми за лошо отношение на обслужващ персонал, но не се сещам за теми за неприятни клиенти, а много хора са точно такива.

# 312
  • Мнения: 17 938
Това мото всъщност гласи, че клиентът винаги има право по отношение на личните си вкусове. Ама успех да му го обясниш вече.

# 313
  • Мнения: 2 140
Работила съм като продавачка и проблемът с работното време и клиентите винаги го има. Точно както е описано - идва 5 минути преди края на работното време и стои поне половин час след него. Да не говорим какво отношение имат някои клиенти и как са ме гледали все едно съм калта под подметките им. Което не означава, че го няма и обратния проблем - продавачи, които нямат и грам възпитание, камо ли пък отношение. Любимото ми е аз да говоря на някоя продавачка на "Вие", защото съм добре възпитана, а тя да ми говори на "ти".

Последна редакция: чт, 25 сеп 2025, 15:25 от Acid_Burn

# 314
  • Мнения: 5 309
Сега се сетих още една случка.
Фирма вносител и официален представител на канадска марка за България за специфични и скъпи стоки, находяща се в Пловдив.
Бях лятото в София, мой близък приятел отдавна има нужда от техен продукт, който не внасят, защото е скъп и няма търсене, а от официалния производител не доставят директно до България и изобщо Европа (разчитат на официален представител, в случая пловдивската фирма).
Имаше идея аз да поръчам и да го донеса, но страшна разправия, защото тежи, обемно е, може да и е и с ръчния багаж, но е разправия със стюардеси и пр.
Рекох му, дай ми координати на тези да видя и аз какво предлагат и т.н.
Погледнах и си рекох - ще им напиша мейл със запитване, ако отговорят - добре, ако ли не - здраве, ще мисля варианти да нося.
След около седмица получих отговор, че не внасят подобни продукти на марката, защото нямало търсене и отдолу име и номер за връзка, обичайното.
Рекох си, ще пробвам in person. Звъннах, мъж.. обясних, бла-бла.. Рязко и категорично ме отряза, нямало как, няма търсене.
Казвам - не може ли със следващата поръчка, която правите от Онтарио да добавите и този продукт?!
Не, нямало как, да съм проверила в европейските представителства и евентуално да го доставят в София. Ако искат и ако има..
Полудях. И му казах следното - Вие сте официален представител и дистрибутор за България. Аз нямам проблем да уведомя централата в Канада за това, че Вие отказвате да доставите техен продукт.
И човекът клекна, каза, че до седмица ще ми даде отговор кога.. След 5 дни ми беше писал, че продуктът ще е наличен до 14 дни в София. Така и стана, получен е.
Сега сядам да пиша мейл и да благодаря сърдечно.

Общи условия

Активация на акаунт