Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 585
  • 468
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: X
За 4 годишното дете златен медалист няма да коментирам изобщо, защото е абсолютно прекалено според моите принципи и виждания.  Wink
То също "само е пожелало" да се състезава. Моите деца и двете пожелават разни неща сами, но в почти 100% от случаите техните желания съвпадат с моите 

Това дете - да.  Peace
Страшно надарено дете, като сестра си, която е златна медалистка на повечето математическите турнири.

# 271
  • София
  • Мнения: 4 100
И аз следя доста деца, като се започне от сегашните 8-класници, където покрай 2 , които познавам, следя още 10 Simple Smile И така и в 7 клас, а за 6-ти са едни 30 деца   Grinning .  Интересно е как вървят ту нагоре,   ту надолу. Даже отваряйки поредното класиране гледам другите деца, защото моето го знам какво е натворило  Laughing Но да кажа, че започнах да се интересувам от тези неща, когато детето ми беше 4 клас, покрай рейтинга на код. Първите години една приятелка ми казваше даже точките, може да се каже, че разбирах последна и никак и не ме интересуваше. Считах, че е просто хубаво щом детето има желание и от у-ще го насърчават да ходи.
Коте, от подписа ти виждам един второкласник, за който питаш. Сборничето за бързо успващи ученици е чудесен. А другото хубаво помагало е "В света на матеамтиката" на Георги Георгиев. Моето дете не е ходило на школи до 4 клас, но вкъщи сме си решавали веднъж или два пъти седмично по един час. Като тези помагала са разделени на темички, като дам първите 2-3 задачи, ако са й лесни давам направо от последните. И е ясно, че всички задачи не могат да се изрешат, нито има смисъл, така че като видиш че нещо бърка - на това наблегнете.

# 272
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, няма разлика между точно тези два града, Vache.
Схемата е съвсем същата - матрица състезания за МГ, и същите точки за следващите "резервни" опции.

Много е права EliG - като гледаш една-две години един набор, някои имена ти стават интрересни и бройката следени става все по-голяма. Както казва, Tinkerbell, има деца с движение като на твоето. Става интересно. После и още приятелски деца се включват - увеличаваш броя набори. Добави и по-малко дете и става сериозно.

PС Aniram, ясно е, но явно се налага да е и съвсем директно - изглежда като да следиш за първи път дете. А имаш претенции да знаеш какви са "другите родители" и какви да са задачите. В темата са ти писали поне 3 майки на деца гимназисти /ако не и студенти/. Самонадеяно е да допуснеш, че ако не си ти няма да разберат за какво пишеш.

# 273
  • София
  • Мнения: 13 697
Да, няма разлика между точно тези два града, Vache.
Схемата е съвсем същата - матрица състезания за МГ, и същите точки за следващите "резервни" опции.

Ами, тогава не виждам какво чудно има да се правят таблички с резултати  Wink Значи и във Варна е важни къде е детето спрямо останалите деца.
За детето на 4 г. аз няма да коментирам повече, мнението ми остава същото, Ако и всички в семейството му да са от олимпийски шампион нагоре  Wink

Ели, ти си започнала да се интересуваш по-късно, защото нямаше такава масовост за състезанията. Когато Сашето беше 3 клас нямаше модули в СМГ за 2 клас. Това снижаване на възрастта за модулите е показателна, просто има интерес. Честно казано ако второто ми дете има силно математическо мислене не съм сигурна дали няма да постъпя както с каката... никакви истерии преди 3 клас  Sunglasses

# 274
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Ехх, тези таблички.. Laughing Разбира се ,че когата става дума вече за прием в МГ ще се гледат,дори може и боб да се хвърли аджеба сега 1венеца от предните 2 състезания къде ли ще се нареди на следващото и дали моето няма да мръдне напред малко и влезе в заветните 140 (56) ли бяха ?!
За себе си не виждам смисъл от тази "истерия" още в 1ви клас, това исках да кажа,която неминуемо се предава и на хлапетата и не се знае какъв ефект ще има!  Peace

# 275
  • Мнения: 13 194


Междудругото от Коледното състезание на Академията за предучилищна, има дете на 4г. със златен медал, после ми кажете, аз колко огромни очаквания имам.....не мога да открия задачите, любопитно ми е да ги видя.



Случката е достойна за намеса на социалните служби,  ако си бяха на мястото Laughing

# 276
  • София
  • Мнения: 17 652
На мен не ми харесаха задачите, това с рисуването, не го намирам за математика...задачите на СМТ бяха много по-добри и по-трудни /е, ясно че тях ще харесам, нали моят син тях реши Wink/, но и от математическа гледна точка си бяха по-трудни имаше логика и уловки, тук на 5 рисувай, на 10 пиши с думи звезди или кръгчета или рисувай, ами кое дете ще се сети.......отдалечават се от логиката и математиката, като задачите в по-горни класове, разсъмване ли е, здрачаване ли......айде моля ви се....по мое време задачите бяха по-ясни и се искаше мислене.....явно съставителите се изчерпват, щом залагат на подобни уловки.

