"Селски" номера и пинизи (тема 4)

  • 16 527
  • 141
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 1 043
За чорапи не знам, но обувки не следва да се късат за 8 месеца, ако се ползват по предназначение.

Явно нямаш тинейджър в обкръжението. Племенникът ми за 2 месеца съсипва и най-скъпи маратонки - селско би било техните да отидат за рекламация. Голямата племенница да и се нацепи обувка на второ обуване - реален дефект и повод за рекламация.
И точно това визирах, че хората се бъркат с понятията и има такива, които "селски" смятат, че ще си купят нещо, ще го съсипят от/при ползване - но видиш ли, ако е по-малко от 2 години на покупката - ще го върнат и ще си вземат парите обратно.
Не случайно и големи вериги като Лидл и Кауфланд си промениха политиката на безусловното връщане на стоки.

# 136
  • Мнения: 363
Две години е добър срок за гаранция, а и човек няма само един чифт обувки все пак. Ако си купи намалени сандали през септември и ги обуе за първи път през юни и гаранцията е месец няма смисъл. Аз също скоро не съм си купувала обувки от физически магазин, но споменът ми е един месец. А имам стари обувки, които нямат мърдане, чак се ядосвам, жал ми в да ги метна😆

# 137
  • Мнения: 12 746
Трима имам.
Ами не е нормално. Лошо качество, нищо, че са скъпи. Едно и също дете обувките в края на сезона са като нови, сега за месец новите маратонки се разкъсаха. И два чифта сандали се разпаднаха.. Повече  няма да пробвам марки, които не познавам.

# 138
  • Мнения: 75 452
Качеството пада просто. И при доказалите се марки вече е лошо...компромисно. Това е новата действителност явно.

# 139
  • Мнения: 592
Занимавам се с продажба на обувки и дрехи. Законовата гаранция без значение от обувката е 2г. Едноличен търговец съм и ако нещо се скъса, спука(камера) или разлепи, аз съм длъжна законово да заменя или върна сумата, законът пази потребителя. Ако откажа, след жалба в комисия за защита на потребителя, ще погнат мен и ще имам проблеми.
Аз също съм се възползвала от две годишна гаранция и то в магазин в мол. Не искаха да я признаят и да върнат пари или заменят, цитирах закона и след 5мин можех да избирам стока от магазина или ваучер. Обувки на “Дизел” се бяха разлепили без да са носени нито веднъж. Пазете си касовите бележки и си имате правото. Законът е в полза на клиента. Simple Smile

# 140
  • В големите очи на малчо, а географски - София.
  • Мнения: 8 578
Занимавам се с продажба на обувки и дрехи. Законовата гаранция без значение от обувката е 2г. Едноличен търговец съм и ако нещо се скъса, спука(камера) или разлепи, аз съм длъжна законово да заменя или върна сумата, законът пази потребителя. Ако откажа, след жалба в комисия за защита на потребителя, ще погнат мен и ще имам проблеми.
Аз също съм се възползвала от две годишна гаранция и то в магазин в мол. Не искаха да я признаят и да върнат пари или заменят, цитирах закона и след 5мин можех да избирам стока от магазина или ваучер. Обувки на “Дизел” се бяха разлепили без да са носени нито веднъж. Пазете си касовите бележки и си имате правото. Законът е в полза на клиента. Simple Smile

 Може ли да кажете кой член/алинея?

# 141
  • Мнения: 75 452
Това е законът https://lex.bg/bg/laws/ldoc/2137210804
Глава трета касае продажбата на стоки,  членове от 30 нататък касаят гаранцията.

Ето члена:
Чл. 31. (1) Продавачът отговаря за всяко несъответствие на стоката, което съществува в момента на доставяне на стоката и което се появи в рамките на две години, считано от този момент.

А ето и това за едната година, което споменах по-назад. По стария закон бе 6 месеца.
Чл. 32. (1) Всяко несъответствие, което се появи до една година след доставянето на стоките, се счита, че е съществувало при доставянето им, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на стоките или с естеството на несъответствието.

Общи условия

Активация на акаунт