Нормативи по физическо

  • 36 740
  • 61
  •   1
Отговори
# 45
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Много внимание се отделя на физическото. Според мен основния проблем не са нормативите, а времето, което му е отделено - 40 /45/ минути. Добре е по време на занятия да разпускат, но след активна игра са запотени, нямат време да се измият, навличат си обратно дрехите, лъхва ги ветреца и вероятността да настинат е голяма. Къде е ефектът от раздвижването?

Физическото трябва да се изнесе след учебните занятия и да бъде поне два часа, за да стига времето за всичко: и за подготовка за покриване на нормативи, и за игра, и за душ.

# 46
  • Мнения: 51 773
И като си попълнят справките и се поразмята малко хартия между разни ведомства-какво ги грее децата.

Би могло например, като се види, че нормативите са все по-непосилни за децата, да се увеличат часовете по спорт на 4 седмично, като се вземат по два слети часа. 45 минути спорт е подигравка, но 90 минути е отлично. Ще има време и за загрявка, и за преподаване и за игра и упражнения.

И нека накрая кажа в прав текст, че май не съм била ясна - оценките (ако изобщо има оценки по физическо) не трябва да зависят от нормативите, а от старание и присъствие. И по неписано правило трябва да се въртят между 5 и 6, рядко 4 ако някой системно не посещава часовете. А резултатите от нормативите да отиват за статистика и някои чиновници да ги анализират и да разработват програми за подобряване на нещата.

Последна редакция: нд, 06 май 2012, 19:27 от Черна станция

# 47
  • Мнения: 14 949
Много неща могат да се направят, но засега всичко май е само в областта на пожеланията и докато е така,нищо няма да се случи.
Отчитат се часове, а не това, което е добре за децата.
Ако е имало някакъв ефект от размятане на такива справки ще се радвам да чуя.

Саморая, ех мечти, пък и душове да имат.Предполагам, че детото ти е малко, ние сме на вълна, как след физическо ще миришем на пот и т.н.

Сега са само едни голи изисквания без никакви условия насреща.Има учители, които се опитват да правят каквото им е по силите, допреди 2 години физическото беше удоволствие за дъщеря ми, но нещата се промениха.
Не е нормално да се надяваш да попаднеш на читав учител.

П.с. Забравила съм как беше в начален курс, но в момента изцяло ни зависят от покриване на нормативите, което според мен и за гимназия не е нормално, все пак не сме в спортно училище.

# 48
  • Мнения: 9 990
Затова 90% от хората си водят децата на спорт още от градината.Да попетя, ама моето дете Има в седмицата си Спорт по над тези цитирани от вас минути и пак не покрива норматива, защото не е лекоатлет.Загрява, има един час суха тренировка и после има около два часа мокра.Повече от отлично е смятам.Но просто не умее да тласка и да тича.Как слабия резултат показва Действителното състояние не ми става точно ясно.Защото действителното и състояние е отлично, реално погледнато.

Инак-всичко може, саморая, всичко е възможно, но както писах е свурзано с Ресурси.Времето, като ресуср и парите, като ресурс.Детето е на училище, когато е първа смяна до 13.30.Прибирам я от занималня доста по-рано от останалите, за да я заведа на тренировка.Догодина, когато е втора смяна часовете и ще свършват по средата на тренировката реално и от сега се чудим как ще става точно...Но и това е друга тема.Съвсем осъзнато, предвид, че спорта, който тя практикува и носи удоволствие, здраве и успехи не на последно място, възпитава и я кара да се чувства нужна и удовлетворена, с чиста съвест ще помоля да нагласят програмата така, че последен час да е физическо, което пък да наяравя така, че да пропуска, с цел да отиде на тренировка.Така и така този час не и носи нито позитивизъм, нито здраве, нито успех, нито нищо. Thinking

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
каквото се прави в момента, е основно на добра воля и съвест от страна на учителите, както е всъщност и по другите предмети.
При малките физическото обичайно го води класната, рядко е училищен учител по физическо, та каквито и рекламации да имат, обърнете се към нея.