Математиката за това я обичам, защото е точна наука и няма двусмисленост, каквато се опитват да вкарват. И как ще оцениш задачата с рисунката, относително и въпрос на възприятие и поглед на оценяващия. Това не ми харесва, в по-горни класове, едно време / преди повече от 25г/ си имаше точки за чертеж, но пак това нямаше толкова тежест, ако ти е вярно решението и разписването на задачата......не ми харесва да има субективност в математиката, а това с рисунката, това прави.....и първи клас симетрия и геометрия......има време за това.
Лично аз, винаги съм предпочитала по-трудни, но логически задачи, да мислиш, а не да рисуваш...математиката нали е вид мислене.......отплеснах се, съжалявам....

Не съм съгласна - доста от колегите ми се затрудняваха със задачите за определяне на клас на симетрия в 4ти курс. И от геометрията по-интересна, логична и за мислене част от математиката... коя? Какво друго да ги питат първокласниците - колко е 2+3 ли? Лично за мен точно тази задача беше най-интересната и най-стойностната - и да, моето гардже не я е направило - тъкмо нея, хич. Но това не я прави по-малко ценна, дори напротив.

# 277
  • Мнения: X
katiABV, по нея можеш да познаеш децата с пространствено мислене. Само още разгъвки на кубове не са им давали, както и ориентация и движение в поле (от тези със стрелките), както и запълване на поле с фигури (от сорта на тетрис), или танграм, като нищо да ни изненадат с някоя такава задача занапред.

Последна редакция: ср, 17 дек 2014, 22:31 от Анонимен

# 278
  • София
  • Мнения: 17 652
Децата са свикнали да зачеркват верния отговор, не грешния. На петия пример се предполага да се зачеркнат 2 числа.
 И не съм фен на задачи, при които има субективност при оценяването, а това с рисуването си е точно субектичност. Моят син, примерно съм го научила, как симетрично да слага точките, но свързването между тях е.....никога не успява да нарисува прави линии.


Не е така, грешния се задрасква - по всички учебници и учебни тетрадки... ако се търси един или повече верни, те се ограждат, но по-често се задраскват грешните. Никога, никъде няма примери за задраскани верни отговори.

А за линиите - едва ли са оценявали правотата им, по-скоро къде започват и къде завършват.
И пак казвам, моето чаве тази задача не я е направило - и определено го затруднява, никога нямаше да разбера, че този тип задания са му трудни ако не беше ходил на състезанието и ако нямаше тъкмо такава задача.


katiABV, по нея можеш да познаеш децата с пространствено мислене. Само още разгъвки на кубове не са им давали, както и ориентация и движение в поле (от тези със стрелките), както и запълване на поле с фигури (от сорта на тетрис), или танграм, като нищо да ни изненадат с някоя такава задача занапред.

Всъщност разгъвки биха могли да дадат. И да ти кажа, бих очаквала да се справят по-добре от много от нас.  Mr. Green Щото още от градината режат и лепят какви ли не фигури.

# 279
  • София
  • Мнения: 141
Здравейте. Извинявам се ако е коментирано, това което ще попитам, но нямам възможност да прочета цялата тема.
Накратко, синът ми е в първи клас. Обича математиката и по тази причина го записах на допълнителни уроци в събота, по 2 астрономически часа. Решават логически задачи и са много по-напред в сравнение с училищният материал. Ходи с удоволствие, а вкъщи понякога решаваме от няколко сборника.
Проблемът, обаче идва на състезанията. Ходи на СМТ и изкара 42 точки, на КМС - 36. И за двете състезания се подготвяхме вкъщи с всички варианти от миналите години. Справяше се доста добре. В допълнителната математика не наблягат на подготовка за състезанията, затова се готвим вкъщи.
Молбата ми е, да ми кажете по какви сборници се подготвяте с децата си от първи клас, точно за такъв тип задачи. Ще отида в понеделник, за да видя какво е сгрешил, защото в събота каза, че е било много лесно, а резултатът  Embarassed
Благодаря предварително за помощта!

# 280
  • Мнения: X
MissMishona, за подготвяне не знам, но от години у нас е пълно с логически игри (танграм, мозайка, Memo Primo , лабиринти от Равенсбургер, играта 2%, шах, електронно судоку и подобни), системата на Никитин, цялата я имаме и играе все още с нея: http://www.spielundlern.de/index.php/cPath/2_37), някои на Монтесори. Имаме и пръчиците на Кюизинер (http://www.cuisenaire.co.uk). Под формата на игра се учи най-лесно. На моя син сухата математика (2+2) му убива всякакво желание, но ела да видиш като извадим UBONGO с пясъчния часовник какво е бързане и състезание.

# 281
  • София
  • Мнения: 17 652

Данибон има всеки ден по една задача във фейса, много добри, различни, лесни за нас, но страхотни за малки деца. Това пак към идеи за нестандартни задачи към малките, не изискващи назубряне на решения, а мислене.
Хвърлям по едно око на задачите за по-големи, вместо да им дават задачи изискващи броене или изброяване има къде, къде по-готини логически задачи.

Относно 7 зад. само наличието на сериозна дискусия между чакащите родители е доказателство, че не е съвсем ясна. Питах ме, учителите по математика Laughing. Докато не се прибрах в къщи и проверих отговорите и аз не бях сигурна каква точно и е логиката и правилното решение Mr. Green
И точно, защото съм с МГ, т.е. не ми допада задача като 5, за състезание по математика на първи клас. Писах, има къде, къде по-готини, класни и читави задачи. Мислене и логика е математиката, за мен.

За симетрия и математика си има време, симетрия+ моторика за писане ок, но симетрия=математика, си е за по-късна възраст. Надявам се, че направихте разликата.

Някога, преди безкрайно много години, др. Бранкова ни научи - моя 1ви клас, мен - на Булева логика, логика  и отворени ./ затворени интервали. Много години по-късно състудентите ми имаха доста затруднения да си... представят нещата. Аз не. Да събирам и вадя и до ден днешен не мога - правя го с броене. Не забелязвам да ми е попречило нещо особено. Помня, е тогава, в 1ви клас, всички родители бяха пропищяли че как ножело да учи на такива неща и по такъв начин толкова малки деца. Не си спомням да съм имала съученик, който да се е затруднявал с Булевата логика или множествата. Макар повечето за не можеха да кажат колко е 7+5 без никаква пауза. Е, вярно, за родителите си беше малко трудничко - режеха и боядисваха ябълки и круши от картон до малките часове на нощта и плетяха синджирчета с различен цвят и дължина...  Mr. Green ама защо се оправдаваха с нас? На нас това ни беше най-забавната част от математиката. Или по-право - единствената забавна. И по-късно - поне за мен - единствената полезна от тази година.

# 282
  • София
  • Мнения: 17 652
Onna-bugeisha, няма неясно - в 1 клас непрекъснато се дъвка и предъвква това по-голямо и по-малко. Първокласник не би се затруднил особено на тази задача. Виж 10-та си е предизвикателство, както и тази със симетрията.


Е, аз съм на мнение, че 10 е хубава, а 7 с начинът на поднасяне е заблуждаваща.

Точно по същия начин са в учебните тетрадки и сборниците. Буквално по същия. Врячо не се обърква - дори и когато аз се позачудя защо решава, че се прави по някакъв начин. Те за натъпкани с много по-малко предварителна информация и много по-добре намират връзки. И колкото повече готови щампи - в живота, не в математиката - заучават, толкова по-малко са склонни да търсят нестандартни взаимовръзки.

# 283
  • Мнения: 3 180
 katiABV, ами ти сама си го написала, колегите ти 4курс са се затруднявали със симетрията, а очакваме деца в първи клас да го направят. Писах по-горе и аз, нищо, че доста съм почертала и в средното и нагоре, пак за пета задача, ще ми отнеме време, за да я направя ок.
Кати, ти задачите от ЕК, Великденското, гледала ли си? Еми там има обозначени отговори и се задрасква, верния.
 Да не коментирам, че не харесвам задачи с готови отговори, т.е. направени като тест.

Жасмин, задачите с кубовете и разгъвките сме ги решавали, определено в тях има повече мислене и тънкост, т.е. харесвам ги. Има какво да предложат на първокласниците, което предполага мислене, и не е резултат от преписване и наизустяване.
Примера със задачата, с къщичките, която ви дадох, много, много добра задача, трябва да видя, в кой сборник беше.
В 5зад., тази с рисуването се иска и техника, моторика, т.е. детето може да реши и знае как да се направи, но от техническа гледна точка да се затрудни......
Жасмин, какво е това UBONGO ?

Никой не сподели задачите от Коледното на Академията, моля, искам да ги видя, не ги откривам.
Благодаря

# 284
  • Мнения: 851
... Никой не сподели задачите от Коледното на Академията, моля, искам да ги видя, не ги откривам.
Благодаря
Задачите са си на мястото:
http://www.childrens-academy-bg.com/index.php?page=Koledno
А ти се поуспокой малко ...

Общи условия

Активация на акаунт