Частни училища-информативна тема

  • 70 364
  • 955
  •   1
Отговори
# 300
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Vesi1, права си, че е двустранно. Така западат училища. В частните е правило тяханта част от пътя да е извървяна и да се подобрява. И в нечастните има добри училища. И една от причините е точно тази - директор на място, и съответно подбрани учители. Точно така се затваря кръга в което и да е училище - добро училище привлича добри ученици от семейства, ценящи развитие и образование. Следват още добри ученици с успехи, още по-добро име на училището и още търсене и т.н.

# 301
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Твърдя го, защото най-накрая попаднахме на Учител и детето дръпна.

Ролята на учителя се усеща най-осезаемо при деца, които имат някакви трудности в обучението и всъщност им се налага да догонват масата.

# 302
  • Мнения: 4 877
Andariel, не си права пак за тези пари извън у-ще. Постоянно се опитвам да обясня за какво си плаща човек от ЧУ за нещо допълнително. Плаща си за още по-високо качество. Например, синът ми е добър математик, разбира се, че ще му платя за мат. лагер-школа с Кортезов или Шаркова или Лазаров или Сава Гроздев. Разбира се, че го пусна на курс в 5 клас при Симеонов, но не, за да учи "А, Б" в математиката, а да се докосне до тези учители. В у-щето му има тенис, но, разбира се, че ще му платя, когато напредне за още по-добър треньор. Миналата седмица е играл с първата ракета на Армения.
Има разлика дали си плащаш за усвояване на базов материал или надграждаш доста над училищното ниво.

# 303
  • Мнения: 1 007
На мнение съм, че децата на заинтересованите родители се справят блестящо или максимално добре за възможностите си и в ЧУ, и в ДУ. За мен няма вероятност при заинтересован родител детето да не получи максималното от образованието, независимо къде учи. При по-добър учител усилията за родителя ще са по-малко, но не бих обобщавала за училищата. Много деца в държавни градини и училища ходят на извънучилищни занимания - гимнастика, балет, пиано, езици...  Simple Smile Заинтересованият родител не се интересува (не се успокоява) от получената оценка и дори от мнението на учителя - той проверява лично как стоят нещата със знанията на детето. При тази бясна конкуренция между училищата вероятността да се представят лъскаво нещата, като се пишат високи оценки, е голяма. То цялата политика на министерството е такава (справка - лесните НВО). Затова отговорният родител не им се доверява. Поне към настоящия момент, поне в България.

# 304
  • София
  • Мнения: 19 932
Andariel, не си права пак за тези пари извън у-ще. Постоянно се опитвам да обясня за какво си плаща човек от ЧУ за нещо допълнително. Плаща си за още по-високо качество. Например, синът ми е добър математик, разбира се, че ще му платя за мат. лагер-школа с Кортезов или Шаркова или Лазаров или Сава Гроздев. Разбира се, че го пусна на курс в 5 клас при Симеонов, но не, за да учи "А, Б" в математиката, а да се докосне до тези учители. В у-щето му има тенис, но, разбира се, че ще му платя, когато напредне за още по-добър треньор. Миналата седмица е играл с първата ракета на Армения.
Има разлика дали си плащаш за усвояване на базов материал или надграждаш доста над училищното ниво.

Уоу.... Това вече е наистина прекалено.  Кой е казал, че се плаща за база само? Едно дете нека е в държавна езикова. Получава солидна база  по езика в нея и родителите го изпращат на езиков лагер за още тренинг, като на този лагер  още след 8 клас е сложено в най-високата група след входящ тест. Точно като случая с детето ти и лагера по математика. Каква база, какви основни познания? Родителите пращат детето с ясната цел да надгражда... Къде е разликата на такава плоскост?  В арт центъра, в който се занимават децата ми с музика ( не споменавам име, за да не стане реклама) нито едно дете не е от частно училище. Опс, неволно излъгах, едно е от АК на фона на поне  още 15, които са в ДУ. Но никое от тези деца не е на базова подготовка. Носители са групово и индивидуално  на Гранд при награди, призови места, специални награди от престижни конкурси и  фестивали в Германия, Румъния, Сърбия, Израел, Доминиканската република, Франция, Китай,  Русия.. Стига сте омаловажавали постиженията на децата, само защото не са в ЧУ. Грозно е някак , а  и вече се преминаха границите на имащия смисъл  паралел на училищно ниво и подготовка, като  се стигна  до неоснователен стремеж за надмощие и  отвъд него, в областта на допълнителните занимания по интереси и заложби. А там нещата са толкова различни....Въобще не са в пряка зависимост от училището, било то държавно или частно.

