"Селски" номера и пинизи (тема 4)

  • 49 195
  • 741
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 1 138
За чорапи не знам, но обувки не следва да се късат за 8 месеца, ако се ползват по предназначение.

Явно нямаш тинейджър в обкръжението. Племенникът ми за 2 месеца съсипва и най-скъпи маратонки - селско би било техните да отидат за рекламация. Голямата племенница да и се нацепи обувка на второ обуване - реален дефект и повод за рекламация.
И точно това визирах, че хората се бъркат с понятията и има такива, които "селски" смятат, че ще си купят нещо, ще го съсипят от/при ползване - но видиш ли, ако е по-малко от 2 години на покупката - ще го върнат и ще си вземат парите обратно.
Не случайно и големи вериги като Лидл и Кауфланд си промениха политиката на безусловното връщане на стоки.

# 136
  • Мнения: 386
Две години е добър срок за гаранция, а и човек няма само един чифт обувки все пак. Ако си купи намалени сандали през септември и ги обуе за първи път през юни и гаранцията е месец няма смисъл. Аз също скоро не съм си купувала обувки от физически магазин, но споменът ми е един месец. А имам стари обувки, които нямат мърдане, чак се ядосвам, жал ми в да ги метна😆

# 137
  • Мнения: 13 026
Трима имам.
Ами не е нормално. Лошо качество, нищо, че са скъпи. Едно и също дете обувките в края на сезона са като нови, сега за месец новите маратонки се разкъсаха. И два чифта сандали се разпаднаха.. Повече  няма да пробвам марки, които не познавам.

# 138
  • Мнения: 76 337
Качеството пада просто. И при доказалите се марки вече е лошо...компромисно. Това е новата действителност явно.

# 139
  • Мнения: 603
Занимавам се с продажба на обувки и дрехи. Законовата гаранция без значение от обувката е 2г. Едноличен търговец съм и ако нещо се скъса, спука(камера) или разлепи, аз съм длъжна законово да заменя или върна сумата, законът пази потребителя. Ако откажа, след жалба в комисия за защита на потребителя, ще погнат мен и ще имам проблеми.
Аз също съм се възползвала от две годишна гаранция и то в магазин в мол. Не искаха да я признаят и да върнат пари или заменят, цитирах закона и след 5мин можех да избирам стока от магазина или ваучер. Обувки на “Дизел” се бяха разлепили без да са носени нито веднъж. Пазете си касовите бележки и си имате правото. Законът е в полза на клиента. Simple Smile

# 140
  • В големите очи на малчо, а географски - София.
  • Мнения: 8 684
Занимавам се с продажба на обувки и дрехи. Законовата гаранция без значение от обувката е 2г. Едноличен търговец съм и ако нещо се скъса, спука(камера) или разлепи, аз съм длъжна законово да заменя или върна сумата, законът пази потребителя. Ако откажа, след жалба в комисия за защита на потребителя, ще погнат мен и ще имам проблеми.
Аз също съм се възползвала от две годишна гаранция и то в магазин в мол. Не искаха да я признаят и да върнат пари или заменят, цитирах закона и след 5мин можех да избирам стока от магазина или ваучер. Обувки на “Дизел” се бяха разлепили без да са носени нито веднъж. Пазете си касовите бележки и си имате правото. Законът е в полза на клиента. Simple Smile

 Може ли да кажете кой член/алинея?

# 141
  • Мнения: 76 337
Това е законът https://lex.bg/bg/laws/ldoc/2137210804
Глава трета касае продажбата на стоки,  членове от 30 нататък касаят гаранцията.

Ето члена:
Чл. 31. (1) Продавачът отговаря за всяко несъответствие на стоката, което съществува в момента на доставяне на стоката и което се появи в рамките на две години, считано от този момент.

А ето и това за едната година, което споменах по-назад. По стария закон бе 6 месеца.
Чл. 32. (1) Всяко несъответствие, което се появи до една година след доставянето на стоките, се счита, че е съществувало при доставянето им, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на стоките или с естеството на несъответствието.

# 142
  • София
  • Мнения: 11 890
Ярък селски номер от вчера.
Известна кулинарна блогърка поиска спешно и без да пояснява защо 35 000 лева от своите 160 хиляди последователи във фейсбук и Инстаграм. Единственото пояснение беше, че ѝ били спешно необходими за един от синовете ѝ , който претърпял "инцидент". Не бил здравен проблемът... Потребителите само гадаеха за сериозни проблеми с хазарт ли ставаше въпрос и за лихвари, което беше най-вероятно.
Сумата беше събрана в рамките на ден.
Аз я отпоследвах. За мен е неморално да просиш пари от хората да ти покриват дълговете на семейстовото ти.
Ако беше за здраве - разбирам, но за борчове към лихвари??
А днес сигурно пак ще забърка поредната манжа, ни лук яла, ни лук мирисала.
Пълен криндж.

# 143
  • Мнения: 512
Ярък селски номер от вчера.
Известна кулинарна блогърка поиска спешно и без да пояснява защо 35 000 лева от своите 160 хиляди последователи във фейсбук и Инстаграм. Единственото пояснение беше, че ѝ било спешно необходими за един от синовете ѝ , който претърпял "инцидент". Не бил здравен проблемът... Потребителите само гадаеха за сериозни проблеми с хазарт ли ставаше въпрос и за лихвари, което беше най-вероятно.
Сумата беше събрана в рамките на ден.
Аз я отпоследвах. За мен е неморално да просиш пари от хората да ти покриват дълговете на семейстовото ти.
Ако беше за здраве - разбирам, но за борчове към лихвари??
А днес сигурно пак ще забърка поредната манжа, ни лук яла, ни лук мирисала.
Пълен криндж.
Коя е тя, че ми стана интересно? И наистина ли хората й събраха парите? Ама какво се случва в последните няколко години??? Всички хленчат за пари? И сайтове и ютубъри, интересно преди години сайтовете как се издържаха без да просят?

# 144
  • София
  • Мнения: 11 890
"В кухнята с Бени" - https://www.facebook.com/a.todorova75
Блогърката е Албена Ангелова Тодорова (сама си е изтипосала и трите имена публично, не нарушавам GDPR Joy)

# 145
  • Мнения: 2 116
Happy Mijjj и аз попаднах на въпросната "молба" вчера. Още по-селски номер е реакцията на част от потребителите. Да размахват пръст и да се карат, да обиждат тези които задават въпроси. Не била длъжна да отговаря, били зробни и клюкарки щом ги вълнува. Тя ни била давала безплатно рецепти, а ние неблагодарни.
Да не говорим, че може би и направиха мечешка услуга. При такива постъпления в рамките на ден, дали не трябва да доказва доход.

# 146
  • София
  • Мнения: 11 890
~Боряна~, мисля , че НАП трябва да проследи приходите ѝ за ден, да.
Тя не дава съвсем "безплатно" рецептите си, защото паралелно продава и книгата си, къде с крадени, къде с леко модифицирани всеизвестни рецепти.

А наглостта ѝ да не каже за какво ѝ е нужна толкова голяма сума, изобщо няма да коментирам.
Ясно е, че е за нещо незаконно.

# 147
  • Мнения: 2 286
И аз видях публикацията и веднага се усъмних за причината да се искат пари. Поведението на въпросната е грозно и неморално, но щом има шарани да ѝ пращат пари и да не се вълнуват за какво ще се харчат - техен проблем.

# 148
  • Мнения: 22 234
Вчера по някаква причина ми излезе нейната публикация - останах с впечатление за здравословен проблем, - но повечето потребители подозираха краден профил и че някой друг иска пари. Сигурно по-късно е имало някакво развитие на случая.

# 149
  • Мнения: 2 930
По - късно написа нещо от сорта: Парите са събрани, мерси на всички Smiley

Общи условия

Активация на акаунт