Вярвате ли, че няма разлика в качеството на продуктите?

  • 18 999
  • 317
  •   1
Отговори
# 195
  • Варна
  • Мнения: 1 744
За детските храни не мога да кажа.

И големите брандове имат лошо качество. Един пуловер на Макс Мара ми се разпадна по шевовете след деликатната програма на пране.

# 196
  • София
  • Мнения: 7 672
Може, Бояна.
Иначе наистина ли имаш категорични доказателства за модели дрехи, предлагани преди 5 години и продавани сега тук?
Ама масово, не едно шалче и две блузи.
Не че се заяждам.
И Манго и Зара имат актуалните колекции в сайтовете си.
Сега ще ме карате да правя проучване.

Богиня, то пък много скъпите дрехи се предполага да ги поносиш месец-два и понеже си платежоспособен да си купиш нови, а не да се излагаш с някакви си стари модели. Та не всички такива производители биха заложили на супер качество.

# 197
  • Варна
  • Мнения: 1 744

Богиня, то пък много скъпите дрехи се предполага да ги поносиш месец-два и понеже си платежоспособен да си купиш нови, а не да се излагаш с някакви си стари модели. Та не всички такива производители биха заложили на супер качество.
Не е точно така. Макс Мара е бранд, който залага на качеството /уж/ и дълговечността на дрехите си.
Долче и Кавали са по остромодните нещица Simple Smile

# 198
  • София
  • Мнения: 15 170
Може, Бояна.
Иначе наистина ли имаш категорични доказателства за модели дрехи, предлагани преди 5 години и продавани сега тук?
Ама масово, не едно шалче и две блузи.
Не че се заяждам.
Възможно е да не ми е актуална информацията, признавам. Преди 10-тина години живеех в Испания, а продаваното там тогава пристигна у нас точно след 5 години и си изглеждаше доста търкаляно.

Богиня Напълно съм съгласна, но и много от скъпите дрехи стават само за хмическо или пране на ръка. Но не пречи и Макс Мара да са търкаляли блузата из Европа преди да я докарат тук. Долче и Габана имат железни дрехи в интерес на истината.
Детските пюрета категорично са различни. Хип в Германия се произвежда там, а продаваното тук в Унгария.

# 199
  • Мнения: 4 300
Опасявам се, че за дрехи не съм най компетентния събеседник,за кафе пък още по малко.
Но дрехите на ХМ не блестят с качество никъде, резонно, за цената си. Марката залага на други неща все пак. Ако говорим за една и съща марка -последно си купих блуза на С.Оливър ( между другото я няма на сайта им, търсих я, което значи най вероятно че не е от нова колекция)- етикета е от този тип, на който има цени във всички валути. Т.е. предполага се, че тази блуза ще се предлага със същия етикет и вид навсякъде. Ценовото съотношение, търсенето не бих се наела да ги коментирам, тъй като аз самата имам доста специфичен вкус и купувам много малко типове дрехи.
Скоро ми се наложи да търся едни сандали в сайта на Дайхман-първо търсих в австрийския, след това в българския. Еднакви неща на еднакви цени. Е, не гарантирам за всичко,  но това,което ми се наби на око беше същото. А търсените сандали, които купих миналата година,ги нямаше  и на двете места.

За детските пюрета какво се е установило? Че има разлика в описаното на етикетите и в състава? Или че при един и същи етикет фактическият състав е различен?

# 200
  • София
  • Мнения: 7 672
Е нещата сериозно са се променили за 10 години.
А пък от миналата година стана направо революция, когато големи брандове стъпиха у нас директно с централите си в новите молове.

Друг е въпросът, че в гардероба още ми се търкалят едни дрехи (напоследък успешно ползвам всякакви неща за карнавални костюми и кукленски дрехи Simple Smile), купени от Зара и т.н. в чужбина преди 6-7 години, и по дяволите не са мръднали. Ама за няколко години качеството на тези и други марки поголовно се скапа, та вече и на Макс Мара не бих повярвала.

За H&M - наистина не са качествени, обаче пък детските им дрехи са точно обратното, просто не мърдат. Което ми е малко странно.

# 201
  • Мнения: 4 300
А сравнено с преди 15 години да не говорим:) Още пазя първият си чифт Levis от осми клас,носила съм ги сигурно  пет години и са още живи, обличам ги от време на време пред огледалото.
Сега имам дънки, които се съсипват за една година, хем ги нося само уикендите.

# 202
  • София
  • Мнения: 4 051
Да, палтата на Макс Мара са със заявка за вечни.

# 203
  • Italia
  • Мнения: 1 060
Е да, обаче светът не е това, което беше и в наши дни е доста трудно даден продукт да се задържи на локално равнище.
В смисъл, че хората щъкат като бесни навсякъде.
Айде у нас може и да няма поголовно стълпотворение от западноевропейци, обаче в Унгария, Словакия, Словения има. И е съвсем реалистично доста немци да си закупят шампоани, пасти за зъби, сапуни, течност за чистачки, шоколад... Ако качеството е наистина различно, марката може да започне да буди недоверие у традиционните си клиенти, което не вярвам някой с лека ръка да си позволи.

Не съм съгласна. Италианците (и испанците) в Словакия си носят пасти, шампоани и тем подобни от Италия. Или поне по-претенциозните. Прах за пране си купуват от тук, не им се мъкне в ръчния багаж.

Може, Бояна.
Иначе наистина ли имаш категорични доказателства за модели дрехи, предлагани преди 5 години и продавани сега тук?
Ама масово, не едно шалче и две блузи.
И Манго и Зара имат актуалните колекции в сайтовете си.
Сега ще ме карате да правя проучване.

Солидни доказателства нямам, но мога да помогна в проучването. Палто, купено от Зара Испания 2009/2010 го нямаше нито в Словакия, нито в България 2009-2010-2011.  Колекциите вярно са качени на сайтовете и са еднакви, но пък цените им са различни. Транспортни разходи ще да са, мхм

# 204
  • Мнения: 4 300
Някои са различни, но някои са еднакви ( друг е върпосът, че еднаквите цени не значат еднаква достъпност), етикетите им са еднакви с цени във всички валути. Мисля че зависи от това дали марката е директно на пазара или чрез франчайз/посредници. Но Ред е писала, директното присъствие се увеличава.

# 205
  • София
  • Мнения: 7 672
По повод цените, ето статията от Капитал от миналата година, когато откриваха новите два мола в София:

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2010/04/01/881931_vtorata_vulna/

Цитат:

Интересна е ценовата политика на Inditex. Числата на етикетите са по-високи от тези в Солун, където след гърците българите бяха най-честите посетители. Въпреки че изглежда странно, логиката на компанията е, че ще намалява цените, когато увеличава броя на магазините. А сега има само по един от четирите си бранда ZARA, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear. Другото обяснение за този подход е, че тества пазара на по-високи нива и ако не даде желаните резултати, ще се правят намаления и разпродажби.

# 206
  • Мнения: 803
Добре, явно е така.
Друг въпрос:
Считате ли, че всички (или поне мнозинството) от производителите имат "двоен стандарт"?
Това е другото, което ме съмнява. Няма как да са всички. Не се връзва.
Разбира се, че не. Изобщо това с двойния стандарт във форумния контекст ми е  Sick
Ти си нация техническа, аз пък все мисля за парите.
Първо, баркодовете са по икономичекси групи.
...
Второ, има огромно значение за какво точно говорим:
...
При всички положения аз продължавам да имам свое потребителско мнение върху качествата на доста стоки и подозирам много хора в автосугестия Thinking


Рокси, няма автосугестия. И друго ще оспоря - баркодовете не са по икономически групи.
Ще започна отначало, въпреки, че нещата съм ги казвал в други теми.
Големите производители на битова химия и козметика видяха през 90-те нов пазар. Нарекоха го ЦИЕ. Трите големи вирми P&G, Henkel , Unilever си организираха специални централи за него, закупиха заводи в бившото ГДР, Полша, Унгария, Чехия, Румъния. В тези заводи намериха остаряла техника и нискоефективно производтво. Всички изнесоха там своите стари технологии, защото обновяваха западните си. Гес може да разкаже как точно по това време се променя почти революционно производството на прах за пране. Започват да се правят таблетки, перли , гелове, капсули и т.н. Стандартния прах се концентрира близо 4 пъти. Но този нов пазар трябваше да получи марки и то на същата цена, дори по-ниска от европейската. Цитираните фирми бяха подготвени за следните проблеми: - Ново, неорганизирано производство и огромни логистични разходи. Разходите по реализацията бяха с пъти по-големи от тези в Европа. Причината бе малък, разпокъсан пазар, с много голям дял на разходите спрямо брутните приходи. Пазар без супермаркети, а когато се явиха, поставиха още по-тежки условия.
Та, марката с цена като в Европа, с достатъчна печалба да поддържа развитие се постигна с различни продукти. Продукти със спестени скъпи съставки, с фосфати, с евтини аромати, опаковки и още доста разлики. Продукти с  по-ниска себестйност, по-голяма норма на печалба за с пъти по-малък като обем, по-слаб и по-тежък пазар.
Не не е двоен стандарт. Просто логичен бизнес-проект. 

# 207
  • Мнения: 10 547
За детските пюрета какво се е установило? Че има разлика в описаното на етикетите и в състава? Или че при един и същи етикет фактическият състав е различен?

При детските пюрета се оказа, че страните производители за България са различни от тези за "белия" европейски пазар. Също така и, че самите суровини /иначе био/ се добиват в различни страни, което поражда и реални опасения за разлика в качеството и контрола. Иначе Hipp гарантира, че въпреки това продуктите са с еднакво качество...., доколко е така, е друг въпрос.

# 208
  • Мнения: 4 300
Дедо, аз също имам понятие от ЦИЕ  Wink от цени още повече.
По никакъв начин цените на този паралелен внос не са обясними, а и сам ще признаеш, предполагам, че са в широка гама. Изобщо тази тема по добре да не я зачекваме.
Аз вярвам на очите си повече, отколкото на чуждите във форума.
ОСвен ако не се опитваш да ме убедиш, че паралелния внос е по австрийски от австрийските магазини.
. Цитираните фирми бяха подготвени за следните проблеми: - Ново, неорганизирано производство и огромни логистични разходи. Разходите по реализацията бяха с пъти по-големи от тези в Европа. Причината бе малък, разпокъсан пазар, с много голям дял на разходите спрямо брутните приходи. Пазар без супермаркети, а когато се явиха, поставиха още по-тежки условия.

Нито едно от тези не е вярно, и ще ти кажа защо. Логистичните и транспортни разходи са зависими от цената на горивата и от човешкия труд, евентуално данъчни режими. Човекият труд няма смисъл да ти казвам колко ни е евтин в сравнение със западноевропейския. Супермаркаети имаме от времето на социализма, така че и това не е проблем. Да не говорим, че сам си противоречиш- хем разпокъсаният пазар без супермаркети е утежняващ фактор, хем пък след появата на вериги супермаркети условията се утежняват.
Изобщо не мога да се съглася, че разходите по реализацията са по големи.
Единствените специфики в ценово отношение са: ниво на доходите и покупателна способност , и големина на пазара ( дали е достатъчно голям, за да заслужи собствени разработки и специфики, или просто ще се пласират продукти, аналогични на тези за друг пазар).

Последна редакция: ср, 11 май 2011, 19:54 от Рокси

# 209
  • София
  • Мнения: 15 170
За детските пюрета какво се е установило? Че има разлика в описаното на етикетите и в състава? Или че при един и същи етикет фактическият състав е различен?

При детските пюрета се оказа, че страните производители за България са различни от тези за "белия" европейски пазар. Също така и, че самите суровини /иначе био/ се добиват в различни страни, което поражда и реални опасения за разлика в качеството и контрола. Иначе Hipp гарантира, че въпреки това продуктите са с еднакво качество...., доколко е така, е друг въпрос.
Клаус Хип гарантира, но след моя лична проверка преди няколко години се оказа, че тук никой не е в състояние да направи контролна проверка. Тогава имаше голяма тема за подозрения за хормони в месото. Намерих службата, която може да направи проверка, но се оказа, че те разполагат с реактив само за суровина, т.е. чисто месо. Не е възможно, когато месото в едно пюре е 8 грама да го изолират и изследват. Не разполагах с ресурс да изпращам пюре за изследване в Швейцария и така и не се знае какво има в тези пюрета. Не познавам Клаус Хип и не знам неговата гаранция на какво се основава. Още повече, че рекламата на тези пюрета е подвеждаща, защото са с голям печат Био, а от етикета се разбира, че във всяко пюре има само по един био компонент, например, месото или морковите, а останалите не е ясно какви са. Да не говорим, че никой не казва какво има в рубриката "подправки разрешени в ЕС". Какво пречи една от тях  да бъде МНГ?

Общи условия

Активация на акаунт