Несериозни работодатели и хаотичен пазар на труда.

  • 6 248
  • 131
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 2 777
Знаят, но не искат.
Обикновено дори като каже някой, че си тръгва, рядко се пита защо и още по-рядко се предлагат някакви облаги.
Колкото по-голяма фирма, толкова по-малко ги интересува кой ще си тръгне, но както е казано, няма незаменими хора.
И в малките фирми е така.
В БГ процентът работодатели, които ценят добрите и съвестни служители, е много малък. На принципа са, че няма незаменими хора. Заплатите са ниски, стискат се за бонуси и други екстри, някои дори и минерална вода за пиене не осигуряват, та камо ли нещо друго.
Не си дават сметка, че един свестен и съвестен кадър като напусне, трудно ще намерят друг такъв, ще има текучество, работата няма да върви.
Шуробаджанщината и връзките си ги има в частния и в държавния сектор, нищо не се е променило в това отношение.
Новите поколения идват с голямото самочувствие, искат големи заплати, повечето без да имат някакво покритие и опит.
Все повече ще се усеща липсата на читави кадри.
Напреднахме с технологиите, Изкуствен интелект, незнам си какво, обаче скоро може да се окажем и без ток и вода, защото просто няма кой да поддрържа съоръженията, камо ли да строи нови в тези 2 сектора. Кой е наясно зае за какво става въпрос. Зимата 1 стълб не можаха да оправят, че бил извън населеното място и държаха хората седмица без ток. На тази мека зима и малко сняг. Едно време в онези преспи как са работили и строели?
П.С. Хоум офисът ми пести по 2 часа път всеки ден. Сутрин мога да спя час и половина повече и да съм по-отпочинала и бодра.  А мъжът ми се оплаква, че когато съм хоум офис работя до по-късно, отколкото е работното ми време. Нон стоп имаме комуникация, задачи и екшън, така че няма как да се чупиш или спиш.

Последна редакция: ср, 13 авг 2025, 14:44 от Vesika

# 91
  • Мнения: 1 658
Като спряха тока, интернета и мобилните данни за 12 часа в Португалия и Испания такова мазало стана по големите градове. Айде в малките все тая, отидоха всички на плаж/планина. Ама на транспортната мрежа и се разказа играта и съответно хора после трябваше да оправят проблемите. Че и на никой не можеш да се обадиш, нито да намериш инфо, само с  радио... Не знам ако стане нещо такова за 3 дни...

# 92
  • Мнения: 5 850
Като спряха тока, интернета и мобилните данни за 12 часа в Португалия и Испания такова мазало стана по големите градове. Айде в малките все тая, отидоха всички на плаж/планина. Ама на транспортната мрежа и се разказа играта и съответно хора после трябваше да оправят проблемите. Че и на никой не можеш да се обадиш, нито да намериш инфо, само с  радио... Не знам ако стане нещо такова за 3 дни...

ИИ и хоум офиса ще оправят всичко. Няма страшно!

# 93
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 136
Не бих се върнала в офис. Най-много не виждам как това работи с чуждестранни фирми. Повечето ми колеги са извън България, а с някои имаме драматична часова разлика, при важни срещи се е налагало и в 6 сутринта да започна работа, че да можем да се напаснем с времето.
Дано разберат, същото е и като се работи извънредно по някаква причина.
Но едва ли някой, който преценява по бг-мамма, че само чаткаш по клавиатурата у дома и трябва да напуснеш работа, ще разбере.

Като спряха тока, интернета и мобилните данни за 12 часа в Португалия и Испания такова мазало стана по големите градове. Айде в малките все тая, отидоха всички на плаж/планина. Ама на транспортната мрежа и се разказа играта и съответно хора после трябваше да оправят проблемите. Че и на никой не можеш да се обадиш, нито да намериш инфо, само с  радио... Не знам ако стане нещо такова за 3 дни...

ИИ и хоум офиса ще оправят всичко. Няма страшно!
При спиране на ток доста неща няма да работят, а и може и до офис да не успееш да стигнеш, а и да стигнеш само ще стоиш и гледаш.

