Осмокласници 2025/2026 - тема 3

  • 30 616
  • 760
  •   3
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 092
Мен лично нищо не ме притеснява, най -малкото защото при нас всички започват от А и В.
По-скоро се учудвам как става и срещу какво точно се роптае.

# 46
  • Мнения: 2 838
Мен лично нищо не ме притеснява, най -малкото защото при нас всички започват от А и В.
По-скоро се учудвам как става и срещу какво точно се роптае.
Мога да кажа за себе си. За мен е непоправима загуба на време да учиш език от 2 до 7 клас, следвайки зададено ниво на овладяване и след това в 8 клас да те върнат отново на ниво 2 клас. То логиката за пропуските е валидна за всеки един от предметите, не само по език. Дайте тогава и математиката в осми клас да започва от първи, защото децата имат пропуски.
Да, това е валидно за език, който си учил от 2 клас, ако не си го учил и трябва да започваш от начално ниво - започваш. Това е функцията на езиковите гимназии - отиваш там, за да учиш езика по твой собствен избор, ама всяко училище да започва от нулата....

# 47
  • Мнения: 2 092
Шмърци, с тънката разлика, че математиката е задължителен предмет. А английския език не. Има ученици с друг чужд език. И второ, не мисля  че само в училище се достига максимално ниво. Доброто ниво обикновено е резултата на извънучилищна работа.

# 48
  • Мнения: 1 197
Защо да е недомислица, като се вижда колко деца имат пропуски....
Защото всички започват от азбуката, независимо кой на какво ниво е. Съответно децата, които са напреднали се отпускат и много често изпускат момента, когато трябва да започнат да внимават в час. Това от опит го казвам.


А какво ви притеснява, ако учителят е решил да раздели на групи класа и да работи според нивото им?
Учителят има програма, по която трябва да се движи и няма как да надгражда с напредналите. Единственото, което може да направи, е да им осигури занимания да не им е скучно.

И наистина е много тъпа системата, защото до преди 1 год. всички сами трябваше да си купуват учебници, започвайки от А и Б ниво, които вече дори са минали.
По английски поне наистина могат да се разделят децата според нивото им, но това трябва да е заложено в учебните планове, а не се прави. Много малко учители ще тръгнат да правят нещо, което не им влиза в задълженията.

Не го учат всички от първи клас.

Така е. Не са всички, но са над 90%, в провинцията и повече.

За мен е непоправима загуба на време да учиш език от 2 до 7 клас, следвайки зададено ниво на овладяване и след това в 8 клас да те върнат отново на ниво 2 клас...
Точно това се случва, за съжаление. Ако не в 8-ми, то за много деца става в 9-ти като започнат 2-ри чужд език и там пък съвсем нищо не надграждат с това изискване да се стигне до Б1.

Последна редакция: сб, 27 сеп 2025, 14:53 от Mur

# 49
  • Мнения: 2 838
Шмърци, с тънката разлика, че математиката е задължителен предмет. А английския език не. Има ученици с друг чужд език. И второ, не мисля  че само в училище се достига максимално ниво. Доброто ниво обикновено е резултата на извънучилищна работа.
Английският език не е задължителен, но в 90% от училищата именно той се преподава. И, ако има дете, което иска да се насочи да учи английски език от начално ниво, защото не го е учило до момента - отива в английска езикова гимназия, чиито функции са точно това.
Останалите 90% от децата длъжни ли са да тъпчат на едно и също място?!

# 50
  • Мнения: 2 092
Добре де, какво предлагате тогава. Аз също изразих притеснение вчера, да не се отпусне с лесния материал и да пропусне момента, в който трябва да се натисне педала. Но не мисля, че е приложимо в разнородна група да се тестват и да се разделят на групи в един и същи клас.
Шмърци първо не мисля, че 90% от децата са толкова напред. Второ аналогично е вие да изберете друго училище. Ако пък има други предимства избора ви, просто преглъщате английския.

# 51
  • Мнения: 104
В класа на сина ми по английски ги подхванаха яко с транскрипция. Многознайковците видяха, че нищо не знаят...

и се оказа, че голяма част от знаещите само мислят, че го знаят.
И моят опит е такъв. Голямата учеше интезивно английски в 8-ми клас и въпреки, че го беше учила от 2-ри хич не ѝ вървеше. Почнаха отначало и тогава учителката каза на знаещите да не си мислят, че знаят много и да работят пълноценно. Та стана ясно, че има какво да научат и те.

Последна редакция: сб, 27 сеп 2025, 15:00 от Micheline_961

# 52
  • Мнения: 2 838
Добре де, какво предлагате тогава. Аз също изразих притеснение вчера, да не се отпусне с лесния материал и да пропусне момента, в който трябва да се натисне педала. Но не мисля, че е приложимо в разнородна група да се тестват и да се разделят на групи в един и същи клас.
Шмърци първо не мисля, че 90% от децата са толкова напред. Второ аналогично е вие да изберете друго училище. Ако пък има други предимства избора ви, просто преглъщате английския.
Ааа, преглътнат е английският. Просто недоумявам на кой му е хрумнало да не се продължава от нивото, до което е достигнато в 7 клас. Това противоречи на всякаква логика.
Иначе за нищо на света не го заменям нейното училище с никое друго. Ако самото училище имаше право да решава, вероятно нямаше да вземе нелогично решение, каквото МОН налага за всички.

# 53
  • Мнения: 2 092
А кое е логичното решение? Да се влиза и с НВО по език? За да попадат сходни като знания деца.   Тест и разпределение по резултати е приложимо според мен, но трябва да има поне две еднакви паралелки в училището. Иначе дискриминираме деца, които не са учили АЕ или не го знаят толкова добре при избора на училище.

# 54
  • Мнения: 2 581
Английският, т.нар работен английски, или друг чужд работен език, нивото му зависи от работата, която се извършва на него. Едно е технически и IT персонал в офис, или продавач на сувенири, друго е адвокатски колектив, лекар или изобщо човек, работещ в сложна и многообразна лингвистична среда.  На един му трябват сто думи, на друг сто хиляди, и разбира се , в повечето случаи, този със стоте думи смята, че го знае перфектно.
Езикът е като инструментите. На един му стига лопата, на друг хирургически инструменти

# 55
  • Мнения: 1 197
И ние сме го преглътнали. Аз съм приела, че това ще бъдат часове за почивка в 9-ти клас, защото и без друго ще има повече натоварване по разказвателните предмети.
Това не прави обаче липсата на логика и прагматичност по-малко дразнещи.

# 56
  • Мнения: 2 092
Добре де, дайте идеи как да стане. Работещи идеи, а не да си говорим как всички го знаят перфектно.

# 57
  • Мнения: 1 197
От нас не зависи как да стане. Но един бърз тест в началото на годината и поне да се види кои деца от випуска трябва да започнат от А и кои от Б ниво. Единици ще са тия, които трябва да стартират от А според мен -тези които са учили друг език или пък хич не им върви с езиците. После да ги групират по класове или по групи само за часовете по АЕ. Пак зависи колко е голямо училището, колко класове са, за много места няма да е приложимо. Но поне ще се спести ниво А за много деца, а това са едни 2-3 месеца в 8-ми клас.

# 58
  • Мнения: 2 581
Понеже моята е голям "капацитет" по английски, отиде в училище с интензивен немски и втори английски. С нетърпение чакам девети клас, учителката по английски на голямата, дано пак да е тя, да и спихне огромното самочуствие.

# 59
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 127
Аз се ядосвах с това, че почва от 0лата английски, но после размислих, че сега е идеалния момент за курс. Няма да е натоварен много и спокойно ще си надгражда нивото. Амбицията е да вземе сертификат по-натам. Отделно има време и за тренировки, които също са важни за физическото му развитие. Другото беше да върти от лява на дясна кълка вкъщи, щото както се разбра - учи само, ако иска. Там, където има интерес да учи, знанията му са топ. В останалите предмети правилото е - Тройката е З - знае.

Общи условия

Активация на акаунт