Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 930
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 390
  • Лондон
  • Мнения: 408
  Естествено, че не сме. Да не съм луда, да се бия с хората. Аз съм ходила в добро училище и викаха безброй пъти родителите само на агресивните тъпанари.

А в нашия клас момчето, което се биеше най-добре, в същото време беше и първият отличник, ходеше по състезания и изобщо не беше тъпанар Twisted Evil


 newsm78

# 391
  • Мнения: 6 365
Аз не пренебрегвам математиката, освен в ония моменти, когато отговаря
на критерия "когато имаш чук, всички проблеми изглеждат като пирони".

Ако си само "вътре" с математиката, може да не се усетиш кога вече става
неуместно да се използва.

В гимназията може да си "всестранно развит", все пак са млади. А и не е
чак такова постижение да се пише на гимназиално ниво. Виж по-нататък вече
някои хора с инженерно образование са форматирали мислите си безвъвзратно
и не знаят докъде им стигат силите. И се опитват да решават всички проблеми
с математическия чук, защото останалите сме тъпи хуманитаристи и не бихме
могли.

Което житейски, човешки и доказано от опита- е напълно грешно.

# 392
  • Мнения: X
Разтърсих се из нета ,Божидар е участвал в доста състезания по математика и информатика и от 6 и от 7 ,че и от 8 клас  Grinning
http://www.math.bas.bg/ch/2013/sm08.htm
http://www.math.bas.bg/bbr/results_7.html
Добро ниво има детето в направленията на баба и мама.

Точно така - добро. На Черноризец Храбър има 99 точки, а победителят в СМГ има 170. На това състезание "Бобър" (какво ли е не знам newsm78) има 95, а първият в класирането има 132. Нищо особено. А по телевизията обявиха, че бил печелил национални олимпиади по математика и информатика.
"Салабашев"  :
http://www.math.bas.bg/salabashev/htm/2011_5.htm
Божидар Пламенов Маринов   гр. Смолян   Пловдив   36  / първото място е с 57т/
Представянето му тук е малко над средното, не достигайки добро.

# 393
  • Русе
  • Мнения: 12 218
 В темата с наборите ни има дете с постижения в математиката, престижни награди за рисунка, пише - там не разбрах обаче спечели ли приза, но беше сериозен претендент. Освен това спортува. Познавам детето лично. Голям сладур е. Мъкнах му един камъни от един плаж, защото им беше замислил нещо.  Simple Smile

# 394
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 660
Саморая, коментарът беше към последното изказване на Мамасита, не съм го адресирала към теб Simple Smile То който трябва разбра, де.

Btw не виждам защо толкова заяждане дали постиженията на момчето от Смолян били върховни или добри. Целта на домашното образование не е да даде някакви супердупер по-високи знания от училищното. Целите на домашното образование са напълно други, неслучайно освен хоумскулинг се нарича и unschooling. Като пътем (при евентуална регламентация) от него се иска да даде училищни знания на сносно средно ниво. Нищо повече.
Това дете и майка му не гонят сносното средно ниво /детето ми е ненадминато, то е върхът, трепетите на връстниците му са глупости/. В същото време не им пречи да изразяват недоволството си пред медиите, когато става въпрос за дисквалифициране от състезание, което въобще им е под нивото. Поставих се на мястото на майката и стигнах до заключението, че ако аз избера хоумскулинга по американски тертип, ще си меря детето с американчета хоумскулъри, а не с диванетата от държавните училища, от които всячески се стремя да го дистанцирам.

# 395
  • Мнения: 14 651
А пък в СМГ открай време гледат с презрение и снизхождение тези от НПМГ, Янечек  Wink

Така де, отколешна вражда Simple Smile Имам предвид, че ако тръгнеш да търсиш генийчета, първо трябва да минеш през математическите гимназии, защото е по-вероятно да са там, отколкото в езиковите. С това не казвам, че математическите училища са по-добри от езиковете.
Накрая темата ще е за мерене на собствените ни постижения май.

# 396
  • Мнения: X
Божидар Пламенов Маринов   гр. Смолян   Пловдив   36  / първото място е с 57т/
....
Има и куп други негови резултати по математика, далеч от призовите места, като се е явявал и с набор 2000, и с 1999.
Факт е обаче, че през 2013 е постигнал два изключително високи резултата - на ЗСИ 296 от 300 ( само той), а на областния на НОИ - 300 от 300( той и още едно дете).

# 397
  • Мнения: 13 354
Накрая темата ще е за мерене на собствените ни постижения май.
Те винаги за това са темите!  cheers

# 398
  • Мнения: 6 365
Но сега се сетих за най-якия случай на частна ученичка.

Не ходеше с останалите, защото беше Goth и се обличаше само
с черна дантела. Интересно защо...с малко усилия можеше всички
да я обожаваме. Може би беше истински вампир.

# 399
  • Мнения: 51 060
Аз не пренебрегвам математиката, освен в ония моменти, когато отговаря
на критерия "когато имаш чук, всички проблеми изглеждат като пирони".

Ако си само "вътре" с математиката, може да не се усетиш кога вече става
неуместно да се използва.

В гимназията може да си "всестранно развит", все пак са млади. А и не е
чак такова постижение да се пише на гимназиално ниво. Виж по-нататък вече
някои хора с инженерно образование са форматирали мислите си безвъвзратно
и не знаят докъде им стигат силите. И се опитват да решават всички проблеми
с математическия чук, защото останалите сме тъпи хуманитаристи и не бихме
могли.

Което житейски, човешки и доказано от опита- е напълно грешно.

По гръб не падаш - няма да изляза на глава с теб, както не съм успявала и с никой от твоята порода Twisted Evil За вас всички инженери, математици и т.н. са простаци с непълноценен интелект. Само ще кажа, че ако всички умни глави бяха само литератори и филолози, същите те още щяха да си пишат на глинени плочки или на папирус. Пък да видим колко проблеми щяха да решат.

Също така езикът е преди всичко и най-вече средство за общуване. Човек трябва да може да се изразява ясно, подредено, разбрано, аргументирано и грамотно. Вече дали ще е точно или уклончиво е според целта. Супер владеене на езика е за разни теоретици и учени.  

# 400
  • Мнения: 13 354
В България годишно от училище отпадат 13 000 деца преди осми клас (още по-голямо е числото, ако се добави гимназията), т.е. поне 13 хиляди родители нарушават закона за задължителност на средното образование.

Не разбирам защо не се глобяват те и защо акцентът не е върху тези деца, а върху едно, което на всичкото отгоре учи и има образователни резултати, без значение признати от МОН или не? Или тези 13 хил. са добре социализирани и родителите им не са "странни" (ако използвам терминология от тази тема)?

# 401
  • Мнения: 6 365
По-ценни неща са написани на таблет от глина, отколкото
на таблет iPad:)

Езикът има много функции. Само една от тях е ежедневната комуникация.
Това е за хора, които гледат езика отвън. Други работят "от вътрешната
страна на езика" и са майстори. Но това е друга тема...

Инженерите стават простаци в момента, в който решат, че всички проблеми
се решават с инженерни похвати. За хуманитаристите важи същото.

Само че по-често хуманитаристите признават ценността на точните похвати,
отколкото обратното.

# 402
  • Мнения: 51 060
Друго нещо. В България годишно от училище отпадат 13 000 деца преди осми клас (още по-голямо число, като се добави гимназията), т.е. поне 13 хиляди родители нарушават закона за задължителност на  средното образование.
Не разбирам защо не се глобяват те и защо акцентът не е върху тези деца, а върху едно, което на всичкото отгоре учи и има образователни резултати, признати от МОН или не? Или тези 13 хил. са добре социализирани и родителите им не са "странни"?

Забележи, че никой не е слагал акцент върху това дете. Даже са го прикривали и са го пробутвали. Но майка му сама привлече прожекторите върху тяхното семейство и сама си сложи акцента.

Цитат
Факт е обаче, че през 2013 е постигнал два изключително високи резултата - на ЗСИ 296 от 300 ( само той), а на областния на НОИ - 300 от 300( той и още едно дете).

ОК, но защо трябваше да се възхваляват и постиженията му по математика? Уж за по-тежко ли? Но май репортерите от БТВ му направиха мечешка услуга с това изхвърляне. По-добре да си бяха стояли само на информатиката.

# 403
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Аз не пренебрегвам математиката, освен в ония моменти, когато отговаря
на критерия "когато имаш чук, всички проблеми изглеждат като пирони".

Ако си само "вътре" с математиката, може да не се усетиш кога вече става
неуместно да се използва.

В гимназията може да си "всестранно развит", все пак са млади. А и не е
чак такова постижение да се пише на гимназиално ниво. Виж по-нататък вече
някои хора с инженерно образование са форматирали мислите си безвъвзратно
и не знаят докъде им стигат силите. И се опитват да решават всички проблеми
с математическия чук, защото останалите сме тъпи хуманитаристи и не бихме
могли.

Което житейски, човешки и доказано от опита- е напълно грешно.

Намирам за пресолено. До степен на вгорчаване.
И все пак с известна доза истина.

Математиката не търпи профанизирано отношение
към нея. Аристократична по природа изисква подо-
баващо ѝ внимание.
Проблемът на инженерите не е в прекаленото увле-
чение в математизирането, а в дърводелския начин
на преподнасянето ѝ - понеже са слепци и техните
учители да видят кое е красивото, кое е работещо-
то, кое е, даже ако щете, поетичното.

# 404
  • Мнения: X
В България годишно от училище отпадат 13 000 деца преди осми клас
Именно, отпадат. Те са отпаднали от системата, но са били в нея.
/ Задачата има решение, но не е естествено число. (относно Божидар)/

Общи условия

Активация на акаунт