Лоши ресторантьорски практики

  • 79 746
  • 941
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 447
Мдааа, усмивката е заразна! Жалко, че много малко хора го осъзнават! Tired

ronche, аз те разбирам прекрасно, защото също работя в сферата на услугите, макар професията ми да няма нищо общо с ресторантьорството. Единственото, което ме свързва с този бизнес, е мечтата един ден да си имам мое местенце - с кратичко меню (както си говорихме), което да подменям периодично, прецизно избирани продукти, първокласни, макар и не много претенциозни ястия, в т.ч. и за хора на диета, доставка по домовете и най-вече грижа за клиента. Място, където хората да се връщат с удоволствие - заради вкусната храна, заради моята усмивка или добрите думи, които са чули, заради атмосферата или заради това, че обратната връзка, която са ми дали, е взета под внимание. Но мечти... Някой ден може би... Heart Eyes

# 526
  • Мнения: 9 992
То хубаво да сме усмихнати , но аз мразя фалшивите усмивки .ronche , ти как се смееш , като ти е крещял до преди малко шефа примерно и те е глобил за някоя глупост , както е било на първото ти работно място . И аз съм работила на място , където шефовете са ми били като приятели ,и са ми крещели на друго . В началото като отидох намръщена , една забележка ми направиха "защо не се усмихваш" .След като поработих , стана ми спокойно , приятно уютно , с кеф ходех на работа , е усмивката не ми слизаше от лицето . Не мисля , че е до хора, а и много влияе работната обстановка , за да се сме усмихва някой .

А това за тоалетните ми е критерий огромен на мен , мръсна ли е тоалетната, мръсна е и кухнята. Както в една къща , това са местата където най много се цапа, щом едното се гнусят и няма кой да изчисти , значи и другото е такова.

# 527
  • Мнения: 4 120
Точно същата взаимовръзка намирам и аз - мръсна тоалетна=мръсна кухня. Косъм, например, не би ме извадил от равновесие, макар да съм гнуслива.

# 528
  • Мнения: 219
Windy, звучи прекрасно! Пожелавам ти го!
Подбора на персонал е супер важен, когато целта ти не е само печалба, но и още нещо. Персоналът ти е огледало. Обслужването не зависи само от тях като тип хора, но и от отношението на шефа/управителя към тях. Поне според мен като човек сблъскал се с двата типа държание. Както и заплащането естествено.
Всичките ми колеги в момента са с доста опит и може да се каже, че все това са работили и много са видели. Единият скоро пак започва като управител в един хотел и се оплакваше, че трябва пак да преживее подбора на персонал. Въпреки, че не ми хареса частта, в която ми обясняваше за провинциалните студенти, които са дошли от села и паланки и искали бармани и сервитьорки да стават.. Аз също не съм оттук и дойдох, за да уча и да се развивам, защото моят град не ми дава перспектива, но и на нас трябва да се дава възможност за изява Stuck Out Tongue Все пак обичаме да слагаме всичко под общ знаменател.. Simple Smile

adelinda сега в бара, в началото на сезона бях най-нова. Всички се познаваха, шефовете като идваха разцелуваха и се поздравяваха с всички, аз бях малко отстрани. Нормално. И самият тип работа беше по-странен за мен.. През нощта, друга система, съвсем друг тип обслужване просто. Те ми дадоха шанс, малко по малко се опознахме повече и много бързо се отпуснах. Първата ми вечер беше кошмарна. Исках да зарежа всичко и да си тръгна. Дадох си шанс да свикна защото аз съм си такава, че много се стряскам. И наистина обикнах да ходя на работа. Музичка на живо, често си пийваме по нещо на бара с колегите, даже в много натоварени вечери барманите се грижат да ни направят по някой шот за разпускане и е страхотно. Ако сбъркам нещо в някоя сметка, шефа идва и трие//сторнира каквото трябва, а предния за едно кафе вповече те глобява и казва, че ще си го платиш..

# 529
  • Мнения: 4 892
Точно същата взаимовръзка намирам и аз - мръсна тоалетна=мръсна кухня. Косъм, например, не би ме извадил от равновесие, макар да съм гнуслива.

Това - да! И мен би ме интригувало много повече, отколкото косъм.
Осмукваш си го и айде  Mr. Green

# 530
  • Hell
  • Мнения: 31
Гледам много да не мисля за мръсните им ръце, кое, как са пипнали и т.н. ,че почна ли няма да стъпя никъде.
Една моя позната работеше в кафе, където сервитьорките ,ако клиента не им допадаше му плюеха  в напитката, лимоните ,ако случайно паднат на земята няма проблем вдигаха ги обратно, или използваха отново и отново лимоните от други поръчки... и те така... : )

# 531
  • Мнения: 4 120
 Mr. Green чак толкова екстремна не съм.  Намирала съм,  очевадно не бе мой, смениха порцията и още  си ходя там. Аз дори и лятото, когато си ходя с кърпа на главата като аксесоар- пак си намирам мои коси из стаята. ..та разбирам ги.

# 532
  • Мнения: 9 992
ronche, на мен колкото повече ми крещят и викат , мозъка ми повече блокира и повече грешки  правя, доказано и от психолозите. Ама някой мундьо шеф , нали някъде трябва да си избие комплексите. Ставала съм и свидетел , как се крещи на персонал , изключително е грозно .