# 50
  • Мнения: 9 990
аааа, тук изниква въпросът ми-от три класа, два са с класния за учител по физическо и един с учител по физическо.Два класа не покриват нормативи, един-покрива.Два класа имат шестици масово, щото са играли на народна цяла година, един има тройки, щото не умее да тласка. CrazyКаква ли ще да е статистиката-здрава и права нация, щото все пак-двата класа с шестици ще надделеят като бройка. Laughing

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
тогава се говори пак с класната, а те с учителя да си похортуват по въпроса.  Wink

# 52
  • Мнения: 9 990
А, то това е ясно, не съм вчерашна, не ми е едно дете, имам опит.Не е в това въпроса...Аз ще излезна от ситуацията.Поединично така да се каже.Ама защо?Нали са супер важна информация тези нормативи, ето, Черна станция каза, че носят някаква информация.Важна. ThinkingПо този начин ще бойкотирам великия замисъл.А не съм от тези хора.Принципно съм За физическото, не с две, ами и с три ръце.И с учител-специалист по изправителна гимнастика се радвах Колко Хубави и Полезни упражнения ще намаже нашия клас, в сравнение с другите.Щото чантите-тежки, чиновете-ниски и децата-прегърбени стават.Явно за здрава нация се гледа обаче колко мяташ и колко скачаш от място, а не гърбав ли си, дебел ли си...Точно тези нормативи се чудех-каква точно информация носят за кекавостта, както каза Черна станция.При положение, че масово децата спортуват просто други неща и са си ок, но пак не покриват нормативите.От една страна-излиза, че повечето учители лъжат в информацията,една малка част следват стриктно показателите и пишет двойки и тройки на поразия...къде остава достоверността на всичко и след като е фарс, защо да участвам доброволно в него се питам?

# 53
  • Мнения: 51 773
Мисля, че съм написала съвсем ясно във втория си постинг ( в първия ти дадох съвет как да оправите отскока):
Цитат
Всъщност идеята на тези нормативи е била информацията да се окрупнява и после да се следи общо-физическото състояние на децата. Респективно да се вземат мерки, ако стават по-кекави с годините.

Т.е. има рационална идея. Това, че днес идеята се е изгубила, не е нещо уникално за физическото възпитание. Покажи ми в коя област не е така. Но ти много се напуши от кекавостта, като че ли съм казала, че твоето дете е кекаво, та сто пъти повтори колко тренира, разбрах вече. НЯМАМ НЕГО предвид, не се впрягай.
Преди време гледах по някой от научно-популярните канали за едно изследване в Англия. Караха децата да тичат, да скачат и какво ли не. После сравниха резултатите с резултатите на деца от преди 50 години и установиха, че днешните са с по-слаба физическа дееспособност (пиша го така, защото краткото "по-кекави" те дразни). И там нещо се замислиха мерки.

И след като говорим за малките нека не пишем за тласкане. Тласка се чак в гимназията, не във 2 или 3 клас.

# 54
  • Мнения: 14 949
Jizzlobber , това съм го минала, танци, плуване-6 години, ски през зимата, 1-2 художествена гимнастика и т.н.,но всичко е било не с идеята да става спортистка, а да развива физическата си активност, тъй като ако ние като родители не го направим, от училището отдавна нищо не чакам.
И сега ходи на танци само, че вече хип-хоп, отвреме навреме ходят и на пилатес и на фитнес с приятелки.
Не мога да кажа, че е спортна натура, но не и е чужда физическата активност.

Просто последните две години е някаква истерия с това физическо.

А и каквито и идеи да има в тая насока, след като не стават факти и няма полза-няма никакъв смисъл.

А това с поединичното излизане с годините писва.
Учителите масово са се превърнали в администратори, влизат нахокват ги, че нищо не учат и нищо не знаят, хайде тест и изпитване да видите къде зимуват раците.Тук там по някоя бяло лястовичка, дето му се радваш и това е.
Добре, че малко остана, дано поне да тези след нас се попроменят нещата.

# 55
  • Мнения: 9 990
Мисля, че съм написала съвсем ясно във втория си постинг ( в първия ти дадох съвет как да оправите отскока):
Цитат
Всъщност идеята на тези нормативи е била информацията да се окрупнява и после да се следи общо-физическото състояние на децата. Респективно да се вземат мерки, ако стават по-кекави с годините.

Т.е. има рационална идея. Това, че днес идеята се е изгубила, не е нещо уникално за физическото възпитание. Покажи ми в коя област не е така. Но ти много се напуши от кекавостта, като че ли съм казала, че твоето дете е кекаво, та сто пъти повтори колко тренира, разбрах вече. НЯМАМ НЕГО предвид, не се впрягай.
Преди време гледах по някой от научно-популярните канали за едно изследване в Англия. Караха децата да тичат, да скачат и какво ли не. После сравниха резултатите с резултатите на деца от преди 50 години и установиха, че днешните са с по-слаба физическа дееспособност (пиша го така, защото краткото "по-кекави" те дразни). И там нещо се замислиха мерки.

И след като говорим за малките нека не пишем за тласкане. Тласка се чак в гимназията, не във 2 или 3 клас.

Извинявай, ама пак не ми е ясно каква точно информация взимат и изследват при положение, че Винаги или се е лъжело в нормативите, по места, където не се е-резултатите са тройки и то при спортуващи деца.По мое време също не се покриваха и то пак-масово.Тласкането да го заменим с хвърляне на топка.Ако допуснем, че се вземат от всички реални резултати-ще са плачевни.Писах, че повечето деца около нас не са кекави/влюбих се в думата, честно и не съм напушена никак, просто недоумявам.../Масово около нас децата, които не покриват този норматив лекоатлетически са активно спортуващи деца, просто в друга посока, друг спорт.Здрави, активни деца.Ако допуснем, че изследването с тези нормативи запокитва здрави и активни деца в нишата на кекавите?Другото-лъженето в резултатите и масовото завишаване...не го коментирам-всички имат 6 по физическо...Много достоверно, няма що...
Някой сподели нещо нагоре, не помня кой-треньори присъстват в часовете, набелязват си деца и ги дърпат за определен спорт-това го адмирирам с пет ръце!И всеки да си полага нормативи по неговия спорт, а не някаква масовка.Моето дете покрива нормативите, минават задължително квалификации, за да ги допуснат до стсъезание, като начало.Пример просто,нищо, че ще има тройка по физкултура, която аз не оспорвам, забележи, казах даже, че дори и за тройка не е според това, което ми бе показано в таблицата по-нагоре. Laughing
ПП. не на последно място, все пак "драмата" е с моето дете и "неговата случка" та е нормално да се опитвам да оспорвам, защото ти наблягаш на кекавостта, щом не могат да скачат, пък аз виждам некекаво дете, което просто не умее да скача надалече.Инак на въже как скача-ела да видиш-за норматив не, ами за над норматив. LaughingЕто ти-ако подхождат адекватно-що не скачат на въже?Ами скачат от място?Скачането на въже се застъпва сериозно във всяка тренировка при почти всеки спортист-дали бегач, дали боксьор, дали плувец...нещо по-универсално е. Thinking

# 56
  • Мнения: 51 773
Ох, не "кекаво", а "по-кекаво" поколение. Има разлика. И след като моето поколение от преди 35 години е покривало същите нормативи, които се покриват и днес, може да се направи сравнение накъде върви физическата дееспособност на децата. Няма значение, дали са подбрани най-удачните дисциплини. Важното е да са същите за да може да се сравнява. Освен това извинявай, ама бягането и скачането са най-основните физически активности. А и не искат специално оборудване. Затова се набляга на тях. Още древните гърци са се състезавали на олимпиадите по тези дисциплини (плюс борба). Затова не намирам нищо лошо в нормативите. Не харесвам оценките на база на нормативите. Не харесвам и това, че не се реагира.
Ама и да си кажем честно, не съм чувала за училище, в което децата масово да имат двойки и тройки по физическо. Покрили-непокрили, накрая децата завършват с прилични оценки.

# 57
  • Мнения: 14 949
Черна станция, има има,нашто до миналата година оставаха на поправка, да видиш ти как на обед юли месец, на 35 градуса се тича.

Системата е сбъркана, щом се позволяват всякакви отклонения и някой "даскал" може да си прави каквото иска, под позволението на разни нормативни документи.

П.с. Не искам да обиждам съсловието на учителите, има такива, които безкрайно много уважавам, но наред с тях за съжаление има и такива, които нямат място в училищата.

# 58
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 5 119
Ох, не "кекаво", а "по-кекаво" поколение. Има разлика. И след като моето поколение от преди 35 години е покривало същите нормативи, които се покриват и днес, може да се направи сравнение накъде върви физическата дееспособност на децата. Няма значение, дали са подбрани най-удачните дисциплини. Важното е да са същите за да може да се сравнява. Освен това извинявай, ама бягането и скачането са най-основните физически активности. А и не искат специално оборудване. Затова се набляга на тях. Още древните гърци са се състезавали на олимпиадите по тези дисциплини (плюс борба). Затова не намирам нищо лошо в нормативите. Не харесвам оценките на база на нормативите. Не харесвам и това, че не се реагира.
Ама и да си кажем честно, не съм чувала за училище, в което децата масово да имат двойки и тройки по физическо. Покрили-непокрили, накрая децата завършват с прилични оценки.

Наистина ли са същите нормативи, защото навремето ги покривахме, не всички за 6-тица, но масови тройки не е имало. Thinking
Относно английското изследване, резултатите съвпадат с моите субективни, непредставителни наблюдения, че днес децата са доста по-обездвижени, отколкото преди десетилетия.   Освен ако не ги изпитват върху бързина на сърфиране из интернет или писане по клавиатурата на компютъра  Simple Smile

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
не са казвали да са променяни. Изобщо не се изненадвам, сегашните деца са доста по-кекави от нас, а за нас говореха, че сме телевизионното поколение.

Общи условия

Активация на акаунт