Последна редакция: ср, 13 авг 2025, 14:56 от Ceca

# 94
  • София
  • Мнения: 186

Това за стугаря е доста странен пример, защото изисква съответното помещение и машини. Ако някой си направи такова у дома колко му е там да работи и да издава готова продукция тъкмо ще спести оборудване на работодателя си.

Нима работодателят не ви е осигурил компютър и периферия за работа от вкъщи? И как така за едните се изисква помещение  и машини за другите не? Какво пречи да работи от спалнята над твоята, която е и твой хоум офис? Нима за вашата работна позиция няма изисквания?

# 95
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 136

Това за стугаря е доста странен пример, защото изисква съответното помещение и машини. Ако някой си направи такова у дома колко му е там да работи и да издава готова продукция тъкмо ще спести оборудване на работодателя си.

Нима работодателят не ви е осигурил компютър и периферия за работа от вкъщи? И как така за едните се изисква помещение  и машини за другите не? Какво пречи да работи от спалнята над твоята, която е и твой хоум офис? Нима за вашата работна позиция няма изисквания?
Не знам какво точно искаш да ми кажеш, а и няма смисъл да се опитвам да те разбера.
Явно ти е скучно и се чудиш с кого да си го премериш.
Факт е, че имам хоум офис, факт е, че работодателя се е погрижил да следи работата, факт е, че екипа ми работи добре. Сега, че на теб ти се накривяват мандрагорите от това, не е мой проблем. Колкото и да пишеш, съскаш и се тръшкаш, няма да повлияеш много на ситуацията.

# 96
  • София
  • Мнения: 4 739
Всъщност много от големите международни фирми връщат служителите си в офисите. Предполагам, че и те не могат да си направят читава система, за да следят кой колко работи.

Но, въпросът който повдигнах е как ще пуснеш хоум офис един напълно непознат нов служител, който няма идея за проектите, върху които се работи, за колегите - кой за какво отговаря, за системите, с които се работи. Една, две, три онлайн срещи няма да свършат работа за това навлизане на работа.


Alexslav, ако не разбираш какво говоря, няма смисъл изобщо да влизаме в диалог. Всички разбраха твоята позиция - работодателите в България са дъното, ако не уважат претенциите на всеки кандидат, който си мисли, че е велик.

# 97
  • Мнения: 699
Всъщност много от големите международни фирми връщат служителите си в офисите. Предполагам, че и те не могат да си направят читава система, за да следят кой колко работи.

Но, въпросът който повдигнах е как ще пуснеш хоум офис един напълно непознат нов служител, който няма идея за проектите, върху които се работи, за колегите - кой за какво отговаря, за системите, с които се работи. Една, две, три онлайн срещи няма да свършат работа за това навлизане на работа.


Alexslav, ако не разбираш какво говоря, няма смисъл изобщо да влизаме в диалог. Всички разбраха твоята позиция - работодателите в България са дъното, ако не уважат претенциите на всеки кандидат, който си мисли, че е велик.

Куца ви онбординга. Наемаш напълно непознат човек за теб, но напълно запознат със сферата в която работиш (предполага се поне, след като е нает). Ако не можеш да му обясниш какво се иска от него и защо е нает - значи нещо при вас не е ок като мениджмънт. И при стажанти става, ама трябва да имаш много (много-много) свободно време да обучаваш.

Последна редакция: ср, 13 авг 2025, 15:30 от duhduh

# 98
  • Мнения: 5 850
Всъщност много от големите международни фирми връщат служителите си в офисите. Предполагам, че и те не могат да си направят читава система, за да следят кой колко работи.

Но, въпросът който повдигнах е как ще пуснеш хоум офис един напълно непознат нов служител, който няма идея за проектите, върху които се работи, за колегите - кой за какво отговаря, за системите, с които се работи. Една, две, три онлайн срещи няма да свършат работа за това навлизане на работа.

Абе как така бе! Веднага хоум офис.
Учих в Германия по време на пандемията. Минахме през онлайн обучението. Учителите после пропищяха всичко, защо трябва да се връщат в класните стаи. В България предполагам не е било по-различно.
Много е готино да си по домашен халат по цял ден вкъщи и после това удобство да ти го вземат.

# 99
  • Мнения: 5 329
Писани процеси няма ли фирмата? Никога не сме срещали проблем някой да разбере за какво е нает.

# 100
  • Мнения: 1 803
Това за стугаря е доста странен пример, защото изисква съответното помещение и машини. Ако някой си направи такова у дома колко му е там да работи и да издава готова продукция тъкмо ще спести оборудване на работодателя си.

Той Чурек или се шегува, или бърка ШЛОСЕР със СТРУГАР. Шлосера сглобява детайлите, но обикновено пак изисква стабилно оборудване, най-малкото шлосерска маса, че има детайли по 1-2 тона, кран и т.н. Стругарът има 20-30 тона машини около него, със съответните захранвания и то в работилница, с кранове, колички. Иначе остава без пръсти на ръце, крака ... Както и да е. Стругар, строител, чистач, няма как да докараш в апартаментите им работата.

# 101
  • Мнения: 4 030
Всъщност много от големите международни фирми връщат служителите си в офисите. Предполагам, че и те не могат да си направят читава система, за да следят кой колко работи.

Но, въпросът който повдигнах е как ще пуснеш хоум офис един напълно непознат нов служител, който няма идея за проектите, върху които се работи, за колегите - кой за какво отговаря, за системите, с които се работи. Една, две, три онлайн срещи няма да свършат работа за това навлизане на работа.


Alexslav, ако не разбираш какво говоря, няма смисъл изобщо да влизаме в диалог. Всички разбраха твоята позиция - работодателите в България са дъното, ако не уважат претенциите на всеки кандидат, който си мисли, че е велик.
Чак си ме цитирала, ама нещо си се объркала .
Къде видя да съм писал,  това което  ми слагаш в устата?

# 102
  • София
  • Мнения: 4 739
Май и преди го казах, но да се повторя. Ако новият работник ще мие пода, сигурно ще го обучат за има-няма два часа. Ако работникът влиза във фирма със собствени проекти, клиенти, начин на работа и т.н., е адската смешка да се каже, че видиш ли може да го обучиш онлайн с две срещи. И тук не е проблем на ръководството, а на това, че новият човек не е кофа, в която да му се налее с фуния. Има компании, които за всеки клиент имат различна стратегия, предлагат нови неща и не, няма писани правила за нещо, което тепърва трябва да измислиш, изпробваш, защитиш бюджет и реализираш. В сфери, в които се изисква креативност, няма алгоритми. Там успехът е да измислиш нещо, което не е правено до момента и именно това изисква да се събират хората на едно място, да обсъждат идеи, да мислят заедно. 2 дни в офис на никого няма да му навредят. 
За 50 път повтарям не всеки работи в IT сферата.
Но........ разбирам, че българските работници или по-конкретно тези, които пишат основно тук знаят, могат и действат по всички параграфи и те нямат никаква нужда някой да ги обучава.

# 103
  • Мнения: 764
Чурек си натроли яко с последните постове.. оставете го да си хейти човека 🙂. Талантлив е и може да скатава навсякъде и по всяко време.

За да не е спам, споделям впечатления с по-млади колеги в моя и съседни екипи - нямат проблем с ходенето до офиса няколко дена в седмицата дори. За тях си е социализация, изпускане на парата, разнообразие. За останалите - всеки си има причина да иска или да не иска. Около мен поне малък, да не кажа никакъв процент е заради скатаване. Най-вече заради пътя до офиса и обратно - време, в което можеш да спиш (по-дълго) или да свършиш нещо.

Добавям - и при нас практика е нови хора да се виждат наживо с обучаващия и екипа. Може да не е всеки ден, но живия контакт не може да бъде заменен на 100% с онлайн срещи.

# 104
  • Мнения: 5 329
Не съм в IT сфера и имаме всичко изброено откъм работен процес. Практиката е обучението да е около 2-3 седмици, след това се започна с реалната работа и мениджъра продължава да е опора на новият човек, да отговаря на въпросите му и да помага. Всичко това + добре описани процеси, описана работа с всяка една програма и т.н. никога не е било недостатъчно за новите служители.

Това за тези на по-ниските нива, мениджмънта навлиза далеч по-бързо, а процесите във фирми от един и същи бранш са с една и съща основа, остава само да разбереш спецификите.

Общи условия

Активация на акаунт