Истината ви приказвам! - куриози и безумия от учебници и подобни

  • 32 190
  • 295
  •   1
Отговори
# 150
  • Варна
  • Мнения: 758
Чета.
Аз като ходех на училище, срещах и деца идващи от други блокове, и след като се срещнехме, продължавахме заедно към училище.
Понякога с случва и да има два училища в един квартал. И деца от едниния край да отиват в  училището в другия, като по пътя могат да срещнат деца, които вървят в противоположна посока, но също отиват на училище.

# 151
  • Мнения: 13 196
Чета.
Аз като ходех на училище, срещах и деца идващи от други блокове, и след като се срещнехме, продължавахме заедно към училище.


И аз така.Дори нарочно си уговаряхме срещи в колко часа от кой блок с кого да тръгнем, щом сме си уговаряли среща, значи "срещали сме се" и сме продължавали заедно на училище.

# 152
  • София
  • Мнения: 10 825
Разбира се, а може даже някои деца да са отишли в училището без някой друг да ги е видял.... но все пак и те са отивали натам. Хайде да не вадим от 10 кладенеца вода за да се опитваме да търсим и несъществуващи грешки..... има достатъчно много реални такива

# 153
  • зад парка
  • Мнения: 1 586
Не сте достатъчно активни! "Яченцата" са ми още фаворит!
"Десетлитровият бидон" ги гони, но трябва да се потрудим, за да се стигнат яченцата.

# 154
  • Мнения: X
Дъщеря ми преди няколко дни много забавляваше баба си и дядо си, рецитирайки пред тях Времето е кокошка. Май не ни повярваха, че това е от учебник.

Сетих се, че в някакъв учебник бяха обявили, че ягуарът е най-бързото животно на планетата.

# 155
  • София
  • Мнения: 62 595
тва със солта е все едно да кажем, че спермата е човеци

# 156
# 157
  • София
  • Мнения: 5 731
тва със солта е все едно да кажем, че спермата е човеци
Joy Joy Joy
Задавих се от смях!

# 158
  • Мнения: 9 992
Щом са ги срещнали, значи явно са вървяли едни срещу други. Ако ги бяха настигнали щяха да продължат заедно към училището.
Важно е и да се чете, не само да се смята Peace

Че може на някой ъгъл да сме се срещнали и да сме продължили заедно за училище . Не си ли се срещала с някой да отидете заедно на друго място  Rolling Eyes

# 159
  • София
  • Мнения: 478
Щом са ги срещнали, значи явно са вървяли едни срещу други. Ако ги бяха настигнали щяха да продължат заедно към училището.
Важно е и да се чете, не само да се смята Peace

Че може на някой ъгъл да сме се срещнали и да сме продължили заедно за училище . Не си ли се срещала с някой да отидете заедно на друго място  Rolling Eyes

В задачите по математика обикновено се казва, че две неща са се "срещнали" когато се движат в противоположни посоки. Ако се бяха чакали, за да отидат заедно на училище, би трябвало да се използва "присъединили", "добавили" или друга подобна дума. Задачата е логическа и е добре да свикват с този тип условия, че после с колите и басейните става весело.
Същото важи и за "десетлитровия бидон" - класическа логическа задача от типа "Колко врабчета са на клона след изстрел?"

# 160
  • Мнения: 13 196
тва със солта е все едно да кажем, че спермата е човеци
Joy Joy Joy
Задавих се от смях!

Е, не Joy Joy Joy

# 161
  • Мнения: 24 467
Цитат на: =topic=777071.msg28010347#msg28010347 date=1398158536
Цитат на:  link=topic=777071.msg28009323#msg28009323 date=1398149509

В задачите по математика обикновено се казва, че две неща са се "срещнали" когато се движат в противоположни посоки. Ако се бяха чакали, за да отидат заедно на училище, би трябвало да се използва "присъединили", "добавили" или друга подобна дума. Задачата е логическа и е добре да свикват с този тип условия, че после с колите и басейните става весело.

За срещналите се деца условието е некоректно. Да срещнеш някого по пътя си не е едно и също с това, "срещу теб да се движи лодка" или друго подобно. Би следвало условието да се зададе ясно. Съвсем по друг начин би звучало "срещнали два пъти по- малко деца, които се връщали от училище" или "срещу тях се движели....".
"Среща" означава както разминаване, така и "натъквам се на", "попадам на", "заварвам".
По пътя си срещам куче. То просто си седи, но аз го срещам, натъквам се на него. Срещам и приятели, с които продължаваме заедно- същото значение на думата.
Нормално е при такова некоректно условие да не се зачитат грешки при тази задача.
http://rechnik.info/%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D0%B0%D0%BC

Пример:
http://books.google.bg/books?id=jrQYU1kQoZcC&pg=PA38&lpg … D0%B5&f=false
стр.38, в края.

Поне в учебниците и помагалата на децата езикът следва да е изчистен от двусмислици и откровени глупости, да не говорим за погрешната информация.

Последна редакция: вт, 22 апр 2014, 13:52 от Judy

# 162
  • В един копнеж!
  • Мнения: 2 414
Нека не си мислим, че като се  каже задача и трябва непременно да  си представяме, че това задължително трябва да са само числа за смятане и точка. Целта не е само сметката...а и нещо повече. С тях се цели да се развие внимателното слушане и логическото мислене в децата и именно такъв пример е "задачата" с бидона и съвместимостта му.
Въпросът за глупостите в ученците е съвсем отделен. От плявата може да се отсее и семето.

# 163
  • Мнения: 28 742
Бидонът не е десетлитров, а десеткилограмов. Само това стига, за да компрометира задачата, без останалите глупости по-нататък.
А уж математиката развивала логиката, да бе, да...  Crossing Arms

бидона и съвместимостта му.

Вместимостта. Съвместимост е съвсем друго нещо.

# 164
  • Мнения: 24 467
Нека не си мислим, че като се  каже задача и трябва непременно да  си представяме, че това задължително трябва да са само числа за смятане и точка. Целта не е само сметката...а и нещо повече. С тях се цели да се развие внимателното слушане и логическото мислене в децата и именно такъв пример е "задачата" с бидона и съвместимостта му.
Така е. Никой не спори.
Затова е нужно думите да се използват ясно и точно и когато една дума има няколко, при това нееднакви, значения, то обяснението да се стори тъй, че да е ясно и да се възприема еднакво от всеки външен /относно съставителя/ човек, а не да се получават двусмислици.  Peace
Това, със срещата, се възприе различно дори от хората, които четат на последните две страници.
Особено при малките деца условията трябва да са ясни. И аз, като малка, се срещах с децата от съседните блокове, за да отидем заедно на училище и точно така бих възприела задачата- че отишли накрая заедно- осемте и половината от тях /или както беше там задачата/.

За солта в морето- мисля, че за малки деца не следва да е точно такова обяснението- че там е разтворена готварска сол. Едно 8 годишно сигурно ще си представи как някой соли с пакети от магазина. Ето, това не е погрешно, но не смятам, че следва да се напише по този начин. Аз не го помня това от учебника на голямото дете.

Последна редакция: вт, 22 апр 2014, 13:55 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт