По принципа на действие си антирадарите от тук нататък работят на два различни принципа.
Пасивните засичат по честота излъчениият импулс, генерират звук в чуваемия спектър, който водача чува. Не ми е известно, ако радарът е включен, но не засимча, дали излъчва нещо. Т.е. ако един пътен полицай е скучал 10-15 минути и рече да засече точно вас, дали няма да чуете предупреждението късно, т.е. когато вече ви е отчел скоростта. Електромагнитни импулси с такава висока честота не се разпостраняват надалеч, защото лесно заглъхват от гънките на местността и от масивни сгради, с железобетонни конструкции.
Активните радари излъчват постоянно такава честота. Радарът излъчва импулс и моментално получава такъв, който възприема като вече отразен. Което физически отговаря на ситуацията, че автомобила е непосредствено до него. Излъчва втори, и веднага възприема сигнала от антирадара като негов, отразен. Разликата във времената е нула, т.е. скоростта е нула.
Активен радар видях през 1982г. Водачът го глобиха 200 лева по друг закон, за неправомерно излъчване в ефир.
За мен и двата вида радари са опит за заобикаляне на закона.
П.П. Какво за възрастта, ако не бях си я турил в профила, много щеше да знаеш каква е. Когато съм изучавал радиолокация в града ти, твърде вероятно е баща ти да не е познавал майка ти. Което няма никакво значение. Законът дели гражданите на 18- и 18+.