Споделете 157

  • 28 147
  • 743
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 611
  Ревете си вие как малчовците ще се откъснат да ходят на ясла, градина, пък после и училище..А на мен днес следобяд моя пораснал Малчо заяви, че утре сутринта заминава.. Изместил с 2 дни напред ..Ще кажете "Що се тръшкаш, като и без това щеше да замине след 2 дни?"- ами защото не съм подготвена, защото все едно ме стреснаха от сън. Следваща среща с детето- най-рано след 6 месеца..
Та бих ползвала определението на Туиг...смърцафърцано ми е..

# 331
  • Paradise
  • Мнения: 3 104
Марадона, не съм сигурна дали четеш старите си теми, затова слагам това инфо тук (но ти може вече и да го знаеш, де):

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=774305

Сравнение между образователната система тук (в БГ) и там (в други страни) няма и не може и да има.
Децата на 5 години учат нещата под формата на игра (там), а тук ги третират като възрастни.

Ели, разбирам те! Hug

# 332
  • Мнения: 5 370
Аааа, моят НЕ чете 3 години преди първи клас. Беше научил азбуката рано - рано, но дотам с ентусиазма. Против твърде ранното започване съм. А и в училищата няма предучилищна, свекърва ми детето обиколили 5 училища в района, никъде, ама никъде, не са намерили пред. групи. Та...за какво училище от 5 годишна възраст говорим?

# 333
  • Мнения: 3 405
Ники пък четеше и пишеше на 5 и сам се интересуваше.
Тръгна на 7 години на училище, но и на 6 беше готов. Системата на българското образовнаие скапа ентусиазма му.
Всички да са еднакви - това прави в момента нашето образование.

# 334
  • Paradise
  • Мнения: 3 104
Анджи, уеднаквяването не е от днес Wink
Това за равенството и братството е лозУнг на един друг строй.
И сега, и преди 20 години все едно и също е образованието - наизустяване, зазубряне, личното мнение никой не го зачита.

тити, ако беше останала да живееш в БГ, друга песен щеше да пееш.
И ти го знаеш много по-добре от мен Wink

# 335
  • Мнения: 9 988
е да, очаквах нещо подобно. "кога стана калайджия, кога ти почерня гъза" Simple Smile
аз не съм доволна точно от това, че много леко ги държат, много игра, много фън, айде не са толкова малки.

# 336
  • Мнения: 984
На студентите ми от сп. "Индустриален дизайн" постоянно им набивам в главите с примери, разиграване на събития, роли, да не създават среда, която да потиска развитието. А средата в общинските български градини и училища е точно такава - квадратна, натрапваща се, потискаща движението, създаваща емоционален дискомфорт.

Ния е с говорен проблем, но се опитва да чете - познава всички букви и цифри до 20. На пет години е. Родена е в началото на 2006, но ще  я пусна на училище с набора й, нищо, че може да е най-голяма от всички в класа. Искам като тръгне на училище, да има идея за себе си защо ходи там и да не го преживява като раздяла с дома и семейството. И двете ми деца са много вплетени, постоянно сме на купчинка, когато сме заедно.

Пипинс, на Френската революция е лозУнгът "Свобода, равенство, братство!", ако се не лъжа.

Последна редакция: чт, 10 фев 2011, 10:22 от Мишона

# 337
  • Мнения: 7 082
Защо индустриален дизайн учат такива неща ?

# 338
  • Мнения: 18 326
Припомних си дебата тук в Споделете- за или против частните градини/училища. Продължавам да не  разбирам Simple Smile

# 339
  • Мнения: 984
Еовин, "индустриален дизайн" имат дисциплина в магистърската програма "Психологически основи на дизайна".

Дренке, какво пак не разбираш? Че в Калина Малина са в квадратни зали втренчени н телевизора нон стоп ли? Или че "индивидуален подход" при групо от 25 деца няма физически как да се осъществи?

# 340
  • Мнения: 9
Мишона, за телевизора - ясно, но за квадратните зали... newsm78.

# 341
  • Мнения: 18 326
Ами щом не ви харесват държавните- търсите друг вариант. Държавните създават емоционален дискомфорт, в частните е скъпо и пак гадно. За училище са малки....
Не разбирам непрекъснатото мрънкане, Миш. Само темите се сменят.

п.п. За телевизорите не го ли изяснихме вече?

# 342
  • София
  • Мнения: 15 169
Дренке Не съм присъствала на този дебат, би ли дала есенцията. Ляла се е кръв, предполагам, но същината ме интересува.

Мишона материалната база в повечето частни градини се побира в определението порка мизерия, за съжаление.

В образованието, като във всичко, единственото, което ме притеснява е, че мнозинството определя стандартите и правилата. Не някой стратег, не екип от специалисти, а повечето на брой родители. Това не води до нищо добро, поне според моите представи.

# 343
  • Варна
  • Мнения: 2 171
Като ви чете човек, ще рече че ние не сме учили в квадратни градини и училища и на всеки се е обръщало персонално внимание Laughing. Еми, на- добри или лоши и ние сме продукт на това същото образование. Нищо ни няма Laughing. Изобщо аз смятам, че родителите имат решаваща роля за това как детето възприема училището/градината, яслата/. Ако някъде нещо чак толкова не върви- просто се сменя учителката, училището или каквото там не може да се разреши.

# 344
  • Мнения: 984
Да, права си, Катюшка, втелясвам се. Simple Smile Обаче, все пак ,нашето и това поколение са твърде различни откъм среда за растеж. А средата си е от нашето време - следователно - спира развитието на следващите поколения.

И не ме разбирайте погрешно, аз не смятам, че всичко е за отричане, напротив - нашата образователна система, пък и средата си отговаряше на равнището на развитие на обществото за момента. Но оттогава минаха десетилетия.

Дренке, аз не мрънкам, мрънкат майки, които не знаят какво искат.

П.П. извинете ме за множеството грешки, клавиатурата ми прави номера, нещо е разместено вътре, та се налага по сто пъти да редактирам. Пиша "х", излиза "г", пиша "о, " излиза и" и въобще...

Общи условия

Активация на акаунт