Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 931
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 60
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Има домове, в които детето само да стои на масата и да слуша разговорите-
ще е по-образовано от 80% от хората.

 Peace така е, виждала съм такива семейства, родителите, бабата или дядото са направо енциклопедии. Както съм виждала семейства, чиито деца са всеки ден на училище ей така за спорта, а родителите им са кухи лейки.

# 61
  • Мнения: 817
http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=18&aid=372

Ей този. Изненадващо, дори е станал доста нормален,
което сигурно е най-трудното му постижение:)

 smile3501 Браво, впечатлих се..

Дроздстой използва изрази като "естествен аутсайдер", "закопчан за средата родителите си" (тези и двете са натоварени с негативни конотации, щом така си спомня детството си, колко да е било щастливо) и се прави на Наполеон. Цяло чудо е, че в свободното си време не убива малки котенца.  Добре, че родителите му не се казват Лайза и Нойчо, щото...

# 62
  • Мнения: 6 365
Има домове, в които детето само да стои на масата и да слуша разговорите-
ще е по-образовано от 80% от хората.

 Peace така е, виждала съм такива семейства, родителите, бабата или дядото са направо енциклопедии. Както съм виждала семейства, чиито деца са всеки ден на училище ей така за спорта, а родителите им са кухи лейки.

То не е само знанията, а атмосферата, отношението към живота и хората, дори
храната, която се яде. Някои хора те облагородяват само като стоят до теб.

# 63
  • Мнения: X
Сутринта изгледах репортажа и ми направи впечатление, че момчето се интересува от информатика и програмиране. Също като майка си.... Thinking
Това е една от причините, поради които съм против домашното обучение. Никой родител не е енциклопедия (дори да си го мисли), нито е перфектен педагог. И в крайна сметка какво се получава - родителят моделира детето според себе си и своите интереси. Защо това дете не се насочи към биологията или физиката например? Защо точно информатика? Защото мама го обучава и тя решава. Дори и да са му интересни други неща, тя не може да му ги преподава адекватно и за по-лесно и удобно го обучава в това, което знае.
Като цяло майката ми прилича малко на control freak, който не желае да пусне детето в социума. Може и да греша, разбира се. Дано да греша.

И не на последно място, след определена възраст детето има нужда и от други авторитети извън семейството. Учителите са основен такъв авторитет. Приятелите, на по-битово ниво, също.
Друг е въпросът, че трудно се намират качествени авторитети.. Peace

# 64
  • Мнения: 6 365
Аз например мога да обуча на английски дете така, че да
излезе много над нивото от езикова гимназия. Но това не значи,
че ще си тренирам малки филолози. Значи, че мога да си позволя
да не треперя дали ще влезе в Английската, щото в дом с моите
книги и моето присъствие е доста малко вероятно детето да не попие
бая английски.

Но не бих изолирала деца да ги правя шах-гении.

# 65
  • Мнения: 24 467
Цитат
Учителите са основен такъв авторитет.
Thinking

Защо слагате непременно равенство и между други форми на обучение, в частност домашното, и изолация от света?

Мамасита, ти ще го обучиш на английски, ма де да зна'йш ако има изискване за изпит на какво точно ще се запрат екзаминаторите и кое ще намерят за нужно да се знае. Могат да държат най- паче да се рецитира някое стихотворение или текст, например. Или ръкописното малко латинско r да се изписва по точно определен начин /понеже има поне два доста различни/.

# 66
  • София
  • Мнения: 1 779
http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=18&aid=372

Ей този. Изненадващо, дори е станал доста нормален,
което сигурно е най-трудното му постижение:)
къде пише ,че го е образовала майка му ?

Не изцяло, но доста го е натискала. Може и да е ходил
на даскало, но си личи, че не е продукт на даскалото, а на
семейството си.

При това не най-добрия възможен продукт, имайки предвид чудовищния му по обем потенциал. Ако това дете беше оставено да бъде и дете освен гений, ако родителите му бяхя имали търпение да го тласнат в медицината не на детска възраст, а когато узрее психически за нея, резултатите му щяха да са други. Само, който го е виждал и общувал с него би могъл да ме разбере.
Аз съм за домашното образование, поставено в рамки, които да ограничават малоумието на родителите и издевателството над детската психика. В сегашния си вид държавното училище е престъпление спрямо интелекта и индивидуалността на повечето деца и реално всеки родител с някакви житейски критерии е малко или много домашен учител.

# 67
  • Мнения: 7 337
А защо е спечелило то ,а не някой обучаван по стандартния начин?  Thinking
То да не било състезание между училищата....ако ще и на Марс да е обучавано детето си е спечелило с труд.

Повечето първенци по тези състезания ако не и всички не разчитат на стандартния начин на обучение в училище само.
Заслужило си е първото място , но предполагам отхвърляйки тотално държавното образование и критерии то и дипломата не им е толкова важна .

# 68
  • Мнения: 6 365
Мамасита, ти ще го обучиш на английски, ма де да зна'йш ако има изискване за изпит на какво точно ще се запрат екзаминаторите и кое ще намерят за нужно да се знае. Могат да държат най- паче да се рецитира някое стихотворение или текст, например.

Ако знаеш английски, просто знаеш английски и никой за нищо не може да те пипне.

А нали това е целта- да си вършиш работа с езика. В някои гимназии преподават
абсолютно нефункционален английски, който всеки умен човек трябва да си избие
от главата и да се обучи на жив език. В крайна сметка не ме интересуват изискванията-
ще го хакна изпита, петица поне ще се изкара, каквито и да са изпитващите. То това
е част от изпита: може да си по правилата, но има начини да се изкара и с похвати
извън правилата. За всеки изпит важи. Може да се мориш, може и с акъл...

А за Дрозстой- наистина чудното е, че няма поражения, а не постиженията.
Има гении, постигнали повече с доста по-малко учене.

# 69
  • Мнения: 24 467
Мамасита, ти ще го обучиш на английски, ма де да зна'йш ако има изискване за изпит на какво точно ще се запрат екзаминаторите и кое ще намерят за нужно да се знае. Могат да държат най- паче да се рецитира някое стихотворение или текст, например.

Ако знаеш английски, просто знаеш английски и никой за нищо не може да те пипне.

А нали това е целта- да си вършиш работа с езика.

Не ща да попарвам аз, точно, свежи надежди... Cry
Че ще изкара положителна оценка- все ще изкара. Не мисля чак, че тотално ще го порежат.
За целта и аз тъй си мисля, както и мисля същото за всички останали предмети, но ми е бивало доказвано, че съм на грешен път.  

Цитат
Заслужило си е първото място , но предполагам отхвърляйки тотално държавното образование и критерии то и дипломата не им е толкова важна .
Най- вероятно не им е важна /и дано е тъй/. От значение е излагацията на МОН в случая, обаче. За мен тя говори доста и не само в насока недобър подход в конкретния случай.

# 70
  • Мнения: 13 354
Нима 99.9% от всички социопати и психопати на планетата не са завършили училище?

Като почнете така - социализацията, та социализацията, сакън, да не остане без общуване с изродчета -  от 1-ия си рожден ден още, ако е възможно...
Аз не хоумскулвам, щото нямам нерви, а и майката от клипа не ми направи кой знае какво впечатление (въпреки че споделям някои нейни разсъждения). Но това не значи, че домашното или алтернативното образование не работи по принцип. Или че затварянето в безобразна среда (мисля, по-горе стана дума за мракобесната архитектура, блажната боя и гадните тоалетни) заедно с още 30 души без общ произход, цели и интереси не е деградиращо.

# 71
  • Мнения: 6 365
"ежедневно ми е бивало доказвано, че съм на грешната писта."

А ТИ лично какво мислиш?

Езикът е различно нещо от останалите предмети. Ако може
да комуникираш и омайваш хората- просто го можеш.

Най-голямата грешка е да учиш сто процента по правилата.
Хабене на усилия.

# 72
  • Мнения: 24 467
"ежедневно ми е бивало доказвано, че съм на грешната писта."

А ТИ лично какво мислиш?

Е аз писах вече какво- всяко нещо следва да се учи, за да влезе в употреба реална един ден, дори и тя да е хипотетична. Да си вършиш работа с нещото, демек. А не да покриваш безсмислени енциклопедични висини.

Попадала съм на случаи, при които "по правилата" е бивало по- важно от същинската цел, понеже. Мъчно ми бе, но го преодолях. Полагам усилия децата да не попадат в тази клопка. Малките лесно се манипулират.

Последна редакция: ср, 08 яну 2014, 16:42 от Judy

# 73
  • Мнения: 13 354
В случая ще подкрепя Мамасита.
Всеки един добър учител, който съм срещнала през живота си - независимо в начална, гимназиална или университетска степен, преподава без учебници, често напълно несъобразявайки се с тях или  дори напук на правилата, зададени от МОН.

# 74
  • Мнения: 168
Чак сега седнах изгледах клипа  Shocked
Ами и детето и майката изглеждат особени някак да ви кажа. Гледам да се изразя по-меко.
Против това съм, че МОН е отнел наградата, тъй като не виждам връзка с това, че детето не посещавало училище. Спечелило си я е, негова е.
Но в тази форма съм против домашното образование - майка му решила по коя система ще учи или какво ще учи, ами в крайна сметка не е съвсем обективно това. Може ли всеки родител да знае и да прилага свои си методи и техники на обучение. Нещо странно ми звучи. Ами майка му може да реши, че понеже тя е програмист не му трябват български, литература и т.н., а детето да се окаже гений на хуманитарните науки. Как може да знаеш това в 1 клас?
Учел история по някакъв Американски учебник - че чия история учи това дете?

Общи условия

Активация на акаунт