Математически турнири - 27

  • 95 604
  • 738
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 259
Здравейте! Къде са публикувани официално отговорите?

# 76
  • Мнения: 91
В официално публикуваните отговори обаче - верният отговор е отговор В т.е. 31

Мнооого съм любопитна как може да се смята на калкулатор без да се задава математическата операция. Защото при брой натискания 31 се случва точно това.  Mr. Green

Искрено се надявам това да НЕ са официалните отговори. По-скоро се надявам това да са НЕофициални отговори.


Не се надявайте. Вижте какво се пита в задачата  "НАЙ-МАЛКО колко натискания на бутоните!"
Трябвало е да групират множителите и да пестят бутони

Е, не зная във втори клас учи ли се произведение на едноцифрено с двуцифрено
Пък и много е подвеждащ дадения в задачата пример - все едно дават образец за решаване

Ще е чудесно, ако сте права и  този отговор 31 е печатна грешка

# 77
  • София
  • Мнения: 10 825
Не разбрах  Embarassed Може ли да го разпишете това за да видя как се решава?

# 78
  • Мнения: 21
Здравейте!  Може ли да ми испратите задачите за 3- 4 клас:))
Предварително много  благодаря
tanya_sun@abv.bg

# 79
  • София
  • Мнения: 7 673
Някой с дете от ПЧМГ/Питагор случайно да е обърнал внимание на първите 3 резултата за 4-ти клас?

# 80
  • Мнения: 18 831
Всички градове изнесоха ли резултати вече?

# 81
  • София
  • Мнения: 531

Не се надявайте. Вижте какво се пита в задачата  "НАЙ-МАЛКО колко натискания на бутоните!"
Трябвало е да групират множителите и да пестят бутони

Е, не зная във втори клас учи ли се произведение на едноцифрено с двуцифрено
Пък и много е подвеждащ дадения в задачата пример - все едно дават образец за решаване

Ще е чудесно, ако сте права и  този отговор 31 е печатна грешка

Това е абсурд. Както виждам, подобно групиране затруднява и възрастен. Калкулатор не се използва, като преди това си сметнеш наум лесното. И отговорът е не - във 2 клас не се учи произведение на едноцифрено с двуцифрено. Децата още не са минали цялата таблица за умножение, само до умножение с 8.  
Според мен, примерът си е точно за образец. При всички положения не видях някой тук (а все си мисля, че не сме съвсем боси в математиката) да предложи друг отговор. Не догадки, а начин за решаване, конкретен, който хем да води до отговора 31, хем да е лесен, логичен, хитър и достъпен за второкласник.
Относно печатните грешки, доколкото видях, вече има такива отбелязани в отговорите на други групи. Същевременно не смятам, че официалните отговори са изпратени и публикувани единствено от 56 СОУ. Ако са официални, те трябва да са общодостъпни. Не пишеше ли, че се изпращат на всички училища? И само едно ги е публикувало?  newsm78

# 82
  • Мнения: 91
Не разбрах  Embarassed Може ли да го разпишете това за да видя как се решава?


Имате редица от числата 3 до 21 които се умножават. На всички тук е ясно, че трябват 50 натискания на клавиши.
В тази редица 3.4.5.6.7.8.9.10.11.12... и т.н. имате множител 9 и множител 11. Вместо да се набират тези множители, направо се натискат два клавиша за 99/числото е по-малко от 100/ и се пестят 2 натискания на клавиши.
Аналогично вместо 8 по 12-направо се набира множител 96 /числото е по-малко от 100 като за втори клас/- и пак се намаляват с 2 онези 50 натискания на клавиши.
Така с групиране на няколко множители по двойки се получава отговор В) 31


# 83
  • Мнения: 1 058
Не разбрах  Embarassed Може ли да го разпишете това за да видя как се решава?


Имате редица от числата 3 до 21 които се умножават. На всички тук е ясно, че трябват 50 натискания на клавиши.
В тази редица 3.4.5.6.7.8.9.10.11.12... и т.н. имате множител 9 и множител 11. Вместо да се набират тези множители, направо се натискат два клавиша за 99/числото е по-малко от 100/ и се пестят 2 натискания на клавиши.
Аналогично вместо 8 по 12-направо се набира множител 96 /числото е по-малко от 100 като за втори клас/- и пак се намаляват с 2 онези 50 натискания на клавиши.
Така с групиране на няколко множители по двойки се получава отговор В) 31





ехеееее, от 50 до 31 има 19 групирания, аз мога и да успявам да умножа наум първите 5-6 числа примерно, ама едва ли от дете 2-ри клас може да се очаква такова нещо... пък да не говорим, че се получава число дето се пише с 4-ри цифри и реалната икономия на знаци не е толкова голяма...

# 84
  • Мнения: 851
Не разбрах  Embarassed Може ли да го разпишете това за да видя как се решава?


Имате редица от числата 3 до 21 които се умножават. На всички тук е ясно, че трябват 50 натискания на клавиши.
В тази редица 3.4.5.6.7.8.9.10.11.12... и т.н. имате множител 9 и множител 11. Вместо да се набират тези множители, направо се натискат два клавиша за 99/числото е по-малко от 100/ и се пестят 2 натискания на клавиши.
Аналогично вместо 8 по 12-направо се набира множител 96 /числото е по-малко от 100 като за втори клас/- и пак се намаляват с 2 онези 50 натискания на клавиши.
Така с групиране на няколко множители по двойки се получава отговор В) 31

Всичко това би било много вярно, ако в самата задача не беше изрично казано, че за да получиш произведението 2х3х15 трябва да натиснеш бутоните на калкулатора седем пъти и после още веднъж написано "2*3*15=", предшествано от "Пребройте и се убедете!".
Няма никакво групиране и прочее, за което говорите. От друга страна това "най-малко" много ме смущава ...

Последна редакция: пн, 24 мар 2014, 22:31 от *paper cake*

# 85
  • Мнения: 91
Точно така.
 Не е по възможностите за дете от втори клас ,но не заради трудността /много ясно си пише... най-МАЛКО натискания/- дете от втори клас и такива задачи решава
Не и заради нецелесъобразността на спестените по този начин символи /Така  си е поставен въпросът- като примерно измислените действия/
Просто децата като луди са препускали по задачите и не биха имали време за такива тънкости


Най-силно бих се радвала да е отговор 50

# 86
  • София
  • Мнения: 1 403
Не разбрах  Embarassed Може ли да го разпишете това за да видя как се решава?


Имате редица от числата 3 до 21 които се умножават. На всички тук е ясно, че трябват 50 натискания на клавиши.
В тази редица 3.4.5.6.7.8.9.10.11.12... и т.н. имате множител 9 и множител 11. Вместо да се набират тези множители, направо се натискат два клавиша за 99/числото е по-малко от 100/ и се пестят 2 натискания на клавиши.
Аналогично вместо 8 по 12-направо се набира множител 96 /числото е по-малко от 100 като за втори клас/- и пак се намаляват с 2 онези 50 натискания на клавиши.
Така с групиране на няколко множители по двойки се получава отговор В) 31





ехеееее, от 50 до 31 има 19 групирания, аз мога и да успявам да умножа наум първите 5-6 числа примерно, ама едва ли от дете 2-ри клас може да се очаква такова нещо... пък да не говорим, че се получава число дето се пише с 4-ри цифри и реалната икономия на знаци не е толкова голяма...

# 87
  • Мнения: 13 217
Този калкулатор така ли не е "преборен" все още?Може пък наистина да е отг.50, а загадката да е в това, че няма загадка? newsm78

Моето дете просто е пропуснало тази задача и нищо не е отбелязало, но мен ме гложди.

При абсолютно спазване на условието по примера-2.3.15= няма др. начин, освен да се изброят натисканията по описания в примера начин, а те са 50.

Последна редакция: пн, 24 мар 2014, 22:30 от Светкавица

# 88
  • Мнения: 91
Този калкулатор така ли не е "преборен" все още?Може пък наистина да е отг.50, а загадката да е в това, че няма загадка? newsm78

Моето дете просто е пропуснало тази задача и нищо не е отбелязало, но мен ме гложди.

При абсолютно спазване на условието по примера-2.3.15= няма др. начин, освен да се изброят натисканията по описания в примера начин, а те са 50.

Именно-примерът е за заблуда. Че в коя друга задача се казва "убедете се". А после се пита" колко НАЙ-МАЛКО"т.е. не като в примера колко , а най-малко
Хубава е задачата, но едва ли са имали времето за нея


Дано отговорът верен е 50

# 89
  • София
  • Мнения: 531
От друга страна това "най-малко" много ме смущава ...

Моето мнение е, че "най-малко" е сложено за да се премахне броенето на евентуално натискане на "=" след някоя и/или всяка една извършена операция.

Така с групиране на няколко множители по двойки се получава отговор В) 31

Може и друг отговор да се получи. Ако се знае кой отговор търсим, може да се направят точно толкова "няколко" двойки. Но децата не умножават дори 2 по 11 просто ей така, само като видят числата, нито знаят кой отговор трябва да получат чрез групиране на множители. Просто следват примера и смятат. Не случайно отговорите са: 19 (броят на числата), 31 (броят на цифрите в числата), 50 (верният според мен) и 6 (който се получава, ако имате научен специализиран калкулатор и натискате следната последователност: 2 1 ! / 2 = ).  Пусто, факториел се учи в 11 клас.  Laughing

Последна редакция: пн, 24 мар 2014, 22:59 от mimiska

Общи условия

Активация на акаунт