Частни училища-информативна тема

  • 70 367
  • 955
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: X
Андариел, а Увекинд защо го пропусна, май противоречи на теориите ти?  Simple Smile

Увекинд с какво е по-лошо от НЕГ?
Това е единственото училище с програмата MYP на IB, която обхваща и три гимназиални класа – 8, 9 и 10. Имаш възможност да вземеш и IB. И се учи втори език много засилено.


Сетих се и за и за Дорис Тенеди, там завършваш с ниво 2 езикови гимназии + средно владеене на трети език: http://www.doristenedi.com/bg_ver/education_files/education_4e_bg.html

"Варианти за езиково обучение:

I вариант
Ранно чуждоезиково обучение и езикова гимназия със смяна на първия чужд език в VІІІ клас.

При този вариант учениците завършват пълния курс на обучение (ХІІ клас) с 3 езика. До VIІ клас те придобиват компетентност по първия чужд език В2, равна на завършващите подготвителен клас на английска езикова гимназия. След VII клас учениците постъпват в подготвителен клас на немска езикова гимназия и завършват пълния курс на немска гимназия.

Като втори чужд език продължава изучаването на английски език, като в ХІІ клас се достига езиковата компетентност на завършващите английска езикова гимназия (ниво С1).

Изучаването на трети чужд език става от V до VІІ клас, като при завършване се достига езикова компетентност (А2 - В1)."


Е, дай ми пример с държавна гимназия, в която можеш да постигнеш това.

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 11:29 от Анонимен

# 376
  • Мнения: X
Андариел, а къде в темата пише, че става въпрос само за българските ЧУ? Нали темата е за ЧО, което се предлага в България. А това е друго, има разлика.

# 377
  • Мнения: 7 683
Да де, За Френския лицей си права, Андариел, ама за гимназиите нали се солидаризирахме, че засега елитните държавни са наистина по-добри. А това са четири езикови - АЕГ, НЕГ, испанската, евнентуално 73-то, (за ФЕГ не бих казал, че е кой знае какво) - и СМГ, т.е. пет училища, айде прибавете и НПМГ, колко да станат, по-малко от 10 са.
Останалите държавни гимназии са по-лоши от частните, нали? Или не?
И затова, Андариел, ако искаш да правиш аналогии - държавните езикови срещу частните езикови, ОК, засега резултатът е в твоя полза. Не случайно все езикови гимназии искаш да сравняваш - държавни срещу частни. Да видим обаче след 10 години.

Ама до 7 клас? Как съм разбрал, че 'частните са по-добри ли? Ами да, например по НВО. Второ, по знания и по реализация след 7-ми клас. Ами 100% от възпитаниците например на Св. София, ПЧМГ, Веда, ЕСПА, Дорис Тенеди и т.н. - влизат или в изброените 5 елитни държавни гимназии, или в АК.

Как да не са по-добри тогава ЧУ до 7 клас, щом 100% от децата им, без истериите, които си преживяла ти, без частни уроци в повечето случаи, постигат това, което е голямата цел - прием в елитни гимназии.

# 378
  • Мнения: 50 950
Ама до 7 клас? Как съм разбрал, че 'частните са по-добри ли? Ами да, например по НВО. Второ, по знания и по реализация след 7-ми клас. Ами 100% от възпитаниците например на Св. София, ПЧМГ, Веда, ЕСПА, Дорис Тенеди и т.н. - влизат или в изброените 5 елитни държавни гимназии, или в АК.

Как да не са по-добри тогава ЧУ до 7 клас, щом 100% от децата им, без истериите, които си преживяла ти, без частни уроци в повечето случаи, постигат това, което е голямата цел - прием в елитни гимназии.

Май има консенсус, че в началното училище ЧУ са по-добри като цяло. Но и тук има нюанси Wink
- Изброяваш много училища, обаче броят на децата в тях е комай колкото са децата в СМГ.
- Казваш, че са по-добри на НВО, но има два вида НВО - "важните" по БЕЛ + МАТ, които се провеждат при по-засилен контрол и "другите", които се провеждат под надзора на собствените учители и има драстични примери за явно надути резултати. Та на "важните" НВО най-добри резултати има СМГ.
- 100% от децата в СМГ също влизат в добри гимназии.
- И децата от ЧУ ходят на уроци.

