ПОВЕЧЕ СИГУРНОСТ ЗА ДЕЦАТА В УЧИЛИЩЕ

  • 10 218
  • 152
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 50 781
Цитат
И понеже намесваш науката, нека поясня - онова, което ти посочвате като "универсално правило" (за 50-те % и т.н), всъщност се нарича "Закон за пределната полезност" (едно от неговите проявления), а именно, че с нарастването на инвестициите (в нещо), над определена ("критична") точка, ефектът от всяка следваща единица намалява, докато се достигне до точка, в която приходите се изравняват с разходите, т.е., "ефектът" (определен като приход-разход) е = 0. Не знам колко е "универсален" този закон, тъй като Кейнсианската школа, в чиято основа е той, от време на време се проваля.  Пропускате да отбележите, също така, че за да се постигне каквато и да е ефективност, трябва инвестициите да са достигнали определената "критична маса", или казано на по-прост език, "с трици маймуни не могат да се уловят". Моето мнение е, че "инвестициите" в обезопасяване на училищната среда у нас все още не са достигнали (далече са) своята "критична точка" и има още много какво да се направи.

Не се занимавам с икономика и ако някои икономисти ( в частност Кейнс) са дефинирали закона за своята си област, това си е тяхна работа. Аз твърдя, че правилото е общовалидно и с ранга на универсален природен закон, като изхождам от инженерния си опит. Неслучайно дадох пример с очистване на вредни емисии - там нещата се проявяват пределно ясно. А ако ще почнем да се цакаме с цитиране на капацитети, с цитати на чужди езици и пр. съвсем до никъде няма да стигнем.

Впрочем, от къде да знам къде ти виждаш границата на разумното, след като даваш  някакви примери, стигащи до крайност? Аз затова те апострофирам. Иначе нямам нищо против разумните мерки за безопасност.

# 91
  • Мнения: X
Повечето от повдигнатите въпроси са от компетенциите и в правомощиите на училищните настоятелства.
Така е. Затова се опитах да дам работещ пример от действителността, но получих интересни отговори.

Цитат
Онова, което вие се хвалите, че правите касае само вашият третокласник и неговите съученици.
 

Цитат
Уважаема г-жо Дидева,
Много благодаря за съвета да разрешаваме проблемите си на парче и по места, но за съжаление той не ми върши работа.
 
Цитат
Не ме интересува, дали в някое си габровско училище родителите са орязали клоните на дърветата или са боядисали пейките.
В правилника на училището, който цитирах  има доста интересни неща, а и already detective също даде конкретни примери от тяхното училище.

# 92
  • София
  • Мнения: 1 779
Винаги е по-лесно някой могъщ правоимащ да наложи правила отгоре.

# 93
  • Мнения: 64
. искам да подкрепя Черната станция (някой да ми беше казал, че ще напиша такъв израз, щях дълго да се смея). не можем да постигнем абсолютната сигурност за децата. и всяко добавяне отвъд границата на достатъчността и коства много (пряко или
непряко), и маржиналното нарастване е никакво. абе, губи му се смисълът.
. но всичко започва от "достатъчното".

# 94
  • Мнения: 214
Здравейте !не можах да прочета всичко но искам да споделя реални и конкретни случки и моля за ваш то мнение.                                   Така става въпрос за следните случаи с деца от 1–ви клас.Момче в час по рисуване се ядосва на седящото момиче пред него и забива пирон в челото на момичето при което момичето се дърпа и удря ръката на момчето и то одрасква на още две места момичето  близко до окото.Реакцията на госпожата аз не видя хи не разбрах какво стана.                                   Случай2същото въпросно момче удря с раницата си друго дете в корема госпожата пак не знае какво е станало.Най потресаващия случай на който бях свидетел за безхаберието на госпожата е:Понеделник на обяд отивам да прибера мой та щерка от у-ще се да пред входа и чакам да изкарат децата и си говора с друга майка,госпожата от занималнята седи на пейката срещу нас и пази децата който са из целия двор.В един момент казва дословно го цитирам-айде тръгвайте на паша,демек на обяд и който бяха около нея тръгнаха,след може би 3-4 мин.майки който бяха по назад се развикаха и госпожата изскочи от входа с репликите едикояси какво правиш там идвай тук писна ми от теб  и в следващия момент влачеше за рака едно момиче  което цялото лице беше в кръв.Момче хвърлило камък.Намерих тел.на майката информирах я за случилото се.Майката заварела дъщеря си при сестрата с марля цялата напоена кръв.Самото дете казва че госпожата я оставила в тоалетните с още две момичета за да и помогнат да се измие и да отиде при сестрата.Последици 4-ри шева и обяснение ами аз въобще не сам предполагала че тя се е завряла там.Факт никой не се обадил на майката освен мен,никой не се постарал да седи до детето при сестрата паяк и тя въобще с нищо не е обработила раната.А кажете сега как да се реагира като дори директорката не знаеше за случилото се,аз лично я информирах.Кажете това нормално ли е

# 95
  • Мнения: 939
Здравейте !не можах да прочета всичко но искам да споделя реални и конкретни случки и моля за ваш то мнение.                                   Така става въпрос за следните случаи с деца от 1–ви клас.Момче в час по рисуване се ядосва на седящото момиче пред него и забива пирон в челото на момичето при което момичето се дърпа и удря ръката на момчето и то одрасква на още две места момичето  близко до окото.Реакцията на госпожата аз не видя хи не разбрах какво стана.                                   Случай2същото въпросно момче удря с раницата си друго дете в корема госпожата пак не знае какво е станало.Най потресаващия случай на който бях свидетел за безхаберието на госпожата е:Понеделник на обяд отивам да прибера мой та щерка от у-ще се да пред входа и чакам да изкарат децата и си говора с друга майка,госпожата от занималнята седи на пейката срещу нас и пази децата който са из целия двор.В един момент казва дословно го цитирам-айде тръгвайте на паша,демек на обяд и който бяха около нея тръгнаха,след може би 3-4 мин.майки който бяха по назад се развикаха и госпожата изскочи от входа с репликите едикояси какво правиш там идвай тук писна ми от теб  и в следващия момент влачеше за рака едно момиче  което цялото лице беше в кръв.Момче хвърлило камък.Намерих тел.на майката информирах я за случилото се.Майката заварела дъщеря си при сестрата с марля цялата напоена кръв.Самото дете казва че госпожата я оставила в тоалетните с още две момичета за да и помогнат да се измие и да отиде при сестрата.Последици 4-ри шева и обяснение ами аз въобще не сам предполагала че тя се е завряла там.Факт никой не се обадил на майката освен мен,никой не се постарал да седи до детето при сестрата паяк и тя въобще с нищо не е обработила раната.А кажете сега как да се реагира като дори директорката не знаеше за случилото се,аз лично я информирах.Кажете това нормално ли е

Не мога да се въздържа - не, не е нормално. Това, което си написала,  не е нормално и не е приемливо.

# 96
  • Мнения: 75
Отвратително. ooooh!
На това и аз му викам безхаберие.

# 97
  • Мнения: 29
Чиста проба безхаберие.

# 98
  • Мнения: 939
И неграмотност.

# 99
  • Мнения: 50 781
Солидаризирам се с Obsolete. Постингът на miroslava-1 е шокиращ Twisted Evil За съжаление подобни неща могат да бъдат прочетени нерядко. Жалко, че тракива хора възпитават деца.

# 100
  • Мнения: 50 781

Защо не си остана с иносказателността?

# 101
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Аз пък искам  да взема отношения по различните части на поста:

Момче в час по рисуване се ядосва на седящото момиче пред него и забива пирон в челото на момичето при което момичето се дърпа и удря ръката на момчето и то одрасква на още две места момичето  близко до окото.Реакцията на госпожата аз не видя хи не разбрах какво стана.                                   

Възможно е. В част по рисуване учителят обикаля между учениците да показва и коригира. Абсолютно е възможно това да се е случило зад гърба му. И е много вероятно - ако госпожата гледаше към тях едва ли детето би се осмелило да го направи.

                                   Случай2същото въпросно момче удря с раницата си друго дете в корема госпожата пак не знае какво е станало.

Също е възможно. Може да е ударено в междучасието, когато госпожата е излязла от стаята. Може да е ударено след като са излезли навън в двора да си ходят и да не е гледала точно към тях.
 
А оттам нататък не ми става ясно за коя госпожа става въпрос:

Най потресаващия случай на който бях свидетел за безхаберието на госпожата е:Понеделник на обяд отивам да прибера мой та щерка от у-ще се да пред входа и чакам да изкарат децата и си говора с друга майка,госпожата от занималнята седи на пейката срещу нас и пази децата който са из целия двор.

За същата госпожа ли става въпрос или за госпожата от занималнята? А между другото децата са из целия двор, защото си почиват и си играят по обяд преди да влязат да започнат работа. Учителката им (на занималнята) няма как да се разпъне на всички страни и да е при всички едновременно.

.В един момент казва дословно го цитирам-айде тръгвайте на паша,демек на обяд и който бяха около нея тръгнаха,след може би 3-4 мин.майки който бяха по назад се развикаха и госпожата изскочи от входа с репликите едикояси какво правиш там идвай тук писна ми от теб  и в следващия момент влачеше за рака едно момиче  което цялото лице беше в кръв.Момче хвърлило камък.

Изразът "тръгвайте на паша" наистина не е подходящ, въпреки, че може да е казано и на шега. Не го коментирам, приемам, че е израз на неуважение. Само че от там нататък кои майки защо се развикаха и коя госпожа - на класа или на занималнята е излязла ми е пълна мъгла.

госпожата изскочи от входа с репликите едикояси какво правиш там идвай тук писна ми от теб  и в следващия момент влачеше за рака едно момиче  което цялото лице беше в кръв.Момче хвърлило камък.Намерих тел.на майката информирах я за случилото се.Майката заварела дъщеря си при сестрата с марля цялата напоена кръв.Самото дете казва че госпожата я оставила в тоалетните с още две момичета за да и помогнат да се измие и да отиде при сестрата.Последици 4-ри шева и обяснение ами аз въобще не сам предполагала че тя се е завряла там.Факт никой не се обадил на майката освен мен,никой не се постарал да седи до детето при сестрата паяк и тя въобще с нищо не е обработила раната.А кажете сега как да се реагира като дори директорката не знаеше за случилото се,аз лично я информирах.Кажете това нормално ли е

Не са се обадили на майката - лошо. Трябвало е да го направят.
Къде са ударили детато с камък, като го изкарват от училище? Обикновено камъните са навън на двора, в училище ги няма?
Оставили са детето само да се измие и да отиде до сестрата - лошо, трябвало е да го придружат.
След това никой не стоял до детето при сестрата - няма как да стоят - то не е само, то е при медицинското лице - госпожата има клас или група за занималня, при които трябва да стои.
Медицинското лице е дало марля - ами може би това е можело да направи. Няма как да направи шевове в училище ,нали.
Обяснението "аз въобще не сам предполагала че тя се е завряла там" може и да е вярно. Няма как да се обхванат едновременно с поглед 25 деца по време на почивка. Винаги има някое "завряно" някъде.

Знам, че коментара ми няма да се хареса на повечето, ако не и на всичко, но има неща от целият разказ, които имат обяснение и са нормални. Има и такива, които не са приятни и не са чак толкова нормални. Ако съм разбрала всичко както трябва, защото както подчертах, някои неща не ми се изясниха много.




# 102
  • Мнения: 1 310
Аз пък изобщо не се впечатлих от неграмотния и страшно объркан пост на майката-героиняMr. Green
ЗлаВещица, абсолютно съм съгласна с анализа ти.  Peace
Изводът може да бъде само един - вместо да пишем неграмотно и да ревем по форумите, по-добре да си възпитаваме в децата стойностна ценностна система. Тогава няма да се тревожим от агресия, простотия и т.н. Но, за да възпиташ, трябва самият ти да го притежаваш - а дали е така?!  newsm78

# 103
  • Мнения: 50 781
Аз пък изобщо не се впечатлих от неграмотния и страшно объркан пост на майката-героиняMr. Green
ЗлаВещица, абсолютно съм съгласна с анализа ти.  Peace
Изводът може да бъде само един - вместо да пишем неграмотно и да ревем по форумите, по-добре да си възпитаваме в децата стойностна ценностна система. Тогава няма да се тревожим от агресия, простотия и т.н. Но, за да възпиташ, трябва самият ти да го притежаваш - а дали е така?!  newsm78

Е, аз пък, признавам си, се впечатлих. Всеки прави неволни грешки - сбъркан клавиш, пропусната буква и пр. Не сме в началното училище да си поправяме грешките. Но когато степента на неграмотност е такава, че човек не може да схване добре за какво иде реч, няма как да не бъда впечатлена Twisted Evil

Толкова за формата на постинга. А по отношение на съдържанието, като цяло и аз съм съгласна със ЗлаВещица. Имаме типичен конфликт на противоположни интереси и ограничени ресурси. Интересът на един родител е учителят да бди децата да не си забиват пирони в челата. Да, ама останалите родители искат същия този учител да обърне внимание на всяко дете. Как да стане? Или пък другия случай - въпреки присъствието на учител на двора, едно дете е наранено с камък. Ами сега? Дали учителят трябва да остане да пази стотината деца на двора, или да ги остави да водят мини гражданска война, за да се посвети само на едно дете?  Не е лесно решението и се налага да се прави избор. Може и учителката да не е направила най-добрия избор. А може и да е, не знаем точно какво е станало. Но такива неща се случват, за съжаление.

# 104
  • София
  • Мнения: 1 779
Най-лесно е да обвиним учителите за родителските си пропуски. Не можем да очакваме учителите да възпитават децата ни, да говорят с тях и да ги познават. Би  било хубаво да има повече учители с истинско, добронамерено и грижовно отношение към децата, но това не изключва нашето участие. И да, учителят не  е нито шесторъкия Шива, нито стоножка, нито има бързоходни чехли, нито очи навсякъде по тялото си. Искаме свръхестествени неща от тях, а в същото време като се сбият децата ни в парка, ние можем да се оправдаваме, че не сме видели, хем трябва да се грижим за едно-две собствени отрочета.

Общи условия

Активация на акаунт