Косъм май не съм намирала , но преди време ми се случи , поръчвам си пържени картофи . Донесоха ми една чиния, усетих , че са някак странни , меки ,а не хрупкави но бяха вкусни . Ям си аз , и на един картоф усещам вкус на пилешко  Shocked Викам сервитьора и казвам " извинете, картофите са готвени с нещо и имат вкус на пилешко . Тя първо каза, че това не е възможно , после взе чиния , ходи до кухнята , върна си ми ги същите и ми каза, че халюцинирам/не буквално/. Като плащахме държах да дам точно без грам бакшиш , картофите не ги и опитах  повече, макар и другите на масата да ги доядоха . И казах , че искам да се каже на управител , че съм потресена . Дойде оня митими собственик и започна да ми обяснява , че това не било вярно , да съм ги давала на изследване където искам , че не бил доволен от нашата маса, защото сме били поръчвали малко , а той си имал разходи  Joy Е то едни картофи поръчах , те как ми ги донесоха , ако бях поръчала кашкавал пане с вкус на риба ли щеше да е?. Ясно че там повече няма да отида.

# 533
  • Мнения: 51 082
Относно дължината на менютата, гледах по Нешънъл Джиографик един филм, в който имаше една сладоледаджийница с асортимент само шоколадов и ванилов сладолед и друга с много богат асортимент от най-различни видове сладолед. Хората предпочитаха повече първата, защото много по-лесно правят избора си, а голямото чудене какво да изберат ги затормозява и след това имат чувството, че не са избрали най-доброто. Та по тази логика, може би добрите ресторантьори, за това правят семпли менюта.

Добрите ресторанти имат семпли менюта, защото всичко се готви на момента, а не стои подготвено във фризера. А да сготвиш на момента 100 различни ястия не става. Не можеш да поддържаш всички пресни продукти за всички възможни ястия.

# 534
  • Мнения: 9 992
Аз за тези новите /стари сладоледи се чудя. Защо са им само големи топките, а не малки или да е въпрос на избор. Аз обичам да имам избор и искам да си взема 10 малки топчици , да опитам от всички вкусове , а не 1 200 гр. да ми изтипосат  и само тя ми идва много и не мога да я изям.

# 535
  • Мнения: 447
Добрите ресторанти имат семпли менюта, защото всичко се готви на момента, а не стои подготвено във фризера. А да сготвиш на момента 100 различни ястия не става. Не можеш да поддържаш всички пресни продукти за всички възможни ястия.

Много пъти съм се опитвала да обясня това в спорове и разговори с кого ли не. Краткото меню не е признак, че на главния готвач му липсва фантазия, а по-скоро е внимание към клиента и желание да му се предложи прясна и качествена храна.  chef
Каква полза, че в менюто присъстват 10 вида панирани хапки, като на всеки му е ясно, че това са гадни полуфабрикати, които ще бъдат запържени в старо олио и поднесени със стръкче магданоз?! Sick

# 536
  • Мнения: 108
Като стана въпрос за менюта,съгласна съм и аз за краткото меню,но колкото пъти да посетя ресторант с кратичко меню винаги ми се налага да ям гарнитури Simple Smile(вегетарианка съм)почти никога няма зеленчукови ястия Simple Smileа тия с многолистните менюта съдържат и доста вегетарианска кухня Simple Smile

# 537
  • Мнения: 219
Хората обичат да имат избор, да се глезят, да опитват много неща и не могат да го възприемат. Пък и всеки има различен вкус. Преди време гледах предаване и обясняваха, че можеш да съдиш за един ресторант точно по големината на менюто му. Ако поддържа малко меню означава, че всичко е прясно. Много ясно! И логично!

Искам да ви питам нещо. Случвало ли ви се е да счупите или разлеете нещо в заведение и как постъпвате? Викате ли някой от персонала или си мълчите?
Питам, защото постоянно ми се случва някъде да се чупи и разлива и да се мълчи! Вярно нощно заведение, вярно всички танцуват и бутат масите, хората и мен. Няма лошо! Няма нищо трагично и да се счупи или разлее, но защо подяволите повечето хора си мълчат и не реагират?  #Cussing out Най-малкото някой ще се нареже.. после кой ще е виновен? Имам чувството, че повечето не го правят, защото си мислят, че ще им се вземат пари за счупеното.. Дори и да е така едва ли ще е повече от 2-3 лв. Не знам каква е практиката на други места, при нас никога не са искани пари за такова нещо...
Култура! Българска!

# 538
  • Мнения: 447
Като стана въпрос за менюта,съгласна съм и аз за краткото меню,но колкото пъти да посетя ресторант с кратичко меню винаги ми се налага да ям гарнитури Simple Smile(вегетарианка съм)почти никога няма зеленчукови ястия Simple Smileа тия с многолистните менюта съдържат и доста вегетарианска кухня Simple Smile

Това е пропуск на собствениците/управителите, при това сериозен. Вегетарианците, веганите, хората на диета или по-специален хранителен режим не бива да бъдат подценявани. Те биват дискриминирани, по презумпция, така че съм на мнение, че ако към тях бъде показано нужното внимание, жестът ще бъде оценен и те ще се връщат отново и отново.
Ти си член на вегетарианското общество. Кажи, права ли съм? Ако отидеш някъде и намериш в менюто едно-две, но качествено приготвени ястия, които пасват на начина ти на хранене, няма ли да отидеш пак? Примерно мъфини с тиква, които са забъркани с растителна мазнина и соево мляко (стрелям на посоки, не съм виждала такива никъде)? Тофу на плоча, гарнирано със салата от рукола и домати?  Thinking

# 539
  • Мнения: 4 522
За чупенето и разливането - веднъж счупих една чаша и я занесох на момичето и се извиних, тя каза, че няма проблем, защото са рекламни и да не се притеснявам. Дойде после с една метла да събере останалите стъкла. Не бих премълчала такова нещо.
За разливане - пак се е случвало, особено в голяма компания. Викаме момичето да изчисти и това е.

Веднъж в Хепи една от сервитьорките изпусна нещо и всички започнаха да пляскат, беше много забавно  Joy

Общи условия

Активация на акаунт