# 379
  • Мнения: X
Да де, За Френския лицей си права, Андариел, ама за гимназиите нали се солидаризирахме, че засега елитните държавни са наистина по-добри.


А защо да е права за Френския лицей?
Нали и АК не е българско училище, пък го обсъждаме?

Темата не е само за българските частни училища, а за ЧУ в България. Това за българските си е интерпретация на Андариел, която е в противоречие с темата.

А в списъка на ЧУ в България са и трите чужди - американският АК, английско-американското ААУ, както и Френския лицей.
Така че, като сравняваме качество - дайте да вземем държавните им аналози - 1АЕГ, 2АЕГ, ФЕГ и да видим наистина ли са по-добри държавните. Според мен не са - частните ги превъзхождат.

Засега само МГ и ПМГ са по-добри, защото нямат аналог в ЧО, или ако имат, той е едва прохождащ (ПЧМГ), но за езиковите не съм съгласна.


# 380
  • София
  • Мнения: 19 932
Мецане, преставам да споря. Много по спокойно по тези теми се говори на лични. Hug Няма го човека, който се явява с дежурната си фраза за словесна мастурбация, който на всичкото отгоре не живее в БГ и няма и грам представа от актуалното състояние на ДУ и ЧУ от нас. По повод твърдението ти а броящи се на пръст добри държавни искам да кажа нещо. Нередно е да сравняваме на една плоскост различни училища. Паралела, за който все се говори тук , е на ниво езикови само. Искаме ли да сме прецизни, трябва да избягаме от цялото и да сравняваме резултати и реализация на НФСГ и НТБГ примерно с частната Банкер. Или на ТУЕС към ТУ с  някоя частна за  компютърни системи. Просто не съм запозната коя е тя в частния сектор като аналог  и има ли въобще такава. Или пък  частното Артис с държавни училища по изкуствата. Иначе не ябълки с круши ще сравняваме, а  червени ябълки с домати...

Само преди това искам да отговоря детайлно на  Жасмин. С твоите камъни по твоята глава са казали хората. Ти какъв опит имаш с ЧУ , че да сравняваш? Децата ти ТЕПЪРВА ще учат там. Тоест съдиш единствено на база  няколкото  дни, прекарани от тях в частно като събиране на впечатления и полагане на изпит. Другото е все прочетено тук или по страниците на училищатата,  или чуто от познати. А това далеч не е достатъчно. Толкова са прекарали и редица други хора с деца в ДУ.  На немалко потребители децата са минали през изпита в АК, били са приети, а не са се записали. Или са ходили лета наред на езиковите курсове, провеждани в Колежа. Което ги поставя на една нога с теб. Знаят за частното, колкото и ти. А парадирането ти с НУКК като  аналог на частно училище не минава. Единственото, което го доближава  е  базата и наличието на някаква такса. Ако е  като частно, защо си местиш детето? От недоволство, нали? Тук вече бързо  ще стане държавно..

И искаш сравнение между НЕГ и Уве  или между НЕГ и Дорис Тенеди?
Имаш го. Нали за начален курс спрягате  НВО като много добър ориентир. Ами ОК, тогава при гимназиите какъв по-добър от матурите, при това по БЕЛ, където  матурата  е всеобща за цяла БГ  и по двата езика, с които ти твърдиш, че децата излизат на ниво.Какво сочи статистиката обаче ?
БЕЛ : НЕГ е на 1  място редом с АК с резултат от 5,73 и випуск от 197 деца
Дорис Тенеди е на  18 място с резултат от 5,21 и 32 деца във випуска. Увекинд не следва да бъдат въобще сравнявани по тези показатели към момента , тъй като  дори нямат завършил  все още випуск  с 12 клас, за да има обективна преценка за нивото им. Всичко, което твърдиш, все още е на теория от страницата им.

