Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 37 008
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: X
Една страхотна статия ви пускам, ще е полезна за всеки родител.

"Защо сме врагове на нашите деца "
http://www.standartnews.com/mneniya-komentar/zashto_sme_vragove_ … detsa-204562.html
от статията:
 През 1963 г. имах редкия късмет да бъда изпратен на работа в Лондон. Като секретар по печата в българското посолство.

Минаха няколко месеца и аз се впечатлих, че момчето все една песен ми пее: "Нямаме нищо за домашно"

 Уилсън и цялата Лейбъристка партия се обявиха против този изпит и го дамгосаха

като класова бариера за по-бедните семейства, които не са в състояние да плащат за частни уроци.
И кое му е хубавото?
Нямаш домашни, но без частни уроци не можеш да вземеш изпитите?
В момента до колкото прочетох набързо в нета има изпити /матури/.
http://www.dynot.net/index.php?Itemid=78&lang=bg

# 256
  • София
  • Мнения: 2 272
Не съм чела темата - нямам желание. Във ФБ прочетох достатъчно мнения по въпроса...
Моето мнение е, че щом детето побеждава на състезанията, значи неговата система е по-добра  Peace
Може би, ако беше прочела темата, нямаше да си толкова категорична. Ако един седмокласник победи един шестокласник, кое й е по-доброто на системата?
Затова споменах, че съм чела доста мнения по въпроса (но във ФБ) - разбирам обратната позиция, но моята е такава.
В нашето образование има доста бъгове и те пречат на по-будните деца да се развиват повече от другите си съученици. Може би това ни е останало от комунизма - всички трябва да са равни, а ако не са, те трябва да се направят такива.
Дидева, моята майка също е учител, като Вас и познавам добре образователната ни система. Естествено, мнението ми не е насадено от нея - тя е от онези учители по призвание, не по професия.

Както и да е... не искам да убеждавам никого в моето мнение, просто го изказах  Peace

# 257
# 258
  • София
  • Мнения: 62 595
  Естествено, че не сме. Да не съм луда, да се бия с хората. Аз съм ходила в добро училище и викаха безброй пъти родителите само на агресивните тъпанари.
Ами аз съм от тези, които са се сбивали и са били конфликтни, но не смятам, че съм била "агресивен тъпанар", важното е какъв ще станеш след това.

То ти и личи. За агресивния тъпанар не знам, но ако възпиташ детето си така, както декларираш тук, ще има доста да търкаш килимчето в директорския кабинет.

# 259
  • Мнения: X

Дидева, моята майка също е учител, като Вас и познавам добре образователната ни система. Естествено, мнението ми не е насадено от нея - тя е от онези учители по призвание, не по професия.

Както и да е... не искам да убеждавам никого в моето мнение, просто го изказах  Peace
Ох, ще го напиша сигурно за N-ти път - НЕ съм учител, никога не съм била и няма да бъда. Не коментирам образователната система и/или домашното образование.
Единственото, което казах е, че съдейки по резултатите му в други състезания детето, за което става въпрос през учебната 2013-2014 година е било в седми клас, а е спечелило състезание по информатика в групата на шестокласниците. Нещо, което не би било възможно, ако то посещаваше училище. Тогава щеше да се знае в кой точно клас е и нямаше да се спекулира с това " ама той е на тринайсет". В информатиката се допуска участие в по-ниска състезателна група ( т. е. да се състезаваш с деца от по-малките класове), но това участие е извън класирането.

# 260
  • Мнения: 24 693
И защо се е бил? Да не е защитавал по-слабите? Laughing

Де да знам, не помня детайли, но най-общо всички се биеха за място в йерархията. Или се биеш и ти или те бият и те тъпчат. Добре, че не бях момче. Но това беше в началното училище, после в 5, 6 и 7 клас вече явно всеки си е знаел мястото и не ставаха такива неща. Пък и по-умни занимания станаха на мода. Виж в гимназията да се решават спорове с юмруци се считаше за тъпанарство от всякъде и момчетата вече ги гонеше манията да са джентълмени.  И да се е сбивал някой не съм го разбрала.

