Математически турнири - 30

  • 80 900
  • 740
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 66
тюнин, в какъв смисъл не е верен, обяснили са по-горе, останали са загасените 3, другите са изгорели.
Преди да изгорят, тоест след 12, 15, 17 или незнайно колко часа, те са останали. Точно в това е уловката. Както й да е, детето ми дори не е в този клас, въпросът е принципен и се повтаря често. Отговорът е различен.  Peace

# 721
  • Мнения: 2 687
и защо продължаваме да обиждаме децата от селата и малките градове? дали си селски не зависи от това дали живееш в село.

# 722
  • Бургас
  • Мнения: 641
И моето дете е дало отговор 5 на задачата със свещите.
Като мина състезанието много се пених във ФБ групата на първолаците за условията, но една от учителките ми отговори че условията се водят от логиката, заложена в учебниците и учебните помагала за първи клас, т.е. децата знаят какво се търси и се ориентират лесно в отговорите.
Моята цел за състезанията е да подходи по-сериозно. Още е на етап - да отида да се видя с приятелите от другите училища (в неговото училище не се провеждат състезания) и да се посмеем  Sad

# 723
  • Мнения: 66
И моето дете е дало отговор 5 на задачата със свещите.
Като мина състезанието много се пених във ФБ групата на първолаците за условията, но една от учителките ми отговори че условията се водят от логиката, заложена в учебниците и учебните помагала за първи клас, т.е. децата знаят какво търсят

Това вече е логично обяснение  Peace

# 724
  • София
  • Мнения: 1 740
Добре, извинявам се, че така го написах. Не съм казала от село все пак. Имах предвид, че такива логически задачи рядко получават верен отговор от такъв масов брой деца. За това питах за резултатите. Как разбрахте къде е грешката. Нито е написано някъде колко точки дава дадена задача, нито са написани отговорите. Дори нямаме идея коя задачи колко точки носи. Има 11 задачи и 50 точки. Това означава, че 4 точки дори не са цяла задача. А ако детето е сбъркало от другите примерчета по 1 от 2 задачи? Просто от подценяване на задачи, защото му се струват много лесни. Ние сме имали такъв проблем.

# 725
  • Мнения: X
Трети път питам, дано някой ми отговори. Къде видяхте отговорите на задачите. От къде разбрахте, че отговора е 3? Моята дъщеря е с максималния брой точки и каза, че е писала 5.

На нашите са им казали в училище на другия ден след състезанието, че според отговорите, верният отговор е 3.

А след като 11 задачи дават общо 50 точки, явно задачите са с различна тежест - може би са 5х4т. и 6х5т. -> общо 50т.

Последна редакция: вт, 17 фев 2015, 19:12 от Анонимен

# 726
  • София
  • Мнения: 1 740
Няма никаква логика в това. Тогава значи, че в различните училища са оценявали различно задачите, което е недопустимо. Като се има в предвид, че моята я оценяваха в самото СБНУ, смея да вярвам, че грешката е някъде другаде. За задачата с топките е нарисувала 2 топки, но не помни за балоните какво е нарисувала. Като се има предвид, че задачите са за основни познания по математика, направо не ми се връзва това състезание с такъв тип логически задачи. Задачите на Математика без граници и Московската олимпиада (като изключим превода) ми харесаха, защото бяха за мислене, но тяхната цел определено не е масовост и определяне на общото ниво на учениците, каквото всъщност е това състезание.
По-добре утре се обади в СБНУ да издирят работата и да я проверят пак, като кажат по какви критерии са му написали точките. Тогава най-вероятно ще се открие грешката и ще му коригират резултата. Това с точките го написах ориентировачно, че около 5 точки е задача, но може да има и за 3 точки и за 6. Например задачата дето трябва да напишат цифрите от 1 до 10 естествено е с по-малка тежест, например 3 точки, а онази с 6 примера може да е 6.

# 727
  • Мнения: X
Няма никаква логика в това. Тогава значи, че в различните училища са оценявали различно задачите, което е недопустимо.

Задачите не се оценяват по училища, събират се веднага след състезанието и се изпращат към СБНУ. Нашите също не са оценявани в училище.

# 728
  • Мнения: 19 317
Може от училище да са сбъркали. Нашата класна веднъж беше объркала магически триъгълници. Беше им казала , че не се решават, като се събират/изваждат долните две цифри, а в състезанието се очакваше точно това.
Моята е с максимални точки. Писала е 5, но не помни добре. За топките също не е сигурна. Каза, че май е нарисувала 2 топки и 4 балона.

# 729
  • Мнения: X
Моята е с максимални точки. Писала е 5, но не помни добре. За топките също не е сигурна. Каза, че май е нарисувала 2 топки и 4 балона.

И моят син е писал 5, а за топките - нарисувал е 2 топки и 8 балона.
Но за нещо са му взели 4 точки и мислех, че не са му признали задачата за свещите.
Но щом 2 деца с максимален резултат са написали 5, излиза, че верният отговор за свещите е 5, а не три?  newsm78

# 730
  • Мнения: 19 317
Да не би да са му взели от балоните?
Защото ако наистина трябва да се нарисуват 2 топки (много малоумна задача), топките стават общо 5. Балоните трябва да са 3 повече, но един е нарисуван. Трябва да нарисува или 7 балона, или 4, ако трябва да са с три повече от нарисуваните от детето топки  Crazy

# 731
  • София
  • Мнения: 1 740
Може от училище да са сбъркали. Нашата класна веднъж беше объркала магически триъгълници. Беше им казала , че не се решават, като се събират/изваждат долните две цифри, а в състезанието се очакваше точно това.
Моята е с максимални точки. Писала е 5, но не помни добре. За топките също не е сигурна. Каза, че май е нарисувала 2 топки и 4 балона.
Ако наистина не се оценяват в училищата, тогава е грешка или детето е сбъркало на друга задача, а някой учител от училището е размишлявал неправилно по темата. Жасмин, обади се да питаш, ако е тяхна грешка, ще я оправят. А детето ще види, че ако е сигурно в себе си, може да се пребори, да му се оцени правилно работата. Щом вече няколко деца с максимален брой точки казват 5, значи е 5 и ние задълбахме в много логическа насока, каквато това състезание няма. Ние няма да ходим на него, точно поради задачите за масовост, което не ни е целта.

# 732
  • Мнения: 66
Просто от подценяване на задачи, защото му се струват много лесни. Ние сме имали такъв проблем.
ох, постоянен проблем. Едното ми дете схваща бързо и заради това не му се седи дълго на една задача, независимо дали е математика, български и прочие. Другото всичко започна да прави по-късно, но затова пък е страшно упорито и дълго стои на едно нещо. Не знам първия проблем дали се " лекува" ?

# 733
  • Мнения: 21 455
Задачите не се оценяват по училища, събират се веднага след състезанието и се изпращат към СБНУ.
Това сигурно ли е? До преди година-две си се оценяваха по училища. В момента съм от телефон и ми е трудно да проверя.
Що се отнася до точкуването. Има деца с 49 точки. Значи има задача за 1 точка. Пак по спомени от преди няколко години - няма групи задачи за определен брой точки. Всяка задача е сама за себе си.

# 734
  • Мнения: X
Да не би да са му взели от балоните?
Защото ако наистина трябва да се нарисуват 2 топки (много малоумна задача), топките стават общо 5. Балоните трябва да са 3 повече, но един е нарисуван. Трябва да нарисува или 7 балона, или 4, ако трябва да са с три повече от нарисуваните от детето топки  Crazy

Топките са 4, ако се нарисуват още 2, стават 6. Тогава балоните трябва да са 9, за да са с 3 повече, или не? Един е нарисуван, значи би трябвало да се нарисуват още 8:

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10959543 … 2&oe=55962EE8

Никъде не пише да се нарисуват 3 балона повече от нарисуваните от детето 2 топки, тогава трябва да се нарисуват наистина 4 балона, защото 1 е нарисуван.

Наистина, "какво е искал да каже авторът"?  newsm78

Последна редакция: вт, 17 фев 2015, 20:12 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт