Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 587
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 6 365
Със сигурност почти всеки би имал по-високи резултати в някоя
област, ако не се налага да се тревожи за невротични учителки,
с предмети като география например, които държат да знаеш наизуст
какви са сезонните валежи в Югоизточна Азия- напълно ненужна информация,
която обаче ти заема съзнанието. Плюс стреса, че те гонят да те изпитват
за простотии.

Много съм изкушена от идеята за домашно образование- или поне
да кажа в прав текст на децата си, че не държа да са читанки
по всички предмети, стига да владеят 1-2 важни неща, а за останалото
да могат да търсят информация.

Боже, колко време за музика съм загубила, зубрейки география!
И пак не знам къде точно е Тетевен, примерно...

# 16
  • Мнения: 723
Глупости! Айде, не пърхай толкова по чужбинското, че и там не са цъфнали и вързали!  Peace
Никъде не пърхам!! Имам съученици, които от 8-9 клас са в лаборатории и институти в ЧУЖБИНСКО. Издърпаха ги, от олимпиади. Тези които не заминаха, работят за малко, а някои и нямат работа....
Никого не възхвалявам. Просто там интересите движат нещата, тук-глупостта.

# 17
  • София
  • Мнения: 8 325
От гледна точка на дете с някакви по-големи способности и заложби домашното обучение може и да е по-добрият вариант. От гледна точка на масата, училището е по-работещият вариант. Деца се отглеждат и в маргинални групи, без капацитет за домашно преподаване, които ще търсят начини и поводи да спрат достъпа до образователни услуги.

# 18
  • Мнения: 24 467
За себе си бих разделила темата на две- дали одобрявам домашното образование и дали одобрявам подхода на МОН.

Отвратена съм от това, че са отнети отличията на детето, ако е поради това, че не учи в оторизирано от държавата учебно заведение. Знам какви доводи могат да се намерят, но не бих одобрила никакви, обосноваващи се на тезата, че детето не е обучавано по съответната система и не посещава одобрено от МОН училище.

На следващо място лично аз одобрявам и съм "за" даване шанс на различни форми на обучение, вкл. домашното, като контролът на държавата следва да се ограничи до проверка на степен и обем на овладени знания и умения. Установила съм огромни проблеми в държавната образователна система, които няма да бъдат преодоляни и няма воля изобщо затова, поради което бих подкрепила.

# 19
  • Мнения: 723
Съгласна съм с Judy.

# 20
  • Overijse, Belgie
  • Мнения: 1 131
"За" домашното обучение съм. Но с изпити за завършен клас. Смятам, че има родители, които могат да дадат повече на децата си в домашно обучение. Това не е за всеки обаче.
По отношение на това, че детето контактува предимно онлайн - толкова ли не може да разберем, че не всички са еднакви и че някои хора нямат нужда да се бутат на бързея? И теории какво трябва да прави не приемам - всичките в калъпа, нали.

# 21
  • Мнения: 24 467
По отношение на това, че детето контактува предимно онлайн - толкова ли не може да разберем, че не всички са еднакви и че някои хора нямат нужда да се бутат на бързея? И теории какво трябва да прави не приемам - всичките в калъпа, нали.

То и при деца, които ходят на училище, личните контакти също могат да са преимуществено онлайн. Познавам такива деца.
Не намирам, че точно училищните контакти са необходими и то на всяка цена.

# 22
  • Мнения: 6 365
Не всички деца имат нужда да учат всички предмети.

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Не разбирам защо все се хващате за уж гениалните деца. Вашите гениални ли са? Искате ли децата ви да са гениални? Деца със свръхкапацитет може и да се чувстват добре в домашно обучение, защото на някои им куцат социалните умения, но точно заради това бих насърчила детето да е сред връстници, за да добие по-добри социални умения. Но за дете, което не е кой знае колко умно домашното обучение през цялото му детство и юношество не ги виждам за особено удачни. Много е лесно един родител да се ласкае, че точно неговото дете е от много умните и точно него системата го спъва. Джуди е напипала правилно, че са две различни неща. Аз също не съм доволна от сегашното състояние на образователната система и нивото на знания и умения, с които децат би трябвало да се сдобият без допълнителна индивидуална работа, но няма и да се залетя към домашното обучение.

# 24
  • Overijse, Belgie
  • Мнения: 1 131
Както казах - подкрепям домашното обучение, но това не означава, че аз ще го приложа за моите деца...Те ли не са гениални, аз ли не преподавам добре  Twisted Evil, ама добре им е в училище, защото те се от социалния тип, за разлика от мен  Laughing

# 25
  • Мнения: 24 467
Обсъждайки въпроса и давайки мнение изобщо не съм имала предвид гениални деца. Нямам такива, не съм мечтала да имам. Пречупвам го през призмата на обикновените деца, повечето от които имат индивидуални потребности и интереси.
Дали ще го прилагам лично аз или не няма общо с моето становище.
Принципно одобрявам форми на обучение, различни от единната настояща такава, при определени условия.

# 26
  • Мнения: 6 365
Аз не съм доволна от стандартизацията на знанието. Смятам, че всяко дете
има право да получи от семейството си знания, които не са стандартни- дали
ще е занаят, начин на мислене, светоглед.

Затова смятам да отсвиря част от изискванията на системата, да ги отдея като
маловажни- а за сметка на това да предложа на децата си неща, които ще им
дадат истинско предимство. Склонна съм на четворки по история, ако ще имат
способности по бойни изкуства.

Защото ако скочиш през всички обръчи на образователната система, накрая
ще излезеш доста недодялан продукт, уж със знания, но всъщност нищо особено.

# 27
  • Мнения: 2 222
Недоумявам как ще се провежда това домашно обучение.  Thinking Приемам, че е възможно само при много заможни родители, които ще осигурят на детето частни учители по всичко, пътувания, екскурзии и идеална база за подготовка. Това единият родител да седи у дома и да преподава всичко дори не си го и помислям.

Понеже това инфо го срещнах и във Фейса, ще си преповторя мнението оттам: Не държавата, а родителите на детето са го ограничили. Знаят къде живеят, знаят какви са изискванията и въпреки това искат да го обучават у дома. Ами нормално е да си понесат последствията, тоест детето да не може да се явява на някои състезания. Ако искат да е така, да се преборят да се официализират домашните форми на обучение Peace Явно не ги бърка толкова, иначе да бяха го пуснали на училище.... Мен домашното обучение грам не ме привлича, нито пък мога да си остана вкъщи да уча децата, но за който иска това - чудесно, нека само се легализира и това е.

# 28
  • София
  • Мнения: 9 253
Домашно обучение, но до 1, 2 клас. След това - не. Колко родители имат капацитета да обучават детето си по поне 4 общи предмета? Да не говорим за времето - този родител няма да може да работи и за липсата на контакти на това дете.
Колкото до конкретния случай - не одобрявам отнемането на наградата на детето.

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
Репортажът, а и някои от мненията са все за деца, които са малко или много извън нормата, които са "дръпнати". Във всяко едно училище по нашенско има поне едно дете, което е много умно и с голям академичен потенциал.

Общи условия

Активация на акаунт