Осмокласници 2025/2026

  • 37 017
  • 738
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 403
Когато в учебния план е заложено разширено или интензивно изучаване от 8 клас, езикът от нулата ли се почва?

Учителката на сина ми по английски намира транскрипцията за дълбоко ненужна, както и писането на думи в речник! Има съвременни методи, които импонират на децата ни, според нея!

Но то е така и с останалите методи на преподаване! Каквото и да реформират от МОН, няма да им се получи, докато методиката не се насочи към интересите на децата. За всички еднакво и по-равно е доказано неработещо:)

# 106
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 066
Не съм гледала как учи детето по английски, защото го чепка този език още от градината, до някое време не можеше 3 изречения да свърже, но последните години си говори с някакви аптали по онлайн игрите на английски, също си чати на английски с приятелите.
Важнее напоследък, че не разбира какво говоря и да му го преведа, но му обяснявам, че аз не мога, но точилката у дома ще му го преведе тутакси, ако продължава да настоява.

# 107
  • Мнения: 245
Извинявам се предварително ако вече е обсъдено, но има страшно много постове и не мога да ги проследя всичките. Според графика на МОН свободните места след 4-то класиране трябва бъдат обявени на 18.08 вкл. въпреки, че виждам в някои училища има обявени дати за прием на документи за запълване на свободни места след 4-то, но не и самите свободни места, значи ли това, че утре трябва да са видими?
Ако се кандидатства за свободно място в друго у-ще, трябва ли дете да бъде отписано предварително? Благодаря!

# 108
  • София
  • Мнения: 519
Английски съм учила баш по времето на соца, но тази работа с транскрипцията така и не ми стана ясна. Голям кошмар ми беше и писането на думи по три реда, изобщо не съм вниквала, правех го машинално, по нощите. Отделно че отдавна никой не говори британски английски извън пределите на кралския дворец и то вероятно само на официални събития. Откакто хората от цял свят почнаха да пътуват свободно, масово се говори кой както може и всички се разбират.

# 109
  • Мнения: 35 468
Език се учи в училище, но се доучва и поддържа с използване. Както писах по-назад, ако не се практикува, просто се забравя. Сега виждам как може да е лесно с тв програмите на съответния език, разни компютърни приложения и т.н. Постоянно се тренира и учи. По мое време нито телевизия, нито някакъв начин за упражняване - едно писане в речници, пък и ни караха да пишем думите по 10 пъти, което ми беше най-омразното. Нищо не научавах така...

# 110
  • София
  • Мнения: 1 083
Извинявам се предварително ако вече е обсъдено, но има страшно много постове и не мога да ги проследя всичките. Според графика на МОН свободните места след 4-то класиране трябва бъдат обявени на 18.08 вкл. въпреки, че виждам в някои училища има обявени дати за прием на документи за запълване на свободни места след 4-то, но не и самите свободни места, значи ли това, че утре трябва да са видими?
Ако се кандидатства за свободно място в друго у-ще, трябва ли дете да бъде отписано предварително? Благодаря!


Свободните места са вече обявени на сайта на РУО - за София, за другите градове не знам. Датата беше до 18, и както почти всичко тази година, обявиха ги по-рано. Системата си работи.
Да, трябва да го отпишете, тъй като се кандидаства с оригинал от дипломата, а ви я дават, само ако отпишете детето.
Успех на всички, които ще се пробват.

В моите английски тълковни речници издание Oxford от едно време всяка дума е траскрибирана. Сега не знам как ги издават. Т.е. все пак има значение трансприпцията и едва ли е отпаднала.  Пишехме ги в тетрадката речник, за да знаем как да се произнесат правилно. Поне френският е лесен в това отношение винаги знаеш как да прочетеш непозна дума...а след определено време и придобиваш усет да напишеш непознатата дума правилно...въпреки трите вида о-та, е-та, носовки и букви, които не се четат....
За мен е важно да има ефект, а какъв е методът няма значение. Все пак аз съм учила преди повече от 30 години. И за мен беше странно, че дъщеря ми и синът ми не пишат думите по 20-30 пъти...но факт е, че ги научаваха по някакъв друг начин. При нас беше задължително да се пише...това се случаваше в занималнията следобед - двата часа пасивно учене се състояха в това. После два часа активно упражнения....накрая сънуваш на този език, причуваше ми се френски навсякъде първите месеци...но на нас въобще не ни говореха на български, всичко се обясняваше на езика и с картинки...Та щеш не щеш проговаряш.
 

Последна редакция: нд, 17 авг 2025, 20:04 от Pouh

# 111
  • Мнения: 2 463
Скоро и граматика няма нужда да учат на английски, не само транскрипция. Ако говориш с чужденец, който също не я знае, за какво ти е.
Английският стана есперанто, сега почвам да ги разбирам немците защо толкова трудно се навиват  на езикови реформи.

# 112
  • Мнения: 9 115
Какво спорите толкова.....на две водки всичко се разбира 🤪 и комуникацията е на топ ниво.

# 113
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 066
Кат каза есперанто...
Мецане, знаеш ли есперанто?

# 114
  • Мнения: 245
Извинявам се предварително ако вече е обсъдено, но има страшно много постове и не мога да ги проследя всичките. Според графика на МОН свободните места след 4-то класиране трябва бъдат обявени на 18.08 вкл. въпреки, че виждам в някои училища има обявени дати за прием на документи за запълване на свободни места след 4-то, но не и самите свободни места, значи ли това, че утре трябва да са видими?
Ако се кандидатства за свободно място в друго у-ще, трябва ли дете да бъде отписано предварително? Благодаря!


Свободните места са вече обявени на сайта на РУО - за София, за другите градове не знам. Датата беше до 18, и както почти всичко тази година, обявиха ги по-рано. Системата си работи.
Да, трябва да го отпишете, тъй като се кандидаства с оригинал от дипломата, а ви я дават, само ако отпишете детето.
Успех на всички, които ще се пробват.

В моите английски тълковни речници издание Oxford от едно време всяка дума е траскрибирана. Сега не знам как ги издават. Т.е. все пак има значение трансприпцията и едва ли е отпаднала.  Пишехме ги в тетрадката речник, за да знаем как да се произнесат правилно. Поне френският е лесен в това отношение винаги знаеш как да прочетеш непозна дума...а след определено време и придобиваш усет да напишеш непознатата дума правилно...въпреки трите вида о-та, е-та, носовки и букви, които не се четат....
За мен е важно да има ефект, а какъв е методът няма значение. Все пак аз съм учила преди повече от 30 години. И за мен беше странно, че дъщеря ми и синът ми не пишат думите по 20-30 пъти...но факт е, че ги научаваха по някакъв друг начин. При нас беше задължително да се пише...това се случаваше в занималнията следобед - двата часа пасивно учене се състояха в това. После два часа активно упражнения....накрая сънуваш на този език, причуваше ми се френски навсякъде първите месеци...но на нас въобще не ни говореха на български, всичко се обясняваше на езика и с картинки...Та щеш не щеш проговаряш.
 
Горещо благодаря, Pouh!

# 115
  • Мнения: 7 683
Кат каза есперанто...
Мецане, знаеш ли есперанто?
Както каза Динчо, на две водки знам всичко 🤣
Както казва и Априлски душ, сега английският е есперанто.
Имам бегло понятие. Баба ми имаше приятелка есперантистка🤣 прилича доста на италиански. Никога не е можал да стане международен, но евала на полския доктор, който го е измислил - един човек да измисли цял език ... но залудо се е потил. Д-р Людвик Заменхоф мисля, че се казваше.

# 116
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 066
Кат каза есперанто...
Мецане, знаеш ли есперанто?
Както каза Динчо, на две водки знам всичко 🤣
Както казва и Априлски душ, сега английският е есперанто.
Имам бегло понятие. Баба ми имаше приятелка есперантистка🤣 прилича доста на италиански. Никога не е можал да стане международен, но евала на полския доктор, който го е измислил - един човек да измисли цял език ... но залудо се е потил.
И аз не знам, но имам у дома песни на есперанто.

# 117
  • Мнения: 70
Pouh, и сега речниците на Oxford, както и американските Webster съдържат транскрипция. Дори и онлайн изданията. Те включват, освен транскрипция, и аудио на думата. Понякога разликите са толкова тънки, че ако човек няма достатъчно чувствителен слух, транскрипцията е по-полезна. Напр. да се различат гласните и двугласните в думи като haul, hall, whole и hole. Транскрипцията не знам да се е давала да мъчи учениците (от тях не се е изисквало да могат да я пишат или да я знаят), а се дава за удобство, за справка.

Последна редакция: пн, 18 авг 2025, 10:29 от Magestie

# 118
  • Мнения: 35 468
Сега има гугъл или разни приложения, които ти произнасят търсената дума. Мисля, че така се усеща разликата, когато някой ти говори. С написана транскрипция в тетрадката речник, доста по-трудно. Виждаш разликата, ама как да я разбереш, като не чуваш?
Така преди време ми не можех да докарам произношението на iron (ютия). Учителката все ми казваше, че не е добре. Казва ми как е, обаче не мога и това е. Представям си само да го гледам от тетрадката написано....

# 119
  • Мнения: 7 683
И с транскрипция пак се произнася ай соу а соу ту соу (видях един трион да реже дърва)🤣🤣🤣

Общи условия

Активация на акаунт