Математически турнири - 30

  • 84 540
  • 740
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 17 652
Дами, да знаете от къде мога да намеря задачи от минали турнири на състезанието Г.Брадистилов (за прием в математически паралелки в 125-то СОУ, София).
Намерих в нета само едно сътезание. В у-щето ме препратиха към СМБ Изток, а оттам ми казаха, че не могат да ми помогнат.
Ядосвам се, защото уж състезането е отворено , пък ако не си учил от 1-до 4 клас в 125-то излиза, че няма как да се подготвиш + 5те точки които дават бонус за техни ученици малко кандидатстването на "външни деца" става causa perduta. Sad

А може ли линк към това, кото си намерила? Моля?..

# 616
  • Мнения: 4 210
Дами, да знаете от къде мога да намеря задачи от минали турнири на състезанието Г.Брадистилов (за прием в математически паралелки в 125-то СОУ, София).
Намерих в нета само едно сътезание. В у-щето ме препратиха към СМБ Изток, а оттам ми казаха, че не могат да ми помогнат.
Ядосвам се, защото уж състезането е отворено , пък ако не си учил от 1-до 4 клас в 125-то излиза, че няма как да се подготвиш + 5те точки които дават бонус за техни ученици малко кандидатстването на "външни деца" става causa perduta. Sad

А може ли линк към това, кото си намерила? Моля?..

Става въпрос за кандидатстване след 4 клас и задачите за тази възраст.

# 617
  • София
  • Мнения: 17 652
Дами, да знаете от къде мога да намеря задачи от минали турнири на състезанието Г.Брадистилов (за прием в математически паралелки в 125-то СОУ, София).
Намерих в нета само едно сътезание. В у-щето ме препратиха към СМБ Изток, а оттам ми казаха, че не могат да ми помогнат.
Ядосвам се, защото уж състезането е отворено , пък ако не си учил от 1-до 4 клас в 125-то излиза, че няма как да се подготвиш + 5те точки които дават бонус за техни ученици малко кандидатстването на "външни деца" става causa perduta. Sad

А може ли линк към това, кото си намерила? Моля?..

Става въпрос за кандидатстване след 4 клас и задачите за тази възраст.

Да, знам - не ги искам за Врячо, поне не и в близките години, но ми е много любопитно на мен самата.

# 618
  • Мнения: leet
Някой може ли да ми препоръча учител по математика за 4 клас - за подготовка за кандидатстване. Нашата учителка заминава за чужбина и търся нови варианти

# 619
  • София
  • Мнения: 4 101
Някой може ли да ми препоръча учител по математика за 4 клас - за подготовка за кандидатстване. Нашата учителка заминава за чужбина и търся нови варианти

В. Златилов, преподава в 'Работилница за Знание'.  Peace

# 620
  • Мнения: 444
Гледам, в някои училища вече дори са си получили медалите от "Математика без граници" зима 2015.
http://smolyan.bgvesti.net/news/179259/Slaveykovci-postignaha-us … atika-bez-granici
http://105sou.eu/%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%8 … 0%B0%D0%BD%D0%B8/



Аз не мога да разбера специално тази част от регламента на състезанието. И при нас излезе информация в местните медии за наградените  в едното от училищата с медали от състезанието още в понеделник. А в нашето училище са казали резултати на 16-ти. Кога успяха да им изпратят медалите и грамотите та в понеделник да ги наградят, като до петък се е провеждало на някои места.  Специално в нашия град беше още в януари.
Нали уж и самите медали са някакви проценти, втори път се явява детето на това състезание и аз все още не мога да разбера логиката на награждаването и защо не се обявяват и точките, а има и финален кръг на който се отива с най висок сбор от точки.
Иначе самото състезание видях задачите от предната година, на мен ми харесва, чисто математически задачи, без уловки или двусмислици в условията.
Обаче има доста пресмятане все пак има и делене на трицифрени числа за трети клас което изисква време, а са 20 задачи  и малката каза че не и стигнало времето от час да реши две от задачите. Всички явили се деца от нейния випуск са казали после в СИП-а, че не им е стигнало времето да решат всичко.  

# 621
  • Варна
  • Мнения: 710
Гледам, в някои училища вече дори са си получили медалите от "Математика без граници" зима 2015.
http://smolyan.bgvesti.net/news/179259/Slaveykovci-postignaha-us … atika-bez-granici
http://105sou.eu/%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%8 … 0%B0%D0%BD%D0%B8/
Аз не мога да разбера специално тази част от регламента на състезанието. И при нас излезе информация в местните медии за наградените  в едното от училищата с медали от състезанието още в понеделник. А в нашето училище са казали резултати на 16-ти. Кога успяха да им изпратят медалите и грамотите та в понеделник да ги наградят, като до петък се е провеждало на някои места.  Специално в нашия град беше още в януари.
Нали уж и самите медали са някакви проценти, втори път се явява детето на това състезание и аз все още не мога да разбера логиката на награждаването
Прочети предната страница, вчера вече обясних.

# 622
  • София
  • Мнения: 17 652
На мен по принцип ми харесват повече задачите с уловки и двусмислици в условията - т.е. логическите задачи, задачите с хитринки. От тях ми се струва, че ще имат повече полза децата в последствие н(е, и геометричните / стереометричните задачи по-нататък) отколкото от чисти изчислителните - за последните, в крайна сметка, има калкулатори. Но ако не се справят добре с формалната логика... никога няма да могат, примерно, да програмират.И тук е мястото да отбележа колко много ми хареса - и не само на мен - определението на Жас, нашите ги готвят за бакалии... Много точно попадение беше.

И сега в качеството си на програмист да ви кажа, че най-сложното изчисление, което ми се налага да правя лично - на ум или на хартия - е броене. В някои случаи е броене по степените на 2-йката, ама пак си е броене. Другите сметки ги прави компютъра - ама как да си наглася цялостната логика на програмата, как да организирам  циклите, променливите, масивите, как да минимизирам времето и обема, компютърът няма да ми каже.

# 623
  • София
  • Мнения: 1 744
dima1 ти вече обясни, но явно така става на практика. На теория има значение не само решените задачи, а и времето за което са ги решили. Ясно са описали кой е по-напред в класирането спрямо време и точки. Даже по видове задачи. Пише точно и колко процента ще са наградените. По тази логика, би трябвало не всички получили определен брой точки да получат медал. Затова се чудим ние, които за първи път се сблъскваме с това състезание. Явно вие знаете какво става на практика. В детската академия всички ги държаха час и не са записвали кой колко време е решавал. Явно няма значение.

# 624
  • Мнения: 444
Гледам, в някои училища вече дори са си получили медалите от "Математика без граници" зима 2015.
http://smolyan.bgvesti.net/news/179259/Slaveykovci-postignaha-us … atika-bez-granici
http://105sou.eu/%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%8 … 0%B0%D0%BD%D0%B8/
Аз не мога да разбера специално тази част от регламента на състезанието. И при нас излезе информация в местните медии за наградените  в едното от училищата с медали от състезанието още в понеделник. А в нашето училище са казали резултати на 16-ти. Кога успяха да им изпратят медалите и грамотите та в понеделник да ги наградят, като до петък се е провеждало на някои места.  Специално в нашия град беше още в януари.
Нали уж и самите медали са някакви проценти, втори път се явява детето на това състезание и аз все още не мога да разбера логиката на награждаването
Прочети предната страница, вчера вече обясних.

Да аз това го разбрах още от предния кръг. Даже първо мислех, че тези граници на точки за медали се определя различно, след резултатите от всяко състезание, но явно не е така. Определени са твърдо. Но в сайта на състезанието пише, че броя на медалите е процент от участващите. Как преди да са излезли всички резултати, ще знаят този процент. Ако примерно точките за бронзов медал имат повече от 4 % от участвалите, как без всички резултати се определят медалите?
Е то сигурно е малко вероятно де, но има процент възможност.
Как да е каквото такова.

# 625
  • Мнения: 851
Но в сайта на състезанието пише, че броя на медалите е процент от участващите. Как преди да са излезли всички резултати, ще знаят този процент. Ако примерно точките за бронзов медал имат повече от 4 % от участвалите, как без всички резултати се определят медалите?

Да, и аз точно това се чудех.
А времето явно има значение само на финалното състезание.

# 626
  • Мнения: 444
На мен по принцип ми харесват повече задачите с уловки и двусмислици в условията - т.е. логическите задачи, задачите с хитринки. От тях ми се струва, че ще имат повече полза децата в последствие н(е, и геометричните / стереометричните задачи по-нататък) отколкото от чисти изчислителните - за последните, в крайна сметка, има калкулатори. Но ако не се справят добре с формалната логика... никога няма да могат, примерно, да програмират.И тук е мястото да отбележа колко много ми хареса - и не само на мен - определението на Жас, нашите ги готвят за бакалии... Много точно попадение беше.

И сега в качеството си на програмист да ви кажа, че най-сложното изчисление, което ми се налага да правя лично - на ум или на хартия - е броене. В някои случаи е броене по степените на 2-йката, ама пак си е броене. Другите сметки ги прави компютъра - ама как да си наглася цялостната логика на програмата, как да организирам  циклите, променливите, масивите, как да минимизирам времето и обема, компютърът няма да ми каже.


Аз мисля, че има нужда и от състезание с задачи като в Математика без граници. Не са съвсем чисто пресмятане, без уловки и липса на логическо мислене, но не са и толкова как да кажа засукани. А доколкото прегледах предните години тестовете за випуска на моето не срещнах задача с двусмислие в условието, условията са ясно и точно формулирани. И половината задачи са без избираем отговор и съвсем не леки.
Иначе на мен като за по малките деца /понеже наблюденията са  върху такива / най ми допада Иван Салабашев.

# 627
  • Мнения: 51 110
На мен по принцип ми харесват повече задачите с уловки и двусмислици в условията - т.е. логическите задачи, задачите с хитринки. От тях ми се струва, че ще имат повече полза децата в последствие н(е, и геометричните / стереометричните задачи по-нататък) отколкото от чисти изчислителните - за последните, в крайна сметка, има калкулатори. Но ако не се справят добре с формалната логика... никога няма да могат, примерно, да програмират.И тук е мястото да отбележа колко много ми хареса - и не само на мен - определението на Жас, нашите ги готвят за бакалии... Много точно попадение беше.


Постингът ти е провокация към някои разсъждения:
- Задачи с двусмислици в условията изобщо не трябва да се допускат. Уловки за тези, които не четат и не вникват е ОК, но не и двусмислици. Хитринките и уловките трябва да са в замисъла на задачите, не в премълчаване на част от условието (както в задачата с бръмбара).
- За да четеш и пишеш първо трябва да знаеш азбуката. Азбуката на математиката е смятането и затова всички (и русначета, и китайчета, и американчета) минават първо през бакалските сметки. После някои деца минават на горно ниво, други не. Няма начин българското масово образование да е ориентирано към високото ниво, при положение, че много деца не се справят и с нивото за бакали. Високото ниво се тренира в школи и специални училища и е за тези, на които им е по силите. Затова не бива да се сравнява нашето масово образование с подготовката на русначета със заложби в математиката.
- Сметки не се налага да се правят в живота, но знаеш ли например, че ако зададеш на няколко калкулатора сметката " 5 + 3*8=" ще изкараш различни резултати?  Та най-малкото за да се сетиш какво смята калкулаторът и дали не те подвежда е добре да владееш и бакалските сметки Wink

П.П. Използвам този постинг и за друго - не съм чувала за състезание, на което да се дава предимство за по-бързо решаване на задачите. Има ограничено време за всички, има даже и блицтурнири, но от там нататък всички, които са се вместили във времето, се състезават само с решенията си, а не с това кой е предал 5 минути по-рано.

# 628
  • София
  • Мнения: 4 101


П.П. Използвам този постинг и за друго - не съм чувала за състезание, на което да се дава предимство за по-бързо решаване на задачите. Има ограничено време за всички, има даже и блицтурнири, но от там нататък всички, които са се вместили във времето, се състезават само с решенията си, а не с това кой е предал 5 минути по-рано.

Финалният кръг на " Математика без граници" е точно такъв -  освен верността на задачите се отчиташе и времето за решаване. Моето дете заради няколко минути бързина получи медал с по-висока стойност, от няколко други деца. Това е добре да се знае, за тези, които са решили да участват докрая на това състезание. При нас не се знаеше, разбрахме го по резултата.

# 629
  • София
  • Мнения: 1 744
И аз за първи път чувам, ама ето:
Цитат
Класирането се извършва по брой решени задачи (точки).
При равен брой решени задачи на по-предно място се класира участникът, който е решил повече от задачите със свободен отговор.
При равни показатели - общ брой решени задачи и брой решени задачи със свободен отговор, по-напред в класирането е този ученик, който е изразходвал по-малко време за решаването на задачите.
Колкто до бакалските сметки, до 4 клас всички ги знаят. Въпроса е да се развива мисълта, да се разчупи мисленето. Затова ми харесаха задачите. Пак ще отидем.
Колкото до бакалските сметки, до 4 клас всички ги знаят. Въпроса е да се развива мисълта, да се разчупи мисленето. Затова ми харесаха задачите. Пак ще отидем.

Общи условия

Активация на акаунт