Монтесори - обучение у дома

  • 105 590
  • 695
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 328
Много полезно начинание ще следя с оромен интерес.Благодаря за инфото до момента.  bouquet

# 31
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
Чудесно, чета и ще споделям също.
Новото е букви от пластелин, не че не ги беше научила
от магнитите на данонино, но играта с пластелин много
я амбицира.
освен това, за разлика от тези на Данонино, букви, които детето да прави от пластелин стимулират фината моторика на ръцете, координацията между тях

# 32
  • Мнения: 1 328
Много добро упражнение за концентрация е сортирането на различни видове-примерно в отделни купички да подрежда правилно лешници,орехи,макарони,леща,ориз.
Друга интересна игра е нанизването на гердан от макарони, които се боядисват преди това с основните 4 цвята(зелено,червено,син и жълт).Трябва да слага цвят по цвят.Освен че е забавно е и красив резултата. Laughing

# 33
  • Мнения: 2 918
Идеята на елхичка ми подсказа как да помогна на дъщеря ми с усвояването на цветовете.
От гланцово цветно блокче се изрязват по няколко фигурки  от един и същи цвят- може да са квадрати, триъгълници, кръгове, правогълници, като така се комбинира ученето на цветове и форми едновременно.

# 34
  • Мнения: 10 074
Прегледах няколко клипчета в интернет, за нагледно прилагане на метода М.
Направи ми впечатление следното: важно е дадено занимание да се предложи на дете, когато то е готово да го разбере и изпълни - игра за едногодишно дете е лесна за 3 годишно, макар и не толкова интересна - но обратното не важи.
Направи ми впечатление и че в една група от играещи заедно деца, има деца от различни възрасти. Не знам това хубаво или лошо е, от клипче е трудно да се прецени, а и родителите са там, често правят нещата заедно с децата - особено ако става въпрос за песничка, която е придружена с танц или движения (родителите ръководят децата като кукли, държейки ги за ръцете предимно). Предполагам, това се прави еднократно - за да се покаже на детето как се прави дадено нещо. Thinking

Гледайки различните варианти на игра, направих паралел със моето дете и нещата, с които играе и е играл до момента. Стигнах до извода, че играчките, които са с доказано име и традиция (съответно струват пари), са сътворени така, че да съчетават в себе си именно тези умения, на които детето може да бъде научено - според възрастта и интересите му - слагане на предмет в друг предмет или съд, според големината и формата (или просто пъзел, с едри части); причинно-следствена връзка при извършване на дейност (слагане на нещо в нещо и последващ звук или реакция; и т.н.
Така че явно играчките имат наистина своето смислено приложение, стига да се избират внимателно и с цел Simple Smile
В повечето случаи, в домашни условия също може да се пресъздаде всичко това. Допадна ми идеята с преливане на вода от съд в съд, с помощта на чаша и фуния (може и без нея). лесно приложима е в банята, с 2 легена и една купичка Grinning Имаме играчка, която представлява десет купички, с различна големина, нареждащи се една върху друга, под формата на конус - същото се получава с внимателно подбрани купи или чаши, с различна форма.
Искам да уточня, че всичко, което написах, по мои наблюдения, е удачно да се предлага на деца до година и половина (а в по-сложен вариант - и за по-глеми дечица). За деца, които спокойно могат да боравят безопасно с пластелин, апликации, моливи и прочие - има страхотни идеи, надявам се другите мами с дечица на тази възраст да споделят лична практика Hug

# 35
  • Pb
  • Мнения: 1 183
Ох, Лъки, за тези клипчета, ще ми трябва поне един следобед  Laughing Иначе, сериозно, с кеф ще ги изгледам и ще си открадна нещо, което да приложа.

Shushino и моя Данаил е голям фен на водата (всъщност мисля, че всички деца я обожават). Ако го оставя без надзор, често чашата с водата му се превърне в обект на игра и е натъпката с какво ли не, с обяснението че къпе нещата  Rolling Eyes

За различните обеми и дължини го уча, като се опитвам да вкарвам ежедневни предмети. Например, карам го да ми подава дистанционните: по-малкото или по-голямото; да донесе нещо от най-горното чекмедже в кухнята и подобни.

Цветовете много ги бърка и по всякакъв начин гледам да ги включвам, когато играем на нещо.

# 36
  • Мнения: 270
Здравейте

много интересна ми стана темата и реших да се включа. компанията също е много приятна тук  Hug

напоследък започнах да се замислям доста за това как да помогна на сина ми за определени неща и така попаднах на метода Монтесори.
Така, че записвам се, ще ви следя и ще се включвам с опит.

Като начало се сещам как научих сина ми да брои на 1,5г.
Понеже нямаме асансьор, когато стана тежък да го нося започнах да го карам да върви нагоре 4 етажа. За да стане по-интересно аз броях на глас. и така след месец-два малкия започна да брои заедно с мен.
В момента са му интересни как се пишат цифрите. На килима в детската стая има нарисувана "първалянка", с цифрите във всяко квадратче. показах му как се скача и съответната цифра и се удивих колко бързо запомни цифрите.

Това е за сега, радвам се че ви открих.  Hug

# 37
  • Мнения: 10 074
Мимка, подсещаш ме за броенето да споделя нещо интересно - синът ми и мъжът ми сядат всяка вечер да "играят карти" (ама че образователно, ще си кажете, хихи) - избираме числата от 1 до 10 и мъжът ми хвърля различните карти, като при всяка казва кое е числото (1, 2, 3...). Детето си е харесало "три" и макар че в момента на всяка карта казва "тиии", сигурна съм, че скоро ще зацепи цялостната картинка Laughing

# 38
# 39
  • Мнения: 769
Отдавна се интересувам от възпитанието на децата по метода Монтесори. Прилагам някои идеи у дома с дъщеря ми.
Всички Монтесори пособия, играчки, пъзели, помагала които се използват трябва да са от естествени материали - дърво, тъкани, насипни храни, мъниста, хартия и др.. Разполагат се на достъпна за децата височина, използва се едно нещо и се връща на мястото му..
В Монтесори центровете децата са на различна възраст, в групите е нормално да има и деца със заболявания - това е така, защото се 'имитира' естествената семейна среда.
В къщи правим:
-низане на макарони/кръгчета/копчета на шнурче/кабел/ пръчки за хранене (от суши)
-всякакви варианти на пълнене/изпразване/преливане на вода от един съд друг
-пълнене на шише със зърна от боб, копчета, кестени, орехи/сортиране по вид на купчинки - много подходящо за учене на числата, броене, смятане
От логопеда научих много хубави занимания
- в купа с боб се слагат дребни играчки (от шок. яйце, животни примерно) - детето бърка в купата, вади играчка и казва кое какво е, какъв звук издава/къде живее/как се казва малкото и майката (теле-крава, агне-овца)
- в купа се слагат боб и/или леща - пускат се топчета и зарчета - детето трябва да вади и сортира топчетата и зарчетата на купчинки...

В Ютуб наистина има много нагледни кличета...

# 40
  • Мнения: 270
Стеф, като каза карти аз пък се сетих че имаме детски карти с мики маус и Ники много обича да си играе с тях. Другия път ще пробвам да включва числата. Между другото и ние първо тройката си харесахме  Grinning
Yammy благодаря за идеите  Hug А за това че в групите има деца със заболявания е просто чудесно, това е истинската интеграция  Peace

# 41
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 978
наистина е истинска интеграция - при това не само детето с увреждане се приспособява към нормалните като физ. способности деца, но и те се учат от малки да приемат тези дечица като еднакви с тях, да ги приемат и да не странят от тях, което за съжаление често се случва в обикновени училища например

# 42
  • Мнения: 47
много интересна тема
ще ви следя

# 43
  • Мнения: 3 743
И аз тук, нашето число е пет.

Благодаря ви за споделеното в темата. Още днес ще преместя чиниите в по-нисък шкаф Hug

И ние правим повечето от нещата изброени тук. Много обича да прави герданче от мъниста и за броенето и за цветовете много помага Peace

Моят въпрос е, как се прилага Монтесори метода за проговаряне? Ние сме в чуждоезична среда и дъщеря ми има трудности с проговарянето на български, за френския още е рано /четох че трябва да минат поне 6 мес. от попадането в чуждоезична среда/. Някакви практически насоки Rolling Eyes

# 44
  • Мнения: 769
Моят въпрос е, как се прилага Монтесори метода за проговаряне? Ние сме в чуждоезична среда и дъщеря ми има трудности с проговарянето на български, за френския още е рано /четох че трябва да минат поне 6 мес. от попадането в чуждоезична среда/. Някакви практически насоки Rolling Eyes

Всякакви упражнения за финна моторика, всякакви прецизни, финни движения на пръстите и ръцете - рисуване, оцветяване, писане, низане, промушване, сгъване, търкаляне, подреждане, сортиране, преливане и т.н. - с тези дейности се стимулира проговарянето.

Общи условия

Активация на акаунт