Очаквайки статистиката непозната, планетите нареждат се в полза на децата.7 КЛАС

  • 42 967
  • 765
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: X
Дидева, докато този фактор е решаващ, няма как да се надяваме на нещо повече.

От собствен опит знам едно. Ако имаш цел и наистина искаш да я постигнеш, ще намериш начин за това. Финансовата страна не е без значение, но не винаги е решаваща. Това, че някой се ядосва, че вложените от него пари в частни уроци няма да се оправдаят си е негов проблем.  Peace
ЗИП математика е само един час в седмицата и не може да компенсира засиленото изучаване на математика в СМГ, та дори и в математическите паралелки в другите у-ща.
Нямаш представа колко грешиш. Има деца, които по стечение на обстоятелствата са приети в такива паралелки, но няма сила, която да им помогне да напреднат в областта на математиката.

Последна редакция: чт, 07 юни 2012, 23:27 от Анонимен

# 436
  • Мнения: 144
....................... От друга страна 164-то училище е близо до нас, обаче от първа ръка чувам неша, които не михаресаха особено (както каза vale3000) важно е при кои учители ще попадне..............

.........Наскоро имах среща на класа и една от съученичките ми сподели, че момичето и ще е 12 клас сега в Испанската, а синът й е 9-ти клас в 1 АЕГ. Каза ми, че между двете училища разликата в обучението е колкото от небето до земята.

А може ли все пак да споделите какви са точно притесненията ви за двете гимназии?  newsm78 Helli_sun, какво означава, че разликата в обучението в двете у-ща е от земята до небето? Би ли конкретизирала? Доколкото разбирам са ти казали, че обучението в Испанската е на по-високо ниво от 1 АЕГ? Ако е така - в какво се изразява тази разлика?  Thinking
Не ми се иска да всявам смут относно някое училище, защото нямам лични наблюдения, а само неща които съм чула. Затова не ми се иска публично да оповестявам неща, за които не съм сигурна. Просто детето може да попадне в паралелка, в която не се учи чак толкова много, примерно при новоназначен учител, който няма много опит, може също да има текучество на учители, което също не е добре, но това може да се случи във всяко училище. Мои приятели които имат осмокласник в испанската не са чак толкова доволни от нещата. Учителите, с които говорих, когато ходих да проверявам работата на синът ми казаха, че общо взето нещата били само фасада за тази гимназия. Но пак подчертавам, само споделям какво съм чула, нямам никаква представа каква е истината. Само знам със сигурност, че в някои паралелки е добре, в други, не толкова и това зависи от преподавателя по езика.

# 437
  • София по рождение
  • Мнения: 396
....................... От друга страна 164-то училище е близо до нас, обаче от първа ръка чувам неша, които не михаресаха особено (както каза vale3000) важно е при кои учители ще попадне..............

.........Наскоро имах среща на класа и една от съученичките ми сподели, че момичето и ще е 12 клас сега в Испанската, а синът й е 9-ти клас в 1 АЕГ. Каза ми, че между двете училища разликата в обучението е колкото от небето до земята.

А може ли все пак да споделите какви са точно притесненията ви за двете гимназии?  newsm78 Helli_sun, какво означава, че разликата в обучението в двете у-ща е от земята до небето? Би ли конкретизирала? Доколкото разбирам са ти казали, че обучението в Испанската е на по-високо ниво от 1 АЕГ? Ако е така - в какво се изразява тази разлика?  Thinking

Лейла, понеже Испанската не ни е сред фаворитите, та не съм се интересувала обстойно. Но пък 1 АЕГ ни интересува и затова единственото, което разбрах е, че в 164-та учат повече и по-сериозно. Никакви разпуснатости, за разлика от Английската. Там било по-лежерно. Все пак в едното учи момичето й, а в другото училище - момчето й.
Разбира се това, специално мене, не можа да ме разколебае. Всички в къщи, поне за някои неща, имаме единно мнение и цели.

# 438
  • Мнения: 2 176
Дидева[/b], докато този фактор е решаващ, няма как да се надяваме на нещо повече.

От собствен опит знам едно. Ако имаш цел и наистина искаш да я постигнеш, ще намериш начин за това. Финансовата страна не е без значение, но не винаги е решаваща. Това, че някой се ядосва, че вложените от него пари в частни уроци няма да се оправдаят си е негов проблем.  Peace
Е, май родителските амбиции са решаващи, но по-гадното е, че децата не са равнопоставени, както е по Конституция. Грозно е деца, които имат шанс да се откроят, да бъдат вкарани в месомелачката...  ooooh!

# 439
  • Мнения: 186
Във всички езикови гимназии има паралелки които учат повече от другите.
Въпрос на учител в подгответо. И до късмет при кой ще попадне детето..

# 440
  • София по рождение
  • Мнения: 396
Само да уточня, че майката е доволна от Испанската, а дъщерята е с втори език френски.
Брат ми я завърши с втори език английски и всъщност ползва английския си само от подготовката си там, без 1 ден допълнителен урок. Когато трябва за работа или на нас нещо да превежда, ми е казал, че предпочита не от испански, а от английски да превежда. Всичките му приятели от гимназията си останаха и са все още приятели, и всичките до един са реализирани /все момчета/. Пораснаха пред очите ми и на купоните от гимназията съм присъствала /като кака да наглеждам нещата/. Страхотни деца бяха, сега страхотни хора. Помагат си и се разчита на тях, до ден днешен.
Даже и на мен колко са помагали в разни житейски ситуации...Не е ли такава среда ценна?

# 441
  • Мнения: 2 176
Във всички езикови гимназии има паралелки които учат повече от другите.
Въпрос на учител в подгответо. И до късмет при кой ще попадне детето..

Ами да - въпрос на учител и на дете...  Mr. Green
А не на дребни сметки и на финанси....

Последна редакция: чт, 07 юни 2012, 23:46 от lady Green

# 442
  • София
  • Мнения: 19 932
По-рано през деня в темата се бистреше СМГ. Няколко часа по-късно пак. Като не искате дискусията да се върти само около това училище, насочете разговора просто в друга посока. Не е е като да няма и други министерски безумия, които да се обсъдят. Mr. GreenПолучава се нещо като "хем боли, хем сърби".

А темата е  за случващото се с всички деца. Не би трябвало майките на седмокласници и с по-ниски резултати да се притесняват да пишат тук. Peace Но пък и никой не може да гадае какви са техните питания и терзания, ако те самите не ги споделят.

Подкрепям darinaa83 -във  всичките езикови има и добри преподаватели, и такива, при които нещата наистина минават лежерно, по допирателната. Дори, колкото и да е неприятен за чуване фактът, винаги има паралелки в 8 клас с доста по-добър преподавател по езика от останалите. И разликите си проличават..

Последна редакция: чт, 07 юни 2012, 23:43 от eine in Rente gegangene Nixe

# 443
  • гр. София
  • Мнения: 4 990
Благодаря много на Sunnynon  и Helli_sun за отговорите. Ние също се интересуваме предимно от 1 АЕГ и много се чудим Испанската дали да я пишем в желанията, т.к. и балът вероятно няма да ни стигне  newsm78 Та по тоя повод ми стана интересно.........

# 444
  • София
  • Мнения: 62 595
Дидева[/b], докато този фактор е решаващ, няма как да се надяваме на нещо повече.

От собствен опит знам едно. Ако имаш цел и наистина искаш да я постигнеш, ще намериш начин за това. Финансовата страна не е без значение, но не винаги е решаваща. Това, че някой се ядосва, че вложените от него пари в частни уроци няма да се оправдаят си е негов проблем.  Peace
Е, май родителските амбиции са решаващи, но по-гадното е, че децата не са равнопоставени, както е по Конституция. Грозно е деца, които имат шанс да се откроят, да бъдат вкарани в месомелачката...  ooooh!

И при курсовете е така с парите, равенството и прочие - всички родители плащат едни и същи пари, но някои деца дръпват много и достигат върхова форма, а други пак са дръпнали , но са с по-скромни резултати. Това прави ли вторите прецакани, че вложените средства не се оправвдават? При повече часове подготовка е логично да има покачване в резултатите.

Това за месомелачката не го разбрах. Да разбирам ли, че защото от СМГ и сродните са с потенциал да се откроят, те да бъдат пощадени, а другите са за месомелачкаата? Покажи ми едно дете, което е за месомелачка! Всяко дете заслужава шанс.

Да, Русалке, така е! Аз спирам с темата СМГ, че вече ми дойде до гуша. Исках да уточня, че  всички деца имат право на равен шанс и в този смисъл може би беше добре, че изпитът по математика беше по-лесен. Но от друга страна можеше да не е чак толкова лесен, трябваше да има задача от работа или геометрична поне. Както се видя, са рязали отвсякъде, откъдето могат да отрежат и да не е твърде очевадно като по български, само и само да не излязат шестиците прекалено много .

# 445
  • Мнения: X
При повече часове подготовка е логично да има покачване в резултатите.
Не е. Казвам го от дългогодишен опит. Има деца, които за два месеца наваксват година. Има и такива, които за две години не могат да запомнят как се намира неизвестно събираемо. Броят на часовете е просто капка в морето, но далеч не е всичко.

# 446
  • Мнения: 50
По-рано през деня в темата се бистреше СМГ. Няколко часа по-късно пак. Като не искате дискусията да се върти само около това училище, насочете разговора просто в друга посока. Не е е като да няма и други министерски безумия, които да се обсъдят. Mr. GreenПолучава се нещо като "хем боли, хем сърби".

А темата е  за случващото се с всички деца. Не би трябвало майките на седмокласници и с по-ниски резултати да се притесняват да пишат тук. Peace Но пък и никой не може да гадае какви са техните питания и терзания, ако те самите не ги споделят.

Подкрепям darinaa83 -във  всичките езикови има и добри преподаватели, и такива, при които нещата наистина минават лежерно, по допирателната. Дори, колкото и да е неприятен за чуване фактът, винаги има паралелки в 8 клас с доста по-добър преподавател по езика от останалите. И разликите си проличават..
Ами да попитаме тогава: какво мислите  - бал 30 или 32 (зависим още от годишните оценки в училище) - за кое училище имаме шансове? Момче, София.

# 447
  • гр. София
  • Мнения: 4 990

А темата е  за случващото се с всички деца. Не би трябвало майките на седмокласници и с по-ниски резултати да се притесняват да пишат тук. Peace Но пък и никой не може да гадае какви са техните питания и терзания, ако те самите не ги споделят.

Ами аз днес се опитах да задам въпрос извън СМГ, точките, оценките и т.н., но никой не ми отговори. Реших, че СМГ с паралелка немски явно е мноооого по-важно и интересно за обсъждане.

# 448
  • София по рождение
  • Мнения: 396
Благодаря много на Sunnynon  и Helli_sun за отговорите. Ние също се интересуваме предимно от 1 АЕГ и много се чудим Испанската дали да я пишем в желанията, т.к. и балът вероятно няма да ни стигне  newsm78 Та по тоя повод ми стана интересно.........

Ами тогава да ти предложа още нещо интересно.
Вчера отидохме да прегледаме работата по БЕЛ. В стаята имаше три много любезни жени, толкова любезни, че даже и теста провериха, основен разбор на тезата и преразказа направиха...и след като се поинтересуваха от бала му, попитаха къде ще кандидатства. Смотолевих, изброявайки езиковите...прекъснаха ме..."Ми той е за нас...пишете всички паралелки, всички"!!! Били от 1 АЕГ. А тъкмо сутринта стана гафа с пом. директора им. После влезе и един мъж, и той литератор от 1 АЕГ. И се оказа, че той и една от любезните жени, тази година ще преподават на 8 клас. Дали и класни няма да им бъдат, това не разбрах.
Викам си "Гледай кво нещо, къв зор..при нас, та при нас". И не разбирам заради делигираните бюджети ли е този бяс, или защото наистина всеки иска по-добрите ученици да са при тях? newsm78

Последна редакция: чт, 07 юни 2012, 23:55 от helli_sun

# 449
  • София
  • Мнения: 62 595
на нас така ни казах вчера за математиката, но май едната беше учителка от СМГ, защото обсъдиха с детето и изпита в НПМГ и колко задачи е решило, как ги е решило, и отсече, че след немската, трябвало да пишем СМГ и никакви НПМГ.  Laughing Предполагам, че са толкова любезни с всички родители, за да им вдъхнат някакви положителни нагласи. ама, интересно, тази жена взе, че позна оценката от нпмг-то, но аз не й повявах, помислих, че ме баламосва.

Общи условия

Активация на акаунт