Частни училища-информативна тема

  • 70 307
  • 955
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 7 683
И как стигна до този извод за децата от Св. София?  newsm78 Къде Данибон го е написала? С това, че тя е казала, че нейното дете няма да ходи? А ако беше казала, че ще ходи? А ако по средата на учебната година си промени мнението и наемат учител? Подготовката е една и съща за всички деца от училището, но пак се оказва, че едни ходят, а други не ходят. И в други училища да питаш, и там ще е същото - едни ходят, а други не ходят.

Абе ти си страшна работа. Не защото е написала, че нейното дете няма да ходи. Ти не можеш ли да четеш? Тя пише, че по БЕЛ имат страхотна учителка, че имат 10 часа седмично, че още от 6 клас започват подготовка за НВО, че тя самата е веща по БЕЛ и преценява, че подготовката в училище е напълно достатъчна. Тук няма значение какво решение е взела за собственото си дете, а тя е взела решение, че то няма да ходи на уроци по БЕЛ, макар че е състезател по математика, а не по бЕЛ!

За мен е кристално ясно, че подготовката по БЕЛ в Света София е достатъчна за матурите, БЕЗ ходене по частни уроци!
Такива са разсъжденията и за подготовката по математика. Хайде сега, досега беше на ниво в тезите си, макар и грешни; не се излагай с постове като последния.

# 436
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, с това съм съгласна. Някой назад каза за часовете и ги сметнахме, че са почти двоен хорариум в сравнение с ЗП и ЗИП.

Страшна съм!  Wink Е, хубаво, значи децата, които познавам и ходиха на курсове, са от по-посредствените! Може и да са попаднали на по-слаб учител.

# 437
  • Мнения: 50 889
Татко Мецане, в момента ти си в сферата на теоретизирането. Ще те питам какво ще правиш, когато ти дойде до главата кандидатстване, ако целта ти е СМГ с немски или 91 НЕГ. За останалите може и без курсове, за АК пък съвсем. Но за тези двете училища дали ще ти стиска? Проверил ли си колко е балът за прием в тях? То реално може, ама никога не си сигурен.

Даже казват, че някои деца от СМГ ходели на курсове по математика.

# 438
  • Мнения: 4 877
Да, с това съм съгласна. Някой назад каза за часовете и ги сметнахме, че са почти двоен хорариум в сравнение с ЗП и ЗИП.

Не помня колко са по програма на МОН и не знам колко часа са курсовете. Колко се получават в комбинация у-ще + курсове, можете ли да ми кажете?
За мен няма смисъл към часoвете в у-ще да добавям още. Ако е проспал тези часове, едва ли с още 2 или 4 часа ще се оправят работите. По-добре да се стегне и да си заляга над ученето, домашните, самоподготовката. И без това нямат много свободно време, за да му го губя с курсове за нещо, което вече е учил в у-ще.
Така че наистина не виждам смисъл.

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 18:13 от Danybon

# 439
  • Мнения: 1 007
Татко Мецане, в момента ти си в сферата на теоретизирането. Ще те питам какво ще правиш, когато ти дойде до главата кандидатстване, ако целта ти е СМГ с немски или 91 НЕГ. За останалите може и без курсове, за АК пък съвсем. Но за тези двете училища дали ще ти стиска? Проверил ли си колко е балът за прием в тях? То реално може, ама никога не си сигурен.

Даже казват, че някои деца от СМГ ходели на курсове по математика.

То и за там няма нужда, но това се разбира чак след кампанията Laughing Това с курсовете и уроците е изкуствено създадена психоза. Ако трябваше да повторя упражнението с друго дете, не бих се поддала дори с цел сверяване на часовника, какъвто беше ншият случай по математика. Но сигурно и аз съм чувала слуховете за училища, по-елитни от нашето, където учат кой знае какви деца и където кой знае колко по-добре се преподава. А истината е проста: учиш седем години стабилно - успяваш, не учиш - търсиш варианти извън училище със съмнителен изход накрая.  Simple Smile

# 440
  • София
  • Мнения: 62 595
Недей така за другото дете! Всяко дете е самО за себе си и каквото е важало при първото, може хич да не важи за второто, а за третото да не говорим. Според мен не би рискувала да оставиш второто, защото щеше да намериш достатъчно основания, за да го запишеш на уроци. То е като с колелото на късмета - всяко въртене е отделно.