Последна редакция: ср, 31 юли 2013, 14:41 от пенсионирана русалка

# 305
  • Мнения: 9 045
Май пак някаква странна дискусия се заражда.
За и против ЧУ. Защо ли е така? И хора които са против защо са в темата?
И май никой не спори че и в ЧУ и ДУ има децата които не са най-блестящи. Има го и фактора дете все пак. Хората са казали: от всяко дърво свирка не става.
Но основата- базата повярвайте колкото и да не ви се иска са трудно сравними.
Който каже, че в Държавна езикова си със страхотна база по езика....не е бил в такава. Това съм завършила, не че не говоря добре - но сравнение с АК и дума не може да става. А бях зубър.
За музиката не споря поради факта, че никога не ме е интересувала и не го слагам в базовите знания на моето дете.
Страхотно е че деца от ДУ са носители на такива призове. Но за мен средата, начина на мислене и предлагане на знания е несравним.

# 306
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз в държавното училище не плащам допълнително за усвояване на базов материал, защото той се усвоява в училище. Вкъщи ние помагаме и уточняваме някои неща и даваме на децата си от знанието, което ние вече имаме. Ако не беше кандидатстването след седми клас, нямаше да правим допълнителна подготовка. Пари дадохме за уроци, и то по български и математика, за да може да се изкарат оценки, колкото е възможно по-близо до максималните, за да имат по-добри шансове за някоя от най-желаните гимназии, а не защото не са знаели или разбирали материала. Доказателство са резултатите от изпитите в НПМГ - изкара ги с ученото в училище и набързо запознаване с формата на конкретните изпити, каквото беше публикувано на сайта на гимназията. Просто си изчете още веднъж учебниците преди самите изпити. С изключение на една паралелка в НПМГ, във всички други стигаше за влизане по първо желание. Затова с увереност мога да твърдя, че не съм плащала за надграждане на основен материал.

Много се спряга нивото на чуждите езици в ЧУ. Ами, ясно е, че ще е така при удвоен или утроен хорариум! Ако аз исках моите до седми клас да учат английски толкова часове, колкото в СвСофия примерно, просто щях да наема учител или да търся подходящ курс. На вас не ви излиза безплатен този допълнителен хорариум, и плащате също така, както бих платила и аз. Тенис може да има във вашето училище, но пак не е безплатно, и ако аз исках моите да играят тенис, също като теб щях да плащам, но на някакво друго място, примерно при Малееви. Просто на нас като семейство и като интерес на децата това не е стояло на дневен ред. Затова и не сме си записали децата в това или друго ЧУ.

Разликата е в това как едни и същи или сходни разходи се разбиват или обединяват като схема, но в основата си са едни и същи.
 Това, което ДУ получава като единен разходен стандарт (в който са заплатите на учителите и режийните разходи на училището) и поради факта, че сградите на ДУ са държавни или общински (и оттам получават пари за капитални разходи), на мен не ми се налага да плащам определена учебна такса. Аз давам някакви пари за подобряване на материалната база на училището, и отделно си плащам извънкласната подготовка.
 На ЧУ сградите са или техни собствени, или под наем, също режийните и за заплати разходи са за сметка на училището (защото не ги поема държавата и единният разходен стандарт), училището  ви ги калкулират в таксата, плюс допълнителния хорариум и извънкласни занимания. Винаги всичко се калкулира в крайната цена за крайния потребител. Няма нищо безплатно.
Колко по-високо е качеството на всички частни в сравнение с всички държавни е спорно, защото от училище до училище има разлика - и в държавните, и в частните. Единственото безспорно нещо е, че частните, или поне сериозна част от тях, искат само мотивирани и можещи деца, за да си вдигат успеваемостта, а това до голяма степен е изкуствено и няма как да се сравняват в такъв случай частните и държавните като ниво. С отличниците всеки иска да работи, защото с тях машината сама си върви. И чувам, че отношението и условията за деца със СОП в някои ЧУ са по-добри в сравнение с държавните.

Хоуп, никъде не съм казала, че не одобрявам ЧУ. Единствено искам да се обръща внимание на обективността, а не темата да е "възхвална ода на ЧУ". АК няма как да го сложиш в един кюп с останалите Чу, нито да го сравняваш с ДУ, защото то е отделна губерния. Ако ще сравняваме, нека да сравняваме двете държавни английски гимназии с Първа частна английска гимназия, примерно! Много е удобно да се върви напред с АК или Англо-американското или със Златарски, но на практика сравнението няма смисъл, защото те са сами по рода си.

# 307
  • Мнения: 4 877
 пенсионирана русалка, съжалявам, че съм те засегнала с поста си! Не съм имала за цел това.
Постът ми е продължение на дискусии от темата за подготвителните курсове в СМГ, например, където много родители се оплакват, че у-ще няма достатъчно часове за състезателна математика и се налага да ходят на курсове. Аз винаги съм застъпвала тезата, че ценното на тези курсове за мен е да се докоснеш до такива преподаватели като Симеонов, Шаркова... Също подобни тези за недостатъчно часове съм виждала в темите за подготовка за матурите и за кандидатстване в гимназиите. Часовете, според написаното от мнозина, не са достатъчно и е необходимо да се ходи на допълнителни курсове.
По тази причина е и горният ми пост. Реално аз не търся някой да обяснява "А, Б" по тези предмети, а плащаме за надграждащо ниво и за това, да се "докосне" до стила на преподаване на някое светило.
Дано сега да ми е по-ясно написан поста.
Още веднъж се извинявам, ако съм засегнала някого.

# 308
  • Мнения: 9 045
Andariel - свърши ли темата " Бременна и привлекателна" та се върна тук...Щега да не се засегнеш сега.
Единственото безспорно нещо е, че частните, или поне сериозна част от тях, искат само мотивирани и можещи деца, за да си вдигат успеваемостта, а това до голяма степен е изкуствено и няма как да се сравняват в такъв случай частните и държавните като ниво. С отличниците всеки иска да работи, защото с тях машината сама си върви. - Точно това е едно от нещата които искам. Да има потбор в училището на детето ми. Както при мен в университета. Това, че съм учила с двойкаджийки като Иванка и Петканка - не е допринесло за нищо добро в мовто развитие. Това, че Ганка е била по-амбициознз и по-умна от мен само ме е стимулирало да се развивам и да я догонвам. И при положение, че детето ми прекарва цял ден с тези деца. Предпочитам да са умни и отличници с които се работи лесно.

# 309
  • София
  • Мнения: 19 932
Хайде де... Не е бил в езикова, който кажел едикакаво си. Е, не позна, Hope for Two..Ами била съм  в езикова, която по мое време може би беше единствената, букавално  пълна с  чужди преподаватели по различните предмети... Ако и така не се учи език, здраве му кажи. Същата гимназия и сега си има чуждестранен отдел и много преподаватели в него, за които езика е матерен. Има и паралелки,  които макар училището да е държавно, получават  две дипломи за средно - наша и чужда. Много интересно как тамошното министерство ще се прежали да я даде, ако децата не знаят езика.  Ама обобщенията на кило са лесна работа. Има училища и училища, както сред държавните, така и сред частните.

Плюс това съвсем ясно казах, че  сравненията на ниво образование са съвсем приемливи и полезни, така всеки желаещ може да научи нещо ценно   и да направи своя избор. Онова, което откровено ме подразни и си го казах честно, без да увъртам, е твърдението за нивото на  допълнителните занимания извън училище на децата от ЧУ и ДУ. Това е безумно субективно и не следва да се обвързва с училище.

Последна редакция: ср, 31 юли 2013, 14:59 от пенсионирана русалка

# 310
  • Мнения: 4 877
пенсионирана русалка, не разбрах дали прие извиненията ми? Доколкото разбирам продължаваш грешно да тълкуваш изказването ми. Още веднъж ти се извинявам, дано вторият път да съм писала по-ясно!

# 311
  • София
  • Мнения: 62 595
Хоуп, защо се опитваш да ме нападаш лично? Ако имаш някакъв коментар или несъгласние с аргументите, които съм посочила, или смяташ, че пропускам някакви важни аспекти  - моля, пиши по тях! Личните нападки не ти правят чест и говорят лошо за теб, а не за мен.

# 312
  • София
  • Мнения: 19 932
пенсионирана русалка, не разбрах дали прие извиненията ми? Доколкото разбирам продължаваш грешно да тълкуваш изказването ми. Още веднъж ти се извинявам, дано вторият път да съм писала по-ясно!

О, споко, Данибон, няма нужда от извинения от която и да е страна. Не сме деца , та да се засягаме. Когато нещо не ми хареса, пиша си го в прав текст, както и направих. А прочетох поста ти с разясненията  след като пуснах моя, затова си останала с такова впечатление.  Hug

# 313
  • Мнения: 50 950
Мами на деца от ДУ, не ни се сърдете, че са навираме в тази тема. В края на краищата не ни е лесно да сме хем бедни, хем с глупави деца. Трудно преглъщаме как на олимпиадите децата от ЧУ обират всички медали и за нашите остава да им дишат прахта. Не е лесно и да живеем с мисълта, че вашите деца говорят английски по-добре от родените англичанчета, а нашите в 7 клас още се борят с азбуката. Та затова не се сърдете, че надничаме като гладни цигането през витрина на сладкарски магазин. Просто ни се иска поне да повъздишаме за това какво би могло да бъде Peace

# 314
  • Мнения: X
Предлагам да се направи тема държ.образование срещу частно образование и да се пренесе спорът там.
 Peace

А за учителите съм съгласна. В ЧУ взимат заплати в пъти по-големи от ДУ, много ясно, че учителите ще са по-ангажирани. Второ, подбират се с конкурс и трето, конкуренцията - трудно е да намериш такова място, лесно е да го загубиш, затова учителите се стараят и си пазат местата.

Общи условия

Активация на акаунт