Имаме проблем с класната /3 клас/

  • 5 246
  • 68
  •   1
Отговори
# 45
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Според мен ако учителката веднъж нарочи дете, много трудно ще си промени отношението.
За съжаление и аз съм на същото мнение.

# 46
  • Мнения: 82
Според мен ако учителката веднъж нарочи дете, много трудно ще си промени отношението.
За съжаление и аз съм на същото мнение.
невъзможно дори Naughty

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Да , за съжаление има такива учители  Tired!
 Минах по този път с големият ми син. В 4 кл. вече бях толкова изтрещяла , че щях да го местя. Не съжалявам , че не го направих.
 В същото време , си давам ясна сметка , какво би могло да се случи с психиката на детето ми. Имах късмет, че той всичко споделяше с мен и аз бях зад гърба му.
 Всеки обаче си познава  детето. Ако е прекалено чувствително - преместването е задължително!
 От опит мога да споделя , че разговорите в такива случаи не помагат!

# 48
  • Мнения: 82
Лично аз моето ,точно затова все още не съм го преместила.Все се надявах нещата да се оправят и детето да не страда от раздялата със съучениците си.За съжаление ,толкова е чувствителна,че ми омръзна всяка вечер да плаче за това,че госпожата пак я обвинила за нещо за което не била виновна ,а госпожата се върнала от някъде и така решила без да е видяла , Thinkingа не иска и да чуе какво се е случило.Последно време забелязвам,че и тикове получава вече.Та в крайна сметка не знам от кое би страдала повече,от раздялата с класа или от отношението на госпожата към нея

# 49
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Това е много неприятно. А съучениците в класа как се държат с детето? Не го ли защитават при неправомерните обвинения?

# 50
  • Мнения: 82
Понякога я защитават,понякога не .Зависи от децата ,които са били там и от ситуациите.Например,една сутрин врата и беше схванах, когато стана. Аз си помислих,че преувеличава и я заведох на училище, мислейки си, че като се раздвижи ще и мине.Била е много зле през целия ден,без никой да ми се обади.Едва се е обръщала.Както и да е..,отивам аз да я взема и докато една майка говори с госпожата ,едно от децата се хвърля засилено върху нея и я прегръща през врата ,а тя изпищява от болка и започва за плаче.Госпожата се обръща към нея без да е видяла, как това дете се е стоварило върху нея с всичка сила и започва да и крещи-КАК МОЖЕ ДА СИ ТАКАВА ЕГОИСТКА, КАКВО ИСКАШ ОТ ДЕТЕТО...И Т.Н.Аз бясна и едва сдържайки се ,обяснявам какво се  е случило,а тя-Ааа така ли..Една седмица не можеше да си мръдне главата и не ходи на училище.Детето не е виновно ,че така се хвърли върху нея,забравило е ,че я боли.Тичат постоянно не се спират,аз съм виновна че не и повярвах колко я боли,но трябваше ли така да и се разкрещи че се лигави и е егоистка без да е видяла какво се случва..Друг пример..сядат децата на пейките отвън,но не стигнали за всички деца.Е,моето трябвало да стане за да седне любимката на госпожата..как да я защитят децата в такива ситуации.Случвало се е други пъти да я защитават но госпожата казвала-ЛЪЖЕТЕ МЕ,ЗАЩОТО ВИ Е ПРИЯТЕЛКА.Просто жената явно си я е нарочила и това е.. Whistling

# 51
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Явно е лично отношение поради някаква причина.

# 52
  • Мнения: 94
Моята щерка не е от кротките деца и почти е абонирана за наказания и забележки,но когато я 'съдят'незаслужено никога не мълча.И даже да е заслужено,показвам на оплакващия ми се,че ще взема мерки,но не съм на негова страна и срещу детето ми.
В повечето случаи досега не съм разбрала за нарочно лошо отношение,заради моя намеса/намесвала съм се доста пъти/.
Напротив,сякаш това респектира.
Ако искаш съвет-''разтърси''я тази класна както си му е реда-директор,инспекторат.

# 53
  • у дома
  • Мнения: 7 967
И даже да е заслужено,показвам на оплакващия ми се,че ще взема мерки,но не съм на негова страна и срещу детето ми.

Това изобщо не го разбрах-какъв е смисъла от взимане на мерки,когато детето ти знае,че след всяка магария ти си на негова страна  newsm78 Просто няма смисъл,то следващия път пак ще направи някаква глупост и не му пука от наказанието,защото за мама и тати е най-най-най...
Аз съм за ясните ,точни и спазващи се правила,без тях в училище наистина може да стане опасно.Ако детето ми е наказано без вина винаги ще взема неговата страна и ще го защитя,но ако е виновно ще си носи последствията и следващия път ще си помисли дали да наруши правилата.

# 54
  • Мнения: 50 974
И даже да е заслужено,показвам на оплакващия ми се,че ще взема мерки,но не съм на негова страна и срещу детето ми.

Това изобщо не го разбрах-какъв е смисъла от взимане на мерки,когато детето ти знае,че след всяка магария ти си на негова страна  newsm78 Просто няма смисъл,то следващия път пак ще направи някаква глупост и не му пука от наказанието,защото за мама и тати е най-най-най...
Аз съм за ясните ,точни и спазващи се правила,без тях в училище наистина може да стане опасно.Ако детето ми е наказано без вина винаги ще взема неговата страна и ще го защитя,но ако е виновно ще си носи последствията и следващия път ще си помисли дали да наруши правилата.

