Въпрос към християните.

  • 23 426
  • 456
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 407
Аз предлагам, да спрем с обсъждането на правописа на Исус. Нека да се съсредоточим върху това, дали Христос се пише със 'с', или със 'з' ...
 Laughing

# 196
  • Мнения: 4 875
Ще взема и аз да се възползвам от темичката за един въпрос към християните.

От малка се чудя - откъде се е взела жената на Каин? Не му е била сестра, нали? А пък други хора (освен тяхното прокудено семейство) не е имало?

ПП Сега прочетох, че Каин и Сит са се оженили всъщност за сестрите си Azura и Awan, така че си оттеглям въпроса.

Последна редакция: сб, 15 май 2010, 17:38 от jp

# 197
  • Мнения: 5 710
И все пак, как се изписва името на Исус....... и как се казва Исус......... Wink

Изтърка се вече тази забележка и дразни от човек, който не владее ни правопис, ни пунктоация.

Още веднъж благодаря за мненията ви, научих много интересни неща.

            И аз мисля, че е вече време да се спре да се  разисква по този въпрос, защото между 26 април и 15 май, има няма вече месец разлика, така че не виждам защо все още се отговаря на нещо зададено толкова отдавна. Аз също получих отговора,  и не виждам  смисъл да се продължава.

Той въпросът се оказа интересен не само с конкретният отговор, освен това цари учудващо толерантен ( за такива теми) тон и все има нещо полезно да се каже и научи ( не визирам това как се пише Иисус).
Темичката си е жива, като спре да е интересна ще си отиде по пътя и толкоз. Аз самата не я поддържам жива, почти не пиша, само чета.

# 198
  • Мнения: leet
Понеже съм досадна.  Laughing

"В най-старите старобългарски паметници се среща транслитерацията Исоусъ Хрьстосъ както и Иисоусъ Хрьстосъ, но рядко, понеже в ръкописите често употребявани имена и думи се съкращават – в случая ИС, ИСЪ, Исви, Исвъ и съответно Хрьстъ, Хса, Хсоу, Хоу[9]. На иконите задължително се пише гръцката монограма IC ХС. В Речник на Светото Писание, Цариград 1884 г. е написано „Іисус“. В българските църковни и научни издания общоприета форма е Иисус, но в по-популярни български издания много често се среща и формата „Исус“, въведена в обращение от протестантските преводи на Евангелията и от историческата и популярна литература от годините на комунизма. Формата „Исус“ е подобна на старата руско-църковнославянска форма, поправена през 17 в. от руския патриарх Никон на „Іисус“ и заменена след последната реформа (след Първата световна война) на „Иисус“. В Русия допълнителната буква «и» става една от най-важните причини за схизмата на староверците."

Доброто старо Уики.

# 199
  • Мнения: 4
Здравейте отново
И стина
С ила
У пование в
С ина
Х ристовите
Р аботници
И дват
С ъс сила
Т ърпение
О бич и със
С лавата му

с поздрави И.

# 200
  • Мнения: 1 494
Христос е бил на Изток. Там се е учил от други Учители.Между впрочем за Христос пише във ВЕДИТЕ - древноиндийски свещени писания. Там се предсказва идването му. Когато се ражда, идват 3-ма Мъдреци. За тях Елена Рьорих казва, че са Кут Хуми, Росул Мория и Джуал Кхул. Има приемственост между всички Учения. Всеки Учител на човечеството носи Своя уникален Лъч и съдейства по специфичен начин за усъвършенстването на човешката душа и приближаването й към Бога. Мястото на Христос е много значимо - Той обръща пътя на човешката душа от инволюционен в еволюционен. Тя слиза в материалния свят и забравя за Бога, а после идва Христос и обръща движението нагоре - след като се запознала с материалния свят, душата отива към по-висшите сфери и научава за техните закони и принципи. Това е пътя на еволюцията. Бог винаги е ръководил хората - и преди Христос, и чрез Христос и след Христос. Сега предстои второто пришествие на Христос.

# 201
  • Мнения: 1 849
Христос е бил на Изток. Там се е учил от други Учители.Между впрочем за Христос пише във ВЕДИТЕ - древно индийски свещени писания. Там се предсказва идването му. Когато се ражда, идват 3-ма Мъдреци. За тях Елена Порих казва, че са Крут Хуми, Росил Мокрия и Джаул Кула. Има приемственост между всички Учения. Всеки Учител на човечеството носи Своя уникален Лъч и съдейства по специфичен начин за усъвършенстването на човешката душа и приближаването й към Бога. Мястото на Христос е много значимо - Той обръща пътя на човешката душа от еволюционен в еволюционен. Тя слиза в материалния свят и забравя за Бога, а после идва Христос и обръща движението нагоре - след като се запознала с материалния свят, душата отива към повисите сфери и научава за техните закони и принципи. Това е пътя на еволюцията. Бог винаги е ръководил хората - и преди Христос, и чрез Христос и след Христос. Сега предстои второто пришествие на Христос.

  ooooh!
Ако това беше истина, то дефинициите за добро и зло във Видите и в Библията щяха да са едни и същи, но не са.
Ако имаше спасение без смъртта на кръста, защо трябваше Христос да страда?

# 202
  • Мнения: 690
  Трябва да правим разлика между Исус от Назарет и Христос.  За Христос можем да говорим от 30 до 33 година . В 30 година при кръщението на река Йордан, Божественият дух на Христос се съединява с тялото на Исус. За да разберем в дълбочина Мистерията на Голгота и същността на Христовият импулс, трябва да прибегнем до фактите изложени от духовната наука. Съвременните теологични доктрини  не могат да обяснят същността на тези важни събития, защото не познават или предубедено отхвърлят данните от Духовното изследване. Затова и много хора не намират вътрешен живот в тълкуванията на Библията днес. Човечеството все повече узрява за това и този процес ще става все по- отчетлив в бъдеще. Днешният човек иска първо да разбере нещата в дълбочина, да придобие мъдростта и вече със зряща душа да се посвети на Любовта към духовното. Човечеството не  е същото, каквото е било преди 2000 години.
   Христос не действа чрез някакво учение, а направо чрез това което върши. И от Мистерията на Голгота се намира дълбоко  във всяка човешка Душа. Но той по никакъв начин не принуждава най-дълбоката човешка същност да го приеме. Това решава всеки човек в акт на пълна свобода. Именно за това е толкова важно да се изучава духовната наука в днешно време. Защото пътят към сърцето на немалка част от хората минава първо през моста на познанието. Именно чрез силата на древното посвещение, тримата мъдреци прочетоха небесната писменост и разбраха за раждането на човека, който ще приеме Бога и ще спаси човечеството. Овчарите пък разбраха за това свещено раждане направо чрез сърцето. Не малко хора днес също могат да изберат и този път. Това е в зависимост от вътрешното същество на всеки човек. Важното е че Христос след Мистерията на Голгота стана Душа на душата на всяко човешко същество.

# 203
  • Мнения: 4
Отговори с цитат
  Трябва да правим разлика между Исус от Назарет и Христос.  За Христос можем да говорим от 30 до 33 година . В 30 година при кръщението на река Йордан, Божественият дух на Христос се съединява с тялото на Исус. За да разберем в дълбочина Мистерията на Голгота и същността на Христовият импулс, трябва да прибегнем до фактите изложени от духовната наука. Съвременните теологични доктрини  не могат да обяснят същността на тези важни събития, защото не познават или предубедено отхвърлят данните от Духовното изследване. Затова и много хора не намират вътрешен живот в тълкуванията на Библията днес. Човечеството все повече узрява за това и този процес ще става все по- отчетлив в бъдеще. Днешният човек иска първо да разбере нещата в дълбочина, да придобие мъдростта и вече със зряща душа да се посвети на Любовта към духовното. Човечеството не  е същото, каквото е било преди 2000 години.
   Христос не действа чрез някакво учение, а направо чрез това което върши. И от Мистерията на Голгота се намира дълбоко  във всяка човешка Душа. Но той по никакъв начин не принуждава най-дълбоката човешка същност да го приеме. Това решава всеки човек в акт на пълна свобода. Именно за това е толкова важно да се изучава духовната наука в днешно време. Защото пътят към сърцето на немалка част от хората минава първо през моста на познанието. Именно чрез силата на древното посвещение, тримата мъдреци прочетоха небесната писменост и разбраха за раждането на човека, който ще приеме Бога и ще спаси човечеството. Овчарите пък разбраха за това свещено раждане направо чрез сърцето. Не малко хора днес също могат да изберат и този път. Това е в зависимост от вътрешното същество на всеки човек. Важното е че Христос след Мистерията на Голгота стана Душа на душата на всяко човешко същество.

здравейте
според мен няма разлика в името ИСУС ХРИСТОС  е един.Още като младенец в корема на майка си Мария   която отива  в Захариева къща  и Мария поздравява Елисавета младенеца  Йоан  заигра в утробата  и И двете са били бременни  едната с Исус  другата с Йоан --1 ЛУКА З9-- И Още много др примери.

# 204
  • Мнения: 690



здравейте
според мен няма разлика в името ИСУС ХРИСТОС  е един.Още като младенец в корема на майка си Мария   която отива  в Захариева къща  и Мария поздравява Елисавета младенеца  Йоан  заигра в утробата  и И двете са били бременни  едната с Исус  другата с Йоан --1 ЛУКА З9-- И Още много др примери.
  Имайте предвид, че хората, които са писали Библията преди толкова много години са виждали в Духовният свят.  Днес има други пътища за виждане в Духовният свят, адекватни на съвременният етап от развитие на човечеството. Без духовно зрение, съвременният човек  може поне да се запознае с Духовната наука, за да е наясно с фактите от свръхсетивно естество, за да може да си обясни самата Библия. Опознаването на Свещените книги без необходимата подготовка е все едно да решавате задача по математика,преписвайки решенията. Така нито разбирате какво пишете, нито какво четете.
   Днешната теология ще продължава да се намира в безпътица, ако все така продължава в бъдеше да разглежда повърхностно и елементарно нещата. Тя изпада в състоянието на човек, който съди за друг, изучавайки само марките на дрехите с които е облечен. А няма дори и инфантилна представа за човека, който е облечен с дрехите. С други думи, чете буквите в Светото писание, но не и самите думи. Естествено плодовете, които ражда са  лишени от вътрешен живот, защото им липсва живителната сила на Духа.
  Разбира се, вие  имате свободният избор да интерпретирате Библията, както пожелаете.Но обективно погледнато, дали тези интерпретации са правилни е съвсем друг въпрос.

Последна редакция: сб, 05 юни 2010, 22:08 от Xylometazolin

# 205
  • Мнения: 24
Имайте предвид, че хората, които са писали Библията преди толкова много години са виждали в Духовният свят.
Хаха, ама разбира се - през крив макарон са гледали в (оу-май-Гад!) Духовния свят! Не, сериозно - наистина ли си вярваш?

# 206
  • Мнения: leet
Знаеш ли, че от гледна точка на физиката, е възможно гледането през крив макарон?  Joy

# 207
  • Мнения: 2 617
Здравейте, водим един разговор и искам да се допитам до християните, които се чувстват компетентни да отговорят.
Възможно ли е християнин да приема, че и други, освен Исус могат да доведат до Бог? Това допустимо ли е от християнството, или само и единствено  Исус е пътят и всички останали са отречени.
Под други разбирам Мохамед, Буда, Заратустра и т.н.

И ако християнинът приема, че има и други 'проводници" до Бог, това каква степен на грях е, той християнин ли е изобщо, спада ли към някакво течение  на християнството ( ако го има) и кое, ако да.
Благодаря на отговорилите.
Не четох мненията и верояно ще повторя някой.
За официалната християнска религия пътят е само един (мисля, че в Евангелие от Лука е изричният цитат).
Има различни течения, които през вековете са обявявани за ереси, защото са обърквали плановете на тези, които са стояли на върха под предлог, че става дума за идеологическо разминаване. Например, първият християнски император в края на живота си приема арианството, което по ирония на съдбата е било осъдено като ерес точно на Никейския събор, свикан от същия император.
В това отношение християнските отци могат само да се засрамят с поредното доказателство за липса на тъпримост, която иначе е силно афиширана.

# 208
  • Мнения: 24
Знаеш ли, че от гледна точка на физиката, е възможно гледането през крив макарон?  Joy
Да, но не е възможно съществуването на Бог. Laughing

# 209
  • Мнения: 3 546
Авраам ,и ника ви и аватара ви са в разрез с възледите ви! Peace

Общи условия

Активация на акаунт