Математически турнири - 30

  • 84 342
  • 740
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: X
аз пък имам други съмнения - дали "квесторите" са били достатъчно акуратни при записване на часа на предаване предвид че по-голямата част от явяващите се ходят на курсове при тях, а външни деца като моето могат да бъдат ощетени умишлено. Освен това състезанието го провеждаха на конвейер - като почнат от сутринта и до вечерта няколко тура, като едната от "квесторките", докато чакахме реда си за участие, си позволи да коментира колко били трудни задачите, което според мен е недопустимо.

Забравяш изнасянето на задачите преди 10 дни. Явно са пълен фарс състезанията за малките.

# 646
  • Мнения: X
Започнаха да се появяват резултати от областния кръг на олимпиадата по математика.
Кюстендил
четвърти клас
пети клас
шести клас
7-8 клас
9-12 клас

Допускам, че днес можем да очакваме резултатите от поне още няколко области.

Велико Търново 4-6 клас

Разград

Добрич 4-6 клас

Последна редакция: пт, 13 фев 2015, 15:58 от Анонимен

# 647
  • Мнения: 264
Пиша във връзка със задача 2 за 3-ти клас от Московската олимпиада за малки ученици (тази за мечока Копатыч, или в българския превод- Крали Марко).
Отговорът все пак не трябва ли да бъде 3-ти февруари, а не 2-ри? Ако се броят и първият, и последният дни (както правят предложилите решението), за да бъдем последователни, същият принцип би следвало да се прилага и за всеки един от десетте „подпериода“.
Така се получава, че за първи път Копатыч се е събудил на 22 ноември (15-ти ноември + 8 дни, като се броят първият и последният дни). А след това минали още 9 пъти по 8 дни, или общо 72 дни, което по изчисленията на автора на задачата ще излезе 1-ви февруари.
И какво означава това- все едно за задачата
3 + 2х5
всеки път да получаваме различен отговор в зависимост от това, дали я решаваме като
(3 + 2) + 2х4 или
(3 + 2 + 2) + 2х3
и т.н.?!
Сега идва най-сложното: трябва някак аргументирано да обясня на сина си, че неговият отговор 3-ти февруари е грешен, а единственият правилен отговор е 2-ри февруари. Та ще може ли някой любезен математик да ми обясни простичко тази задача (по-простичко и по-подробно от даденото авторово обяснение, ако може) и да ми посочи къде е грешката в моите разсъждения?
Предварително благодаря!

# 648
  • Sofia
  • Мнения: 29
В коментарите на задачите публикувани на сайта на МГ Ямбол - Коментари по условията на задачите на руски език пише:
Цитат
Задача 2. 15 ноября – ПЕРВЫЙ день. Если бы зайцы разбудили Копатыча 16 ноября. Это было бы НА ВТОРОЙ день. Этот комментарий очень важен. Не забудьте его дать.
Без този коментар, детето Ви е в правото си да напише отговор 3 февруари.

# 649
  • Мнения: 264
Цитат
Задача 2. 15 ноября – ПЕРВЫЙ день. Если бы зайцы разбудили Копатыча 16 ноября. Это было бы НА ВТОРОЙ день. Этот комментарий очень важен. Не забудьте его дать.

"Ето къде бил ключът от бараката!" Много благодаря за отговора!  smile3501

# 650
  • София
  • Мнения: 1 744
Добре де, тук не е даден този коментар, които е много важен. За първи клас не е казано да се гледа по картинката. Какъв е смисъла от състезание, за което не са дадени едни и същи условия за всички деца. Какъв е смисъла на българите да организират това състезание, като не дават на нашите си деца шанс да се преборят?

# 651
  • Варна
  • Мнения: 710
Започнаха да се появяват резултати от областния кръг на олимпиадата по математика.
Забелязах, че при четвъртокласниците има дадени по 6 точки за втора задача /има и 6.5 даже/ - чудя се как се получава, при положение, че в първоначално обявените критерии се оценяваше с 2 точки подусловието за правилното преброяване на правоъгълниците - значи би трябвало да има два варианта: или си ги преброил правилно и вземаш +2 точки, или не си и получаваш максимум 5 точки за задачата... Не ми е ясно откъде ще дойдат 6? Вероятно ги преценяват преброените по видове и за всеки отгатнат вид дават части от 2-те точки ooooh!.
Някой може ли да даде линк към критериите, защото даденият преди няколко страници от сайта на РИО-Бургас не се отваря?