Така е, когато наказанието е заслужено, родителят трябва да демонстрира съпричастност с наказващия. Ако по инерция се приема защитна позиция въпреки вината, "на мама детето" се научава, че винаги ще бъде оправдано и започва да нехае за правила и ред.

# 55
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Има различни категории родители. И докато това е допустимо донякъде, недопустимо е да има различни категории учители. Е, не могат всички да са еднакви, разбира се, но в тази професия се изисква внимание, деликатност и дипломация много повече от всеки друг ресор. Все си мисля, че с продължителни и резултатни разговори ще повлияете положително на ситуацията. Ако пък ли не-направете най-доброто за детето си.

# 56
  • Мнения: 359
Paparuna, виждам, че и вие сте с нашия проблем. Ето, това, което пишеш, че смяната на класа може да доведе до допълнителен стрес, също много го мисля в момента.

Още не сме говорили с госпожата - тя беше в болнични 1 седмица, после дойдоха празниците. Отдалечи се някак си във времето. Сега смятам да следя нещата много изкъсо, да разпитвам детето с пълни подробности как е минал учебния ден. Събрах вече две контролни като "доказателствен материал". И при най-дребната индикация или "крива" реплика ще се развихря /в комплект с мъжа ми/.
Докато класната беше болна им преподаваше друг учител /един от действително най-добрите педагози в училището/ - еми детето беше на седмото небе! Цяла вечер разправяше за господина, как всичко им обяснил, как го похвалил за диктовката и пр. и пр. Ами това е - от всяко дърво свирка не става!

# 57
  • Мнения: 24 467
И даже да е заслужено,показвам на оплакващия ми се,че ще взема мерки,но не съм на негова страна и срещу детето ми.

Това изобщо не го разбрах-какъв е смисъла от взимане на мерки,когато детето ти знае,че след всяка магария ти си на негова страна  newsm78 Просто няма смисъл,то следващия път пак ще направи някаква глупост и не му пука от наказанието,защото за мама и тати е най-най-най...
Аз съм за ясните ,точни и спазващи се правила,без тях в училище наистина може да стане опасно.Ако детето ми е наказано без вина винаги ще взема неговата страна и ще го защитя,но ако е виновно ще си носи последствията и следващия път ще си помисли дали да наруши правилата.
А вие как разбирате каква е обективната истината?
И аз искам ясни, точни и спазващи се правила, но как установявате при вас, да речем, че едно правило е нарушено, от кого и по какви причини е станало това?
За мен тези неща са също толкова важни, колкото и наличието на самото правило. За мен остават верни показанията само на анонимните и безпристрастни свидетели, на които учителският авторитет не може да повлияе- камерите. Ама не се ползват. Неудобно е за някои.
Съвсем сериозно- понякога не знам каква позиция да заема, т.к. съм виждала как възрастни лъжат най- безсрамно, независимо от заеманата от тях позиция, както и деца, които го правят. В подобни случаи "мерки" няма как да се вземат.
Поставете се в позицията на обвиняем, чиято вина е недоказана, налице са само голи обвинения. Понякога и индиции за нечистоплътност на последните.Как едно дете би могло да защити и докаже позицията си? Често останалите биха замълчали от страх. То възрастните се страхуват, както се вижда и в темата, какво остава за зависимите деца.

Говоря и от професионална гледна точка и от гледната точка на бивш ученик. Страдала съм от неадекватна намеса и, меко казано, непрофесионално отношение на учител.
Обърнах внимание на забележки от типа на "Не внимава в час по..." или "Лоша дисциплина по..."- това са също неадекватни и в, този ред на мисли, излишни "включвания" на учителите, които не решават проблеми и дори не внасят яснота по въпроса за това, какво прави детето Х. Все едно да ви глобят за това че сте "нарушили закона за движението по пътищата", но във втория случай ще имате право на защита и подобна санкция ще падне в съда поради пълната липса на конкретизация при описанието на фактическата обстановка, а при децата ще бъде наложена и те не могат да се защитят по никакъв начин.

Последна редакция: пн, 07 мар 2011, 14:16 от Judy

# 58
  • Мнения: 359
Ей тези забележки, за които споменаваш /"Не внимава в час..."/, Judi, са ми особено дразнещи. Ако учителят не може да се справи с класа си, аз какво следва да направя вечерта, N часа след случая?! Да му кажа: "Защо говориш в час!" ли? Ами казвам, ама отговора обикновено, при повечето деца е: "Аз не говорих, Пешо ми поиска химикалка, Гошо ме щипеше и аз му казах да престане, а госпожата на мен ми написа забележка!"

# 59
  • Мнения: 24 467
Точно такива са отговорите.
А като се има предвид, че всички ние сме били ученици и че лично аз, да речем, съм бивала наказвана за нещо, което наистина не съм правила, или съм отговорила, когато някой нещо ме е е питал, или съм дала линия в момента и т.н., то каква позиция следва да заема сега, като родител?

А между другото това, че детето си зяпа телефона, докато слуша, се рее с поглед в прозореца или е обелило някоя приказка не значи, че "не внимава в час". То може да отговори съвсем адекватно на поставен му въпрос. Аз, самата, съм го правила това с приказването и слушането едновременно и то често.

Общи условия

Активация на акаунт