Частни училища-информативна тема

  • 70 285
  • 955
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 19 926
Данибон, нали знаеш добре, че това не е така и няма как да бъде ? Състезателна, състезателна, ама тя си дава много неща отгоре - курсовете  на едно по принцип надарено в областта на математиката дете  са дали още нестандартно мислене,  развили са още логиката му ,  знаенето  на нестандартни методи за решение, познаването на неизучаван  в училище материал. Да се твърди, че такова дете е равно на останалите деца, пък било и в много добро училище,  е  нередно. То на твоята логика следва да се върне толкова омразното за много хора СМГ в дискусията. И децата-състезатели   от там  знаят на ниво училищна математика колкото старателните отличници  в  друго ДУ или ЧУ, но само дотук са съвпаденията.  Именно състезателната математика тях  ги изстрелва  в орбита, доста нагоре спрямо останалите. Такива деца като описаните от СМГ или твоето от ЧУ със солидни допълнителни умения, непридобити в училище,   в никакъв случай не са  равни с другите по можене и е повече от естествено дори и да не се замислят за курсове за подготовка за смешното за нивото им НВО. Но пък на просто отличниците е дадена само най-стандартната страна на математиката,  училищната. Имайки база на нея, те са отишли на урок или курс, за да се запознаят и с някои хитрини, които състезателят със сигурност знае.

Последна редакция: пт, 02 авг 2013, 10:33 от пенсионирана русалка

# 481
  • София
  • Мнения: 62 595
Вече няколко пъти написах - частните училища имат своето място, имат положителни резултати, никой не отрича и не пренебрегва успехите. Но това, което ме провокира да пиша тук, е самозабравянето на тема "колко сме най-яки, нашите деца са най-яки, затова сме в ЧУ и ЧУ са най-яките, другите да си гледат работата". Същата работа като в темите за СМГ - и там са все най-яките и най-якото училище. Това е проява на самолюбие и самозабравяне, някакви напъни за елитарност. В една друга тема стана въпрос за класата - е, каква класа има в това!  Peace

# 482
  • Мнения: 4 877
Данибон, нали знаеш добре, че това не е така и няма как да бъде ? Състезателна, състезателна, ама тя си дава много неща отгоре - курсовете  на едно по принцип надарено в областта на математиката дете  са дали още нестандартно мислене,  развили са още логиката му ,  знаенето  на нестандартни методи за решение, познаването на неизучаван  в училище материал. Да се твърди, че такова дете е равно на останалите деца, пък било и в много добро уяилище,  е  нередно. То на твоята логика следва да се върне толкова омразното за много хора СМГ в дискусията. И децата там  знаят на ниво училищна математика колкото тези старателните отличници   в  друго ДУ или ЧУ, но само дотук са съвпаденията.  Именно състезателната математика тях  ги изстрелва доста нагоре спрямо останалите. Такива деца като описаните от СМГ или твоето от ЧУ  в никакъв случай не са  равни с другите по можене и е повече от естествено дори и да не се замислят за курсове за подготовка за смешното за нивото им НВО. Но пък на просто отличниците е дадена само най-стандартната страна на математиката,  училищната. Имайки база на нея, те са отишли на урок или курс, за да се запознаят с някои хитрини, които състезателята със сигурност знае.

От мъжа ми, който е СМГ-ец, знам, че на най-добрите математици и състезатели по математика им куцат точно задачите от група "А" на сборниците. Отделно училищната математика, след супер забавните задачи от състезания, не е чак толкова привлекателна за добрите математици.

Матурите са лесни и това може и да е капан за добрите състезатели и не е ясно кой ще изкара по-висока оценка - старателна ученичка или самоуверен математик. Не съм го играла още и не знам. Надявам се наистина да си права. Simple Smile  За АК обаче май си има предимство състезателната математика.

# 483
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Анди, защо се дразниш от такива неща. Приеми го като друга гледна точка.
И в действителност няма как всички да са блестящи математици, а и не е нужно.
СМГ, колкото и да по-по-най, не ми е интересно. По-интересни са ми гимназиите за приложни изкуства (примерно) и логично няма да ме интересува LSE или MIT, а университетите по дизайн и изкуство.
Попринцип хората обичат "да мерят", е не са винаги *ишки, но мерят. За това има класации, рейтинги и подобни. Но те трябва да бъдат приемани като ориентир, аз (или детето) за там ли е или по-добре да го насоча другаде.

# 484
  • София
  • Мнения: 19 926
Това с подценяването на задачи със сложност  група А  от сборник е факт не само при състезатели, а при всяко добре подготвено дете. Свикнало да се справя с много по-сложни и завъртяни  задачи, то вижда една елементарна, недочита условито примерно  или смята наум, или търси клопка там, където я няма и хоп, налице е грешката. Това никой не го отрича.

Но аз имах предвид друго. В общия случай знак за равенство между един отличник (при това заслужен, въобще не говорим за някой пишман такъв с подарена шестица) на ниво училищна математика и един състезател не бива да се слага. Няма как добитият тренинг на състезания, по-разчупеното мислене и по-задълбоченото познаване на материята  да не поставят  второто дете  по-напред като знания и умения. И пример за това давам веднага. Болшинството математически състезания изискват познаването на състезателната математика. Но има едно, СМТ, което няма общо с нея. По силите е и на много  други деца. Но истината е, че и при стандартни задачи, каквито са в този турнир,  в челото пак са състезателите, не са изпреварени от своите  връстници , иначе отлични ученици.

Последна редакция: пт, 02 авг 2013, 10:48 от пенсионирана русалка

# 485
  • Мнения: 4 877
пенсионирана русалка, може би си права, ще видим как ще е на НВО. Нямам опит още.

Инкс, за нашето у-ще доста е писано по темата и затова умишлено не ти отговарям. Няма смисъл всичко да се върти около едно и също у-ще.

# 486
  • София
  • Мнения: 752

...Матурите са лесни и това може и да е капан за добрите състезатели и не е ясно кой ще изкара по-висока оценка - старателна ученичка или самоуверен математик. Не съм го играла още и не знам. Надявам се наистина да си права. Simple Smile  За АК обаче май си има предимство състезателната математика.
Самоувереният математик. Wink Играла съм го и знам. Mr. Green
Колкото до АК, тази година влязоха близки деца, които са много далеч от състезателна математика. На тях по принцип математиката не им е силата и на НВО оценките им са около 5 и не им стигаха за ЕГ, които искаха. Но ходеха няколко месеца на курсове за подготовка за АК и се справиха. Изобщо ми се струва, че малко се прекалява с това колко е трудно влизането в АК. На децата, които познавам, доста по-трудно им беше завършването на АК, не влизането. Peace

# 487
  • Мнения: 1 007
Всяко училище се самопрехвалва - и ЧУ, и ДУ. А както се вижда и от резултатите от олимпиади и състезания, положението е шарено. Което означава, че е въпрос на дете, а не на училище, дадено постижение. Където и да учи детето ви, не сте застраховани от провал, дори при идеални преподаватели. Ако едно училище се представи дори с един шампион по нещо си, това е достатъчно, за да се нарече добро. И то ще си търси и отглежда потенциалния шампион. Ако не може, ще си стъкми друга реклама (статитика от НВО първи модул, примерно). Училищата целят да изглеждат добре. Но целата на родителя е детето му да е добре. Т.е. имаме различни цели. Ако детето не полага индивидуални усилия, ЧУ няма да го научи, а ще го изключи. ДУ също няма да го научи, а ще му обърне гръб (фалшиви шестици или справедливи тройки - все едно как), за да се занимае с по-недеждните, образно казано.

# 488
  • Мнения: 7 682
Не е само до дете, а и средата също има значение. Сложи и най-доброто дете между хулигани, и то ще стане хулиган. В края на краищата обкръжението е много съществен фактор. Дори и посредствено дете в много добра среда ще покаже по-добри резултати, отколкото ако е в посредствена среда.

# 489
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Постиженията по състезания са обикновено лична заслуга - дете, семейство, допълнителна работа. Изключения са случаите когато се дължи на училището. Иначе СМГ и ПЧМГ, че НПМГ щяха да са окупирали челото на класацията по математика, На практика е друго - тяхно си е челтото, но не всички са там.  Вероятно не им се състезава . Но е факт - не училището прави състезателите.Най-явно е при началното образование където такива профили няма и няма как да стане.

Обаче има и друга страна - училища където се помага на личните усилия, децата се подкрепят, осигуряват се възможности или се подпомагат усилия. И няма значение каква е собствеността. Където се прави си личи и училищата влизат в споровете за добри училища. Там целите на родителите и управата са близки - децата да се развиват. В такава среда и вътрешна конкуренция е много по-вероятна, а тя дърпа всички напред.

# 490
  • Мнения: 1 007
Не е само до дете, а и средата също има значение. Сложи и най-доброто дете между хулигани, и то ще стане хулиган. В края на краищата обкръжението е много съществен фактор. Дори и посредствено дете в много добра среда ще покаже по-добри резултати, отколкото ако е в посредствена среда.

ЧУ не ти гарантира добра среда. Такава гарантира само СМГ 5-7-ми клас.

# 491
  • Мнения: 1 782
ЧУ не ти гарантира добра среда. Такава гарантира само СМГ 5-7-ми клас.

Зависи какво разбираш под среда...  Ако имаш предвид наистина ползотворна учебна среда с всичките й компоненти, струва ми се силно бъркаш.

СМГ като общинско училище не може да гарантира с действията си добра и ползотворна среда. Няма необходимите правомощия и заинтересованост да го направи. Средата е по-добра от тази в стандартно общинско училище поради възможността за начален подбор, но липсва възможност за последващ такъв.
Примери за падаща дисциплина, която е в основата на това, което визираш като добра среда през последните години има достатъчно.

От друга страна имаме няколко (не много, но ги има) ЧУ, които нямат възможността да избират в първоначалния момент най-доброто от най-доброто, но в последствие се възползват от правото и възможността да упражняват непрекъснат контрол. И лесно, и бързо изрязват парченцата, които нарушават желаните резултати.

Добрата учебна среда в тези ниски образователни етапи не се постига с концентрацията на много мозък в една стая, а с налагане на дисциплина, норми и взаимно уважение м/у всички намиращи се в стаята, без значение учители, ученици, чистачи или директори са.

Последна редакция: пт, 02 авг 2013, 15:07 от kodbg

# 492
  • Мнения: X
ЧУ не ти гарантира добра среда. Такава гарантира само СМГ 5-7-ми клас.
Единствено и само СМГ в цяла България и единствено и само в този възрастов диапазон?  Thinking

# 493
  • Мнения: X
Абсурдизма в темата мисля, че надхвърли допустимите граници.
Обобщения от вида отличник в ДУ е еквивалент на тройкаджия в ЧУ са толкова перверзни и извратени, че успяват да депресират даже закоравял циник като мен.

Послепис с уточнение:
А на състезанието на ПЧМГ, на което съставител на задачите беше Иван Симеонов, изпревари 1 дете от СМГ
Надеждите са хубаво нещо.
Хубаво нещо е и статистиката, в случая за по-миналата учебна година...

http://alekdimitrov.com/20112012/default.asp


http://www.parvamatematicheska.com/news-bg/96-rezultati-deveto-m … pitagor-2013.html


Така ли? А защо си ми дал старата класация, за 2011/2012 година?  Mr. Green
В новата класация си написал, че детето е в СМГ: Резултати от математическите състезания 2012/2013:
http://alekdimitrov.com/20122013/def.asp?order=&cls=5&currentPage=5
Виж: 248 номер, цитирам: "Санаки Х.М. - СМГ"
В крайна сметка, кое е вярното? Класацията ти за 2012/2013, в която си отбелязал, че детето е в СМГ, или твърдението ти, че това дете не е в СМГ?
В сайта на ПЧМГ е записано, че детето е от СМГ, аз вярвам на тях.


Последна редакция: сб, 03 авг 2013, 13:29 от Анонимен

# 494
  • Мнения: X
В сайта на ПЧМГ е записано, че детето е от СМГ, аз вярвам на тях.
А на СМБ вярваш ли?
http://www.math.bas.bg/ch/2012/smg05.htm
Или на Академия 21 век?
http://www.academy21century.com/competitions-2012/chernorizec-hr … /5kl_national.htm
Случва се деца, които посещават курсове в СМГ да подават заявките си за участие в състезания през курса, а не през училището, в което учат.

Общи условия

Активация на акаунт