Математически турнири - 22

  • 85 055
  • 740
  •   1
Отговори
# 390
  • ride my bike...
  • Мнения: 1 149
Цитат
До тук съм съгласна, но ако забият първи и втори клас заедно с 4-ти си е вече грубичко...
,
че и 10 лв. да платят.
Аз мисля, че ще има отделни задачи за 1-ви клас. Може би за това е тази такса newsm78

# 391
  • София
  • Мнения: 2 300

 За доказателство можеш да видиш протокола от миналата година - 5 клас не само са се представили супер, ами и са спечелили 1, 3 и 4 място. При 7-8 клас нещата са пак подобни.

А и най-малкото се трупа опит за следващата година. Обаче си напълно права, че нивото на националния кръг не е от ранга на изучаваното в училище. Трябва си по-сериозна подготовка.


Знам ги аз тия протоколи, но пък ако се разгледат по-предните години се вижда, че няма нито един петокласник с повече от 28-29 точки, като тези деца не са особено много на брой. При това приемам, че това са деца които се занимават сериозно с математика, не като моя син. В този смисъл според мен задачите са доста сложни като за 5-ти клас и за 75 минути.

Аз си оставам на мнение, че на първи клас изобщо не им е мястото там и ако някой все пак държи да участва да приеме нещата такива, каквито са. Няма кой да прави задачи за 1 клас. То и 2 клас участват по компромис за да трупат опит главно, а сега и първи се намеси. Лудост.

Виж, с това съм напълно съгласна.

# 392
  • Мнения: 51 157
Знам ги аз тия протоколи, но пък ако се разгледат по-предните години се вижда, че няма нито един петокласник с повече от 28-29 точки, като тези деца не са особено много на брой. При това приемам, че това са деца които се занимават сериозно с математика, не като моя син. В този смисъл според мен задачите са доста сложни като за 5-ти клас и за 75 минути.

По принцип националният кръг на ЕК си е нашенско изобретение и съвсем няма за цел да бъде масово достъпен. Трудността е такава, че само неколцина да могат да се справят, и то най-добрите. Това важи за всички класове, не само за пети.

# 393
  • София
  • Мнения: 2 300
По принцип националният кръг на ЕК си е нашенско изобретение и съвсем няма за цел да бъде масово достъпен. Трудността е такава, че само неколцина да могат да се справят, и то най-добрите. Това важи за всички класове, не само за пети.

Така де. Само че аз не виждам справили се петокласници - единственият по-добър резултат за последните няколко години е от миналата година и е само един - 35 т.

# 394
  • Мнения: 18
Ето и решението на задачата с тортите.Наистина отговорът 19 е правилния а не 20.Първите 5 торти ги разрязваме по веднъж и получаваме 10 парчета по 1/2л.Шестата и седмата режем на по 2 парчета по 3/10 и 4 парчета по 1/10 ,ката използваме по 3 разреза на торта ,а осмата и деветата режем на по 3 парчета по 3/10 и 1 парче по 1/10,като използваме по 4 разреза.Така имаме 10 парчета по 1/2р10 парчета по 3/10 и 10 парчета по1/10,а разрезите са 5+3+3+4+4=19.

# 395
  • Мнения: 51 157
Така де. Само че аз не виждам справили се петокласници - единственият по-добър резултат за последните няколко години е от миналата година и е само един - 35 т.

Ами третия - с 33 точки? Ами четвъртия, с 32? Ами десетия, с 27 точки (седми резултат)?
Какво повече искаш, петокласниците масово да бият шести клас ли? Шести клас все пак имат година повече опит.

# 396
  • Мнения: 980
Ето и решението на задачата с тортите.Наистина отговорът 19 е правилния а не 20.Първите 5 торти ги разрязваме по веднъж и получаваме 10 парчета по 1/2л.Шестата и седмата режем на по 2 парчета по 3/10 и 4 парчета по 1/10 ,ката използваме по 3 разреза на торта ,а осмата и деветата режем на по 3 парчета по 3/10 и 1 парче по 1/10,като използваме по 4 разреза.Така имаме 10 парчета по 1/2р10 парчета по 3/10 и 10 парчета по1/10,а разрезите са 5+3+3+4+4=19.

Да, прав си, така става.

Явно "тънкостта" в задачата е че трябва да се използват два вида праволинейни разрези: 1) "периферия - център - периферия", с дължина един диаметър и 2) "център - периферия", с дължина един радиус (с който става възможно разрязване 3 х 3/10 + 1/10), а не само "периферия - център - периферия", както е показано в примера с шестте торти разделени на 10 души. 

# 397
  • София
  • Мнения: 2 300
Така де. Само че аз не виждам справили се петокласници - единственият по-добър резултат за последните няколко години е от миналата година и е само един - 35 т.

Ами третия - с 33 точки? Ами четвъртия, с 32? Ами десетия, с 27 точки (седми резултат)?
Какво повече искаш, петокласниците масово да бият шести клас ли? Шести клас все пак имат година повече опит.

Аз на това не му викам справяне със задачите, а по-скоро по-добро справяне от останалите. Пък и не искам нищо - разсъждавам си. Но като гледам резултатите и на шестокласниците пак ми се струва, че нещо не е достатъчно. И тъй като на призовите места обикновено са деца от математически гимназии, т.е. решавали достатъчно като брой и тип задачи, стигам до извода, че нещо не достига - или математически познания, или време, като повече клоня към второто.

# 398
  • Мнения: 51 157
Аз на това не му викам справяне със задачите, а по-скоро по-добро справяне от останалите. Пък и не искам нищо - разсъждавам си. Но като гледам резултатите и на шестокласниците пак ми се струва, че нещо не е достатъчно. И тъй като на призовите места обикновено са деца от математически гимназии, т.е. решавали достатъчно като брой и тип задачи, стигам до извода, че нещо не достига - или математически познания, или време, като повече клоня към второто.

Ама това е състезание,  съответно с класиране и награди. НЕ ТРЯБВА децата масово да се справят. Трябва най-много един-двама да се справят. Много често и никой няма 100% резултат, което показва, че задачите са били добре премерени. Състезание, в което 30% от децата вземат, че решат задачите е фарс.
Що се отнася до задачите, специално на ЕК задачите не са типично математически, каквито се решават в МГ и по олимпиади. Затова който иска се подготвя сам на самотек по материалите от предишни турнири, но в МГ не се готвят за такива задачи. Задачите не изискват и чак толкова специални знания, а са по-скоро от тип "умен съм бил, сетил съм се".  Затова и много често най-добрите математици не са първи - я не са се сетили, я не са взели ЕК много на сериозно. В по-голямата група ( 7-8 клас) например виждам назад в класирането за миналата година деца с много медали от международни състезания, а победителите са по-неизвестни, че и по-малки. Ми - така се случило тази година - били са 100% концентрирани и са имали ден. Което доказва, че всеки има шанс.

# 399
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 836

 За доказателство можеш да видиш протокола от миналата година - 5 клас не само са се представили супер, ами и са спечелили 1, 3 и 4 място. При 7-8 клас нещата са пак подобни.

А и най-малкото се трупа опит за следващата година. Обаче си напълно права, че нивото на националния кръг не е от ранга на изучаваното в училище. Трябва си по-сериозна подготовка.


Знам ги аз тия протоколи, но пък ако се разгледат по-предните години се вижда, че няма нито един петокласник с повече от 28-29 точки, като тези деца не са особено много на брой. При това приемам, че това са деца които се занимават сериозно с математика, не като моя син. В този смисъл според мен задачите са доста сложни като за 5-ти клас и за 75 минути.

Аз си оставам на мнение, че на първи клас изобщо не им е мястото там и ако някой все пак държи да участва да приеме нещата такива, каквито са. Няма кой да прави задачи за 1 клас. То и 2 клас участват по компромис за да трупат опит главно, а сега и първи се намеси. Лудост.

Виж, с това съм напълно съгласна.


аз като майка на петокласник на дете от не СМГ ще те подкрепя, особено геометричните задачи- изискват знания  от шести клас  и  нагоре, процентите едва сега се загатват в края на учебната година. Така, че съм казала да не сме с нула точки, всяка решена задача ще е радост за мен. В края на краищата шанс е въобще, че сме се класирали.... Като казвам на дете от не СМГ, не защото имам против децата нещо, а защото знам, че там здравата се работи и петокласниците с лекота решават задачи за 7 клас...., аз вярвам, че ще има деца от пети клас с много добри резултати, дори мога и да ги предвидя, но да не дърпам дявола за опашката

# 400
  • София
  • Мнения: 2 300
Ама това е състезание,  съответно с класиране и награди. НЕ ТРЯБВА децата масово да се справят. Трябва най-много един-двама да се справят. Много често и никой няма 100% резултат, което показва, че задачите са били добре премерени. Състезание, в което 30% от децата вземат, че решат задачите е фарс.
Що се отнася до задачите, специално на ЕК задачите не са типично математически, каквито се решават в МГ и по олимпиади. Затова който иска се подготвя сам на самотек по материалите от предишни турнири, но в МГ не се готвят за такива задачи. Задачите не изискват и чак толкова специални знания, а са по-скоро от тип "умен съм бил, сетил съм се".  Затова и много често най-добрите математици не са първи - я не са се сетили, я не са взели ЕК много на сериозно. В по-голямата група ( 7-8 клас) например виждам назад в класирането за миналата година деца с много медали от международни състезания, а победителите са по-неизвестни, че и по-малки. Ми - така се случило тази година - били са 100% концентрирани и са имали ден. Което доказва, че всеки има шанс.

Къде ги виждаш тези един-двама, решили задачите? Ти май сама себе си убеждаваш. Или въпросът е принципен - да бъде обратното на това което аз казвам. Не случайно питането ми бе отправено към родителите на петокласниците. Защото са запознати и със задачите и с нивото на знанията, които имат децата. Така че ти си говори. За мен нещата не опират само до "умен съм бил - сетил съм се".

аз като майка на петокласник на дете от не СМГ ще те подкрепя, особено геометричните задачи- изискват знания  от шести клас  и  нагоре, процентите едва сега се загатват в края на учебната година

И аз така смятам. Явно  задачите са ориентирани изцяло към по-горния клас от дадена група.

# 401
  • Мнения: 51 157

Къде ги виждаш тези един-двама, решили задачите? Ти май сама себе си убеждаваш. Или въпросът е принципен - да бъде обратното на това което аз казвам. Не случайно питането ми бе отправено към родителите на петокласниците. Защото са запознати и със задачите и с нивото на знанията, които имат децата. Така че ти си говори. За мен нещата не опират само до "умен съм бил - сетил съм се".
И аз така смятам. Явно  задачите са ориентирани изцяло към по-горния клас от дадена група.

1. Ами точно трима петокласници имат резултат 100% на теста. А описателната задача е решена частично и от петокласници, и от шестокласници. А и аз бях писала "един-двама или даже никой".
Та не можеш да ме упрекнеш в неточност.
2. Това, че вече не сме пети клас не значи, че някога не сме били и пети, и шести, нали? Все още не съм забравила какво е било.
3. Мисля, че казах, че по-големите имат предимство, но и малките далеч не са обречени. А и бях писала, че те трупат опит. Защото не можеш да очакваш всичко да е нагласено по нивото на по-малките. Тогава големите в носа ли ще си бъркат?
4. Факт е, че миналата година поне в две групи (не съм гледала всички) малките са били големите. Какво тогава да теоретизираме?
5. А си пиша, защото не споделям оплакването от несправедливия регламент. Дори така да е, догодина пък вие ще сте облагодетелствани, нали? Сега изглежда, че "подготвяш почвата" за след състезанието. Ако спечелите (пожелавам ви го) да можеш да кажеш "Макар че не сме в СМГ ние...". А ако не спечелите да имаш оправдание "Понеже сме малки и не сме се готвили като в СМГ...".
Специално това състезание е игра и купон за децата от СМГ. Ходят масово за кеф, но не се готвят специално. Приеми го така и ти, а не като бойно поле за себедоказване.

Последна редакция: нд, 26 май 2013, 17:42 от Черна станция

# 402
  • София
  • Мнения: 2 300

Къде ги виждаш тези един-двама, решили задачите? Ти май сама себе си убеждаваш. Или въпросът е принципен - да бъде обратното на това което аз казвам. Не случайно питането ми бе отправено към родителите на петокласниците. Защото са запознати и със задачите и с нивото на знанията, които имат децата. Така че ти си говори. За мен нещата не опират само до "умен съм бил - сетил съм се".
И аз така смятам. Явно  задачите са ориентирани изцяло към по-горния клас от дадена група.



1. Ами точно трима петокласници имат резултат 100% на теста. А описателната задача е решена частично и от петокласници, и от шестокласници. А и аз бях писала "един-двама или даже никой".
Та не можеш да ме упрекнеш в неточност.
2. Това, че вече не сме пети клас не значи, че някога не сме били и пети, и шести, нали? Все още не съм забравила какво е било.
3. Мисля, че казах, че по-големите имат предимство, но и малките далеч не са обречени. А и бях писала, че те трупат опит. Защото не можеш да очакваш всичко да е нагласено по нивото на по-малките. Тогава големите в носа ли ще си бъркат?
4. Факт е, че миналата година поне в две групи (не съм гледала всички) малките са били големите. Какво тогава да теоретизираме?
5. А си пиша, защото не споделям оплакването от несправедливия регламент. Дори така да е, догодина пък вие ще сте облагодетелствани, нали?

Изчетох отново всичките си постове. Не видях някъде да се оплаквам, но пък поздравления от мен за това, че всяка година сте се класирали за националния кръг  на кенгурото. И моля, стига с тази статистика от миналата година, видях я вече, но пък си направих труда да разгледам и предните години.

Всъщност, това което споделих бе, че нямам големи очаквания и по-скоро исках да си сверя часовника, така да се каже. Цитирам се:  "Но както и да е - в училищно време е състезанието, не във ваканционно и дори младежът да не се представи много добре, в крайна сметка няма какво да губи."
Може би е време да сложим край на този безсмислен дебат.

# 403
  • Мнения: 51 157
Да, дебатът вече няма за какво да продължава.
Но да отбележа, че никъде не съм казвала, че всяка година (или даже изобщо някога)сме се класирали за националния кръг. Което не пречи да ги следя от близо.

# 404
  • София
  • Мнения: 2 300
Сега изглежда, че "подготвяш почвата" за след състезанието.

Много обичам, когато се опитваш да правиш разбор на думите ми. Нещо като - какво е искал да каже авторът...
Ще ти помогна, да не се тормозиш прекалено много - ако детето бе успяло да реши задачите от предните години без моя помощ, въобще нямаше да си правя труда да пиша тук. За съжаление това не се случи. За първи път ми се наложи да обяснавам, което не ме радва особено.

Ако спечелите (пожелавам ви го) да можеш да кажеш "Макар че не сме в СМГ ние...". А ако не спечелите да имаш оправдание "Понеже сме малки и не сме се готвили като в СМГ...".

Този филм мина вече, но ако държиш, специално за теб ще го прожектирам отново. Между другото и на първия кръг на ЕК не са много децата от СМГ, които са с по-добър резултат от този на сина ми, но не си спомням да съм тръбила. Ето виж, сега ми се удава тази възможност ...

И последно - ако досега младежът се справяше добре благодарение на природната си интелигентност, съм напълно наясно, че оттук нататък без системно и засилено обучение в областта на математиката, няма как да остане на същото ниво. Така че - дишай спокойно, скоро никой няма да разваля хубавата ти статистика.


Общи условия

Активация на акаунт