Как се справяте с ежедневната хорска несъобразителност и простотия?

  • 16 818
  • 322
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 20 825
За кръговите кръстовища се двоумя, защото ако се случи първи някой плашлив човек, може хората зад него днес да не успеят да влязат изобщо.
Намалявали травматизма, защото при евентуално ПТП няма челен удар, обаче... трябва да се отчита и пътната обстановка, особено ако водиш колоната.

Последна редакция: ср, 20 авг 2025, 11:45 от Cuckoo

# 196
  • Мнения: 52 496
Как щях да катастрофирам на кръговото на Четвърти километър заради плаха шофьорка...
Тя първа, аз след нея. Отваря се огромна дупка и тя тръгва. Аз, вече станала първа, се оглеждам и виждам, че дупката все още е голяма и мога и аз да мина, давам газ едновременно с обръщане на погледа напред и виждам, че онази патка спряла на средата (там са три ленти, тя спряла на втората) като от една страна запречва пътя на идващия по кръговото (вместо да го пусне), а от друга аз едва не я натресох отзад. С някакъв луд рефлекс заковах на педя от нея.

# 197
  • Мнения: 3 253
Кръговите ги правят, защото трафикът доказано преминава по бързо, отколкото при кръстовище. Пробемът е, че много хора не знаят правилата как да влизат и как да излизат. И очевидно, как да се държат в кръгово.

# 198
  • Мнения: 52 496
Проблем са и пешеходните пътеки баш на изхода от кръговото. В натоварено такова шофьорът е концентриран да гледа наляво и да дебне пролука, като я намери тръгва и бам, пешеходец скача на зебрата. Това при излизане от първи изход (минаване по допирателната да го кажем).

# 199
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 841
В нашето село много кръгови, хора. Нямаме пукнат светофар, но докато се прибера от главен булевард, минавам поне десетина кръгови. Трафикът определено върви по- бързо, рядко се получават големи задръствания. Аз много мразя кръгови със светофари, ей там вече е страшно.

# 200
  • Мнения: 7 751
Аз смятам, че при наличие на стикера околните трябва да бъдат по-съобразителни. Точно като в заглавието, и то си лъсна в последните мнения. На който не му е пряко на главата, смята, че не го засяга нищо.
Шофьорът на такава кола може да спре и на средата на пътя, ако чуе бебето да се дави. Може да направи някоя по-бавна маневра, може да не тръгне на момента на зелен сигнал. Няма да навреди на околните съзнателно, но точно като новите шофьори, е добре околните да знаят, че е в по-уязвима позиция и, пази Боже, да се съобразят да не свирят и псуват за 2 секунди забавяне.
Абсолютно. Радвам се, че така хубаво си го написала, за да не си хабя пръстите.
Тук не става дума да караш неадекватно и да очакваш да се съобразяват с теб, ако спреш на средата на булеварда и слезеш за кафе. Иде реч точно, че возиш бебе сиреч няма да караш (сори) с поне 30 км/ч над ограниченията, което е стандартната скорост у нас. Също подсказва спазване на нормална дистанция зад такава кола със стикер бебе, защото тресне ли се някой в колата ми от блеене в телефона на светофар и съм без бебе - ще се псуваме, да, но нищо страшно, а тресне ли се и на задната седалка е бебето, има 2 сериозни риска: единия (да не дава Господ) нещо да му стане въпреки ултра модерните столчета за кола, а другия е на мен да ми падне пердето и да убия блейката, защото попринцип майките са си малко луди като иде реч за детето им и най-вече за някой застрашаващ живота и здравето му. Така е и в животинското царство - мама меца не яде туристи освен, ако не е с мечетата. Извън сарказма, като цяло стикера издава няколко неща: уязвимо малко същество, което трябва да се пази и разбираемо по-внимателен шофьор, който няма да кара ненормално и не е изключено да кара под акомпанимента на рев и писъци - още една предпоставка да е по-внимателен.

Иначе съм напълно съгласна, че мега бавни и плахи шофьори са предпоставка за катастрофи и затова съм на мнение, че започне ли да се образува колона, редното е бавният шофьор да намери отбивка и да пропусне колоната, но да си го кажем честно - у нас за бавен шофьор се счита попринцип този, който не кара над ограничението. С малко да е, ама да има.

Камъче не бих метнала по кола не, защото няма някои, които заслужават не камъче, а тухла, а защото не знаеш как ще реагира шофьора. Ако е психопат, може да излезе на бой. Ако е с никакви рефлекси, може да удари газта вместо спирачката от стряскането и да стане наистина страшно. Или да отклони и да се забие в тротоара, не дай си Боже в хора.

Истината е, че у нас положението с катастрофите няма да се оправи. Никога. Точно, защото първо, хората са нерваци (масово!) и второ, защото мисленето им редовно подкрепя нарушителите. Има няколко страници във фб, където пускат клипове на нарушения, заснети с регистратор от снимащия - ами отдолу коментарите все са в подкрепа на нарушителя. "Е, теб какво щеше да ти стане да го пуснеш, той така се изнервил и затова изпреварва в завой в насрещното", "Така е като караш като бабичка, човека сигурно жена му ражда", "Не ви е срам само да снимате, все едно вие не карате така". Броят се на пръсти хората, които се възмущават на отклонения от правилника за движение. Напротив, у нас си готин само с яката бегачка и все си в правото си да правиш тъпотии, защото бързаш, а някой ако те е снимал, ах доносник.

За мен, вече от доста години, някои елементарни неща въобще не влизат в идеята за възпитание. Наистина елементарни неща и някакъв момент на съобразяване, вътрешна самокритична мисъл, която дава обратна връзка аджеба дали това, което правя в момента е ОК - за мен, за децата ми, за съседите ми, за родителите ми, приятелите ми и тн, и тн. Всеки е убеден, че е прав и щом нещо му е гот, то е закон. Стават все по-голяма рядкост прости неща като да поздравяваш с усмивка съседите си, продавачите и прочие хора, с които се срещаш. Да станеш и да отстъпиш място или дадеш път на човек, който видимо има нужда като дори не е нужно да е инвалид, старец или бременна жена. Да кажеш "Тихо вече, съседите си почиват, време е за тихи игри, дай да почетем книжка" на тичащото си из коридора с гранитогрес дете. Да не надуваш Лепа Брена под балкона на хората лятото, щото си на пейка парти и не ти пука, че е 1:30 през нощта. Като искаш готин РД на детето си, да си платиш за център или заведение, или каквото е популярно в момента вместо да вдигаш целия затворен комплекс с клоуни и ди джей. Да не си зарязваш потните обувки пред вратата на апартамента и да не тръскаш фас от терасата върху терасата на съседите... Мога до утре да изреждам.

# 201
  • Мнения: 12 373
Разбирам лично засегнатите, но за мен не е опция някой да спре внезапно насред пътя и да се натресеш в него, защото кара бебе. Ами след като не може да кара с бебето, да ползва такси или някой да я вози, но не оправдавам да застрашава околните, защото е с бебе. Пак подчертавам това, което се написа по нагоре, а именно, че който кара зле, стикера няма да го спре, а който кара добре, ще кара добре след всяка кола. Това, че караш бебе не ти дава правото да докараш бели на останалите водачи. Да не говорим, че много хора купуват от чужбина коли със стикер и си карат с него или пък семейната кола е със стикер, но в повечето време се кара без бебето. За мен важи аз да карам възможно най-безопасно, а бебето да го пазят майка му и баща му. Ако те не карат разумно, никой не им е длъжен.

# 202
  • Другата България
  • Мнения: 42 986
Скрит текст:
Аз смятам, че при наличие на стикера околните трябва да бъдат по-съобразителни. Точно като в заглавието, и то си лъсна в последните мнения. На който не му е пряко на главата, смята, че не го засяга нищо.
Шофьорът на такава кола може да спре и на средата на пътя, ако чуе бебето да се дави. Може да направи някоя по-бавна маневра, може да не тръгне на момента на зелен сигнал. Няма да навреди на околните съзнателно, но точно като новите шофьори, е добре околните да знаят, че е в по-уязвима позиция и, пази Боже, да се съобразят да не свирят и псуват за 2 секунди забавяне.
Абсолютно. Радвам се, че така хубаво си го написала, за да не си хабя пръстите.
Тук не става дума да караш неадекватно и да очакваш да се съобразяват с теб, ако спреш на средата на булеварда и слезеш за кафе. Иде реч точно, че возиш бебе сиреч няма да караш (сори) с поне 30 км/ч над ограниченията, което е стандартната скорост у нас. Също подсказва спазване на нормална дистанция зад такава кола със стикер бебе, защото тресне ли се някой в колата ми от блеене в телефона на светофар и съм без бебе - ще се псуваме, да, но нищо страшно, а тресне ли се и на задната седалка е бебето, има 2 сериозни риска: единия (да не дава Господ) нещо да му стане въпреки ултра модерните столчета за кола, а другия е на мен да ми падне пердето и да убия блейката, защото попринцип майките са си малко луди като иде реч за детето им и най-вече за някой застрашаващ живота и здравето му. Така е и в животинското царство - мама меца не яде туристи освен, ако не е с мечетата. Извън сарказма, като цяло стикера издава няколко неща: уязвимо малко същество, което трябва да се пази и разбираемо по-внимателен шофьор, който няма да кара ненормално и не е изключено да кара под акомпанимента на рев и писъци - още една предпоставка да е по-внимателен.

Иначе съм напълно съгласна, че
мега бавни и плахи шофьори са предпоставка за катастрофи и затова съм на мнение, че започне ли да се образува колона, редното е бавният шофьор да намери отбивка и да пропусне колоната, но да си го кажем честно - у нас за бавен шофьор се счита попринцип този, който не кара над ограничението. С малко да е, ама да има.

Камъче не бих метнала по кола не, защото няма някои, които заслужават не камъче, а тухла, а защото не знаеш как ще реагира шофьора. Ако е психопат, може да излезе на бой. Ако е с никакви рефлекси, може да удари газта вместо спирачката от стряскането и да стане наистина страшно. Или да отклони и да се забие в тротоара, не дай си Боже в хора.

Скрит текст:
Истината е, че у нас положението с катастрофите няма да се оправи. Никога. Точно, защото първо, хората са нерваци (масово!) и второ, защото мисленето им редовно подкрепя нарушителите. Има няколко страници във фб, където пускат клипове на нарушения, заснети с регистратор от снимащия - ами отдолу коментарите все са в подкрепа на нарушителя. "Е, теб какво щеше да ти стане да го пуснеш, той така се изнервил и затова изпреварва в завой в насрещното", "Така е като караш като бабичка, човека сигурно жена му ражда", "Не ви е срам само да снимате, все едно вие не карате така". Броят се на пръсти хората, които се възмущават на отклонения от правилника за движение. Напротив, у нас си готин само с яката бегачка и все си в правото си да правиш тъпотии, защото бързаш, а някой ако те е снимал, ах доносник.

За мен, вече от доста години, някои елементарни неща въобще не влизат в идеята за възпитание. Наистина елементарни неща и някакъв момент на съобразяване, вътрешна самокритична мисъл, която дава обратна връзка аджеба дали това, което правя в момента е ОК - за мен, за децата ми, за съседите ми, за родителите ми, приятелите ми и тн, и тн. Всеки е убеден, че е прав и щом нещо му е гот, то е закон. Стават все по-голяма рядкост прости неща като да поздравяваш с усмивка съседите си, продавачите и прочие хора, с които се срещаш. Да станеш и да отстъпиш място или дадеш път на човек, който видимо има нужда като дори не е нужно да е инвалид, старец или бременна жена. Да кажеш "Тихо вече, съседите си почиват, време е за тихи игри, дай да почетем книжка" на тичащото си из коридора с гранитогрес дете. Да не надуваш Лепа Брена под балкона на хората лятото, щото си на пейка парти и не ти пука, че е 1:30 през нощта. Като искаш готин РД на детето си, да си платиш за център или заведение, или каквото е популярно в момента вместо да вдигаш целия затворен комплекс с клоуни и ди джей. Да не си зарязваш потните обувки пред вратата на апартамента и да не тръскаш фас от терасата върху терасата на съседите... Мога до утре да изреждам.
Не само, че е редно, но и се учи по време на шофьорските курсове - ниската скорост е основна предпоставка за ПТП, затова когато си първи в колона, на отбивка спираш, пропускаш колоната и продължаваш след нея. Това е и елементарна колегиалност на пътя, ама...
А за камъчетата и мятането им по водачите /независимо от причината/ няма да коментирам, че мога да съм много груба. Точно по темата си е – абсолютна простотия, с която няма справяне. Ами ако този водач е “пресен“, притесни се и рязко навие волана, качи се на тротоара, помитайки пешеходците? Или е някой идиот, нервак, който спре насред пътя и извади оръжие? Всякакви има по пътищата, елементарна култура е необходима, защо да ставаме като тях?
Риторичен е въпроса.

# 203
  • Мнения: 7 751
Разбирам лично засегнатите, но за мен не е опция някой да спре внезапно насред пътя и да се натресеш в него, защото кара бебе. Ами след като не може да кара с бебето, да ползва такси или някой да я вози, но не оправдавам да застрашава околните, защото е с бебе. Пак подчертавам това, което се написа по нагоре, а именно, че който кара зле, стикера няма да го спре, а който кара добре, ще кара добре след всяка кола. Това, че караш бебе не ти дава правото да докараш бели на останалите водачи. Да не говорим, че много хора купуват от чужбина коли със стикер и си карат с него или пък семейната кола е със стикер, но в повечето време се кара без бебето. За мен важи аз да карам възможно най-безопасно, а бебето да го пазят майка му и баща му. Ако те не карат разумно, никой не им е длъжен.
Аз не казвам, че стикера ти дава някакви извънземни права като да набиваш спирачки от нищо и да правиш глупости. Майката и бащата могат да опазят бебето в колата като го сложат в столче. От блеещи и заспали не могат да го опазят. Идеята на тия стикери за млад шофьор и бебе е точно околните да са наясно, че тази кола кара внимателно и да ги подсеща да пазят дистанция. Което в града е задължително, защото и без бебета има тон ситуации, в които може да се наложи по-рязко спиране.

# 204
  • Другата България
  • Мнения: 42 986
На мен пък не ми е интересно какво се учи на шофьорските курсове във Франция.
Аз всекидневно шофирам по пътищата на България и не ми е приятно, дори не се чувствам в безопасност заради индивиди с неандерталско поведение. По принцип говоря, не става въпрос само за ниска или висока скорост, а като цяло съм съгласна с повечето постове в темата относно несъобразителността на шофьорите и неспазването на всякакви правила.
Относно поведението на пешеходците също. Но всеки иска и изисква, без да си даде сметка за личния си пример.

# 205
  • Мнения: 3 567
Частта от изречението всъщност носи есенцията на цялата философия, която изповядват хората. "След нас и потоп". Започна се от там, че не се виждало смисъл от стикерите. Каза се защо всъщност стоят тези стикери - насочват вниманието на медицинските екипи при нужда. Обаче не, знаете си мантрата, че никой не е длъжен да се съобразява с, в случая, родители и бебета в колата, защото не им е длъжен. Да се возели на такси (знаете ли какво е обезопазяването там?) или някой друг да карал.

# 206
  • Мнения: 370
Идеята е, че стикер не би трябвало да е нужен, за да казва на някой да кара внимателно спазвайки дистанция, а че по принцип трябва да се прави така.
А не да го прави само зад коли със стикери.

# 207
  • Мнения: 3 567
Много неща би трябвало да се случват без напомняне, закони и санкции, но не би.

# 208
  • Мнения: 1 910
Тази година четири пъти съм минавала през Кресна и участъка с колчетата и забелязах, че всички караха много дисциплинирано, нямаше натискане, нямаше опити за изпреварване. Разликата с миналото беше огромна и правеше впечатление.  Е, рядко се караше със скоростта от знаците - понякога повече, понякога по-малко, но сигурно според пътя. Та възможно е някой, каращ ненормално бавно, да дразни някой нервак. Но като цяло забелязах огромно подобрение от колчетата.

И аз това съм забелязала, и в други участъци на България, също и на едно кръстовище в София, където две ленти се сливат и тези които идват от пътя без предимство вечно се бутаха да влязат на главния път. Колчетата определено помагат.

# 209
  • Мнения: 5 141
Абе, яз ке си правя що ми е кеф, откъдя накъдя ке се съобразявам, са нещата тук Grin

Общи условия

Активация на акаунт