Частни училища-информативна тема

  • 70 526
  • 955
  •   1
Отговори
# 900
  • София
  • Мнения: 5 454

Хм, меко, меко.... моят син понеже е от палавите и беладжиите, дето уж не ги приемали в "Света София", обаче успя някак си да ги излъже и да го приемат.... та миналата година беше ежедневно наказван  Confused Обаче никой не се сети да ме уведоми, че имат проблеми с неговата дисциплина за да вземем и ние някакви мерки вкъщи.....


Моят опит със Св.София е сходен и не съвсем. Сходството е в ежедневните наказания на детето, а несходството - в това, че психоложката ми звъня 2 пъти, за да каже, че имат проблеми с поведението на му в ПУК - обаждане в час, привличане на вниманието към себе си. Не палавост, но неподчинение.

При него обаче това с ежеднените наказания не сработи, а друг подход сякаш нямаха. Вярно, психоложката го беше викала 2-3 пъти при себе си, но според мен е работа на класния ръководител да намери подход към учениците си.
След преместването му в друго училище, още в началото на 1-ви клас новата му класна, без да ме занимава, много бързо реши "проблема".  Беше го извикала на разговор. Като с голям и равностоен събеседник му беше казала, че пред него има два пътя, водещи в различни посоки. И от него зависи по кой път ще тръгне. Тя е там, за да му помогне да напарви добър избор и да го следва. Детето беше много впечатлено, вечерта се прибра и се кахъреше дали ще намери сили да поеме по добрия път Simple Smile
От тази жена чувах само похвали за детето, вкл. и за дисциплината му.
Затова и не мисля, че има голям смисъл родителите да бъдат занимавани с проблеми, които са в компетенцията на педагога.
Някъде бях чела, че това е като да се обадиш на класния и да му се оплачеш, че през уикена детето не те слуша Simple Smile

А това го споделих, защото постът на Блисс ме накара да се замисля, че може би подходите в АК не са били по вкуса на човека. Може и да има своите си основания.

# 901
  • София
  • Мнения: 10 825
Prizma, помня твоя случай, говорили сме си преди време.... Моят син в ПУК като че ли нямаше такива проблеми или по-скоро са били в рамките на допустимото. Нещата избуяха в първи клас и продължиха общо взето през цялата година. Не знам дали е липса на педагогически способности или нещо друго, но е факт, че с моя син никога не се е "работело" лесно - нито в градината, нито в училище, нито вкъщи..... хайде аз нямам никакви педагогически способности, но чак пък толкова да са били смотани и всички в градината и всички в училището не ми се вярва..... по-скоро си мисля, че му е липсвала достатъчно емоционална зрялост за възрастта му и сега с израстването тези неща постепенно си идват на мястото.

# 902
  • Мнения: 7 263

След преместването му в друго училище, още в началото на 1-ви клас новата му класна, без да ме занимава, много бързо реши "проблема".  Беше го извикала на разговор. Като с голям и равностоен събеседник му беше казала, че пред него има два пътя, водещи в различни посоки. И от него зависи по кой път ще тръгне. Тя е там, за да му помогне да напарви добър избор и да го следва. Детето беше много впечатлено, вечерта се прибра и се кахъреше дали ще намери сили да поеме по добрия път Simple Smile
От тази жена чувах само похвали за детето, вкл. и за дисциплината му.

Затова и не мисля, че има голям смисъл родителите да бъдат занимавани с проблеми, които са в компетенцията на педагога.

 / само ако педагога е достатъчно умен да схване, че има проблем Prizma  Peace/

Някъде бях чела, че това е като да се обадиш на класния и да му се оплачеш, че през уикена детето не те слуша Simple Smile


Това е цитата на деня!!!!
Следващият път ще го ползвам за самоотбрана в ДГ  Joy hahaha Joy hahaha Joy
Prizma   Peace Peace Peace




А това го споделих, защото постът на Блисс ме накара да се замисля, че може би подходите в АК не са били по вкуса на човека. Може и да има своите си основания.



......... Не знам дали е липса на педагогически способности или нещо друго, но е факт, че с моя син никога не се е "работело" лесно - нито в градината, нито в училище, нито вкъщи..... хайде аз нямам никакви педагогически способности, но чак пък толкова да са били смотани и всички в градината и всички в училището не ми се вярва..... по-скоро си мисля, че му е липсвала достатъчно емоционална зрялост за възрастта му и сега с израстването тези неща постепенно си идват на мястото.

Не бях се замисляла  Peace благодаря ти за тази гледна точка  Peace

# 903
  • Мнения: 376
Може на някои родители да им харесва в училище психологът да се занимава и родителите да не се закачат, но на мен ми се изправя косата от такъв подход. В крайна сметка на психолога работата му е да работи за училището и да защитава неговите интереси, а не интересите на детето ми и какво се случва никой да не ме уведомява, а какво си приказва с детето само той да си знае. Може да се окаже, че гледната точка на психолога относно приноса/вината на детето ми и взетите мерки по--късно, да е различна от моята, най-меко казано. Лично аз предпочитам да съм своевременно уведомявана, ако има някакви проблеми, и аз също да говоря с психолога, а не да ме поставят в един момент пред свършен факт, а аз да мигам на парцали.  Peace
Аз съм на същото мнение. И това точно ми харесва в училището на детето ми, че  своевременно съм уведомявана за проблемите и заедно сме ги решавали. Защото само си представете ситуация, в която учителите изискват едно, родителите - друго. Резултати има само когато се работи в екип.

# 904
  • София
  • Мнения: 5 454
Аз съм на същото мнение. И това точно ми харесва в училището на детето ми, че  своевременно съм уведомявана за проблемите и заедно сме ги решавали. Защото само си представете ситуация, в която учителите изискват едно, родителите - друго. Резултати има само когато се работи в екип.

Няма как да се правят обобщения. За  шестгодишното си дете получих оплакване, че в час си събува пантофите и отказва да ги обуе, въпреки, че учителката му настоява.
Наистина не знам как да помогна в такава ситуация, нито защо това изобщо е тема на разговор с родителя. Не мисля, че е и за психолог тази работа Simple Smile

При по-големите деца може и да са различни нещата, но вярвам, че е въпрос и на подход на учителя.
Синът ми има учители, при които "и муха да бръмне, ще се чуе", и други, при които е по-шумно. Сигурно навсякъде е така. Ако учителят не защити авторитета си, родителите трудно ще го наложат дистанционно.
Тук говоря за деца от семейства, които държат на обучението и възпитанието, и разни "забежки", като това с пантофите, са присъщи за възрастта, макар и да не се случват на всички деца на тази възраст.

# 905
  • България
  • Мнения: 2 164

Тук нещо не е така, точките са 0 - 120  Peace
 
 Доста се чудих да ли да вляза в тази дискусия, но ме провокира репликата за амбициозните майки. Още не съм си отговорила на въпроса дали съм такава, но за всички около мен е ясно, че съм либерална майка.
 Дъщеря ми е в 12 кл в АК, преди това учеше в добро общинско училище, и като извънкласни дейности за всички години посещаваше балет и английски език /нивото й не беше добро/. В колежа пробва различни клубове през годините. Винаги е била изключително  самостоятелна и амбициозна, но мързелива. Езикът й е доста остър и винаги си отстоява позицията. Имаше много перипетии в колежа, включително пробейшън, имала съм много моменти, в които съм искала да я преместя, но тя ме спря. И до ден днешен имам много забележки към методите в колежа, изпълнена съм с притеснения при кандидатстването й, защото в UK се изисква успех от дипломата, който в колежа се изкарва трудно / имам предвид успех над 5.80/. Това, което ме кара да мисля, че не сгрешихме, е че ако тя не е поставена в такава ситуация, губи стимул и се оставя на течението. За нея това училище се оказа добър вариант, но не знам дали ще е добър за брат й, но до тогава има време Wink.
 

Последна редакция: вт, 29 окт 2013, 19:54 от SofiaV

# 906
  • Мнения: 7 277
Дъщеря ми е в 12 кл в АК...
Благодаря за споделеното!  bouquet


Спомням си един твой пост в темата за АК. Беше "обещала" да разкажеш след няколко месеца:

......
Напълно разбирам случая, който разказва Стефан и ще разкажа моя, но след няколко месеца!

До сега съм чела предимно суперлативи за колежа.
На мен ще ми е полезно да прочета повече за така наречените пробейшъни и "перипетии в колежа". Какво представляват тези пробейшъни? Заради какво се налагат?

И до ден днешен имам много забележки към методите в колежа...
Може ли да ги споделиш?


Може да се преместим и в темата за АК, може и тук.


# 907
  • Мнения: 939

Тук нещо не е така, точките са 0 - 120  Peace
 
 

Мерси за поправката. Имах предвид IELTS, но съм написала TOEFL.

# 908
  • България
  • Мнения: 2 164
 Ще споделя в темата за АК през юни 2014г.  Peace

# 909
  • Мнения: 7 277
Ще споделя в темата за АК през юни 2014г.  Peace
Благодаря!  bouquet

# 910
  • Мнения: 3 008
Ще споделя в темата за АК през юни 2014г.  Peace

И аз скоро си мислех за Вашия случай и искрено се надявам да е с положителна развръзка и желая много успехи на детето Ви!  bouquet

И за да не съм съвсем извън темата, САТ 1000 ми се вижда изключително нисък. Да не е без райтинга /някой университети не го взимат под внимание, но упоменават изрично/. Защото 1000 общо за трите раздела е твърде малко, като се има предвид, че максимума е 2400, ако не се лъжа само името да си си написал и получаваш 600 /по 200 на раздел/.

* То пак съм извън темата Embarassed Embarassed, моля да ме извините

Последна редакция: вт, 29 окт 2013, 21:57 от rosss

# 911
  • Мнения: 13 354
KodBg,
извинявам се, че ще се намеся (предимно чета темата, не помня да съм писала, детето ми е още в предучилищна възраст), но всичко е по-добре от журналистика и политология в СУ, и двете са скарани с действителността и не ги препоръчвам някак. За правото - не мога да сравнявам, бих избрала СУ евентуално.
На АУБГ не харесвам това, че някак ги "подготвят" за мениджъри, за шефчета. Действително, много от тях стават такива и са на първите места сред българските университети по лесно намиране на работа, а вероятно и не важи за всички деца - но не харесвам учебни заведения, които покрай знанията насаждат манталитет и фукня.

Относно техническите специалности - имат такива, поне computer science със сигурност - мъжът ми през ноември ще им преподава веднъж седмично, а той това знае Mr. Green Впрочем таз покана ми харесва, показва гъвкавост и практична ориентация от страна на университета - въпросният "лектор" няма преподавателски опит никакъв и е с икономическо образование, там е само на база професионалните си резултати  Sunglasses

# 912
  • Мнения: 4 877
Kod, мисля, че собствениците на Телерик са състуденти от Американския у-т. Учили са бизнес администрация. Това, което бегло знам за този у-т, е че си имат мрежа на възпитаниците и се подпомагат взаимно. Тези, които познавам, са наистина на мениджърски позиции. По мое време беше станал популярен у-т и след Англ. гимназия имахме съученици, които продължиха натам.

# 913
  • София
  • Мнения: 2 361
KodBg,
На АУБГ не харесвам това, че някак ги "подготвят" за мениджъри, за шефчета. Действително, много от тях стават такива и са на първите места сред българските университети по лесно намиране на работа.

Относно техническите специалности - имат такива, поне computer science със сигурност - мъжът ми през ноември ще им преподава веднъж седмично, а той това знае Mr. Green Впрочем таз покана ми харесва, показва гъвкавост и практична ориентация от страна на университета - въпросният "лектор" няма преподавателски опит никакъв и е с икономическо образование, там е само на база професионалните си резултати  Sunglasses

Така е, подготвят ги главно за мениджъри.
Университетът има добро ниво,но... Навремето, когато още не бяхме в ЕС, разпитвах за познато дете един от предавателите в АУБГ дали си заслужава. И отговорът беше, че за тези пари може да се отиде да се учи в добър университет напр. във Виена. А освен обучението, когато живееш в чужда страна, се обогатяваш и от културата и нравите на хората й.

# 914
  • Мнения: 4 877
Предимството обаче да се учи в България, според мен, е, че си създаваш тук контакти, а това не е за подценяване, ако после искаш да работиш  у нас.

Общи условия

Активация на акаунт