ИЗПИТИТЕ по БЕЛ и математика за бъдещите гимназисти

  • 11 112
  • 106
  •   1
Отговори
# 15
  • Sofia
  • Мнения: 1 492
Прочетох много внимателно всички постове дотук, и колкото и да са противоречиви помежду си, всички имат право. Какъвто и да е изпитът, той винаги ще си остане несъвършен - винаги ще има доволни и недоволни. Важното е да се знае какъв е и всеки да се постарае, кой колкото може, да се подготви съвестно за него. За този изпит.
  За мен проблемът е друг. Защо в училище се правят изпити и контролни? С цел децата да се стимулират да научат повече. Не да бъдат наказани, че не са научили достатъчно. Те трябва да бъдат мотивирани да учат, а оценката е цифровото отражение на тяхното знание.
  За съжаление при тазгодишната `организация` те са тотално дезорганизирани и има голям риск да станат наказани.
  Едва ли някой учи заради никому ненужната (дори не знам дали и кога ще си я получат) диплома за основно образование. Целта е ясна - да продължат образованието си в избраното училище. Аз съм възрастен човек и ако трябва да се готвя за изпит, чиято форма ми е неизвестна, това доста би ме разколебало.
  Чудя се какви точно качества възпитават у децата, като си правят реформите по този начин? Ясновидство? newsm78

# 16
  • Мнения: 7 277
Преди няколко месеца четох статия, в която се коментираше, че голям процент от учениците в действителност не извличат същността на текстовете, които четат и това се превръща в проблем по-нататък. В тази връзка се сетих, че една част от тест за кандидатстване от АК е точно такава. Цитиран е текст и възможни отговори за основната информация в него. Може би това би било добре да е елемент от изпита за гимназиите. Където и да учат децата ни, способността за извличане на информация е важна. Особено в днешно време, когато те четат все по-малко.....  Sad

Сещам се за тази статия, но не съм я чела. Ако някой знае къде мога да я прочета?
Или направо ако може да я пусне тук?

Аз лично не мога да разбера как ученик не може извлече информация от текст.Честно.
Що се отнася до изпита за АК- там децата разполагат не с минути, а със секунди за отделните задачи.
Та мисълта ми е, че за толкова кратко време, не знам и аз точно каква информация мога да извлека от даден текст.
Но  вероятно не съм и толкова бърза или пък умна. Или и двете. Wink

Моята осмокласничка е с изявени предпочитания към математиката.Към литературата обаче няма никакъв, ама никакъв интерес.  Не знам дали ме разбирате.
Обича да решава задачи така, както някои обичат да четат книги.
Та по този повод искам да кажа, че идеята на dideva ме накара доооста да се замисля. Thinking

# 17
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Като майка на 6-токласник силно се вълнувам от въпросните изпити.
 Да ,съгласна съм, че трябва да има изпит по БЕЛ за всички , независимо че синът ми е с математическа насоченост! Не мога да допусна по чужд език да се справя чудесно , а по български да е неграмотен. По темата за преразказа - по-скоро съм против. Aglaya Epanchina  го е казала много доре  Peace!
 По математика - трябва да има задачи тип олимпиадни. Да има по-лесни , но и по-трудни. Да бъдат без даден отговор, и децата сами да обосновават решението си!
 И по принцип съм против тестовият начин на изпитване/ или поне тест с дадени възможни отговори/.
 Ще поживеем - ще видим какво ще решат! Здрави нерви на всички мами на 7-мокласници   bouquet!
ana_  , колкото до разбирането на текстовете - всичко идва от там, че децата нямат желание! Те не искат да вникнат в това ,което са прочели / ако въобще са го прочели  Crazy/!

