На добър час в ПЪРВИ клас! - 4

  • 29 362
  • 740
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 5 940
Вероятно не разбирам какво имате предвид. Останах с впечатление, че се приема, че четенето трябва да се усвои в училище и упражнения вкъщи не са необходими. Ако детето дойде у дома с подобна препоръка и родителите отрекат необходимостта от това, за мен вече е вид воюване.

# 721
  • Пловдив
  • Мнения: 40 876
При нас снощи лек инцидент...Паднал нашия и се ударил,та сега клепача и скулата му са подути като след боксов мач.Но добре,че е само това Praynig
А тази вечер имат тържество,на което сме поканени по случай утрешния ден на християнското семейство Peace

# 722
  • Мнения: 24 467
Останах с впечатление, че се приема, че четенето трябва да се усвои в училище и упражнения вкъщи не са необходими. 

Не, не се приема точно това.
По- скоро основата по всеки предмет следва да е в правомощията /право и задължение/ на училището, усъвършенстването и "горниците"- извън. Но основата е там. Иначе от училището, простете, няма никакъв смисъл.
Има начини и начини на комуникация- това го писах съвсем в прав текст.

Последна редакция: ср, 20 ное 2013, 09:53 от Judy

# 723
  • Мнения: 5 940
От една страна се възприема за минимум сега да сричат текстовете от буквара, от друга-Judy, дори и ти казваш - "много лесно, 10 букви и готово...."
Мисля, че всички знаем как на някои деца им трябва много време да се научат да карат колело и повече упражнения. И не да карат, а да подкарат. Същото е и с четенето.

# 724
  • Мнения: 48 052
Аз затова споделих че нашата учителка внимателно насаме ми каза че синът ми има нужда от упражнения, и че тя е там сутрин и е добре да ходи по-рано, за да се занимава индивидуално. Също ми обърнаха внимание че текстчетата в буквара ги наизустяват и не ги четат наистина, а ги рецитират, така че да не го карам да ми чете тях.
Моят вечер е много уморен, а и има и други занимания, сутрин не винаги успяваме да отидем по-рано, но докато готвя му правя кратка диктовка от 3-4 изречения или разпечатвам 5-6 кратки изречения, които аз съм си измислила със взетите букви( "Мама Мони е на море"  Tired например, ама какво да се измисли, което да го няма в буквара ) или четем по буквара от другото ми дете, който е на Булвест  ( и смея да кажа много по-добър от техния), защото там текстовете са други и непознати за него и не ги знае наизуст.
Всичко това е прекрасно и взаимно, смятам че и аз и тя покриваме поне минимума, без стрес за никой, и напредваме. Както каза Judy, всичко е в детайлите.  Laughing

# 725
  • sofia
  • Мнения: 8 950
Още ми е като "вчера" първата родителска среща на големия в първи клас. Как трябвало да помагаме на децата, да работим с тях и пр. Мъжа ми я "отписа" тази учителка още тогава....аз, когато домашното по математика от помагалото не съответстваше на взетия материал (т.е. месец-два по-късно).
Точно в детайлите е разковничето.
Снощи имахме родителска. Оправят се децата, кой по-зле, кой по-добре.

Лост, за четене може да вкарваш и невзети букви. Моя се затруднява при срички с три букви.

# 726
  • Мнения: 24 467
От една страна се възприема за минимум сега да сричат текстовете от буквара, от друга-Judy, дори и ти казваш - "много лесно, 10 букви и готово...."


Мисля иронията бе очевадна... Rolling Eyes
Разбира се, че на всяко дете е нужно различно време и различен подход. А родителите не са специалисти и ако могат да помогнат при изписването на буквичките и сметките до 20, което особено акъл и умения не изисква, то едва ли може да се очаква от тях винаги същинска адекватна помощ при съществения материал по- натам- математика, правопис, изгражадане на стил на писане, помощ при овладяване на четенето с разбиране и т.н. Това, точно, е функция на професионалиста-учител.
Подходът при учителката на ЛОСТ и аз приемам за добър, за разлика от споделеното от другата потребителка.
Лост, а защо не опитате нещо простичко и непознато, в стихотворна форма? Напр. поредицата "Във вълшебната гора"?
http://www.book.store.bg/c/p-pc/id-4494/poredica-vyv-vylshebnata-gora-.html

# 727
  • София
  • Мнения: 747
Аз, като се прибрах вчера в 21:30,ми се съобщи,че за днес им искат пластмасови букви,каквито нямаме.Сутринта пък,събирах листа от двора на училището,защото им трябвали по рисуване.Отвеяна работа.Нямам нищо против,ако учителката има да ми каже нещо,стига да е с добър тон,защото иначе,си вадя лоши заключения  Wink

# 728
  • Мнения: 5 259
Вероятно не разбирам какво имате предвид. Останах с впечатление, че се приема, че четенето трябва да се усвои в училище и упражнения вкъщи не са необходими.
Напротив. Четенето може да се усвои където си иска, но е сред задълженията на учителката.
От децата не се очаква да могат да четат преди да започнат първи клас. Според мен програмата не е добре структурирана и времето за упражняване не е достатъчно, но това не променя факта, че обучението в четене е едно от основните задължения на учителката в първи клас.
Представи си, че отиваш на лекар и той ти каже "Я ходи да четеш в Интернет на тези симптоми кое заболяване отговаря и да откриеш какви изследвания да си направиш. А сега ми дай 50лв за прегледа."
Това свършена работа ли е? Аз ПАК може би ще проверя в Интернет, ако искам да съм сигурна, че не е объркал нещо, но ако той ми отговори по този начин, никаква работа не е свършил. Същото е и с учителката.

# 729
  • Мнения: 48 052
Judy защото той знае само буквите, които са взели  Tired а са само до Р. С 10на букви книга няма. Затова си пиша аз изречения, принтвам ги и той чете. В началото принтвах само думички, изрязвам, разбъркваме ги в една кутийка и си теглим, за да са на случаен принцип и да не ги наизустява.  А и цяла книжка би го уплашила. Няколко изречения на листче не изглеждат много страшно.
Както казахте, аз нямам подхода и не знам методите на учителите. Само помагам да затвърдим наученото в клас. Ако можех, щях да го науча  по-рано да чете, ама не мога. И съм показвала буквите, и табла имаме с буквите, и карти и какво ли не...но досега не и не. Не ги беше научил и това е. Сега знае само буквите от училище, а не искам да избързвам, явно методиката работи и ги научава. Имам спомен че щерката беше учила печатните букви в предучилищната, ама той не ги учи. Не знам по програма ли е така, или ги е домързяло в детската...нямам идея.

При нас госпожата беше написала месец по-рано за шишарки и листа, та бяхме подготвени.  Grinning Но аз си събирам периодично листа, жълъди, кутии от чай и други подобни нещица, защото имам опит с щерката. И тя така, вечерта преди въпросния ден ми искаше листа , кутия от бонбони и разни други щуротии Simple Smile

# 730
  • Мнения: 5 178
allana, не е точно така . За съжаление наште умни управници са сменили онази добра програма с многото часове за упражнение и затвърждаване - свекърва ми казва, че преди е било 1 + 6-7, един час нов материал, цяла седмица след това затвърждаване в часовете, упражнения и тн, сега това е сведено до 1+3-4ч .. Колкото и да искат нямат време да работят индивидуално, съвсем добронамерено нашата учителка обяснява кой къде има нужда да му се помогне..

Като ви чета определено смятам, че сме случили на учителки. Двете се разбират и работят в колектив, децата се чувстват комфортно... Имаше за дописване само 2-та седмица, но и той самия не знаеше къде се намира и с колко време разполага за да свърши дадена работа.
Сега нещата са ОК, е не е най-прекрасното писане, но е вярно, старае се детето..
Да си призная с тези свързвания аз имам затруднение да прочета думите примерно на "малини" колко време се пулих какво точно пише  Crazy

# 731
  • софия
  • Мнения: 1 305
Здравейте,
elyda , може би вече ти е късно, но да ти кажа че при нас състезанието е от 11ч.
По темата която се коментира, ако моето дете не можеше предварително да чете и смята до 10, не мисля че това което учат в училище е достатъчно, не мисля че материала е малко и се взима бавно, в тази връзка се опасявам сега като вземат по сложния материал, как ще се справи, без допълнителна работа вкъщи.
Моето дете се справя с  учебния материал,  но има проблем с дисциплината, не може да осъзнае че в училище има правила, който дори и да не му харесват трябва да спазва, че не може винаги да е първи и най добрия, да го изпитват само него и винаги да има Браво в тефтера. Вчера проверявах различни психолози, който да поговорят с него, но такива цени обявиха че е непосилно за мен, между 40-60 лева на час Shocked. Говорих днес с госпожата да провери за училищния психолог как стоят нещата. Всяка вечер се разправяме, наказания , разговори и детето се тормози и ние с баща му.Може и аз да драматизирам повече, може би му трябва време да свикне с правилата и нещата не са толкова страшни.
Оплаках ви се, стана дълго.....

# 732
  • Мнения: 8 251
Моят син се старае само, когато пише в тетрадката за домашно и в клас, защото ще има кой да проверява написаното. По съвсем различен начин пише в упражнителната си тетрадка, когато се случи да му продиктувам няколо изречения. Пълна скръб е там, нали учителката няма да види тази тетрадка. По трети, вече абсолютно безобразен начин, пише в дневника си - една тетрадка, в която си записва какво ли не. Там не спазва нито редове, нито големина на букви. Ако човек погледне различните тетрадки, по никакъв начин не може да познае, че едно и също дете е писало  ooooh! Обяснявам му, че след като може да пише хубаво, а когато пожелае да се постарае, наистина се получава много добре, би трябвало да се стреми навсякъде да пише по един и същ начин. Неговият коментар: "Ами аз вече от доста време пиша ръкописно (доста, доста - от няма и два месеца) и съм започнал да си променям почерка." Това е повлияно от моите думи, как хората с течение на времето си променят почерка и престават да пишат като в първи клас.
Голямо диване е. Накрая го заплаших, че ще покажа упражнителната му тетрадка на класната. Това малко го стресна уж, но да видим колко ще го държи. То бива своенравно и инатливо, ама неговото направо е върха.

# 733
  • София
  • Мнения: 9 131
Така или иначе в училище учат ръкописни букви, а четат преобладаващо печатни  Wink
Аз забелязвам напредък в четенето на Оги благодарение на училищните занимания. От сричане е почнал да преминава към гладко четене - на по-несложните думички. Понякога почти до цяло гладко изречение го докарва. А в началото на годината сричаше и то сравнително бавно. За мен това си е сериозен напредък  Peace. Доволна съм от нашите госпожи  Party. Дано така си продължават нещата  Praynig.

# 734
  • София
  • Мнения: 6 372
Вероятно не разбирам какво имате предвид. Останах с впечатление, че се приема, че четенето трябва да се усвои в училище и упражнения вкъщи не са необходими. Ако детето дойде у дома с подобна препоръка и родителите отрекат необходимостта от това, за мен вече е вид воюване.

наистина не си разбрала какво имаме предвид.

Общи условия

Активация на акаунт