Математически турнири - 27

  • 95 631
  • 738
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 66
 честно казано аз и да ги групирам( до числа до 100)-  не стигам до 31

ако някой е измислил правилната комбинация с групиране- нека да я сподели


според мен си е техническа грешка и отговорът е 50

# 91
  • Мнения: 58
честно казано аз и да ги групирам( до числа до 100)-  не стигам до 31

ако някой е измислил правилната комбинация с групиране- нека да я сподели


според мен си е техническа грешка и отговорът е 50

След като първоначално в събота помислих за някакво групиране, но видях че е прекалено сложно за второкласници реших, че следвайки примера отговорът е 50.
Днес обаче по повод публикувания отговор помислих, но не ми хрумва нищо толкова хитро, което да ме отведе до 31.

Разлагането на прости множители би могло да се направи и от второкласник, т.е. 4 е 2х2, 6 е 2х3, 8 е 2х2х2 и т.н. и преброяване на броя на множителите прости числа води до 2^17х3^7х5^4х7^3х11х13х17х19, но това би могло да се пресметне само с разширения (scientific mode) на калкулатора (на компютъра). Получава се с 29 натискания и второкласниците трябва да знаят и как изглежда степенуването като знак на калкулатора.
След като видях, че има и n! като бутон, показах на сина си как се решава задачата с 6 натискания и той си легна весел като видя колко бързо стигнахме до отговора.
25545471085854720000
Разбира се направихме и стандартната проверка с 50 натискания и получихме същото.

# 92
  • Мнения: 1 782
Пусто, факториел се учи в 11 клас.  Laughing

Задача за 5 клас, дискутирана миналата година:
Кой от множителите в произведението 1! х 2! х 3! х . . . х 100! трябва да изтрием така, че произведението на останалите множители да бъде точен квадрат.

Ако смяташ детето ти да се занимава със състезателна математика и състезания тип ЕК не е зле да си изтриеш спомените от учебните планове в детството ти.

# 93
  • Мнения: 68
Единственото, което не ми харесва в Кенгуруто е, че поне няколко задачи са формулирани така че да се тръгне от отговора. Ако детето е предупредено - ще се ориентира в решението. Но си остава опасността, че ще се опитва да прилага същата "техника" и на други състезания, а все ми се струва, че това вреди в повечето случаи.

# 94
  • София
  • Мнения: 5 454
Някой с дете от ПЧМГ/Питагор случайно да е обърнал внимание на първите 3 резултата за 4-ти клас?

Mаксималният р-т при децата, явили се там, е 105т.

# 95
  • София
  • Мнения: 531
не е зле да си изтриеш спомените от учебните планове в детството ти.

Ще се абстрахирам от грубия тон, но ще отбележа, че цитирам учебния план на дъщеря ми, която в момента е в 11 клас. Вярно, не е в математическа гимназия.  
Така или иначе, в това състезание в тази конкретна задача за второкласник - редови или такъв, който "да се занимава със състезателна математика и състезания тип ЕК" - не е заложено решението с факториел да е верният отговор. Надявам се.  Mr. Green

# 96
  • Мнения: 851
Факториел, степени ... във втори клас ... съмнявам се.

Вече има доста публикувани резултати. Няма ли някой, който е наясно как е оценено детето му за тази задача? Да внесе яснота  Flutter

# 97
  • Мнения: 51 089
Всяка година има такива спорове и причината е съвсем банална - не е лесно да се измислят задачи, които хем да са трудни и нестандартни, хем да са различни от вече давани, хем да се базират на ограничения обем знания в 1 и 2 клас. Точно по тази причина авторите се напъват да измислят всякакви капани и уловки, които често не са еднозначни и са плод на субективен поглед върху метода за решаване. Няма как да се избегне това и всякак година ще има възмущения. Приемете го, както и това, че за някоя и друга задача винаги ще има елемент на късмет - детето да е мислило като съставителите. Обаче споко, най-често необременените детски мозъци намират вярната логика, която убягва на родителите с математически багаж. Това беше за успокоение. А също и това, че в горните класове задачите стават много по-еднозначни.

# 98
  • Мнения: 66
Май за сега само си разсъждаваме,  НО...... решение никой не даде !!!
На тези , които подкрепят отг. 31- дайте решението де ....

извинете , но се изнервих- цяла нощ решавам тази задача Simple Smile

# 99
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
Май за сега само си разсъждаваме,  НО...... решение никой не даде !!!
На тези , които подкрепят отг. 31- дайте решението де ....

извинете , но се изнервих- цяла нощ решавам тази задача Simple Smile

А детето сигурно отдавна е забравило за състезанието и си мисли за други, много по-хубави неща!! Позната картинка!!!

# 100
  • Мнения: 13 226
Единственото, което не ми харесва в Кенгуруто е, че поне няколко задачи са формулирани така че да се тръгне от отговора. Ако детето е предупредено - ще се ориентира в решението. Но си остава опасността, че ще се опитва да прилага същата "техника" и на други състезания, а все ми се струва, че това вреди в повечето случаи.

На Черноризец Храбър, ако не се лъжа, но не от тази година имаше задача, която беше невъзможно да се реши, без да се тръгне от отговора/ІІ клас/За златните ябълки и принцесата, дето била ту тъжна, ту щастлива.

И аз не харесвам този подход, но очевидно го има и в др. състезания.

# 101
  • Мнения: 10 547
Моля, пратете на ЛС тази прословута задача, на която отговорът предизвиква такава дискусия тук.  Simple Smile

# 102
  • Мнения: 249
Мами,
Бихте ли ми изпратили задачите оф Европейското кенгуру 2014 за 1-ви клас на
penka.pencheva@mail.bg

# 103
  • Мнения: 249
Благодаря ви много! Наистина, не прочетох цялата тема, но при цялата тази конспиративност около това състезание, не очаквах че задачите може да са публикувани Simple Smile

# 104
  • Мнения: 2 144
опитвам се да разпечатам задачите за Великденското математическо състезание за първи клас, но от 2009г, 2008, 2007 и 2006г.... на хартията излизат с някакви йероглифи. Знаете ли от къде могат да се разпечатат нормално?

http://math-bg.com/?page_id=233

Общи условия

Активация на акаунт