Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 596
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 6 365
Домашно обучение не е просто да изпунтираш програмата на МОН,
само че на масата в кухнята. Има и частично домашно обучение-
например уроци по това или онова. Пренебрегване на част от задължителния
материал по преценка на родителя. Замяна с подобен материал.

Използване на отсъствията докрай, за да се организират пътувания.

Менторството също е вид домашно обучение. Едно дете понякога може
да научи повече уроци от един следобед с мъдър човек, отколкото от
цял срок зубрене.

И това не е за надарени, а за почти всички. Просто семействата да не
се доверяват много на системата, ако ще- да гледат малко цинично на
тоя стандартен фалш.

# 31
  • Мнения: 24 467
За мен големият академичен потенциал не се покрива непременно с ум или интелект, нито с възможности за справяне с житейските предизвикателства също. Това не са ми мотиви да не подкрепя възможността за алтернативи- пак да го напиша- при определени условия.

Цитат
Просто семействата да не
се доверяват много на системата, ако ще- да гледат малко цинично на
тоя стандартен фалш.
Peace

Позволените по закон отсъствия у нас са малко, Мамасита, за жалост.

# 32
  • Мнения: X
Със сигурност почти всеки би имал по-високи резултати в някоя
област, ако не се налага да се тревожи за невротични учителки,
с предмети като география например, които държат да знаеш наизуст
какви са сезонните валежи в Югоизточна Азия- напълно ненужна информация,
която обаче ти заема съзнанието. Плюс стреса, че те гонят да те изпитват
за простотии.
...

Абсолютно
Не може хора с хуманитарни наклонности, подготвящи се за филология напр, да учат интеграли наравно с тези за ТУ
И обратното

Синът ми е втора година техн.паралелка в тукашната гимназия
За ужас на роднинството в БГ не учат география, биология, историята е съвсем малко, литературата и тя
Но пък ги подготвят  за съотв. ТУ и си иматспециализирани предмети, математика от 6 части, физика от 3
Докато хуманитарните паралелки имат само задължителните 2 части математика и една физика
Но доста повече литература и обществознание напр


Дано това талантливо дете намери мястото си и бъде оценено въпреки уродливата система

# 33
  • Мнения: 6 365
Защо само академичен? Ами артистичен?

Забелязвате ли защо нямаме актьори? Ми защото нямаме
актьорска гимназия.

Има неща като музикален или артистичен уклон- и то не само
за музикалните училища. Защо не просто за удоволствие? Със 
сигурност повече радост са ми донесли научените на пианото песни,
а не знанията по география от 7 клас.

Само имам малка забележка- че е по-добре почти всички
да учат една идейка повече математика.

# 34
  • Мнения: 2 354
Много малко хора, годни да преподават на децата си познавам. Хубавото е, че наистина познавам такива хора. Обаче истината е, че застъпници на идеята за домашно образоване в по-голямата им част не са способни да го правят. И точно те държат да си образоват САМИ децата. След втори клас обаче техните деца ще трябва да потърсят алтернативи извън дома, ако родителите им са заинтересовани да дадат наистина образование на децата.

# 35
  • Мнения: 8 989
На следващо място лично аз одобрявам и съм "за" даване шанс на различни форми на обучение, вкл. домашното, като контролът на държавата следва да се ограничи до проверка на степен и обем на овладени знания и умения. Установила съм огромни проблеми в държавната образователна система, които няма да бъдат преодоляни и няма воля изобщо затова, поради което бих подкрепила.

Лошото е, че държавната проверка най-вероятно ще се изразява пък в същото - да се провери дали детето е назубкало  извън училище това, което се очаква да назубка в училище.

# 36
  • Мнения: 24 467
Каквото образованието и останалата ни работа, такъв ни е и контролът. Не знам дали е лошо това, че контролът ще е пак нашенски, като знам изпълнението на контролираната дейност в момента какво е.  Grinning
Лично аз доста поотсвирих училището нашенско с това, на което то държи и гледам да не позволя децата да бъдат окепазени до степен да нямат мнение и да не могат да го отстояват, поне или да не намират време за това, което ги интересува действително.

# 37
  • Мнения: 6 365
Пример: Осми клас. Илиада. Майката (аз) знае, че този текст не е за
деца на тази възраст, а за пламтящи 20-годишни, примерно. Затова
решавам, че детето ми може да знае за древността, но от легенди и
митове, както и преразкази. Като евентуално някой ден ще се запознае
и с Илиада. Мога да го заведа в Троя, мога да му покажа и Спарта на живо...

Обаче МОН иска да знае за Щита на Ахил и това си е...

# 38
  • София
  • Мнения: 9 253
Заради дипломата трябва всяко дете да се вкара в матрицата ли? Сериозно?
Добре, че живея в страна, в която домашното образование е разрешено.
Би ли дала пример за успял човек, който е обучаван в такава форма?

Има ли определeна програма, по която се осъществява това домашно образование или всичко е по преценка на родителя? Има ли някаква форма на контрол, на сертификация на домашното образование?

# 39
  • Мнения: 6 365
http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=18&aid=372

Ей този. Изненадващо, дори е станал доста нормален,
което сигурно е най-трудното му постижение:)

# 40
  • Мнения: 168
Самите родители, са хората, които в голяма степен могат да помогнат на децата да са извън матрицата, но не с това да ги обучават в къщи, а като им посочват кое е важно при обучението в училище. Аз също не държа дъщеря ми е да е отличника и да има по всички предмети 5 и 6. Това изобщо не ме интересува. Искам да има интереси, да знам че я вълнува нещо (защото сегашните тийнейджъри почти от нищо не се вълнуват), да преследва това което я интересува, а поостаналите предмети да има обща представа за нещата.

Боже, чак ми дожаля за тоз човек...

# 41
  • Мнения: 24 467
Всякакви хора има.

http://econ.bg/%D0%9B%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8/ … 418509_at.15.html

http://bglog.net/Obrazovanie/post/%D0%A3%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88 … BD%D0%B8%D0%B5---

Това е интересно по темата:
http://www.hslda.org/hs/international/Bulgaria/ForgottenEducation.pdf

Джон Гатоу дава редица конкретни примери в книгите си.

# 42
  • Мнения: 6 365
Ще намериш малко "успели" хора от близкото минало. Но в по-далечното?

Ами почти всички американски президенти.

Хърман Мелвил- без гимназия написал Моби-Дик. Сам прочел
Шекспир на 30, без да го гърчат в осми клас да чете Хамлет и
да прави разбор. Написал Моби-Дик, с което сега мъчат учениците
в Ю Ес Ей.

А най-смешното е, че въпреки 12-те години училище, не се учат
чак толкова сложни неща. Тия неща предишните поколения
са ги научавали по-бързо, по-рано и по-интуитивно. Сега, за да е
стандартизирано, се учи повече години, на парче, контраинтуитивно,
мъчително.

# 43
  • Мнения: 10 666
Всякакви хора има.

Джон Гатоу дава редица конкретни примери в книгите си.


+1
Много ми бяха интересни и полезни

# 44
  • Мнения: 7 335
http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=18&aid=372

Ей този. Изненадващо, дори е станал доста нормален,
което сигурно е най-трудното му постижение:)
къде пише ,че го е образовала майка му ?

Общи условия

Активация на акаунт