  Така е, в детската градина, а виждам, че и в първи клас децата контактуват много физически - бутат се, изблъскват се, направо се тупат. Оттам нататък, колкото повече растат,  вече общуването става на друго ниво, и в клас остават един двама агресивни, точно тъпанари. А момиче от тоя модел, преди много години,  да е имало в цялото училище най-много едно. Всички ги знаят, родителите им са абонирани при директора и може да са от "готините", обаче от девиантния тип, дето се радва на уважение... ама не баш.
  Сега  най-общо децата са по- неуправляеми и конфликтни, но  гледам тези на колегите ми, пак е почти същото - сбиванията са рядкост, за която пише по вестниците. Естествено, говоря за нормално училище, добро - макар и квартално - в което тормозът над по-слабите е в по-рафинирани, психически форми.

# 261
  • Мнения: 168
Не знам защо всички смятате, че кварталното училище е място за сбивания, а само класните училища са нормални. Няма такова нещо, всичко си е до самото училище и до децата, които учат в него. Даже в последните години имам наблюдения, че най-реномираните езикови, математически и пр. гимназии са пълни с наркомани и с повече проблеми даже от едно квартално училище.

# 262
  • Мнения: 24 693
  Не смятам, аз самата съм учила в точно такова - добро квартално училище.

# 263
  • София
  • Мнения: 62 595
И откъде тези наблюдения, Късметче?

# 264
  • Мнения: 168
Ами от много места, точно преди 2 години се занимавах с това - кандидатстване след 7 клас и проучвахме с дъщеря ми дота училища. От мнения на родители, от деца и учители. Достатъчно ли е?

# 265
  • Мнения: 24 693
  В езикова гимназия в центъра, разбира се, който не живее там и без това, отива след седми клас, нали така, а ако осмокласник и нагоре се бие, това вече е егаси атестацията и за него, и за родителите, и за училището Grinning
 А пък ако е и момиче....
  Моите наблюдения, пак по такъв повод, проучвания на колеги, не показват в тия гимназии да има проблеми баш с физически сблъсъци...

# 266
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Обучението като "частен ученик" съществува ли все още? Или на индивидуален план се водеше.
Сестра ми така изкара втория срок на 10-ти и 11 клас - учеше си вкъщи, ходеше на консултации и в края на срока се явяваше на изпити по предметите.....

ПП: Не съм задълбавала в темата, но какъв му е бил проблема да се явява като частен ученик? Това си е форма на домашно обучение.

# 267
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Обучението като "частен ученик" съществува ли все още? Или на индивидуален план се водеше.
Сестра ми така изкара втория срок на 10-ти и 11 клас - учеше си вкъщи, ходеше на консултации и в края на срока се явяваше на изпити по предметите.....

ПП: Не съм задълбавала в темата, но какъв му е бил проблема да се явява като частен ученик? Това си е форма на домашно обучение.
Казва се самостоятелна форма на обучение и е възможна за ученици навършили 16 години.

# 268
  • Мнения: X
ПП: Не съм задълбавала в темата, но какъв му е бил проблема да се явява като частен ученик? Това си е форма на домашно обучение.
Казва се самостоятелна форма на обучение и е възможна за ученици навършили 16 години.
Проблемът е, че майката определя какво да учи!   ooooh!
" Индивидуалната подготовка включва учебни занятия и изпитване по учебни предмети по план, утвърден от директора. При самостоятелното обучение учениците се подготвят самостоятелно и се явяват на изпити по учебните предмети. Освен деца със здравословни проблеми или с особени таланти в тази форма на обучение попадат и ученици над 16-годишна възраст. "
13 522 ученици са в самостоятелна форма на обучение.
В индивидуална форма се обучават 735 деца.
http://www.segabg.com/article.php?id=633091

Последна редакция: пт, 10 яну 2014, 10:34 от Анонимен

# 269
  • Мнения: 6 365
А на мен ми се струва, че да се занимаваш с информатика вече
не е "особен талант", всички го правят. Особено пък състезателна
форма. Талант е музика, спорт, актьорска игра. Другото е забиване
в странна тематика.

Така де, не може да си спреш детето от училище, само и само да
го научиш на латински.

Общи условия

Активация на акаунт