Вярвате ли, че няма разлика в качеството на продуктите?

  • 18 983
  • 317
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 803
Ех, че вълнения е породила "репортерката" на бтв!
Четох ви и разбирам, че ви е нужна повече информация.
Guess Who и Sourcherry са казали точни неща аз ще допълвам, питайте за всичко. Имам дисертация по таз тема Laughing
Като начало ще отговоря на Red за бар-кодовете. Системата се нарича по-точнo EAN. Този код е собственост на фирмата производител. Тя си плаща всяка година абонамент за него. Първите цифри показват къде е седалището на фирмата, следващите са нейният номер в системата, после номер на артикул и накрая контролна цифра. Този код не показва страна на произход. Една фирма може да има регистрирани кодове с  първи цифри на всички държави в света, в които има клонове /те се регистрират в местното поделение на GS1/ И може да си ги използва както си иска. Кодът е улеснение в обработката на информация по пътя произвоство-логистика-търговия. Но не и в потреблението.
Ние тук сме в частта "Потребление". При появата ми във форума казах, че имаме ниска потребителска култура. Дано моята двугодишно писана "дисертация" помогне да я вдигнем Laughing

# 181
  • София
  • Мнения: 7 672
Добре, явно е така.
Друг въпрос:
Считате ли, че всички (или поне мнозинството) от производителите имат "двоен стандарт"?
Това е другото, което ме съмнява. Няма как да са всички. Не се връзва.
Общо взето това се виждаше в словашкото проучване. Милка си бяха ОК.

Иначе - ако Дедо иска - с удоволствие бих прочела още от проучването му.

# 182
  • при него
  • Мнения: 1 700
Разлика има.
А Бтв са гадни, подкупни и меркантилни журналистчета, предвид абсолютната лъжа, която изпльоскаха в национален ефир.
Искам да вземат Ариел, купен от Немско и такъв, купен от наш супермаркет. Разлика има, и тя е огромна!


Абсолютно съм съгласна, че това беше платен репортаж, за да се замажат очите на хората.
Просто напоследък все повече хора имат възможност да пътуват (дори и само за шопинг до Солун) и сами се убеждават в разликата в качеството. Ако не беше така, нямаше да процъфтяват и безбройните малки магазинчета, които внасят прахове и препарати директно от Германия примерно.
Да, сигурно има и производители, които не правят компромис с качеството, аз също мисля за Милка, може би и Нивеа... но при праховете разликата е огромна...
Потресаваща е наглостта с която бтв се опита да каже на черното - бяло и да ни убеди в нещо,  което 95% от домакините знаят от години на базата на собственият им личен опит. Освен това, тъпото е че тестваха само 1-2 марки, така и не разбрахме кои (мисля Ариел) а после ни налагат резултатът като меродавен за всички производители. Те сигурно онези хора в Словакия, които направиха изследването са по-прости от нас...  newsm78

# 183
  • Мнения: 4 300
Добре, явно е така.
Друг въпрос:
Считате ли, че всички (или поне мнозинството) от производителите имат "двоен стандарт"?
Това е другото, което ме съмнява. Няма как да са всички. Не се връзва.
Разбира се, че не. Изобщо това с двойния стандарт във форумния контекст ми е  Sick
Ти си нация техническа, аз пък все мисля за парите.
Първо, баркодовете са по икономичекси групи. Не може да се обобщава дали съответстват или не на страната на произход, защото зависи от конкретната стока и производтсво чрез юридическата форма ( ако на стоката има Made in това е сигурна индикация).
Второ, има огромно значение за какво точно говорим:
1. при храните- за полезност/здравословност, за проста разлика във вкуса, или за качествена разлика в състава ( например киселото мляко, скоро имаше недоволна тема от това, че определена марка било кемообразно и се точело, което отново от моя личен опит на потребител не означава, че млякото е некачествено)
2. при дрехи, гримове, битова химия- отновно за разлика в качеството, или само на зареждания асортимент и състав.
Всяка компанния в зависимост от стоката, която предлага взема решение дали ще произвежда отделни серии за конкретен пазар или ще снабдява с общите. От гледна точка на големина на пазара, местни предпочитания и ценовите нива, които биха се понесли.
При всички положения аз продължавам да имам свое потребителско мнение върху качествата на доста стоки и подозирам много хора в автосугестия Thinking

# 184
  • София
  • Мнения: 7 672
Знаете ли, аз тръгнах от баркодовете, понеже на Персил-а ми пишеше:

Страна-производител: Вж. кода на опаковката.

Сега... чак пък някой така елементарно да лъготи... верно на автосугестия замирисва.

# 185
  • Варна
  • Мнения: 1 744
При всички положения аз продължавам да имам свое потребителско мнение върху качествата на доста стоки и подозирам много хора в автосугестия Thinking


И аз така, но ме убеждават, че препаратът ми не перял Simple Smile И че качеството и вида на водата не оказва влияние върху свойствата на продуктите.

# 186
  • Мнения: 241
Дали има разлика в риска:
Ако хванат производител с двоен стандарт у нас и примерно в Германия, къде ще го накажат жестоко и къде ще му се размине с някое рушветче?
А в коя от двете държави, клиентите си траят, и в коя си отстояват правата реално?
От гледна точка за защита на пазара, аз като производител, ще гледам да се защитя и да спечеля едновременно. Предпочитам да произведа стока с по-ниско качество (да си направя менте на своята стока), за един по-беден и слаб пазар и да имам печалба, вместо да допусна на този пазар да влезе истинско китайско менте, което после да плъзне към богатите ми, основни пазари и после да правя разходи по залавянето му. Обикновено това се прави с две марки от един производител , ама ние искаме хем да е мерцедес, хем да е евтин... и ни задоволяват егото... Joy

# 187
  • Варна
  • Мнения: 25 824
Да, сигурно има и производители, които не правят компромис с качеството, аз също мисля за Милка, може би и Нивеа...
Ооо, не и Нивеа. Един рол он си бях взела, толкова не вършеше работа, ама толкова, че без дезодорант да ходех щеше да е по-добре, поне нямаше да се смесват миризмите. Абсолютно безполезно нещо, не мога да повярвам, че и в Германия качеството е същото, тази марка просто не би просъществувала в такъв случай. С Рексона и Дав например никога не съм имала проблеми.

# 188
  • София
  • Мнения: 7 672
Е да, обаче светът не е това, което беше и в наши дни е доста трудно даден продукт да се задържи на локално равнище.
В смисъл, че хората щъкат като бесни навсякъде.
Айде у нас може и да няма поголовно стълпотворение от западноевропейци, обаче в Унгария, Словакия, Словения има. И е съвсем реалистично доста немци да си закупят шампоани, пасти за зъби, сапуни, течност за чистачки, шоколад... Ако качеството е наистина различно, марката може да започне да буди недоверие у традиционните си клиенти, което не вярвам някой с лека ръка да си позволи.

# 189
  • София
  • Мнения: 15 170
При всички положения аз продължавам да имам свое потребителско мнение върху качествата на доста стоки и подозирам много хора в автосугестия Thinking


И аз така, но ме убеждават, че препаратът ми не перял Simple Smile И че качеството и вида на водата не оказва влияние върху свойствата на продуктите.
За каква автосугестия става въпрос? Признавам, че не съм експерт по прахове за пране и в този план нищо не мога да кажа. Но кафето, едно и също тук е с по- лош вкус и по- висока цена. Говоря за най- елементарни, популярни марки като Лаваца и Или.
Дрехите не ги произвеждат специално за нас, не ми е хрумвало такова нещо, но сме аутлета на света и всеки пътувал го знае. Онова, което продават в Манго в Испания идва у нас след 5 години, което означава, че толкова време се търкаля по складове и щандове. как да е със същото качество. Поне Рокси по икономика, също като мен, си учила за стареенето на материалите, нали?

# 190
  • Варна
  • Мнения: 25 824
Ако качеството е наистина различно, марката може да започне да буди недоверие у традиционните си клиенти, което не вярвам някой с лека ръка да си позволи.
Е хайде сега, колкото ние сме наясно, че ни водят трета категория, толкова и западноевропейците. Няма какво да се изненадват.

# 191
  • София
  • Мнения: 7 672
Аааа, за дрехите не е вярно.
Въртят си ги из Европа както им текне.
Купувала съм си блуза от H&M от Испания, сериозно намалена - 10-15 евро примерно.
Година и половина по-късно я видях във Виена, ама за 30 евро.
И това не е единственият случай.

Да не говорим, че Манго, Зара, Мара и сие по принцип продават боклуци, та не са кой знае колко сериозен довод.

# 192
  • Варна
  • Мнения: 1 744
Бояна, за кафето може да се каже, че  е ориентирано специално според вкусовите предпочитания на потребителите. Всеизвестно е, че българинът понеже е свикнал с горчивия вкус, предпочита кафе с повече съдържание на робуста. Възможно е кафето да се различава именно поради тази причина. Както и виното за руския или немския пазар - хората си обичат по-сладките неща Simple Smile
Аз затова не купувам тези марки кафе и не пия вино с остатъчна захарност над 7%.

# 193
  • София
  • Мнения: 7 672
Абсолютно.
Винаги се прави проучване за местния пазар.

Пък специално Лаваца са готини. Ето ви една статийка:

http://www.businessweek.bg/news.php?category=1&id=4769

От нея:

България е отличен пример за успех, защото за 14 години страната превърна потенциала в реалност за Лаваца. Българският пазар е много интересен за всички наши продукти.

Те са толкова добре приети от потребителите, че постигнахме доминираща позиция. От няколко години България е третата страна по разпознаваемост на марката Лаваца, след Италия и Франция.
...
Стартирахме от нула. Всяка година регистрираме рекорден двуцифрен растеж. Понастоящем продаваме 800 тона, което е впечатляващо.

България е на първо място по продажби на Лаваца в сегмента "кафе на зърна" за Централна и Източна Европа (ЦИЕ). При продажбите на дребно имаме 7% пазарен дял в стойност, което ни нарежда на втора позиция в България. По показателя обем сме на пето място с 2.6%. В премиум сегмента държим 80% от местния пазар. При бизнеса с кафе машини продаваме над 10 хил. артикула, което води до пласирането на 15 млн. капсули всяка година.

...
Къде е България, сравнявайки я с останалите пазари, на които Лаваца присъства?

В ЦИЕ е първа. България е стратегически пазар.

# 194
  • София
  • Мнения: 15 170
Бояна, за кафето може да се каже, че  е ориентирано специално според вкусовите предпочитания на потребителите. Всеизвестно е, че българинът понеже е свикнал с горчивия вкус, предпочита кафе с повече съдържание на робуста. Възможно е кафето да се различава именно поради тази причина. Както и виното за руския или немския пазар - хората си обичат по-сладките неща Simple Smile
Аз затова не купувам тези марки кафе и не пия вино с остатъчна захарност над 7%.
Защо тогава има разлика в детските храни?

Red Из Европа не си ги въртят дрехите с години. Година по- късно не са пет години. И Манго и Зара може да продават боклуци, но колко от пишещите тук пазаруват от Долче и Габана? Там качеството си е същото, съвсем сигурно.

Общи условия

Активация на акаунт