# 18
  • Мнения: X
   Абсолютно съм съгласна с това, че децата ни трябва да бъдат грамотни. Виждала съм хора с висше образование, които пишат "немога", например. Идеята ми бе продиктувана по-скоро от аналогията с кандидат-студентските изпити. За филологиите няма изпит по математика и обратното - за природоматематическите профили няма изпит по БЕЛ.
   Освен това мисля, че проверката на грамотността и математическите знания, които се придобиват в училище до седми клас трябва да важи за всички ученици. Така и така от няколко години се работи върху т. нар. външно оценяване, което се провежда в цялата страна. Вероятно има начин нещата добре да се обмислят, да се подобри организацията на тези мини-матури и оценката от тях да бъде отразена в дипломата. Може да се подходи по следния начин - задължителна проверка на знанията по БЕЛ и математика и една мини-матура по избор. Нека децата имат възможност да се явят на изпит по онзи предмет, към който проявяват задълбочен интерес, а не всеки да се явява на всичко, както е в момента. ( Защо зрелостниците да имат право на избор, а седмокласниците - не?) Датите на отделните изпити биха могли да бъдат малко по-отдалечени една от друга, а не да са подредени в последователни дни. И пак повтарям, говоря за проверка, базирана на материала, изучаван в училище.  Ясно ми е, че  идеята на въпросното външно оценяване уж е друга, но мисля че всякакви идеи са добре дошли.
   А после нека всяко дете се яви само един кандидат-гимназистки изпит, в зависимост от това къде кандидатства.
   Усилено стискам палци на всички седмокласници и техните родители. Честно да ви кажа не си спомням, откакто аз самата бях ученичка, министър на образованието, който да не си е правил експерименти с кандидатстването след седми клас. Може и да греша. Peace

Последна редакция: пт, 13 ное 2009, 09:42 от Анонимен

# 19
  • Пловдив
  • Мнения: 1 617
Да се включа и аз като майка на седмокласник  Wink
Единственото, което ме смущава е това, че няма все още критерии, по които ще се кандидатства тази година...ми тя преполови. Не съм против промените, но не и по време на учебната година. Неяснотата съсипва всички ни, а учениците използват "момента" и дано  това не им изиграе лоша шега. Поне моят син не е мотивиран така както очаквах.
Преди много години когато аз кандидатствах след 7 клас. в МГ имаше изпит само по математика. Някой спомня ли си?
Прочетох по-напред мнение и да се кандидатства с чужд език. Моят син обаче иска да учи нов чужд език. Как тогава ще е конкурентен с децата, които са го изучавали? Поради тази причина смятам, че не е удачно.
А за изпитите по математика и БЕЛ - каквото и да решат - дано е по-скоро, че децата да потренират малко  Praynig Аз лично съм против тестовете с дадени отговори, но на там вървят нещата от години. При тях лесно се изкарва 4, но 6-цата е ... химера. Даже от бързане моичкият греши по нещо.

# 20
  С риск да скандализирам форумното общество( първо, защото синът ми е едва трети клас и второ, защото мнението ми вероятно доста ще се различава от наложилата се в момента форма за кандидатстване след седми клас) аз бих приела много добре идеята, за гимназиите с природоматематически профил да се кандидатства единствено и само с математика, а за езиковите и т. нар. хуманитарни гимназии - само с БЕЛ(а защо не и с изпит по чужд език, все пак неговото изучаване е задължително от втори клас).
   Не виждам защо един блестящ математически талант трябва да бъде лишен от възможността да се развива в областта, в която е надарен, само защото е изкарал среден 3, 00 на изпита по български език и литература ( или дори двойка), както и обратното- съвсем не е задължително според мен човек, комуто страшно се отдават писането и езиците да е на ти с тънкостите на математиката.
  Е, вярно. Проверяващите ще бъдат малко по-ангажирани, ако се провеждат десет изпита вместо два, но нали уж всичко се прави в името на бъдещите достойни граждани на България.  Peace

Считам, че това е неприемлива идея. Децата, които ще се реализират в живота като чисти математици, както и децата, които ще се реализират като чисти литератори, са пренебрежим процент. Масата от децата ще намерят реализация в сфера, където са нужни както добра писмена култура, така и елементарни познания по логика и математика.  На тази ранна възраст учлищата все още не профилират тясно децата. Випускниците на математическите гимназии, както и випускниците на езикови гимназии, се реализират като бизнесмени, архитекти, юристи икономисти и какво ли не. Това са общообразователни училища със засилено изучаване на едно или друго, но без да престават да бъдат общообразователни. Затова трябва да се влиза с изпит и по математика и по  БЕЛ>

# 21
  • София
  • Мнения: 2 361
И аз съм за изписването на задачите по математика. Малките грешки могат да им "изядат главата", а някои "тотаджия" да е имал щастлив ден.
Относно миниматурите - в много държави за 1 седмица се държат изпити по всички изучавани предмети. Тези оценки имат значение за годишния успех на учениците.  След като вече четвърта година ще се полагат тези изпити, ще е добре да имат някакво значение. А не само да се явяват, стресират за нищо.

# 22
  • София
  • Мнения: 2 361
Съгласна съм с някой си.

# 23
  • Мнения: X
Считам, че това е неприемлива идея. Децата, които ще се реализират в живота като чисти математици, както и децата, които ще се реализират като чисти литератори, са пренебрежим процент. Масата от децата ще намерят реализация в сфера, където са нужни както добра писмена култура, така и елементарни познания по логика и математика. На тази ранна възраст учлищата все още не профилират тясно децата. Випускниците на математическите гимназии, както и випускниците на езикови гимназии, се реализират като бизнесмени, архитекти, юристи икономисти и какво ли не. Това са общообразователни училища със засилено изучаване на едно или друго, но без да престават да бъдат общообразователни. Затова трябва да се влиза с изпит и по математика и по  БЕЛ>
Задачите в тазгодишния изпит за кандидатстване след седми клас наистина изискваха " елементарни познания по логика и математика". Wink
Ако прочетеш и следващия ми пост, ще видиш, че аз също смятам и двете неща за важни.

Последна редакция: пт, 13 ное 2009, 10:45 от Анонимен

# 24
[Задачите в тазгодишния изпит за кандидатстване след седми клас наистина изискваха " елементарни познания по логика и математика". Wink

Математиката, изучавана в основното училище, е елементарна математика. Независимо от това колко е усложнена една задача, тя все пак си остава в областта на елементарната математика. Елементарната математика трябва да се знае от всеки, не говорим за висша математика и аналитична геометия. А търсенето на по-сложно формулирани задачи в областта на елементарната математика е направено с цел добро разграничаване на уменията на децата.

# 25
  • София
  • Мнения: 2 361
Моля ви, да не започвате отново спора за сложността на задачите по математика. Ще се запълнят 1-2 страници и до никъде няма да се стигне.

# 26
  • Пловдив
  • Мнения: 1 617
е елементарна математика.
Защо ли си мисля, че "елементарна" значи, че по-голям обем от  хора трябва да могат да решат дадената  задача.  newsm78 Затова в у-ще не се учи висша математика.  newsm78 Или греша? Не се заяждам в никакъв случай  Naughty просто си говорим.

# 27
  • София
  • Мнения: 2 361
Тази "бърза стрелба" по въпроса за нивото на задачите по математика вече се води в другата тема за седмокласниците. Изписаха се 2 страници и само се нагнети обстановката без да има никакъв смисъл.

# 28
  • България
  • Мнения: 2 164
 На всеки изпит трябва да има и лесни и трудни задачи. Лесни - за да няма много двойки, трудни - за да няма много шестици!  smile3532
 Чакам нападение! newsm48

# 29
  • Мнения: 7 277
Тази "бърза стрелба" по въпроса за нивото на задачите по математика вече се води в другата тема за седмокласниците. Изписаха се 2 страници и само се нагнети обстановката без да има никакъв смисъл.

Нали точно това беше целта на новата тема.
Да спорим тук, а не в темата на Седмокласниците.
Така, че не виждам нищо лошо да се изпишат тук и десет страници относно сложността на задачите, а и не само. Peace

П.П. Софи, точно така!!!

Общи условия

Активация на акаунт