ПОВЕЧЕ СИГУРНОСТ ЗА ДЕЦАТА В УЧИЛИЩЕ

  • 10 230
  • 152
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 599
Доста четох и да кажа:
1. за да няма нещастни случай на първо място трябва да има РЕД и той да се спазва.
2.за това, което са децата ни носим отговорност и ние родителите, а не само училището. Затова когато видите че детенцето Ви е прекалено агресивно и неподатливо на разговор - вземете мерки.
3.да има дежурен учител, който да следи за дисциплината и когато тя не се спазва - да се взимат мерки НАИСТИНА!!!
Мисля че тези 3 неща са достатъчни

Абсолютно това е на първо място  Peace
И какво се прави с децата не получаващи адекватно възпитание вкъщи и биват местени за по месец, два от у-ще в у-ще.
Такива проблеми имахме в продължение на две години в нашия клас и всички инциденти ставаха все с такива деца ( и естествено не те бяха пострадалите, а бяха предизвикали страдание на съвсем невинни деца).
На мен ми се струва сбъркан подходът към тях - не може да местиш едно проблемно дете непрекъснато и да очакваш от него да се справи с всичко, след като се знае, че родителите нехаят. И какво се случва с такива родители? И защо децата им трябва да са между другите и да представляват непрекъсната опасност за тях?

# 136
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Само дето вземането на мерки е много трудна работа. Стоим и умуваме на педагогически съвет какво може да направим за дисциплината. При положение, че сме само до 4 клас, нямаме големи пубертети, които създават големи проблеми и през междучасията е някакъв ад от гонещи, бягащи, кряскащи и ревящи (не плачещи, а ревящи с цяло гърло). Стоим в по двата края на коридорите, двама човека стоят на двора и ще минат, ще те съборят и ще отлетят нанякъде. Да не говорим, че има някои отворковци, който като му направиш забележка ще каже " ти не си никаква, че да ми казваш" - примерно той е от В клас, а му е направила забележка учителката на А клас. Обаждаш се по телефона на родителя и той казва - ами не мога да се срещна с вас, ще видя дали другата седмица имам време и ще ви се обадя. Това са единични случаи, не е обичайна практика, но я има. И в такива случаи просто сме безсилни. Последното, които измислихме миналата седмица е стара традиция от време комунистическо - да предаваме купа за най-дисциплиниран клас и за  най-чиста класна стая. Мина учителката по физическо по класовете, обясни съревнованието, като накрая на срока за класа, който е печелил купата най-много пъти ще има награди. Като им напомним за това и се кротват за минути - да видим докога ще е   Simple Smile

Относно местенето на учениците - това е крайна и нежелателна мярка. Директорите много рядко го правят - само ако има наистина заплаха за останалитет деца - защото губят пари. В повечето случаи местенето е по желание на родителите и представено по различен начин. Например преди две седмици ни доведоха нов ученик във втори клас и думите на майката бяха "Вече минахме през 3 училища, вие сте 4-тото, но нито едно не ни хареса, дано вашето наистина де е хубаво, както се говори". Е, след ден стан ясно, че те е точно така - явно нехаресването е или обратното, или поне взаимно, но класната с надежда чака да "не харесат" и нашето училище  Laughing

# 137
  • Мнения: 599
Относно местенето на учениците - това е крайна и нежелателна мярка. Директорите много рядко го правят - само ако има наистина заплаха за останалитет деца - защото губят пари.

На нас ни обясниха, че е така-приемат го ( нямали право да откажат), работи се с него месец, два и ако няма подобрение, се мести в друго училище ( за 6-ти клас става въпрос. Сега са 7-ми, обаче май са ограничени такива "придобивки", защото те обикновено пречат и на учебния процес, а тази година ни е  важна  Simple Smile и не можем да си го позволим).
От такива деца, само едно успя да се адаптира и останалите го приеха, а вярвай ми минаха поне 5,6 такива.
Единият ги замерваше със столове, друг псуваше постоянно всички наред и естествено се стигаше до побоища.
Трети изнудваше за пари и т.н., но основно те бяха повод за инциденти в класа.
Ми едно време имаше ТВУ за такива деца. Търпиш, работи се с него, ама като не става, няма и родители на място -заминава, където му е мястото.

# 138
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Много често децата са  с проблеми, но родителите отказват да го признаят. Местенето също не е много лесно, ако родителите не искат - директорите ги викат, молят ги, че за доброто на децата е по-добре да ги преместят сами, отколкото да ги изключат, защото изключването е много сложна процедура и не винаги става и ако родителя се изплаши достатъчно си мести детето. Ако откаже в повечето случаи няма как да го принудят. Може да стане с оплакване на останалите родители, но те винаги отказват да се замесват и процедурата става още по-трудна.

# 139
  • Мнения: 50 778
Да, всъщност, ако има нужда от някаква централизирана политика, това е спрямо проблемните деца. Може образованието да е задължително, но който не се поддава на възпитание, да учи в съответна среда. Нека да не е чак ТВУ, там е за крадци и прочее престъпници, но да има някакви училища за проблемни деца. Да си се псуват и ритат там помежду си.

# 140
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
И още нещо - заради делегираните бюджети директорите не вземат училищни психолози (педагогически съветници), за да спестяват една заплата Sad Всяка година го караме в началото на учебната година, той обещава за следващата и все "забравя".

# 141
  • Мнения: 599
Специално в нашия клас не са местени деца от оплаквания на родители.
Не знам как са процедирали, но е факт, че имаше текучество - идваха, не се оправяха и си заминаваха.
Но подходът към такива деца ми се струва неадекватен. Това непрекъснато местене не помага с нищо на детето, а го озлобява още повече - през два месеца ново у-ще, нови съученици, нови учители, нови психолози ......
По-добре е да има специализирани у-ща за такива деца, с повече психолози, които да работят паралелно и с родителите, защото едностранно ми се струва, че няма смисъл, когато един родител си мисли, че отговорността за детето му се изчерпват само и единствено с неговото създаване.

# 142
  • Мнения: 1 310
За мен лично редът и дисциплината са най-важният фактор. И не вреди да има малко страх, ако не уважение, към институцията "училище", към учителите и санкциите. Останалите мерки идват след това. Не, че не са важни, но имат по-малък ефект. По наше време нямаше гардове, нямаше видеонаблюдение, нямаше курсове по спешна помощ и още много неща нямаше, но инцидентите съвсем не бяха повече от днес. Но имаше ред и някакво страхопочитание. Ако няма дисциплини и ред, ако ще да направим надуваемо училище (като атракционите по парковете, където децата скачат) пак ще има инциденти.
Ето това се опитвам да обясня. Черна станция, абсолютно точно!   bouquet
Родители и учители трябва да работят заедно!  Peace

# 143
  • Мнения: 599
Родители и учители трябва да работят заедно!  Peace

Трябва, но когато на съвет майка на многократно провинил се син заявява: " Вие може да сте институция, но аз съм властта", какво правим. И така 2 години тормоз на цял клас и учители.
п.п. майката (самотна) е проститутка, обслужваща явно високи постове, щом толкова време синът й безчинства безнаказано в у-ще

# 144
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Съберете се  родителите, направете подписка и го внесете в РИО. Ако и госпожата вземе отношение, ще е още по-добре, но тя може и да не посмее. Ако има педагогически съветник - също.

# 145
  • Мнения: 1 310
Родители и учители трябва да работят заедно!  Peace

Трябва, но когато на съвет майка на многократно провинил се син заявява: " Вие може да сте институция, но аз съм властта", какво правим. И така 2 години тормоз на цял клас и учители.
п.п. майката (самотна) е проститутка, обслужваща явно високи постове, щом толкова време синът й безчинства безнаказано в у-ще
ooooh!
ЗлаВещица е много права.  Peace
На такава чавка трябва да и се покаже кой точно е властта.
Леле, какви хора имало!  ooooh! Sick

# 146
  • Мнения: 29
Днес Пипи Дългото чорапче има рожден ден. Честито!

# 147
  • Мнения: 1 310
Тъкмо и аз видях Google.
Благодаря! Черпя всички виртуално.

# 148
  • Мнения: 1
Здравейте на всички форумци .
 Регистрирах се в сайта за да мога да участвам във форума , чиято тема много ме заинтригува. Бих желал да споделя  впечатления  от  живота си в чужбина , където видях  добри идеи  по отношение  на  безопасността  и  сигурността  в  училище . Това , което ще споделя  с  вас съм убеден  , че  е  ефективно  и  мисля  е приложимо  в  училищната  с-ма  в  България , впредвид  финасовите  ресурси.  Най-важното , от което се нуждаем в началото  е желание , информация и стройна организация
   Направи  ми  впечатление , че  някой  от форумците  изпадат  в  философски  размишления за   пълна та  безопасност. Смятам , че  това е излишно . Ясно е , че живеем  в  несъвършен  свят  и идеализма  е  нереален . Това , което  можем да направим  е да се постараем  да  предотвратим  това , което наистина  може да се предотврати  и  да намалим  до  минимум  рисковете  за  децата  си докато пребивават  в  училище.
Друго , с което трябва да се съобразим е, че  децата  ни растат  и  учат  във време  и среда различни  от  тези , в които  ние сме отраснали  и  образовали . Наред с  постоянния  риск от бедствия и аварии  , света е изправен  пред  нови проблеми  и  заплахи , които  пряко или косвено се отразяват или е възможно да засегнат  и  училищната с-ма. Пример са : разпространението на наркорици , трафика на хора и търгвията с човешки органи , отвличане , принудата към проституиране , бомбени  заплахи , разнасянето на болести  и  зарази и др. Може да звучи апокалиптично , но това е живота около нас .
 Конкретно на темата.Това , което предлагам са организационно-технически  мерки,  като по никакъв начин не пледирам за изчерпателност . Това е само малък щрих  от всичко ,което може да се направи
1. Присътвие  на видно място пред  всяко  училище  на  полицейска  патрулна  кола  във времето  преди  началото на  учебните занятия  и  съответно  след  края  им.   Това  означава  не повече  от 2 часа  на  ден  , при  положение  , че  се учи  на 2 смени.   Ще контролират и за неправилно  паркирани  коли  или за такива , движещи се с висока , и  застрашаващи  безопасното  преминаване на ученици , контол над нарко пласьорите и търговците на алкохол и цигари около училищата . А и самото присъствие на полицията около училищата ще е доказателство , че държавата смята безопасността на  децата за приоритет.
  2.. За избягването на по-голяма част от изброените по-горе заплахи  трябва да сесъздаде добра  пропускателна  организация , за да  ограничи достъпа на външни лица в училище . Влизането на такива става само с временен  пропуск издаден на входа на двора , а не в сградата на училището  , след  регистрация  и сканиране с металодетектор / тип палка – не са скъпи / . Родителите изпращат и посрещат  децата си до входа на училището .При неоходимост от посещение на класен ръководител или друго лице , се  минава през пропускателната процедура . Предаването на необходими предмети и вещи на учениците също се регистрира . За целта е необходимо:
а/ да се постави  кабинка с  охрана  на портала
 б/ входа  се заключва при началото на учебните занятия
 в/ да се инсталират  камери , наблюдаващи входа , а също и оградата 
г/ служителя от охраната  да има подходяща екипировка и сигурна комуникация с останалия  персонал в училището – телефон , ръчна радиостанция   и др.
д/  същия  служител да проверява  документите на външните лица , желаещи да влязат в училището и  предметите за предаване . води  регистър  за това , проверява с металодетектор  .
3. Целия  училищен персонал  трябва да има  подготовка за оказване  на  първа медицинска  помощ  - от дирекрора   до  чистачката . Курса е само 1 ден , много е интересен и полезен . Организират го много фирми , вкл .”БЧК „ Минавал съм го 3 пъти . Издава се  карта  с валидност  1 година . Всяка  година  се подновява  след  минаване на курса . Може да се проведе кампания сред учениците за привличане към  курсовете и други форми на елементарно медицинско обучение.
4. Медицинската стая  трябва да е оборудвана с необходимите мадикаменти и консумативи за оказване на необходима мед. помощ  , в качество  и  количество  отговарящо на възрастта и  броя  на  учениците  в съответното  заведение.
5. Да се прави  1 годишно държавен / общински одит , включително и от преставители на  училищното настоятелство на материалната  база. И да се излезе със становище за пригодността и според изискванията  на Закона за безопасни  и  здравословни  условия  на труд , което да се преостави на директора , на нач.РИО , на общинската администрация , на Министерството. За забележките да се посочи кой и в какъв срок трябва да отстрани.   На документа да се сложи  параф за срочност „ За незабавно отстраняване на забележките”
6. чрез  законодателни  промени или чрез съдействието на Омбудсмана да се иска от отговорните органи , и най-вече  разпределящите   финасовите средства за училищата , всички документи  с  такъв параф за срочност да се финансират  и изпълняват преференциално
7. кметствата   приоритетно  да  асфалтират и маркират  улиците , подхождащи към училищата , гарантиращи  бърз и лесен  достъп на линейка или пожарна кола до училищната сграда , а също и за улеснение на родителите, водещи децата си с кола  до училището.
8. да се намали  до минимум  бетона или асфалта на спортните площадки , поетапно да се правят затревени  игрища или такива с гумена , дървена  настилка или сгурия .
9. инициатива на родителите за създаване на училищно настоятелство , там където няма . А самите настоятелства да се огранизират в асоциация за по-добро излагане  на проблемите на национално ниво -правителствено или парламентарно .
10. провеждане на кампании от училищните настоятелства или от управата на училищата за привличане на родители  и граждани , които по желание и възможност на доброволни начала да участват в училищния живот . Пуска се анкетна карта , къде се  задават въпроси за : желание за доброволно участие , сфера , в която биха били най-полезни , за колко и по кое време през деня или седмицата , и т.н.
11. Провеждане на кампания сред обществеността , основно сред пенсионерите за  участие в доброволни програми по превеждане на ученици през  натоварените крастовища  около училището във  времето преди  и след края на учебните часове . Не става на въпрос за водене за ръка , а за съпровождане , също  и  за  спиране  на нагли  шофьори недаващи предимство на пешеходците .
12. Организиране и провеждане  на фактически  тренировки по евакуация на  учениците от  училищната сграда и двор  в случай на пожар , бомбена заплаха  и др. А също тренировка  за действие в случай на земетресение
Това е само една малка част от конкретни  мерки , които могат да се направят . Ако на някого  част от мерките му звучат като  въвеждане на прекален  контрол  и  полицейщина бих добавил , че същите на  никого не биха ограничили гражданските права , биха въвели  ред  , а така също  са залегнали  и в настоящето  законодателство , което  за съжаление не се прилага  или се заобикаля .



# 149
  • Мнения: 1 310
Някои от идеите ми допадат, но не виждам как точно ще се реализират. Всичко това изисква огромни финанси и висока ценностна система. Нещо абсурдно в момента, за съжаление.

Общи условия

Активация на акаунт