Немски:
91 НЕГ на 1 място с резултат от 5,78 при положили тази матура 78 ученика
Дорис Тенеди на 22 място  с резултат от 4,78 при положили тази матура 5 деца. Голяма индикация е тази оценка за овладяването на езика на ниво да знаеш.. Матурата е със сложност,  много по-ниска от който и да е сертификатен изпит, следователно изводите оставям на теб.

Английски:  НЕГ на страницата си да претендира за каквото и да е , свързано с нива по езика.
91 НЕГ е на трето място с резултат от 5,60 пи положили тази матура 63 ученика. На практика даже на второ място веднага след АК, тъй като в момента между Колежа и НЕГ стои само едно единствено дете от  113 СОУ, чийто резултат едва ли е показателен за ниво на това училище.
Дорис Тенеди на 20 място с резултат от 5,04, постигнат от два пъти по-малко деца от тези в НЕГ.

Какво получавали в НЕГ питаш? Който иска има какво да получи. Който не иска, твърди, че няма.
- 5 години гимназиално обучение  в посока овладяване на езика и подготовка за сертификат ДСД, явяването на  изпита за който е безплатно. 
- Повече като брой учители от Германия от което и да е друго училище в страната с немски, без начение дали частно или държавно.
- Две паралелки във всеки випуск , учещи по немска програма, с немски учебни помагала, с немско оценяване, с немски преподаватели,с бг и немкс диплома за средно образовние.

От тези 3 неща Дорис Тенеди няма нито едно. През годините - НИТО едно дете от училището не е достигнало до 2 кръг на олимпиадата по немски , какво остава за трети. От държавната  има тази година  близо 20 деца  на трети кръг и сигурно едно 50-60 (не съм ги броила с точност, може даже да са и повече),  стигнали поне до втори.  При Дорис Тенеди  процентът е 0. Д а не говорим, че за да не са оторизирани  от немска страна за ДСД, значи има неща, които не покриват като критерии . Защото има частни училища , одобрени от немска страна. И друго - на сайта им стигат в изявлението си за сертификати до ниво FCE по английски. Значи не се нагърбват дори и на хартия да кажат, че подготвят и за САЕ? Защо? Нали има и деца, чиито първи език  там е английски?

Дали пък все пак НЕГ не води, как мислиш?Wink

Същото можеш да направиш и сама за 1 АЕГ и примерно  ЧЕГ "Шекспир"? Защото АК не е само ЕГ, та да сравняваш с него. За ААУ пук съвсем. ЕГ срещу ЕГ, превесът пак ще е на държавната - гарантирано.


Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 12:17 от пенсионирана русалка

# 381
  • Мнения: 1 970
Мецане, това за 9-та ФЕГ, че не е кой знае какво... Не знам кое ти дава основание да го твърдиш...
Няма друга ЕГ с френски поне в София, която да дава възможност да научиш езика така, както там. Държавна де, за без пари... Иначе с пари - Френски център е мястото и училището на посолството - френския лицей, ама там си без български диплом....Да, учи се френски и в 133-то, и в 35-то, но там няма четири разказвателни предмета на френски, както в 9-та ФЕГ.
На тази база да кажеш, че не е кой знае какво може, ако целта ти не е френски, а просто добро образование изобщо.
Френският не е английски, безспорно. Но точно затова би могъл да е много ценен, ако имаш интерес към право, медицина, история както и към всичко свързано с европейските институции - това е езикът на Брюксел, нищо, че официални са всичките....
И не на последно място - казвали сме го и преди - аконаучиш отлично английски, лесно учиш немски. Ако научиш отлично френски, без проблем и за месци ще се оправяш свободно на италиански, испански, румънски, португалски, всички романски езици, базата е еднаква - латинския.
А английския ще го научиш , ако не свободно, поне да се опрявяш, това е есперантото на съвременния свят, без него не може.
Дори бих спорил за това кой е по-приложим - дали испански или френски в Европа - за света и щатите е ясно, за Европа...
Да не говрим, че холандския е микс от английски немски и френски....

Така че, всичко зависи каква цел си поставяш..  

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 12:11 от StefanB

# 382
  • София
  • Мнения: 19 932
Мецане, това за 9-та ФЕГ, че не е кой знае какво... Не знам кое ти дава основание да го твърдиш...
Няма друга ЕГ с френски поне в София, която да дава възможност да научиш езика така, както там. Да, учи се и в 133-то, и в 35-то, но там няма четири разказвателни предмета на френски, както в 9-та ФЕГ.
На тази база да кажеш, че не е кой знае какво може, ако целта ти не е френски, а просто добро образование изобщо.
Френският не е английски, безспорно. Но точно затова би могъл да е много ценен, ако имаш интерес към право, медицина, история както и към всичко свързано с европейските институции - това е езикът на Брюксел, нищо, че официални са всичките....
И не на последно място - казвали сме го и преди - аконаучиш отлично английски, лесно учиш немски. Ако научиш отлично френски, без проблем и за месци ще се оправяш свободно на италиански, испански, румънски, португалски, всички романски езици, базата е еднаква - латинския.
А английския ще го научиш , ако не свободно, поне да се опрявяш, това е есперантото на съвременния свят, без него не може.
Дори бих спорил за това кой е по-приложим - дали испански или френски в Европа - за света и щатите е ясно, за Европа...
Да не говрим, че холандския е микс от английски немски и френски....

Така че, всичко зависи каква цел си поставяш..  

Пак пост право в десетката. Съдят по субективни писания в нета, особено за френската.. А има толкова хора, доволни от нея. На познат голямата щерка завърши 9 ФЕГ, следва   във Франция . Малката тази година беше 7 клас и с  много висок бал избра  също 9 ФЕГ. Дали ако каката и родителите имаха негативно мнение и отзиви от 1 ръка  щяха да запишат детето си там?

# 383
  • Мнения: 1 970
[

А защо да е права за Френския лицей?
Нали и АК не е българско училище, пък го обсъждаме?

Темата не е само за българските частни училища, а за ЧУ в България. Това за българските си е интерпретация на Андариел, която е в противоречие с темата.

А в списъка на ЧУ в България са и трите чужди - американският АК, английско-американското ААУ, както и Френския лицей.



Жасмин, АК си е абсолютно българско училище по смисъла на лиценза, или там как се казва даден от МОН, нещо което нито руското, нито немското, нито френското нито ААУ-американското училище за съответните диаспори в БГ имат, а и не се стремят да ги имат...

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 12:16 от StefanB

# 384
  • Мнения: X
Дали пък все пак НЕГ не води, как мислиш?Wink


Хм, русалке - за НЕГ аз зададох въпрос. Не твърдение.
Попитах с какво Увекинд е по-лошо от НЕГ. БЕЛ не ме интересува, нито НВО, това са неща, които нямат тежест навън. В НЕГ взимаш ли IB? С по-добър немски ли излизаш, отколкото от Увекинд?

# 385
  • Мнения: X
Жасмин, АК си е абсолютно българско училище по смисъла на лиценза, или там как се казва даден от МОН, нещо което нито руското, нито немското, нито френското нито ААУ-американското училище за съответните диаспори в БГ имат, а и не се стремят да ги имат...


Да, така е  - но темата е за всички ЧУ в България. Не е само за лицензираните по МОН.

А кое е немското ЧУ, за него нищо не знам?

# 386
  • София
  • Мнения: 19 932
Дали пък все пак НЕГ не води, как мислиш?Wink


Хм, русалке - за НЕГ аз зададох въпрос. Не твърдение.
Попитах с какво Увекинд е по-лошо от НЕГ. БЕЛ не ме интересува, нито НВО, това са неща, които нямат тежест навън. В НЕГ взимаш ли IB? С по-добър немски ли излизаш, отколкото от Увекинд?


Защо се правиш на неразбрала..Какво НВО в 12 клас? Показвам ти матура по НЕМСКИ, олимпиади по НЕМСКИ, в които безапелационно като представяне  води НЕГ и ти пак ме питаш.. казвам ти, че преподавателите по немски ( като матерен за тях език)  в НЕГ са много повече и това няма как да не даде отражение, ти се правиш на недоразбрала. Казвам ти, че в НЕГ има хора, завършващи с НЕМСКА диплома  за средно, правиш се пак , че не си го прочела.  Обяснявам ти, че нито едно от двете цитирани от теб училища с немски не е одобрено от Германия като място за сертификатна подготовка през гимназиалния  етап , което води до извода, че не отгоавярят на изискаванията на Германия  за целта. И това не коментираш. Едно училище като Веда с далеч по-малко ученици го има този зелен сфетофар . Защо?

Училищeто към немското посолство е Deutsche Schule.

# 387
  • Мнения: 7 683
Пак пост право в десетката. Съдят по субективни писания в нета, особено за френската..

Точно по това съдя, наистина. Има тема за ФЕГ тук, във форума, и в нея пише, че за да научат френски, всички ученици на ФЕГ ходели на курсове към Френския културен институт май беше. Пише още, че ако разчиташ само на училището, няма да се подготвиш и за В2, макар че за кандидатстване в добри уни на Франция било за предпочитане С1, но дори и В2 за да вземат, ходели масово на курсове. Пише още, че подготовката по другите предмети е посредствена. Пише още, че нищо не е останало от това, което е била на времето ФЕГ, когато е държала много добро ниво.

ОК, субективни писаници в нета, ами нашите с вас писаници какви са. Както приемам за вярно всичко, писано от Русалката, защо да не приема за вярно писаното от различни хора за ФЕГ, като повечето твърдяха, че имат деца там или те самите учат там или са завършили там.

И тъй като темата е ЧО и ЧУ, и във връзка с казаното дотук, мога отново да се солидаризирам с Жасмин, че несъмнено във Френския лицей научават много много повече френски и получават по-добра подготовка и по другите предмети, отколкото във ФЕГ. Случайно познавам един човек, на когото и трите деца учат в лицея. Страхотно училище, ако можеш да си го позволиш - и таксата, и това, че не е по МОН, и специалната дисциплина. Във всички случаи сравнението няма да е в полза на ФЕГ.

# 388
  • Мнения: X
Русалке, какво подпали моторетката, може пък наистина да не знам и да питам от интерес, а не от заяждане. Немският ми е ужасно чужд език и никога не сме имали интереси натам, въпреки че засега Германия е най-стабилна икономически от големите европейски държави.
100 пъти писах, че децата ми са малки - тепърва ще видим какво е в гимназиите.
Как така Увекинд дават MYP и IB, а не дават немска диплома? Това айби по японски ли е? И какво точно представлява, ако не диплом по немски?

# 389
  • София
  • Мнения: 19 932
Олеле... няма да споря повече, поинтересувай се какво е IB..

Administered by the International Baccalaureate (IB), the IBDP is currently taught in English, French or Spanish. А дори и да има на немски вече, което дълбоко ме съмнява ,   защо тогава  се явяват на DAF ? Какво искат немските университети при кандидатстване знаеш ли?
-----------
 IB програмата има две характерни черти, които я отличават от националните системи на образование във всички страни.

Първата е задължителното изучаване на предмет, наречен "Теория на познанието". Той представлява философски курс, по време на който учениците влизат свободно в спор със своите преподаватели в търсене на истината , научават се да дискутират, да дават определения и да формулират хипотези, да пишат есета.

Втората е задължителната за всички ученици програма "Творчество, действие, служба". Тази част от програмата развива творческите и спортни заложби на учениците, а в нейната последна част се служи на обществото – помощ в детски домове и в заведения  за стари хора; дейност, насочена в защита на околната среда и др.

Къде се вписва тук научаването на немски?

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 12:44 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт