"Парите следват детето" 2

  • 50 231
  • 1 165
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 65
В Англия учителите и техните заплати са пряко обвързани с резултатите на техните ученици.
Когато родителят прецени, че при този учител детето не получава достатъчно знания, той може да поиска преместване на детето при друг учител.
В края на срок/година се правят тестове и ако резултатите на учениците са под определен праг, то се намалява процентно заплатата на учителя или се отстранява от работа.
Та и затова обучението в Англия е  желано и качествено.
Там частните училища също имат държавна субсидия - всичко се прави в името на доброто образование. Добро образование - качествени работници!

 Тук имаше някаква идея - учителите да получават бонуси ако си вършат работата!!! #Crazy Та нали затова са назначени - да си вършат работата!

# 106
  • Мнения: 9 977
Цитат
А дали има родител, на който му е безразлично какво ниво на знания ще има детето му в края на годината?!

Направо ще паднеш, като разбереш колко са много всъщност.... Confused Иначе нямам обяснение защо ученици масово си позволяват в часовете да говорят високо и да се смеят, да стават и да ходят из стаята, да говорят по телефона и въобще да се държат така, все едно е междучасие. Вижте в you tube колко много клипчета са качени, където се вижда такава картинка. Ако учителят трябва да изгони пречещия, май трябва сам да си говори....

"Парите следват детето" е правилен подход от много гледни точки, но не и стимул за постигане на резултати. Гледам какво се получава с училищата, в които успеха на децата не върви на нужното ниво като цяло(става въпрос за кварталното училище до нас). Тъй като по-мотивираните деца учат в по-далечни училища, училищното ръководство  се е включило към тази програма за интеграция на ромите и карат с микробуси от циганските махали деца, за да запълнят класовете. Пак съществуват същите паралелки като бройка и на такава цена.

Истината е една - желаещите да се образоват са много по-малко от присъстващите за убиване на времето.

# 107
  • Мнения: 8 994
Цитат
Иначе нямам обяснение защо ученици масово си позволяват в часовете да говорят високо и да се смеят, да стават и да ходят из стаята, да говорят по телефона и въобще да се държат така, все едно е междучасие. Вижте в you tube колко много клипчета са качени, където се вижда такава картинка. Ако учителят трябва да изгони пречещия, май трябва сам да си говори....

Истината е една - желаещите да се образоват са много по-малко от присъстващите за убиване на времето.


Аз имам съвсем различно обяснение и друга истина - вината е в бездействието на институцията.
Според мен е точно обратното, търсенето на качествено образование е по-голямо от предлагането.

По повод учителите, във всяко едно училище се знаят добрите и недобрите учители.
И двата вида преподават там от по 20 години.
Що така?
Учениците ли са виновни, че никой не уволнява некадърните учители?


# 108
  • Мнения: 784
Добре, че се появи desy_net , за да се получи диалог-спор. Тя защитава изцяло позицията на повечето учители и родители от общинските ДГ. Няма лошо. Сигурно и вие сте чували отговор от уморена учителка в държавна ДГ - "като не ни харесва тук, иди в часна"! Аз имам контакт и с двата типа институции и това ми е познато. Само че ми се иска да отговоря по няколко точки.
1. когато се полага субсидия на едно дете /което има българско ЕГН/ субсидия, то трябва да му се даде. А дали ще учи у дома или в ЧДГ си е избор на родителя. И този избор е законов!;
2. ако в Б. има 3 милиона деца м/у 5-7 г. /много примерно/, 1 милион от тях са избрали ЧДГ и не получават субсидия, то къде са тези пари!!!!! Може би се разпределят м/у общинските! Нищо подобно. Защо твоето дете да има право, а моето-не? Ако имаш две дечица ще пратиш ли едното да учи в Бон, а другото в кварталното с ромчетата?
3. добри учители има и в държавните и в частните градина.Само че ако в частна учителите не струват, ти просто се махаш /ИЗБОР/ от там.А ако си в общинско, просто роптаеш. И когато учителите в ЧДГ са лощи, то просто хората не се насочват там.;
4.при субсидия- ще паднат таксите-ЧДГ ще са по-достъпни-повече деца ще освободят места в държавните ДГ-ще отпаднат нелегитимните.
5.и когато едно нещо е задължително, то държавата трябва да осигури избор, а не да ме принуди да пратя 5-годишното си дете в кварталното у-ще, с очукани чинове и огромни какички и батковци. desy_net , ти си против ЧДГ, а твоето дете било ли е там? Имаш ли преки впечатления?

# 109
  • Мнения: 9 977
Цитат
Иначе нямам обяснение защо ученици масово си позволяват в часовете да говорят високо и да се смеят, да стават и да ходят из стаята, да говорят по телефона и въобще да се държат така, все едно е междучасие. Вижте в you tube колко много клипчета са качени, където се вижда такава картинка. Ако учителят трябва да изгони пречещия, май трябва сам да си говори....

Истината е една - желаещите да се образоват са много по-малко от присъстващите за убиване на времето.


Аз имам съвсем различно обяснение и друга истина - вината е в бездействието на институцията.
Според мен е точно обратното, търсенето на качествено образование е по-голямо от предлагането.

По повод учителите, във всяко едно училище се знаят добрите и недобрите учители.
И двата вида преподават там от по 20 години.
Що така?
Учениците ли са виновни, че никой не уволнява некадърните учители?




Некадърни учители има колкото щеш, както и във всяка друга професия. Не ги уволняват, защото това е задача на тези, които са ги назначили, а назначаването не става само с ценз. Това е тромава институция, защото е държавна и нещата стават много по-трудно и бавно. Няма как да стане така, че в дадено училище да има само добри учители, ясно е. Това е едната страна на въпроса.
Другата е това, което вече писахме по-назад, обучението е двустранен процес. Ако добър учител попадне в училище, където не може да си върши работата, той има две възможности: да си намери по-добро място и да напусне или да се прави на нещо, за което не е назначен(звероукротител). Но това никога не продължава дълго, за съжаление много качествени учители напускат завинаги системата в ранна възраст. Съжалявам точно за тях. Изключение правят учители с дългогодишен стаж, които вече мислят за пенсия и не им се сменя колектива. Попрището пък няма как, твърде късно е. Но недобрият винаги остава, той няма друг избор просто.

# 110
  • Мнения: 4 992
Не зная дали 'парите следват детето', н след като преди малко видях таксите за чуждите училища в една друга тема мисля, че парите пречат на детето, т.е нямаш ли пари, рядко детето има шанс.
Тъжно е и пради тази причина се надявам поне внуците ми да не са подложени на това

# 111
  • Мнения: 4 877
Не зная дали 'парите следват детето', н след като преди малко видях таксите за чуждите училища в една друга тема мисля, че парите пречат на детето, т.е нямаш ли пари, рядко детето има шанс.
Тъжно е и пради тази причина се надявам поне внуците ми да не са подложени на това

Преди време в британския Телеграф имаше готина статия за 20-30 години как са скочили таксите на ЧУ във Великобритания и доста разсъждавах по нея и дано не се получи също у нас.

За британското частно образование в цифри
http://danybon-hlapeta.blogspot.com/2011/01/dany-bon_25.html

Много ме впечатли един пост в коментарите под статията. Мъж, завършил ЧУ, даваше пример със собственото си семейство. Баща му е бил със същата професия и е успял да изучи четирите си деца в частни училище едно време. В момента, 20 години по-късно, със същата професия синът не може да си позволи ЧУ дори за едното си дете.
До 80-те години ЧУ там са били достъпни за средната класа, а сега - не.
Дано наистина в България не тръгнем по този път.

# 112
  • Мнения: 9 977
Не знам дали ще тръгнем изобщо по този път, но със сигурност няма да е скоро. Не съм наясно как стои въпросът с качеството на образование в ЧУ в София, но в Пловдив то е на изключително ниско ниво. Позволявам си да го твърдя, тъй като до съвсем скоро преподавах в ЧУ. Тук в ЧУ са по правило деца на заможни родители, които НЕ изкарват парите си с интелектуален труд или поне те са изключения. Нивото съответно не е добро, тъй като то се прави от учениците, а не от учителите. По тази причина добрите ученици са в общинските училища и то в няколко, които всеки ги знае. Педагогическият персонал в ЧУ съответно е от преподаватели, за които тази работа е трамплин към централните или така наречените елитни гимназии. От това, което чета в темите, в София само Американският колеж е на високо ниво от ЧУ. Всъщност най-добрите отново са в общинско училище - МГ, както и 91 НЕГ. Не виждам тенденции в посока това да се промени. За какво се вайкате тогава дали ЧУ ще е по джоба ви?

# 113
  • Мнения: 8 994
Ти вероятно имаш предвид предимно гимназиален курс, докато в София ЧУ е най-масово посещавано в начален и среден. Изключвам АК и няколко други чужди училища, които са с определен контингент.

Особено в среден курс, там, където държавното най-вече издиша, ЧУ си е алтернатива.

# 114
  • Мнения: 4 877
Не знам дали ще тръгнем изобщо по този път, но със сигурност няма да е скоро. Не съм наясно как стои въпросът с качеството на образование в ЧУ в София, но в Пловдив то е на изключително ниско ниво. Позволявам си да го твърдя, тъй като до съвсем скоро преподавах в ЧУ. Тук в ЧУ са по правило деца на заможни родители, които НЕ изкарват парите си с интелектуален труд или поне те са изключения. Нивото съответно не е добро, тъй като то се прави от учениците, а не от учителите. По тази причина добрите ученици са в общинските училища и то в няколко, които всеки ги знае. Педагогическият персонал в ЧУ съответно е от преподаватели, за които тази работа е трамплин към централните или така наречените елитни гимназии. От това, което чета в темите, в София само Американският колеж е на високо ниво от ЧУ. Всъщност най-добрите отново са в общинско училище - МГ, както и 91 НЕГ. Не виждам тенденции в посока това да се промени. За какво се вайкате тогава дали ЧУ ще е по джоба ви?

За София не е така. Може би такава е била картинката през 1995-7 година. Аз следя ЧУ доста отдавна и специално за училището на голямото ми дете напливът винаги е бил огромен.  АК може да завижда за съотношението кандидатстващи/приети. А подборът е на доста по-малка възраст.

# 115
  • София
  • Мнения: 62 595
Извинявайте, ама кой и как пусна мухата, че ако влезе субсидия и в частните училита, то там таксите ще паднат? Лично аз не виждам каквито и да са сериозни аргументи за подобни очаквания - нито държавата ще изиска такова нещо, нито някое училище е поело ангажимент. Дотук прочетох само фантазии.

# 116
  • Мнения: 4 877
Извинявайте, ама кой и как пусна мухата, че ако влезе субсидия и в частните училита, то там таксите ще паднат? Лично аз не виждам каквито и да са сериозни аргументи за подобни очаквания - нито държавата ще изиска такова нещо, нито някое училище е поело ангажимент. Дотук прочетох само фантазии.

"Мухата я пусна" самата асоциация на ЧУ. За мен това си е равнозначно на ангажимент към обществото щом се тиражира в публичното пространство. Линкът към статията е на предната страница.

# 117
  • Мнения: 9 977
Ти вероятно имаш предвид предимно гимназиален курс, докато в София ЧУ е най-масово посещавано в начален и среден. Изключвам АК и няколко други чужди училища, които са с определен контингент.

Особено в среден курс, там, където държавното най-вече издиша, ЧУ си е алтернатива.

Да, имам предвид основно гимназиалния курс, тъй като там съм по-добре запозната. Все пак и за начален и среден курс в Пловдив има ЧУ, но не мисля, че държат кой знае какво ниво, тъй като почти не виждам техни възпитаници в списъците на приетите в елитни гимназии след 7-ми клас. Най-добрите места се атакуват и заемат от възпитаници на общинското училище в Пловдив и областта. Като чета по темите на седмокласниците, ми се струва, че и в София е горе-долу така. Иначе как да си обясня масовото посещаване на школи и частни учители още от 5-6 клас с идеята да се отиде в елитна гимназия. Доколкото съм разбрала за средния курс в София отново най-предпочитано е общинско училище- МГ, която дава изключително висока подготовка по математика в средния курс и осигурява отлично представяне на изпита за елитни гимназии. Другото(ЧУ) е прибиране на пари от имащите Mr. Green

# 118
  • Мнения: 4 877

 Доколкото съм разбрала за средния курс в София отново най-предпочитано е общинско училище- МГ, която дава изключително висока подготовка по математика в средния курс и осигурява отлично представяне на изпита за елитни гимназии. Друго(ЧУ) е прибиране на пари от имащите Mr. Green

Да, това е масовото мнение.  Mr. Green А аз тъй като имам и по-малък син, хич няма и да се пъна да го отричам.  Laughing Така че - така е!  Hug
Това за разведряване, но има и доста истина в моя намек. Wink
Но да се върнем на темата за "Парите следват детето". Много е готина дискусията за + и - на ЧУ, но да нека си следваме идеята на инициативата.

# 119
  • София
  • Мнения: 62 595
Извинявайте, ама кой и как пусна мухата, че ако влезе субсидия и в частните училита, то там таксите ще паднат? Лично аз не виждам каквито и да са сериозни аргументи за подобни очаквания - нито държавата ще изиска такова нещо, нито някое училище е поело ангажимент. Дотук прочетох само фантазии.

"Мухата я пусна" самата асоциация на ЧУ. За мен това си е равнозначно на ангажимент към обществото щом се тиражира в публичното пространство. Линкът към статията е на предната страница.

Аз не бих лежала на това ухо. Нито има нещо написано, нито подписано. Защото, ако е едностранен ангажимент от страна на асоциацията, то това ще е по-скоро някакъв морален акт, а не задължение, защото нечленовете никой не може да ги задължи да намалятт таксите. И накрая тези от асоциацията ще си кажат като Седларов "ммм, няма само аз да страдам, я" и всичко ще си продължи по старому. Защото никой не може никого да задължи да намалява цени, пък и да задължи, винаги могат да се намерят "други разходи". Както се казва в една приказка, обещаването не е като даването.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт