ПЪРВИ клас - ваканцията!

  • 47 890
  • 764
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 5 940
. Още в края на първи клас в школата писаха съчинения - до 50 думи.
Това ми е достатъчно, за да преценя, че е за междинното ниво и няма смисъл да правим събеседване с преподавател за по-високото.
lorenca, благодаря за учебниците. Прецених, че в училище няма да учат по-сложни неща и да се получи разминаване.

# 556
  • Мнения: 5 160
Manzhelka,
Преподавателят е важен Simple Smile И детето. 50:50. При вас може и да сте друга губерния (за което изобщо не се учудвам), тук си има смяна и текучество.
Споделям за 3 деца (завършили трети клас) - 2 ще идат при учител, едно - при някой от вариантите на Европа.  След 3 години в Британика. Не мисля, че в училище показваха повече, отколкото непосещаващите.
Моето беше в предучилищна там. Абсолютно нищо не беше останало в главицата. А сумите си ги бива.
Във втори клас при нас се прояви някаква неприязън към езика (на ниво клас). В трети беше с друго дете при една миска. Ами спря мрънкането. Сядаше и си пишеше само заданията.

valerie, успех  Peace

# 557
  • Мнения: 8 915
Откога не съм влизала тук  Laughing
Младежът си кара лежерна ваканция. Прочете в началото няколко приказки, след това започна "Незнайко". Прочел е някъде към 300 страници, остават му още 100. Май това ще му е единствената книга за лятото. Няколко пъти е правил упражнения по български и понякога решава задачи, довършва сборниците, които си ползваше в първи клас. Всичко това се случва горе-долу веднъж на седмица-две. Единствено четенето му е почти всекидневно. До скоро беше и на тренировки, сега са един месец почивка. Не е забравил нищо от това, което са учили в първи клас, проверено е, така че не държа през лятото да усвои нещо допълнително. Нека през септември да има "глад" за знания.  Wink
Утре заминаваме на море, оттам в Пирин - ще покоряваме върхове, ако времето ни позволи. Като се върнем, тренировките вече ще са започнали и докато се усетим ваканцията ще мине.

# 558
  • Мнения: 5 259
Просто някои теми са налазени концентрирано от конкретна категория потребители. Не влизай там, ако това не те кара да се чувстваш добре. Не знам коя тема имаш предвид точно, но аз също съм попадала на такива и не ги посещавам често, няма и какво да науча от тях.
Скрит текст:
Темите, в които амбициозни родители се изтрепват да се съревновават с форумните си аналози и да дискутират на кого детето ходи на повече курсове и частни уроци и как да постигне заветните няколко стотни повече. Независимо дали матурата е за 4-ти или 7-ми клас. Оставам с усещането, че ходенето на училище е разновидност на конно надбягване, в което децата са просто расови коне, пляскани с камшик.
На повечето родителите им вече са избрали къде трябва да влязат, какви оценки трябва да изкарат, какво да учат, а сигурно и какви да станат. От децата се иска само да изминат предварително начертания път със съответната скорост.
Някое училище като се нарочи за добро и на децата им се вадят душите да влязят там на всяка цена, правят се някакви генерални изводи кой колко бил изкарал на НВО, а истината е, че всички ги скъсват от частни уроци и курсове.
Това напрежение и вманиаченост, което струи от темите за образование, ми идва в повече.
Чудя се от къде идва тази амбиция да се изисква толкова много от децата. Напоследък като че ли има масова зараза от интелектуален снобизъм.

# 559
  • Мнения: 22
много отдавна не съм ви чела, ние почиваме пълноценно.

# 560
  • Мнения: 5 940
 Aila , ти беше ли видяла предварително, че има някакви признаци на гръбначно изкривяване или ги заведе профилактично2
Аз не съм го водила на такъв преглед,а бюрото за нищо не го ползва.... Той не че пише дълго домашни вкъщи -не им дават такива за събота и неделя, но понякога и на пода си пише нещо. Бюрото само заема място и е за складиране на книги, разни хартии и учебници Embarassed
allana, аз пък не откривам снобизъм, когато родителите обсъждат теми за образованието. Снобизъм ми е, когато се правят, че уж са над тези неща, че са много готини и нямат никаква представа децата какво учат, има си учители за тази работа, а в същото време децата нямат и половин час за себе си., цялото им ежедневие е разграфено. Уж имат доверие в учителите, ситемата и не са като тия лудите в бг мама,  а в същото време се подсигуряват с всякакви школи, по два  езика най-малкото от ранна възраст и пр.

Последна редакция: сб, 02 авг 2014, 07:29 от valerie

# 561
  • Мнения: 5 259
allana, аз пък не откривам снобизъм, когато родителите обсъждат теми за образованието.
И аз не го откривам във всеки разговор. Признавам си, че топ отвратителните ми теми във форума са  "Частните училища" и "Математически турнири". Т.е. самите теми са интересни, но нещата, които се пишат вътре ме докарват до нервен стомах  Laughing СМГ там е някаква мантра и фикс идея. Ще дам пример. Модераторката си беше сложила подпис, чийто текст беше: Набор на детето и отсреща - СМГ. Като третото, което беше още бебе, също се беше сдобило с едно СМГ срещу набора си, ама с въпросителен знак.  Просто си представи по този начин да изразиш стилизирано как би представила децата си. Като постигнали великата мечта на всяка вманиачена бг-мама да учат в заветното СМГ. Няма да му правя литературен анализ на това, но предполагам можеш да се досетиш как ми изглежда.

С други думи те съветвам да не си пращаш детето там, освен ако не развие някакъв силен афинитет към математиката и сам не поиска. Или пък си помисли какво значи добро училище. За теб лично какво значи.

Извинявам се на всички за лиричното отклонение.

# 562
  • Мнения: 3

А и Британика ... все повече родители се отказват, или сменят с частен учител, или с друга школа.

A, тук не съм съгласна. Синът ми ходи на Британика от 1 клас (преди това не беше учил английски) и смело мога да кажа, че записването му в школата е един от най-правилните избори, които сме правили за него. В края на втори клас покри първия си сертификат А.0, а след трети клас - А.1. Следващото лято трябва да покрие А.2. Още в края на първи клас в школата писаха съчинения - до 50 думи. Във втори клас, съчиненията (в Британика наречени проекти) бяха десетина, винаги без предупреждение, на свободна тема, в началото между 50-70 думи, после 70-90, в трети - 90-110 думи и т.н. Сега говори свободно, макар, че речниковия му запас е едва около 1200 думи (според речника от школата) - току що завърши 3 клас.  Чете адаптирани книги на английски - и в Британика имат летен списък с книги за лятно четене, с адаптирана класика за деца. На лингвистичното кенгуру тази година се класира с най-висок резултат за Варна. А в същото време в училище, съучениците му не могат да вържат и едно изречение, което не е никак чудно предвид това, че в училище говорят само на български (който е забранен в школата).


Кембридж сертификатите за деца не казват взел или не взел, всички ги получават. Те са за ориентация на родителя според мен, къде трябва да се наблегне. Дъщеря ми взе тази година за А1 сертификат и има 14 от 15 щита. За Варна, доколкото знам, сертификатите на децата от Британика още не са раздадени (очакват се средата на август). Дъщеря ми се яви в началото на юни и на 18.07 си получи сертификата, без да се налага целия юни да се преговаря материала и да се плащат още пари, само с ученото през годината. В школата, която посещава групита са по 6 деца и цената е доста по-ниска от тази на Британика, също се говори само на английски. Стига с това фаворизиране на Британика и а някой е казал нещо против тях, ти веднага се появяваш. Ясно е, че нашето е най-хубаво, но нека да бъдем обективни и да можем да приемем критика.

Не ми ясно защо едно 80% от пишещите трябва да изтъкват само децата и да не проявяват грам критика към тях. Само в темата на бъдещите петокласници не е така Simple Smile

# 563
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Чопър, тук сме да споделяме мнения и като такова не фаворитизирам, а защитавам системата на преподаване в Британика, защото имам опит с нея и виждам прекрасни резултати, а непрекъснато из форума има целенасочена антиреклама спрямо тази школа щото видиш ли, там е скъпо, пък нищо не се учи. За сведение, Бритиш академи са по-скъпи от Британика, Английски клуб и Берлиц са на същите цени, а пък кварталното читалище - на по-ниски. Всичко е въпрос на приоритет и избор. Аз съм доволна от всичко - учители, резултати и прочие и затова споделям. А по отношение на цената, един учебен час за следващата учебна година ми излиза в Британика точно 6.60 лв - за някои в твърде скъпо, за други - нормално. Освен това, когато говорех за сертификата А1 никъде не съм казала, че Британика отказват да регистрират дете за явяване на изпит (те са сертифициран център) без то да се е било записало за лятното им училище - така, че същата "екстра" на директно явяване я има и в Британика. И още един факт - през миналата учебна година синът ми беше в група от 4 деца с него включително, минали години - също не са били повече от 6.

Поздавления за Movers на дъщеря ти! Права си, че децата до А2 не могат да бъдат скъсани, съгласно европейската езикова рамка, но всеки и получава  процента на успеваемост. Тъй като синът ми посещаваше лятното училище и имам поглед върху статистиката на пробните тестове, очаквам той да има 15 от 15 щита, защото на пробните се движеше в диапазона между 97-100%. Казвам очаквам, защото сертификатите ще се връчват на специална церемония през септември.

Алана, не знам защо бягаш като дявол от тамян от тая математика.  Все едно родител да няма цел да даде на детето си добро образование, а да се хвали, че е отпадноло от училище още в 8 клас., примерно. Децата, които постигат каквито и да е успехи, заслужават адмирации, в която и да е сфера и всеки, който е тръгнал по този път ще ти каже, че талантът е 1%, 99% са труд. Важното е обаче самото дете да иска доброволно да полага този труд, иначе всичко се обезсмисля.

Аз например пък намирам за ненормално децата ви да не искат да четат и вие да подминавате този факт, защото видиш ли лято е и ще им скършиш хатъра. За съжаление поради тази масовост на нечетящите, в класа на сина ми все още има сричащи деца, а родителите нехаят. А после всички дружно набеждаваме училището за виновно, защото не ги е научило - ами в клас се показва посоката, оттам нататък пътят се извървява самостоятелно, с труд и упражнения.

Последна редакция: сб, 02 авг 2014, 19:46 от Manzhelka

# 564
  • Мнения: 5 940
Manzhelka, според мен allana няма нищо против математиката Simple Smile Аз разбрах това, което я дразни. Стряскащо е децата от бебета да имат предначертан от родителите път, да се смята едно единствено училище за най-доброто. Да ги изключиш от собствения им живот.
Аз смятам, че родителите, ако искат добро образование за децата, то трябва да е, защото качеството ще им даде възможността да избират и да могат да станат това, което пожелаят.
При нас е решено за Британика вече. Това ни е възможно най-удобната като местоположение школа и логистично ни устройва.

# 565
  • Мнения: 5 259
Цитат
Аз например пък намирам за ненормално децата ви да не искат да четат и вие да подминавате този факт, защото видиш ли лято е и ще им скършиш хатъра.

Не знам... Мен едната ми баба не ме оставяше да не чета лятото след първи клас. Караше ме задължително да чета еди колко си страници и ми стоеше на главата. Много ясно си спомням как просто не разбирах какво чета и като ме караше да го повторя, аз просто не можех. И един път най-неочаквано, след като казах, че повече не искам да чета, ми заби един шамар по бузата.
После ме пратиха при другата ми баба и там никой не ме е карал нищо да правя, в резултат на което напълно забравих буквите. Когато започнах втори клас, не си спомнях изобщо коя буква коя беше, камо ли да прочета дума или изречение. Но естествено малко по малко си ги спомних. Не съм усещала абсолютно никакъв натиск или тормоз от страна на учителките (бяха две)  и винаги, каквато и трудност да сме срещали, с усмивка ни казваха "Няма страшно, ще се научиш", а не "Ау, имаш пропуски!!!".
Просто психологическата реакция като чуеш тези два различни подхода е съвсем различна. И аз, разбира се, се научих. Като открих колко готини са книгите, изчетох хиляди и продължавам. Нищо, че не съм започнала от първи клас, а от някой по-горен. За мен това въобще не се оказа фатално, както сега се внушава на децата.
Но на мен ми казваха "Няма страшно, ще се научиш". Нормално е едно противоположно послание да доведе до съвсем друг резултат.

Сега като че ли не се дава никаква свобода на индивидуалните възможности. А е научно доказано, че мозъкът узрява за четене на различна възраст и ако ти е прекалено рано, може да те скъсат от тормоз, просто няма да можеш и толкова.

Аналогично и по математика. Онази ми баба, дето ми заби шамар, така ме тормозеше да решавам задачи, че от страх развих нещо като дискалкулия - като ми кажат двете числа, които трябва да събера или извадя, аз моментално ги забравях. Повтарям си едното и забравям другото. И така зациклях и не можех нищо да сметна, което водеше до необходимостта от още по-интензивни занимания.
След много години успях да го преодолея и даже работата ми е свързана с информатиката. Но за съжаление дълги години съм се подценявала точно заради стреса от този натиск и тормоз, мотивиран от това, че не можело да допуснат да имам пропуски.

Може би затова сега като видя такива напористи, амбицирани и озъбени майки, които са готови да хвърлят всички усилия, за да влязат децата им в най-трудното училище и нещо ме свива стомахът.

Няма никаква драма и трагедия, ако детето не иска да чете в първи клас. Това ли е крайният срок вече?
Една приятелка на дъщеря ми, която също е за втори клас, минава по моя път. Тормозят я всеки ден да чете х страници, което е съпроводено с рев, тръшкане и закани никога да не докосне книга. И сигурно няма да докосне, когато бъде оставена на мира сама да реши. От сега вече мрази четенето, защото за майка ѝ е много важно да го усвои точно сега с точно еди кои си книги.
Училището е с усилено изучаване на чужд език от първи клас и това дете вече и езика мрази и не иска да го чува извън училище, ако се случи.

Пък може и аз да бъркам и всъщност това да е начинът. Времето ще покаже.

Последна редакция: сб, 02 авг 2014, 21:48 от allana

# 566
  • Мнения: 5 940
Според мен четенето малко се неглижира, възприема се като старомодно,  досадно занимание.
Скоро две от майките на приятели на сина ми си разговаряха  по темата така :- "Твоята иска ли да чете ? - Да не е луда лятото да иска да чете Grinning" Това пред децата. И пред четящите, и пред нечетящите.

# 567
  • Мнения: 5 259
Според мен си зависи от семейството. Има всякакви хора. Ако родителите не обичат да четат и детето никога не ги е виждало да го правят, как ще го накарат него?

Аз като разгледах нашия списък с книги за лятото, който беше около 15 книги, се запитах мога ли да прочета 15 книги за едно лято и ако не мога, значи е нормално и детето ми да не може. Аз обаче мога  Sunglasses

Наскоро един познат ми опонира, че обучението по литература в училищата не било, за да накара децата да обичат да четат, а да ги научи да анализират текст, да откриват идеята, да се изразяват и т.н. Което е вярно, но обичането да се чете много помага да се натрупа практика и да се развие умението да се вниква в идеите.

# 568
  • Мнения: 5 234
Майсторлъкът не е в това да го караш насила да чете и да смята, а така да извъртиш нещата, че самО да прояви желание и да има  мотвация.
Никой ли не знае ще учат ли деление във втори клас или само "уморение"? Simple Smile

# 569
  • Мнения: 5 160
Barbabelle , паралелно с уморението ще го учат Simple Smile))
А за извъртането - върши работа само при някои деца и само до някоя (неголяма) възраст Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт