Осмокласници 2025/2026 - тема 3

  • 30 909
  • 761
  •   2
Отговори
# 60
  • Мнения: 398
Идеята да се групират деца по нива по английски при няколко паралелки във випуск, дори само за.часовете по език ми.се струва много добра. Но, уви, нашите училища не са достигнали и узрели за такъв тип гъвкави програми. В нашата система сякаш водещо е часовете на преподавателите, а не адаптиране на обучението спрямо учениците.

# 61
  • София
  • Мнения: 235
Моят си избра да продължи с интензивен немски, който е учил и до 8 клас, но както каза класната - малко след НГ се изравнява нивото, да не се отпуска и да не блее, че е много вероятно неучилите да го изпреварят. Не ме притеснява, че започна от А Б. Труден му е тоя език, самият той каза, че като втори едва ли ще го научи.  Възползвах се, докато му е още лесно, да го запиша на курс по английски, там е назад, а догодина стартира френски като втори език в училище и ще видим как ще се получи. Каша и мъка ще е най-вероятно.

# 62
  • Мнения: 398
Но как е възможно да се изравни ниво след НГ, ако има деца, които още сега са на нивото, което трябва да достигнат до края на 8кл.?

# 63
  • Мнения: 426
И аз използвах, че в училище ще учи английски, който е учил преди това и го записах на немски. Ходи един път досега и е на мнение, че това бил най-якия език. Да видим докога ще му хареса.

А това, че IT  знаят по 100 думи и си мислят, че говорят английски перфектно ми е твърде далеч от действителността.
Нормално е в езиковите с 18 часа да учат повече език от ПГ с 12 часа, но все пак да не омаловажаваме тези 12 часа. Хич не са малко.
Не знам кое ниво ще им се преподава, но не започнаха от АВ. Четат адаптирани разкази, които после преразказват в час, правиха диктовка, доста говорят. Транскрипция също учиха, но няма да се набляга на нея /и слава богу/. Неговият приятел е учил немски до 7 клас, но и с английския се оправя само от филми, музика, игри. Малко повече учи от моя, но се справя. Ще видим как ще се развият нещата.

# 64
  • Мнения: 2 271
Добре де, дайте идеи как да стане. Работещи идеи, а не да си говорим как всички го знаят перфектно.

Вар 1: Определя се нивото, делят се на групи. Часовете по този предмет може да са смесени групи от няколко класа с различни учители. Може да стане само с желание на училището.
Вар 2: В рамките на класа се определят две нива. Докато ниското ниво учи основи, на по-високото се дават листове с упражнения, текстове с по-богат речник, които да си превеждат и вадят думите сами, включително може да им се даде още материал, докато другите правят упражнения. Усилието за преподавателя е двойно.

Дали е лесно - не е. Но да се твърди, че е невъзможно не ми се вижда сериозно.

Проблемът с различните нива може да се реши, ако до 7ми клас няма избор зс език и се определи 1 конкретен като част от образователен стандарт. Лошото е, че винаги ще  има недоволни защо е толно еди кой си език.

# 65
  • Мнения: 2 839
А това, че IT  знаят по 100 думи и си мислят, че говорят английски перфектно ми е твърде далеч от действителността.
Аз на такива подмятания дори не обръщам внимание. Всеки е свободен да се заблуждава както намери за добре.
То си зависи и от конкретния човек, де. И това е валидно за всяка дисциплина, не само за език.

# 66
  • Мнения: 2 092
В учебните рамки какво ниво е заложено да е покрито в 7ми клас?

# 67
  • Мнения: 850
Аз и преди писах - решението е задължителен английски за всички от началното училище. Тук ми скочиха някои, не им харесвал езикът. То и математиката не се харесва на всички, ама я учат.
В този свят, на този малък по численост народ му е необходимо да ползва английски, кой до каквото ниво стигне и му е необходимо. Но на всеки ще е необходимо, в това съмнение няма.

# 68
  • Мнения: 520
Аз и преди писах - решението е задължителен английски за всички от началното училище. Тук ми скочиха някои, не им харесвал езикът. То и математиката не се харесва на всички, ама я учат.
В този свят, на този малък по численост народ му е необходимо да ползва английски, кой до каквото ниво стигне и му е необходимо. Но на всеки ще е необходимо, в това съмнение няма.

Добре, дори и така да бъде. Изключваме тези "незначителни" % деца, които са начинаещи и не са учили езика. Някои деца ще приключат 7 кл. с реално ниво А2, други с В2, ако им се отдава повече или пък ходят на школи и т.н. Кандидатстват след 7 кл. в училище с първи интензивен АЕ, правят им тест, установяват нивото и? Как се реализира едно обучение по език, така че да обхване и двете групи, но при сегашната образователна система?
До колкото знам в края на гимназиен етап ИИЧЕ на първи език трябва да е с ниво B2. Какво следва да учат децата, които след 7 кл. вече са покрили това ниво, но все пак са предпочели АЕ да им е първи език по една или друга причина?

Допълвам се с още един въпрос към тези с по-големи и завършили вече деца - след приключване на учебната година или гимназиалния етап, даденото училище има ли ангажимент да установи (тест/изпит) нивото, което учениците покриват, щом съществува единна рамка?

Последна редакция: сб, 27 сеп 2025, 18:11 от loliy

# 69
  • Мнения: 76 065
Това е общо образование. С предвар.зададена рамка и цели.
Всеки се е запознал с учебния план преди да се запише в съответното училище.
Не виждам защо тази рамка трябва да се изменя.
Не виждам нищо лошо и че 1г ще повтарят материал...чудо голямо че ще затвърдят наученото.

# 70
  • София
  • Мнения: 13 712
Това е общо образование. С предвар.зададена рамка и цели.
Всеки се е запознал с учебния план преди да се запише в съответното училище.
Не виждам защо тази рамка трябва да се изменя.
Не виждам нищо лошо и че 1г ще повтарят материал...чудо голямо че ще затвърдят наученото.
Точно така! Всеки от нас е знаел предварително като е подреждал желанията. Някои хем искат да им е лесно, записвайки английски, хем да не почват от А и Б. То по тази логика децата в класа на детето ми, които са учили немски могат да роптаят защо започват от азбуката. Който не е искал английски не го записва и толкова.

# 71
  • Мнения: 2 092
Рамката заложена до 7ми клас е А2. Тоест до края на декември според мен ще са се поизравнили. Тъкмо малко преговор и затвърждаване. Тъкмо ще се поопзнаят дотогава. Всичко над А2 е резултат от школа. И не може да искате от всички да ги посещават.

# 72
  • Мнения: 2 583
Добре де, има деца със сертификати по английски за ниво В2, пък отиват в английски гимназии и почват да се оплакват, че всичко си знаят. Не мога да го разбера това, изглежда ми безсмислено. Ако го знаят чак толкова добре, защо пак избират същия език да го учат от начало.
 Другия вариант, когато има деца в ПГ с английски, който е разширено изучаване, тогава има смисъл от разделяне на групи по нива. Даже би трябвало да може да се избира езика, или да не се учи от знаещите, но не сме още, явно, дорасли до толкова сложна организация.
И в университетите не са. Моята ходи задължително на чужд език, въпреки, че има сертификати и на немски, и на английски. Задължително било и точка!

# 73
  • Мнения: 426
Става въпрос за ПГ и не сме искали ние никакво разделяне. Просто споделихме какво казаха децата. Че им дават тест на база на който ще ги разделят на 2 нива в рамките на самия клас. Как ще се оправя преподавателят и на мен ми е интересно.

# 74
  • Пловдив
  • Мнения: 1 152
Аз също съм мислила за идеи по въпроса. Най-лесно ми се струва първият език да се избира. И да се групират децата по желан език. Както правят с втория. В нашето училище има 3 възможности за 2ри език. Събират децата от различните паралелки в часовете по втори език и после пак са си с класовете.
Защо да не стане и с първия така?

Общи условия

Активация на акаунт