Последна редакция: сб, 14 фев 2015, 00:14 от dima1

# 652
  • София
  • Мнения: 7 673
Започнаха да се появяват резултати от областния кръг на олимпиадата по математика.
Забелязах, че при четвъртокласниците има дадени по 6 точки за втора задача /има и 6.5 даже/ - чудя се как се получава, при положение, че в първоначално обявените критерии се оценяваше с 2 точки подусловието за правилното преброяване на правоъгълниците - значи би трябвало да има два варианта: или си ги преброил правилно и вземаш +2 точки, или не си и получаваш максимум 5 точки за задачата... Не ми е ясно откъде ще дойдат 6? Вероятно ги преценяват преброените по видове и за всеки отгатнат вид дават части от 2-те точки ooooh!.
Някой може ли да даде линк към критериите, защото даденият преди няколко страници от сайта на РИО-Бургас не се отваря?
Какво пречи да си имат по две точки на "броенето", а намалените да са от останалите 5 по тази задача?

# 653
  • Варна
  • Мнения: 710
Да, права си, това е вариантът, но имам съмнения, че двете точки са разделяни...
Иска ми се да видя някъде критериите  Peace.

# 654
  • София
  • Мнения: 7 673
Да, права си, това е вариантът, но имам съмнения, че двете точки са разделяни...
Иска ми се да видя някъде критериите  Peace.
Доколко помня критериите, не бяха.
Макар, че при едно описване от детето, би могло да му се дадат точки /според мен/, дори да е пропуснало някой правоъгълник.

# 655
  • Варна
  • Мнения: 710
А дали се иска описване, за да се признае отговорът за верен или е достатъчно да се посочи общия брой?

# 656
  • София
  • Мнения: 7 673
А дали се иска описване, за да се признае отговорът за верен или е достатъчно да се посочи общия брой?
Така, както го бяха написали, излизаше, че е достатъчно.

# 657
  • Мнения: 51 067
По места винаги има странни изпълнения с проверяването. Именно затова при по-големите, където е важно, работите на класиралите се за национален кръг се "препроверяват" от националната комисия и чак след това се казва кой отива и кой не. Иначе по места учителите нямат опит, или дават гювеч на своите, а понякога и не могат да оценят по-странно решение. И затова е имало лоши чувства, когато се обявят резултати, а после националната комисия ги "ревизира". Почва да се говори за връзки, игрички, далавери... Май напоследък именно затова се изчаква окончателното решение и тогава се публикуват резултати.

# 658
# 659
  • Мнения: 33
Понеже има много запитвания за резултатите от Областния кръг на Олимпиадата по математика - вижте регламента за провеждането му и сами ще разберете откъде идва бъркотията, липсата на цялостни резултати и яснота кога ще излезе класирането.
На страницата на МОН има регламенти за 4-8 и 9-12 клас ,а и тук има писано по въпроса....

Работите на учениците, явили се на областен
кръг от VII и VIII клас, сa анонимни. В срок не по-късно от 7 работни дни от
провеждането на областния кръг областните комисии представят в РИО протоколи за
резултатите на учениците и предложените за участие в националния кръг, като
протоколите за резултатите на явилите се на областен кръг седмокласници и
осмокласници, както и на предложените за допускане до национален кръг са по
фиктивни номера. Предложението за допускане до участие в националния кръг става по
фиктивни номера на учениците от VII и VIII клас, които са оценени с 16 или повече
точки от областния кръг, а при липса на такива ученици се предлагат първите трима с
най–много точки от областния кръг

....Заедно с предложението се представят и
писмените работи на предложените ученици с прикрепени към работите неразпечатани
пликчета с действителните имена, съответстващи на фиктивните номера

....Националната комисия разглежда засекретените писмени работи, предложени от
областните комисии на РИО, извършва окончателно оценяване и в срок не по-късно от
10 работни дни преди датата на националния кръг представя в МОН след разсекретяване
окончателен протокол с имената на учениците, училището, класа, града и оценката в
точки на класираните и некласираните от комисията ученици за националния кръг
ученици и техните резултати. До национален кръг се допускат до 60 участници общо за
VII и VIII клас. Работите, оценката на които от Националната комисия се различава от
тази на областната комисия, са придружени с рецензия на съответната задача от
Националната комисия

/извадки от регламента за 7-8 клас, който е подобен и за 9-12 - само че там не е фиксирано 16+, а минимален праг, който трябва да подаде Националната комисия/
Затова в интернет се появиха протоколи само с 4-6 клас от РИО , защото те са окончателните.
За другите класове няма да има яснота ....до началото на април, ако спазят изискването за публикуване на допуснатите до национален кръг 10 дни преди неговото повеждане.

Тук веднага се проличават няколко проблема - ако има дете с 15 точки от РИО и не е предложено към Националната комисия - то кога ще си научи точките ? Ако е направил някое нестандартно решение направо си се прецаква.  newsm78
И другия проблем - как може 2 месеца националната комисия да проверява работите и толкова дълго време да няма резултати?
Пък направо ми е мъчно за националната комисия, която минимум 2 пъти трябва да проверява работите на предложените участници, че има и горна граница по класове , нали трябва да ги докара до 60 участника на група - какво ли би било ако има 65 резултати с по 21 точки ?  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт