Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13

  • 100 639
  • 749
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 13
Здравейте,
До момента не съм писала във форума, но се уча от споделения ви опит. Синът ми е почти на 6г. Няма поставена диагноза, но откривам сходни черти с вашите деца.  Поводът да пиша, е че се замислям за второ дете и искам да ви попитам мога ли да направя нещо, за да намаля риска и второто ми дете да има такъв проблем? Някъде бях чела, че вероятността и друго дете от семейството да е с аутизъм е висока. Освен генетична причината при нас може да се дължи и на отрицателната ми кръвна група. Има ли сред вас майки, на които повече деца са от аутистични спектър?

А ето и малко информация за момчето ми: Хиперактивен е и с дефицит на внимание. Отскоро започна да използва 2-3 думи в изречение. Гледа ни в очи, показва емоции -съчувствие, радост. Ходи на градина и учителките казват, че играе с децата, но ако излезнем на разходка не иска да спираме на детски площадки, предполагам защото изпитва неудобство от това, че не говори. Когато чуе определени реклами или бръмчене от мотор става агресивен и то само към мен – към баща си изпитва респект. Защо според вас му действат по този начин?!? Понякога ако не удовлетворим желанията му изпада в гневни състояния. Много трудно ми е да разбирам кога се противопоставя вслествие на проблема, който има и кога от инат. Разбира доста неща и изпълнява команди. Сам се облича, обува, храни. Яде всичко, няма проблеми със съня. Много е изобретателен. Напредък в концентрацията и речта отбеляза през последните месеци. Посещава логопед, психолог и има ресурсен учител.  Simple Smile Трудно ми е да спра да разказвам за него, но се налага....
Желая ви радостни мигове с децата!


# 661
  • Мнения: leet
А на обследване и диагностика водили ли сте детето?
Научните резултати и мисъл от последните години относно причината за аутизма е, че е генетично състояние, което не означава че някой родител носи увреден ген, а просто се унаследява тип нервна система. Ако единият родитл или още по- добре- и двамата са силно емоционални, импулсивни, трудно сдържат да покажат душевното си състояние, каквото му е на сърцето, му е на устатата, лесно изпада с стресови състояния и лесно се панира, ако единият поне родител има проблем с гъвкавостта на мозъка и превключването от ниска на висока скорост и обратно, значи има вероятност ( но не е задължително), детето да е от аутистичния спектър...до един момент може да се развива в норма и свледствие на предизвикан стрес, който родителятне би могъл да предвиди, да стане отключването и се получи блокаж- на нивото на мозъка, до което е стигнал в еволюционното си развитие, то там нанатък, мозъкът не продължава естествената си еволюция- до 4 годишна възраст, през която е преминал живота през вековете, а спира мозъчното развитие на нивото, до което е бил стигнал в процеса на еволюцията, когато е станал блокажа. Спира естественото изграждане на нервни връзки в периферната нервна система на мозъчната кора и детето спира естественото си веолюционно развитие , и ако не се вземат навременни мерки, започва регреса в развитието, който обикновено е прогресивен и не се знае до къде и колко ниско в развитието може да стигне детето, ако не се започне ежедневна и упорита терапевтична работа за "изкуственото" изграждане на нервни връзки в периферната мозчна нервна система.

Щом семейството има едно дете от аутистичнич спектър, не е задължително, но е напълно възможно, и другите деца да са от спектъра. В Щатите има семейства с по няколко деца от спектъра. В България имаме майка, чиито и две деца са от спектъра, дори бащата не е един и същ, явно силата в случая е майчиния ген.

Има обаче и теория, че мутирал ген на бащата причинява детския аутизъм. Има и такава за високото ниво на тестостерон в майчината утроба...
Има съвети за превенция при бременност на майка, застрашена от раждане на дете с аутизъм ( с влучай, че вече има такова), храната е важна по време на бременността, емоциите също, настройката, страховете...

# 662
  • Мнения: 13
Здравейте,
Благодаря за бързия и интерес пост Кезая,
Аз напълно отговарям на описанието ти за родител, предполагащ наличието на дете с аутизъм - силно емоционална съм, импулсивна ... и т.н. Но не съм забелязала детето ми да има регрес в развитието си – искам да кажа той изобщо не е проговарял, за да спре на по-късен етап. На 3 години изобщо не говореше и стана страшно хиперактивен. Когато беше почти на 4 години го заведохме в „Свети Наум” – София (4ти км), там на лист от рецепта ни написаха „Изоставане в НПР” и „Изоставане в експресивната реч” и му изписаха ноотропил. Лекарството многократно увеличи хиперактивността и го направи още по-превъзбуден и го спряхме (в този период го изгониха от детската градина). По-късно го е преглеждал невролог, който изказа съмнемия за атипичен аутизъм и препоръча пиене на „концерта”, но не сме му го давали.

Би ли споделила каква точно храна трябва да приема бъдещата майка, за да предотврати аутизъм при бъдещото си дете.
И дали имаш предположение, защо става агресивен, когато чуе определени реклами и бръмчене на мотори?

# 663
  • Мнения: 15 792
та дори и сега ето не можем да създедем ред и дисциплина не увеличаваме изискванията .... ето той вече две години се оправя човека с по една дума ...... ВОДА , Сок , шоколад , пица ....

Райка
във връзка с това нашата психотреньорка като почнахме да работим по ПЕКС ни закле да не обръщаме внимание на молба от една дума или с дърпането и Ъ-Ъ-Ъ. Правиш се че не чуваш и толкова. Каза да реагираме само на молба формирана на ПЕКс картончето или на молба отправена с думи от сорта на изречение : "Аз искам вода" или "Аз искам солета". В началото детето изпадаше в ярост, защото нещо което сме разбирали досега престанахме да регистрираме. После се освести че реагираме на изречение съставено от картинки в тетрадката. Започна да си търси тетрадката и да прави изреченията. В началото грешеше в поставяне на картинките, после се научи, след това имаше трудности в "прочитането" но постоянно помагахме, не го оставяхме да се обезвери. Така започна да прави елемнтарните изречения по Пекс лената. Добавихме "да ям" и  "да пия" след като го усвоихме. После пък в един момент му омръзна да търси тетрадката и почна да съставя изразите сам : "Аз искам да ям меденка". Виждам как макар и лесно да подрежда картончетата в тетрадката - трудно му е да ги "прочете", прави го малко като математика, все едно нанизва сенци, или решава трудна математическа задача, но вече знае че с малко помощ ако успее да го каже и без тетрадката веднага е поощряван. Вчера включихме още една дума в изречението "Аз искам жълтата кола". Една нищо и никаква думичка , а  му е толкова трудно да я добави, върнахме се пак към тетрадката, добавихме цвета преди предмета , надявам се че като свикне да "чете" по ПЕКс ленатата и усвояването на този модел от 4 картончета ще е по лесен . Та извода е че не става без пречупване от страна на детето. Обче трябва постоянно да е подкрепяно.

Последна редакция: ср, 07 юли 2010, 22:00 от _re_ge

# 664
  • Мнения: leet
ly4ko,

Реакцията на определени шумове най- вероятно е от СИД-а. А и всички деца от спектъра имат СИД в някаква степен и имат недостатъчно стимулиране на сетивата или обратно- свръстимулация, и в двата случая реагират, когато имат недостиг на стимулиране, се самостимулират, например почукват, създават си шумове, или издават различни звуци, или пък искат да пипнат всичко, ако недостатъчна е стимулацията на тактилната чувствителност. А при сина ти явно се получава свръхстимулиране на сетивата и има дразнимост от силни и моторни звуци, някои от тях чуват от голямо разстояние неща, които другите не биха чули, а понякога и виждат подробности, невидими и за най- наблюдателните.
Много подходяща е арт терапията и звукостимулацията. В Св. Наум изписват на всички деца с хиперактивност ноутропил и концерта, ноутропила вместо да повипи активността на мозъка, целта за която го изписват, повишава двигателната активност и максимум до 4- ия ден майките го спират, защото положението става непоносимо...
Лекарства няма....работа, внимание, терапии...работите с логопед и психолог, а защо не отидете на обследване и в Св. Никола в Александровска, там поне ще ви сложат диагноза и насоки за работа с детето.

Храната на бременната трябва да е изключена от всякакви консерванти и оцветители, ако има амалгамени пломби, да се подменят, редовна висококалорична закуска от чиста храна, абсолютно спокойствие, да слуша спокойна музика, тиха, в лягнало положение предимно на Бетовен и Вивалди, изключително се забранява стреса, според научни изследвания, жените, прекарали силен стрес през първите месеци на бременноста, носят риск за плода от отключване на шезофрения. Препоръчва се консумация- 2 пъти седмично поне- на риба, защото освен че набавя фосфор и полезни съставки за майчиния организъм, предпазва и от преждевременно раждане, което се смята за рисково по отношение на отключване състоянието Аутизъм.
Силата на мисълта обаче е най- важна, за мен, настройката на мозъка и очакванията за детето, което вече имаш и за очакваното.

