ИЗПИТИТЕ по БЕЛ и математика за бъдещите гимназисти

  • 11 115
  • 106
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 19 981
... в тестови формат с простичко заграждане на отговор ...

"простичко" е само ако заграждаш само "А"-та Joy
Не е точно така...Тук не става дума изобщо за игра на тото.Да вземем дори и едно добре подготвено дете, което няма да загражда на лотариен принцип.На черновата то ще реши задачите по-неподредено, по-непълно, пропускайки  неща, които по презумция знае.Накрая на база познанията си ще получи верния отговор и ще го загради.И без значение, как е оформило решението в черновата си, то ще получи максималния брой точки.Същото това дете целенасочено е готвено така в школите, с идеята да спестява максимално време за преминаване към следващите задачи.Не казвам това наизуст , а на база споделеното от майки на миналогодишните кандидат-гимназисти.Същото това дете иначе казано умее да решава задачите, но това не значи че умее да ги изписва в добър математически вид.И когато форматът изненадващо бъде сменен, нещата вече няма да опират единствено до изписването на верния отговор, а и до пътя на неговото достигане. Peace Аз съм твърдо 'за' подобен тип изпит, със задачи, чието решение да бъде изцяло изписано.Така проличават истинските познания.Но.. Просто за целта се изисква своевременна информация за формата на изпита, т.е да може едно дете да наблегне и на тази страна на нещата - изписването на задачата.. Peace

# 76
  • Мнения: 1 705
Именно това предлагам - два различни по съдържание изпита - за СМГ и езиковите гимназии.

Може ли защитниците на цитата да споделят защо точно държат на два различни изпита за математическите и езиковите гимназии?

Вероятни причини:
1.Не искат децата им да се състезават със СМГ-егейци.-  Нищо против да се състезават със СМГ-ейци, но по други задачи. Peace

2.Не искат децата им да тренират/или да се натоварват с/ логически и други задачи,които не са включени в материала за 7-ми клас.  - Абсолютно вярно. Има достатъчто трудни задачи от изучавания материал, които да отсеят добрите.

3.Мислят, че по този начин децата им няма да имат нужда от частни уроци и школи /включвам и спестяване на средства/.- Е това, за съжаление не ми е довод. С или без логически задачи, без допълнителни занимания - курс, уроци- няма да стане. При това ниво на образование у нас. Още от мое време, та до днес все си е така.

4.Други - друго предложение, което ми хрумна е да се държат еднакви изпити за всички гимназии, но балообразуването да е различно. Примерно за СМГ да се удвоява изпита по Мат, а за езиковите по БЕЛ. Peace
[/color]

# 77
  • Мнения: 7 277
Нищо против да се състезават със СМГ-ейци, но по други задачи. Peace

Много деца от СМГ след 7-ми клас предпочитат да продължат в езикови гимназии.
Да не говорим, че при доста от тях ученето в СМГ от 4-ти до 7-ми клас е с цел много добра подготовка именно за този изпит по математика.
В няколко училища в София има и паралелки със засилено изучаване на математика /4-ти-7-ми клас /.
Няма ли да е притеснителен факта, че при едни по-лесни задачи на изпита, ще има много 6-ци от децата ,кандидатстващи за езикови гимназии,но учили преди това или в  СМГ или в математическите паралелки?

Последна редакция: вт, 24 ное 2009, 17:11 от ana_

# 78
  • Мнения: 1 705
Няма ли да е притеснителен факта, че при едни по-лесни задачи на изпита, ще има много 6-ци от децата ,кандидатстващи за езикови гимназии,но учили преди това или в  СМГ или в математическите паралелки?

Предполагам, че наистина при един по-лек изпит, ще има И шестици. Струва ми се по-нормално, от това за цяла БГ да няма нито една - както миналата година.
При такъв изпит наистина СМГ-ейци пак биха имали преднина, но и другите деца ще имат шанс, поради промененото естестство на задачите - основно от изучавания в училище материал.

# 79
  • Мнения: X
[4.Други - друго предложение, което ми хрумна е да се държат еднакви изпити за всички гимназии, но балообразуването да е различно. Примерно за СМГ да се удвоява изпита по Мат, а за езиковите по БЕЛ. Peace
Аз съм далеч от подготовката за кандидатстване след седми клас, но в момента балообразуването не става ли по подобен начин, само че с утрояване?
Не виждам и проблем в това, че липсват пълни шестици на изпита по математика. Това е оценка, която служи единствено и само за " пресяване" на децата. Ако си изкарал 5, 50, но това е най-високата оценка в страната едва ли ще се тръшкаш и ревеш, изразявайки недоволството си.

# 80
  • Мнения: 7 277
При такъв изпит наистина СМГ-ейци пак биха имали преднина, но и другите деца ще имат шанс, поради промененото естетство на задачите - основно от изучавания в училище материал.

Шанс? За какво?
Ако е за това, да получат по-висока оценка-ДА!
Но заслужава ли си само заради това да има два отделни изпита?
Те така или иначе имат същият шанс и при труден изпит,само,че с по-ниски оценки.

# 81

Смятам, че не могат да се сложат под един знаменател децата, които са с изразено математическо мислене и смятат да продължат в тази насока и тези, които искат да изучанат чужд език. Peace Това е мое мнение, ясно е че няма да стане за сегашните седмокласници...


Отново старата песен Sick Не разбрахте ли, че само 1% от децата с изявени дарби в математиката ще станат математици. Останалите ще станат икономисти, финансисти, инженери, архитекти. Защо искате те да бъдат дискриминирани? Защото на wa[ite deca им е трудна математиката и ги е страх от конкуренция? Това е нелепо. Аз пък предлагам, за да има равенство, да си остане трудният изпит по математика, а успоредно с това да се повиши силно и трудността на изпита по БЕЛ. Така добрият математик (ако е слаб литератор) ще получи оценки 6 и 3. И обратно добрият литератор (ако е слаб математик) ще получи 3 и 6. И така всеки ще си заслужи мястото с това, което може добре. А ако някой владее и двете - голямо браво. Ако пък се окаже, че математиците все пак успяват да научат граматиката и писането на есе - сори.

# 82
  • Мнения: 734

Смятам, че не могат да се сложат под един знаменател децата, които са с изразено математическо мислене и смятат да продължат в тази насока и тези, които искат да изучанат чужд език. Peace Това е мое мнение, ясно е че няма да стане за сегашните седмокласници...


Отново старата песен Sick Не разбрахте ли, че само 1% от децата с изявени дарби в математиката ще станат математици. Останалите ще станат икономисти, финансисти, инженери, архитекти. Защо искате те да бъдат дискриминирани? Защото на wa[ite deca им е трудна математиката и ги е страх от конкуренция? Това е нелепо. Аз пък предлагам, за да има равенство, да си остане трудният изпит по математика, а успоредно с това да се повиши силно и трудността на изпита по БЕЛ. Така добрият математик (ако е слаб литератор) ще получи оценки 6 и 3. И обратно добрият литератор (ако е слаб математик) ще получи 3 и 6. И така всеки ще си заслужи мястото с това, което може добре. А ако някой владее и двете - голямо браво. Ако пък се окаже, че математиците все пак успяват да научат граматиката и писането на есе - сори.
  newsm10 newsm10

# 83
Именно това предлагам - два различни по съдържание изпита - за СМГ и езиковите гимназии.

Може ли защитниците на цитата да споделят защо точно държат на два различни изпита за математическите и езиковите гимназии?

Вероятни причини:
1.Не искат децата им да се състезават със СМГ-егейци.-  Нищо против да се състезават със СМГ-ейци, но по други задачи. Peace

По какви? "2+2=?" ли? А СМГ-ейци да не би да се състезават с вашите деца по друг, олекотен изпит по БЕЛ? Не, ама не съм видял един СМГ-ец да се тръшка на умряло като вас. Децата си учат и участват.

2.Не искат децата им да тренират/или да се натоварват с/ логически и други задачи,които не са включени в материала за 7-ми клас.  - Абсолютно вярно. Има достатъчто трудни задачи от изучавания материал, които да отсеят добрите.
Няма, задачите от учебника са лесни за национален изпит. Задачите от учебника са направени така, че поне половината деца да имат 6. За да са трудни задачите трябва да се дадат геометрични задачи, решими само с допълнителни построения, алгебрични, решими само с "вдъхновение" като се уцели правилното разлагане и пр. Все неща, които не се учат в клас и пак ще се тръшкате.

3.Мислят, че по този начин децата им няма да имат нужда от частни уроци и школи /включвам и спестяване на средства/.- Е това, за съжаление не ми е довод. С или без логически задачи, без допълнителни занимания - курс, уроци- няма да стане. При това ниво на образование у нас. Още от мое време, та до днес все си е така.
Образованието е такова, защото масовият родител го иска такова. Това е истината. Ако вдигнат летвата и в клас останат само по 1-2 отличника всички ще зареват. Днес четох тема, как родители се карали на учителката, че дава трудни контролни и дечицата им не изкарвали шестици. Ми щом искат леко образование - имат го. Но за изпит да се готвят отделно. Жена ми е випускник на 1АЕГ и изкара отлична оценка по математика на изпита за висше образование без уроци - просто математичката ги е обучавала на ниво. Ама никой не е плакал и не се е оплаквал.

4.Други - друго предложение, което ми хрумна е да се държат еднакви изпити за всички гимназии, но балообразуването да е различно. Примерно за СМГ да се удвоява изпита по Мат, а за езиковите по БЕЛ. Peace
[/color]

# 84
  • Мнения: 1 705
Някой си, знаем че дъщеря ти учи в СМГ и труден изпит по математика ти е добре дошъл. Peace
Нашите деца, които не са в математически паралелки, не се страхуват от конкуренция и не затова дискутираме тук какъв да е изпита.
Все пак е добре да си припомним, че целта на външното оценяване като приемен изпит, е да могат децата да се подготвят без допълнителни уроци. Това май означава, че няма да е редно изпитът да приляга на СМГ-ейци, а останалите да му мислят. Wink
За да не разводнявам повече темата, моята теза е  - трудни задачи, но заложени в програмата за седми клас.

Заради изпит с логически задачи, които носят заветните 3 точки, курсовете се пълнят с ученици от кварталните училища. Може би пък това е целта на системата...
Е, и моето синче ще ги изучи логическите, та да е конкурентно на Математиците. Heart Eyes

Някой си, много ли е сложно да се регистрираш във форума, след като ще пълниш темите? Или така анонимно е по-лесно, не можем дори ЛС да ти пратим???

# 85
  • Мнения: 7 277
Заради изпит с логически задачи, които носят заветните 3 точки, курсовете се пълнят с ученици от кварталните училища.
О,едва ли е само заради логическите задачи.
Ходенето на курсове е масова истерия.

Дъщеря ми също посещаваше школа Веди. Записах я само по български език, по математика нямаше нужда.
Винаги  съм твърдяла, че можеше да мине и без този курс,но страхът да не се издъни понеже недолюбваше литературата ме принуди да я запиша.Изкара по-висока оценка по БЕЛ отколкото по математика.
Иначе съм убедена, че щеше да се справи и сама.
Тестове, допълнителна литература,книги-колкото щеш.Само детенце да има желание,цел и мъъъъничък контрол от родителите.


Някой си, много ли е сложно да се регистрираш във форума...? ... не можем дори ЛС да ти пратим???
Вероятно точно заради това.


# 86
Някой си, знаем че дъщеря ти учи в СМГ и труден изпит по математика ти е добре дошъл. Peace
Нашите деца, които не са в математически паралелки, не се страхуват от конкуренция и не затова дискутираме тук какъв да е изпита.
Все пак е добре да си припомним, че целта на външното оценяване като приемен изпит, е да могат децата да се подготвят без допълнителни уроци. Това май означава, че няма да е редно изпитът да приляга на СМГ-ейци, а останалите да му мислят. Wink
За да не разводнявам повече темата, моята теза е  - трудни задачи, но заложени в програмата за седми клас.

Заради изпит с логически задачи, които носят заветните 3 точки, курсовете се пълнят с ученици от кварталните училища. Може би пък това е целта на системата...
Е, и моето синче ще ги изучи логическите, та да е конкурентно на Математиците. Heart Eyes

Някой си, много ли е сложно да се регистрираш във форума, след като ще пълниш темите? Или така анонимно е по-лесно, не можем дори ЛС да ти пратим???

- aз вече предложих да се направи труден изпит И по литература, че да е добре дошъл на твоите деца, а моето, горкичкото, да плаче жално и милно.

- не желая да се регистрирам И за да не ми пишат на лични.

# 87
  • Мнения: 1 705

- aз вече предложих да се направи труден изпит И по литература, че да е добре дошъл на твоите деца, а моето, горкичкото, да плаче жално и милно.

Нищо против да се промени изпитът по литература, стига да е в рамките на изучаваното. Така както трябва да бъде и по математика. Peace Защото има еквивалент в литературата на безумните по трудност задачи по математика от миналата година, но не мисля че това е начинът да се развиват реформите в средното образование. Целта е учениците да покажат най-доброто от себе си, без излишен стрес...нищо което в момента е налице, щом водим тази дискусия.
 

# 88

- aз вече предложих да се направи труден изпит И по литература, че да е добре дошъл на твоите деца, а моето, горкичкото, да плаче жално и милно.

Нищо против да се промени изпитът по литература, стига да е в рамките на изучаваното. Така както трябва да бъде и по математика. Peace Защото има еквивалент в литературата на безумните по трудност задачи по математика от миналата година, но не мисля че това е начинът да се развиват реформите в средното образование. Целта е учениците да покажат най-доброто от себе си, без излишен стрес...нищо което в момента е налице, щом водим тази дискусия.
 

Не може без стрес - това е състезание и трябва да има победители и победени. В определен смисъл класирането за мечтаното училище е даже по-важно от класирането за университет, защото в университета можеш да пробваш пак следващата година, а в гимназията всеки има право на един опит. Затова няма как децата да не се стресират - прекалено много е заложено на карта и никой не иска да е от победените.

# 89
Истината е, че всеки гледа на нещата от своята камбанария. PeaceНякойси защитава ревностно изпита по математика в тази му трудност от позицията на родител с дете в СМГ.В което няма лошо, въпрос на позиция.След което обаче, с откровен сарказъм, дава да се разбере,че детето му ще се справи и с българския.Да , не се съмнявам в това Peace.Но децата от СМГ и тези от обикновените училища по отношение на българския език и литературата  са поставени на съвършено равни начала, в смисъл имат еднакъв хорариум от часове през годините и  изучават един и същи учебен материал.Докато за математиката това не може да се каже.Затова децата ни ходят на школи и уроци, не само заради логическите задачи, а заради  шанса  да усвоят недоученото или изобщо непредаденото  в училище не по тяхна вина.Дори и не по вина на учителите, както ще се опита да го изкара той.Какво по-напред за 4 часа седмично могат да направят те?Чудеса от храброст ли:mrgreen:

Общи условия

Активация на акаунт