Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 928
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 13 354
ПАВ,
били или не, за мен това е много по-сериозен проблем от казуса Божидар.
Следя случая, гледах два пъти репортажа на bTV (когато го пуснаха преди 2-3 дни и тази сутрин пак, провокирана от дискусията във форума), много глупости се изписаха в медиите, но в тв материала със сигурност ги няма много от нещата, които се фантазират из постингите тук. Както обикновено, и този път драмата е в окото на очевидеца...

# 406
  • Мнения: X
Проблемът на инженерите не е в прекаленото увле-
чение в математизирането, а в дърводелския начин
на преподнасянето ѝ - понеже са слепци и техните
учители да видят кое е красивото, кое е работещо-
то, кое е, даже ако щете, поетичното.
Леонардо да Винчи (на италиански: Leonardo di ser Piero da Vinci) (15 април 1452 – 2 май 1519) е знаменит италиански архитект, изобретател, инженер, скулптор и художник от епохата на Ренесанса.

# 407
  • Мнения: 51 060
По-ценни неща са написани на таблет от глина, отколкото
на таблет iPad:)
Кои? Историята на Гилгамеш. Законите на Хамурапи. За друго не се сещам. Пък и не, че са по-ценни от много други неща.

Езикът има много функции. Само една от тях е ежедневната комуникация.
Това е за хора, които гледат езика отвън. Други работят "от вътрешната
страна на езика" и са майстори. Но това е друга тема...
Аха да, изпитан похват. Има гении на перото разбира се, ама те не са литературоведи в общия случай.

Инженерите стават простаци в момента, в който решат, че всички проблеми
се решават с инженерни похвати. За хуманитаристите важи същото.
Инженерите са научени да не обобщават Grinning Те си знаят кое за какво служи. Както и аз не съм казала където и да е, че всички проблеми се решават с инженерни методи, та да го изтъкваш.

Само че по-често хуманитаристите признават ценността на точните похвати,
отколкото обратното.
Нямам такива наблюдения, но ако е така, то е само защото когато фактите говорят и боговете мълчат Mr. Green

# 408
  • Мнения: 6 365
Проблемът на инженерите не е в прекаленото увле-
чение в математизирането, а в дърводелския начин
на преподнасянето ѝ - понеже са слепци и техните
учители да видят кое е красивото, кое е работещо-
то, кое е, даже ако щете, поетичното.
Леонардо да Винчи (на италиански: Leonardo di ser Piero da Vinci) (15 април 1452 – 2 май 1519) е знаменит италиански архитект, изобретател, инженер, скулптор и художник от епохата на Ренесанса.

Все пак за Леонардо да Винчи говорим, не за инженер Ганев...

# 409
  • Мнения: 13 354
А Да Винчи не е ходил на училище, разбира се, както и повечето ренесансови умове, пред които така ахкаме.
Учил е след 14-годишна възраст с единствен учител - живописеца Верокио.

Инж. Ганев, за сметка на това, е прекарал 12 години на чин в училище и още 5 - на банка в МЕИ-то...

# 410
  • Русе
  • Мнения: 12 218
"Никога не позволих на училището да ми попречи на образованието!“ Марк Твен.

# 411
  • Мнения: 14 651
Смешничко е възарстни хора да демонстрират пренебрежение към този дял от науката, който не разбират. Като деца, които се карат чия майка е по-красива.
Не знам дали Божидар учи нещо друго извън нужното да печели състезания по математика и ИТ, прочетох една статия, тв предаванията не гледах. Ако учи само и единствено математика и програмиране, това го ощетява. На китара поне свири ли? Не за друго, но гениалните математици, често са И с музикален талант.

# 412
  • Мнения: 13 354
Янечек,
в репортажа ставаше дума, че свири на инструмент (май пиано), като посещава уроци, и владее английски. За други дисциплини не се каза много-много.

# 413
  • Русе
  • Мнения: 12 218
 на пиано свири.Май .

# 414
  • Мнения: 14 651
Дано скоро да си намери и гадже.

# 415
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Напълно естествено е математик да свири на музикален
инструмент. Особено на пиано.

Това за Да Винчи не го разбрах. PAV?

# 416
  • Мнения: X
В България годишно от училище отпадат 13 000 деца преди осми клас (още по-голямо е числото, ако се добави гимназията),
Къде го видяхте това число?
4000 ученици са отпаднали от училище през 2012 г.
605 са отпаднали заради слаб успех, а останалите – по семейни и социални причини.
http://inews.bg/4000-%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8- … l.a_i.336584.html
3883 е броят на отпадналите ученици през миналата учебна година.
http://www.monitor.bg/article?id=399866

# 417
  • Мнения: 6 365
Дано скоро да си намери и гадже.

Мда, важно е човек да се развива и от врата надолу, а след подходяща
възраст- и от кръста надолу...

# 418
  • Мнения: 13 354
Всъщност, неадекватното отношение на образователната система към медалистите-олимпийци не е от вчера... (да припомня един съвсем скорошен казус).

PAV, първото, което ми излиза, е за по-стара година, но това не е толкова важно, не мисля, че бройката намалява драстично оттогава: "През учебната 2009/2010 г. по различни причини 19 600 деца са напуснали общообразователните училища, от които 13 500 до 8-ми клас." 4000 в цитирания случай е числото, с което са повече отпадналите в сравнение с предишната година. (източник: Медиапул)

При положение, че учениците у нас в момента са 755 хил. - тук информацията е за учебната 2013/2014 г.), а ЕС и Клисарова се борят отпадащите да паднат под 12%, лесно е да пресметнем, че числата, цитирани по-горе от теб, са прекалено малки, за да отговарят на това съотношение.

Последна редакция: пт, 10 яну 2014, 18:03 от Параход

# 419
  • Мнения: 51 060
Всъщност, неадекватното отношение на образователната система към медалистите-олимпийци не е от вчера... (да припомня един съвсем скорошен казус).

И тук е кьорфишек според мен.

Първо, училището си има правилник.
Второ, все пак са и дали компенсация.
Трето, няма начин това момиче да не получава стипендия по програмата за закрила на надарени деца. А според наредба на министерството не може тази стипендия ( 1/2 от МРЗ, май 160 лева на месец) да се получава едновременно с тези 25 или колко там лева. И по тази причина десетки други деца също не вземат 20 лева, но нямаше шум в медиите. Изобщо дай им на журналистите да надуват балони.

Общи условия

Активация на акаунт