# 441
  • Мнения: 11
В край на сметка ще ми отговори ли някой на въпроса? ooooh!
Тц. Кой да ти отговори, като всички са заети да сравняват ябълки с тикви (ябълките и крушите са по-близки от сравняваните тук училища), а и май никой няма информация от първа ръка за гимназиите. Twisted Evil
Моята информация (от втора ръка) е, че най-предпочитана от частните гимназии е Златарски, отиват май тия, които не влязат в АК или НЕГ например (поне моите познати деца са точно от този контингент Embarassed). Но ще трябва приравнителен изпит. Познато дете го преместиха там от държавна гимназия, но държа изпит по английски. Иначе са доволни от училището. Близко дете завърши 1-ва частна английска, но не бяха доволни. Виж в класацията от зрелостните изпити кои са по по най и питай направо в училището какви са условията. Успех!  bouquet

Беглата информация, която имам за предпочитаните частните гимназии - Златарски, Иван Апостолов, ПЧМГ (ако имат випуск).
Възможно е и други частни гимназии да са добър вариант, но не съм се интересувала. На мен са ми симпатични и частните немски у-ща.
Винаги уточнявам, че се интересувам основно от Ам. колеж в горните класове и не мога да съдействам с по-подробна информация за другите.
 bouquet
Благодаря, но явно не са подходящи за нас.

# 442
  • София
  • Мнения: 752
Това с тези 10/10/10 учебни часа МАТ, БЕЛ и чужд език в Света София не знам как го правят, но имайте предвид, че по принцип не е редно. Хорариумът за 7-ми клас например е 5 часа БЕЛ, 4 часа МАТ и 3 часа чужд език. Може да се добавят 3 часа ЗИП и 3 часа СИП. Това са общо най-много 6 допълнителни часа. В СМГ например от тези 6 допълнителни часа 5 са математика и 1 информатика. В други училища може да са други предмети най-често езици. Но има наредба за максимален брой часове с оглед да не се претоварват децата. Това ни го бяха обяснили и в нашето (вече бившо) ЧУ. Някои училища вкарват под натиска на родителите допълнително часове, които обаче не ги обявяват пред МОН. Кръжоците и школите са отделно, за тях родителят подписва декларация, че е съгласен. Но излиза, че в Света София имат цели 12 часа повече от максимално допустимите редови часове, и това са часове, задължителни за всички деца, учещи там.

Намерих и въпросната наредба:
http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135535259
"Чл. 7. Не се допуска:
1. учебен ден с повече от шест учебни часа за учениците от V до VIII клас включително"
Родителите очевидно ги устройва и си траят, но в момента, в който някой реши, че детето му е претоварено и се оплаче в МОН, някои ЧУ може да си имат неприятности.  Naughty

# 443
  • София
  • Мнения: 19 929
Данибон, ако не се лъжа, в най-нормално училище  като нашето ЗП в 7 клас е 4 часа математика . В нашето имаше и ЗИП 1 час, значи стават 5. Девойката ходеше на курс в събота, от 8 до 14,30, общо за двата предмета. Махни един час почивка, остават  5 часа и половина за двата предмета. Тоест 2 часа и 15 мин за предмет. 135 мин : 45 = 3  учебни часа.  5+3 =8 часа подготовка с учител. Останалото е самостоятелна работа. Peace За БЕЛ не помня часовете по ЗП колко бяха , май са повече от тези по математика,  ЗИП пак беше 1 час, школата също 3,  та  предполагам е  горе-долу същият сбор като при математиката, може би с час повече. Thinking

Химикал, ще застана този път зад Андариел. Лесно е да кажеш какво БИ направила с другото си  дете. Ама като ти опре ножът в кокала е друго. А и децата са различни. Самата ти си писала по темите, че си решавала през всичките години задачи с детето си. Ми то това е курс. Не мисли обаче, че всички родители го могат. Аз определено мога да помогна на децата си по математика и много здраво да ги натисна , а и те нямат принципно пропуски ( не съм допуснала това да се случи) и все пак предпочетох за тях  учител, чуждият авторитет е друго нещо. Но дали ще е той или аз като родител, справящ се със задачите, все е тая, има допълнителна подготовка. И при твоето дете е имало,  дори да махнеш курса. Убеди ме,но едва ли ще можеш,  че в училище са се скъсали  да решават задачи тип ПИСА, че са отделили при този маратон по материала достатъчно време на текстовите задачи или че са им били показани достатъчно такива  с нужда от  допълнително построение в геометрията..Или че са им предадени ОЗ, които са голяма помощ за 1 модул. Хайде да не се изсилваме. Съвестното дете си е съвестно, учило е системно и си знае нещата, но си има нужда от допълнителна работа, без значение каква е формата - дали курс, урок, работа с мама или друго.

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 17:55 от пенсионирана русалка

# 444
  • Мнения: 1 782
Естествено, че ще ходят хлапетата от Св. София и други частни училища на курсове и ушите им ще пукат. Масово, и на БЕЛ, и на математика, и на специализирани за АК. Почти всеки с аспирации АК ще е на АК курс. Почти всеки с аспирации общинска гимназия ще ходи на БЕЛ и Мат. Виж, ако целта е Златарски може и да не се подготвя допълнително.
Къде тръгна Мецан да сравнява сина на съфорумката с редови ученик в училището... Това, че за него не е необходимо не е аксиома, важаща за всички възпитаници на ЧУ.
Мецане... докато ти дойде време наистина да се интересуваш от тази тема и информацията в нея, има, няма още 100-ина пъти ще ти се промени кристално ясното Simple Smile

# 445
  • Мнения: 1 007
А, винаги го има моментът "страх лозе пази", но презастраховането си е субективно усещане за сигурност. Реалността е друга - няма нужда от уроци. Има нужда от сборник Laughing Аз наистина съм помагала, но предвид факта, че не съм математик, мисля, че всеки родител може да го прави. За чуждия авторитет си права, Русалке, както и за преборването с "госпожата не е казала", но кой е казал, че е лесно да си родител  Laughing
А сега да обоснова защо си мисля, че курсът в седми клас дори леко навреди (като преумора). Това е ставане рано в събота сутринта след уморителната седмица. Курсът беше от 8 до 10 ч. До 11-12 часа вече много й се спи. Докато се наспи, докато стане, той денят свършил, особено зимата. Предишните години съботата се използваше за наспиване до късно и пълноценно учене/решаване на задачи до края на деня. От тази гледна точка ни дойде малко излишно като натоварване.

# 446
  • София
  • Мнения: 62 595
на Мецан и наборите на сегашните градински деца направо не им завиждам! След десет години кой знае какво ще измислят следващите управляващи.

# 447
  • София
  • Мнения: 19 929
Химикал, много, ама много се лъжеш, че всеки може да помага.. Peace Има родители, тотално скарани с математиката, но в същото време много заинтересовани от образованието на детето си. Те какво да правят? Да скръстят ръце и да чакат?

# 448
  • Мнения: 1 007
Химикал, много, ама много се лъжеш, че всеки може да помага.. Peace Има родители, тотално скарани с математиката, но в същото време много заинтересовани от образованието на детето си. Те какво да правят? Да скръстят ръце и да чакат?


Моята идея беше друга. Понеже Татко Мецан каза, че ако си в ЧУ, нямаш нужда от уроци, но ако си в ДУ, не можеш без тях, аз исках да покажа, че и в ЧУ, и в ДУ нямаш нужда от уроци, ако си залягал над ученето през годините. И тъй като понякога човек допуска, че децата от другите училища може да са в пъти по-добре подготвени (ако е чел тази тема, пък съвсем), се подсигурява с курс, за да види "как е навън". После разбира, че "навън" е като "у нас". Поне такива са моите наблюдения. А дали при следващо дете ще ме хване шубето и пак ще го засиля на курс, вече е субективен момент, който не променя факта, че няма нужда от такъв курс.

Но ако едно дете има проблеми и родителят е чак толкова скаран с математиката (едва ли повече от мен, но да предположим), разбира се, че ще вземе мерки.

# 449
  • Мнения: 1 550
Моите наблюдения пък са, че "навън" НЕ е като "у нас". Много повече изискват в ЧУ, много повече работят. Да не говорим за състезанията и олимпиадите, за които знанияъа САМО от у-ще, без допълнителни уроци НЕ стигат. Това призна наскоро в едно интервю-разговор и представител на Министерството. По памет - у-щето осигурява минимума от знания, валидни за всички. Този минимум се оценява като "отличен" в ДУ и като 3,50 в ЧУ. Личен опит.

Общи условия

Активация на акаунт