# 665
  • Мнения: 631
знаете ли аз не не спирам да търся причините медицински за състоянието на Владко и ето преди около две седмици си направихме ДНК анализ за чуплива Х хромозома - няма но на въпроса на Iy4ko /предавам по памет нещата които каза молекулярния биолог че грешка в Х хромозомите на майката може да доведе до чуплива Х при нейните синове което зависи от процента или от размера на дефекта в гена може да доведе само до аутистично поведение и или до по тежки проблеми като този ген носят и дъщерите на майката но при тях не се регистрират проблеми/
както и да е ние нямаме такова
но аз имам три деца и като бях бременна с дъщеря си най малкото ни дете вече знаех че Владко нещо не е добре с развитието и не съм си мислила че и тя ще има нещо просто като се роди от най малка възраст започнах да и чета да и показвам картинки да я занимавам да играя с нея както малко родители играят с примерно 5-6 месечното си дете в резултат на което на 1г Киара знаеше посочваше огромен брой картинки малко по късно започна и да ги назовава сега е на 2 точно и говори отлично служи си с изречения знае картинките на плодове зеленчуци животни абе всичко просто детето трябва да се подхване от най малка възраст .... децата на нейната възраст които майките им не са ги обучавали така представа нямат от нещата те си знаят най близките заобикалящи неща ....... така че освен  да се избягва стрес да се храниш добре и да си позитивно настроена детето още от бебенце на дни трябва да му се говори да го гушкаш да общуваш с него да му пееш но не просто да си седнеш на компа и то да лежи в теб и ти да си тананикаш примерно ами вниманието да е наистина към него без да говори едновремменно телевизор в стаята и така просто това внимание се награждава стократно детето става спокойно и сигурно.

# 666
  • Мнения: 13
Благодаря Райка,
Simple Smile още една причина да си пожелая момиченце!

# 667
  • Мнения: 212

Реакцията на определени шумове най- вероятно е от СИД-а. А и всички деца от спектъра имат СИД в някаква степен и имат недостатъчно стимулиране на сетивата или обратно- свръстимулация

Много подходяща е арт терапията и звукостимулацията.

Днес излезе една нова публикация по повод ролята на слуховото стимулиране и въздействие върху задържане на тазовите резервоари.  Отново се свързва с усета за тялото и фините регулаторни механизми на ухото.
http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpool-news/local-news/2010/07 … 00252-26808594/2/

# 668
  • Мнения: 15 792
Момичета здравейте ще се върна да ви чета назад че съм проспуснала няколко странички, а вие винаги поствате много интересни коментари и похвати.
 
Искам да споделя с вас  че направихме една седмица в обикновена детска градина. Много бях притеснена и продължавам да съм, но и съм много по спокойна, защото очаквах големи проблеми породени от разделянето с мен и срещата с нова среда. Явно обаче тези два месеца усилена работа с психотреньорката и разбира се логопедката ( защото на нейните сеанси не присъствам а след часа тя ми показва какво са правили и преговаряме за какво да работим в къщи ) са оказали благотворно въздействие . Предполагам стреса от разделяне с мама (особено защото логопедката е чудесен специалист за работа с деца  и успя бързо да го накара да се успокои и някак да проумее че мама се връща) вече е преживян. За цяла седмица полека преминахме от един час  на ден до обяд в градината , което смятаме и да запазим поне месец - два. Учителките казват че е спокоен, включва се в игри които разбира, не говори но използва базовите думи - да, не , дай и "край" когато не иска нещо. Е, не ял нищо освен хляба и салама - но мисля че не е проблем.

Обаче все още имаме затруднения с голямата нужда, отворена съм към всякакви съвети от ваша страна , защото го казва когато го свърши.

# 669
  • Мнения: 3 479

Научните резултати и мисъл от последните години относно причината за аутизма е, че е генетично състояние, което не означава че някой родител носи увреден ген, а просто се унаследява тип нервна система. Ако единият родитл или още по- добре- и двамата са силно емоционални, импулсивни, трудно сдържат да покажат душевното си състояние, каквото му е на сърцето, му е на устатата, лесно изпада с стресови състояния и лесно се панира, ако единият поне родител има проблем с гъвкавостта на мозъка и превключването от ниска на висока скорост и обратно, значи има вероятност ( но не е задължително), детето да е от аутистичния спектър...

Кезая, можеш ли да дадеш линкове към изследвания по това, което си писала.
Силно съм заинтригувана. До сега си мислех, че ваксина е причина за отключването на аутизма при Криси. Като прочетох написаното от теб вече мисля, че причините са у мен Sad - аз съм емоционална, импулсивна, не мога да си сдържам емоциите, лесно изпадам в стрес  и ... по-добре да не продължавам. С една дума - фул екстри! Sad

# 670
  • Мнения: 428
Момичета, и аз имам много да наваксвам с четенето, но ще се включа набързо по последните теми.
Darkviolet , все още не е доказана категорично причината за аутизма.
Това, което е написала Кезая за генетичната предразположеност, са само предположенията на учените.
Доколкото ми е известно, е обявена Нобелова награда за този, който открие причината.
Ваксините официално никога няма да бъдат признати за 'виновници' не само за аутизма, но и за много автоимунни заболявания (диабет, множествена склероза и т.н.), все пак това е доста печеливш бизнес.
Консервантите и отровите, с които е пълна храната ни предизвикват хиперактивност.
Според мен причините са по-скоро комплексни.

Kатюшо, аз съм пила противозачатъчни, но много преди да се запозная със съпруга си и да планираме дете. Затова смело казвам, че не съм взимала никакви хапове преди да забременея.
Бременността ми беше много желана, безпроблемна, а самата аз - безкрайно щастлива.
Имам обаче едни свои опасения.
Месеци преди бременността, бях приета за докторант в университета в катедра Органична химия.
Правих експерименти с токсични химични вещества.
Не прекъснах работата си в лабораторията и цялата бременност изкарах там.  Confused
До ден днешен си задавам много въпроси, досещаш се - самообвинителни.
Дали контактът с тези вещества не е причината?
Изпаренията, а понякога и прекия контакт с химическите вещества (лекомисленото им докосване с ръка)... Confused
Напуснах лабораторията, когато излязох в майчинство, около 40 дни преди да родя.

Последна редакция: сб, 10 юли 2010, 02:54 от Calathea

# 671
  • Мнения: leet
Darkviolet,

Ето линк към информация от Май 2010 от National Institut of Neurogical desorders and Stroke, който колаборира и работи с институции като: Association for Science in Autism Treatment, Autism Network International (ANI), Autism National Committee (AUTCOM), Autism Research Institute (ARI)- Сан Диего, Autism Society of America, MAAP Services for Autism, Asperger Syndrome, and PDD и други:

http://www.ninds.nih.gov/disorders/autism/detail_autism.htm

Където относно причините за аутизма е описано, че учените не са сигурни за това, което причинява аутсистичния спектър , но изследванията до момента показват, че най- вероятно причините са генетични, а роля играе и околната среда.  Изследователите са установили редица гени , свързани с разстройство. Изследвания на хора от аутистичния спектър са констатирали нередности в някои региони на мозъка. Други проучвания показват , че при хората с аутизъм са завишени нивата на серотонин и други невротрансмитери в мозъка. Тези аномалии показват, че аутизма може да е резултат от нарушаването на нормалното развитие на мозъка, в началото на развитието на плода , причинени от дефекти в развитието гени , че растежът на мозъка и контрола , които регулират взаимодействието между мозъчните клетки, вероятно се дължи на влиянието на екологичните фактори върху генетичната функция.


Изследвания на редица смеейства, в които има аутизъм показват, че някои хора имат генетична предразположеност към аутизъм , например ако единият близнак е засегнат , има 90% и другия да е засегнат, макар и по- слабо.  Редица проучвания са в процес на определяне на специфични генетични фактори, свързани с развитието на аутистичния синдром . В семейства, в които едното дете има аутизъм, рискът второто дете да е с аутистично растройство е около 5 на сто, или едно на 20. Вероятността е много по- голяма, в сравнение с населението като цяло.  Изследователите търсят доказателства, доказващи, че децата на по- силно чувствителните родители, са по застрашени от състоянието Аутизъм, за което генът и унаследената нервна система  допринася за също повишената чувствителност и предразположението към стрес. В някои случаи , родители и други роднини на детето от аутистичния спектър, показват леки увреждания в социалните си и комуникативни умения или в някои случаи стереотипно, повтарящо се поведение.  Данните също така сочат , че някои емоционални разстройства, като маниакална депресия , се появяват по- често от средното за семействата на хората с аутистично разстройство.

Относно това дали симтомите се променят с времето, учените посочват, че  по време на юношеството, някои деца с аутистично поведение, могат да станат депресирани или поведенческите проблеми да придобият друг облик и тяхното лечение може да наложи някои промени ,  като преход към зрелостта. Хората с аутизъм обикновено продължават да имат нужда от услуги и подкрепа , макар и пораснали и макар и много от тях да могат да работят успешно и да живеят самостоятелно, но тяхното семейно обкръжение има грижата да им създаде благоприятна среда .


А относно дали аутизма се лекува, учените посочват, че той не е болест, за да се лекува, посочват като средство терапиите и поведенчески интервенции, предназначени за решаване на конкретните симптоми и до подобряване на интеракцията и социалното положение в заобикалящото ги общество. И нещо, което всички знаем- колкото по- рано се предпиемат поведенчески и речеви интервенции, по- добри са прогнозите за "вписване" в обществото.

Описват като обучителни терапии при децата за развиване на  социални и езикови умения ,  Приложният поведенчески анализ . Семейното консултиране за родители и братя и сестри на деца с аутистичен синдром често помага семействата да се справят със специфичните предизвикателства на живота.

Медикаменти: Лекарите могат да предписват лекарства за лечение на специфични симптоми като тревожност , депресия, или обсесивно- компулсивно разстройство . антипсихотични лекарства се използват за лечение на тежки поведенчески проблеми. припадъци могат да бъдат лекувани с един или повече антиконвулсивни лекарства. Лекарства, използвани за лечение на хората с нарушено внимание и дефицит на вниманието, като концерта, може да се използва ефективно , за да се намали импулсивността и хиперактивността .

Други терапии: Има редица спорни терапии или интервенции, достъпни за хората от аутистичния спектър , но малко от тях се поддържат от научните изследвания. Родителите трябва внимателно да проучат и се консултират с повече от един специалисти, преди да предпиемат такива.


През 1997 г. по искане на Американския Конгрес , Националния Институт на здравеопазването ( NIH ), е учреден  координационен комитет за Аутизъм ( NIH / ACC) за подобряване на качеството , темповете и координиране на усилията на NIH да се намери лек за аутизма
В NIH / ACC, където участват и седем NIH института и центъра : Националния институт за неврологични заболявания и инсулт ( NINDS ) , на Eunice Кенеди Шрайвър Национален институт на детското здраве и човешкото развитие , Националния институт за психично здраве , Националния институт по глухота и други нарушения, Националния институт по науки за околната среда здраве , Националния институт за Кърмещи изследвания и Националния център за допълнителна и алтернативна медицина . В NIH / ACC има основна роля в разбирането и напредъка в изследванията на аутистичния синдром . В NIH / ACC също участва и Федерален  Междуведомствен координационен комитет за Аутизъм ( IACC ), който се състои от представители на различните агенции, част от американското министерство на здравеопазването и услугите за хората, както и на американското министерство на образованието и други правителствени организации .

През финансовата година 2007 г. и 2008 г., NIH започна финансирането на 11- центъра за върхови постижения за Аутизъм (ACE ) , координирано от NIH / ACC . Разследват началото на развитието на мозъка и функционирането , социалните взаимодействия при кърмачета , редки генетични варианти и мутации , асоциации между аутизъм, свързани гени и физически черти , възможни фактори на околната среда и риск биомаркери, както и на потенциални нови медикаменти.

Последна редакция: сб, 10 юли 2010, 19:30 от Kezaja

# 672
# 673
  • Мнения: 110
ако можете гледайте нова телевизия предаването на Гала дават за ваксините

# 674
  • Мнения: 2 094
Направо е кошмарно ConfusedДума с/у дума и обиди, направо не е истина. А това ,че ваксините не са задължителни е голям мит, ooooh! нали няма да ми го вземат на градина ако не е имунизиран. Оказа се ,че в Пентаксима има живак, уж я взимаме за по щадяща, по добра точно заради усложненията. Накрая се оказва ,че може да си платиш да ти увредят детето Cry
Вече незнам, на 22-ри ни викат на консултация сигурно ще искат да му слагат 4-ти прием Пентаксим.

Общи условия

Активация на акаунт