Трудно проговаряне -тема 18

  • 136 039
  • 751
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 1 630
Аз винаги съм се водила от нея и нейното темпо. А периодите съм ги оставила на логопеда и от там съм намирала начин приемлив и интересен за нея за да възприеме по-лесно това, което я затруднява. Винаги съм се стремяла да я науча да осъзнае въпросите, защото според моето мнение те изразяват интерес, любопитство към околния свят. Та първия въпрос които зададе беше "Какво е това?" (кой та) спомням си беше мисля към третата година...Аз като теб и показвах и назовавах нещата с по-голям ентусиазъм за да я развълнува питайки я " Какво е това? и отговаряйки сама...та върна ме поста ти  назад във времето Прашинка  Simple Smile...Той не ходи ли на логопед.

# 646
  • Мнения: 553
Досега ни липсваше не любопитство към света (винаги е бил супер любознателен относно характеристиките и предназначението на нещата от живота), а интерес към наименованията на нещата от света. Отдавна чакам да го развълнува речта и затова се радвам сега!
В момента не ходи на логопед! Есента ще продължим посещенията !

# 647
  • Мнения: 1 630
Аз друго имах в предвид - да попита какво е това, защо така се казва...ей такива чисто детски неща, чрез които децата опознават света. Ами естествено че ще се радваш! Щастието е във всяка крачка напред!

# 648
  • Мнения: 553
Разбрах те! Въпроса "какво е това?"(за какво е това) ми го е задавал досега само невербално - идва при мен, показва ми го, слага ми го в ръцете и ме гледа с любопитни очи и чака да му покажа какво се прави с нещото. Въобще много мисли и много работи с нещата по цял ден. Обаче буквално "какво е това" и аз да отговоря буквално с наименованието на нещото все още липсва. Едва сега има зачатъци на интерес към речевото съответствие на нещата.

# 649
  • София
  • Мнения: 515
Дъщеря ми е на 4 и половина, повтарянето при нас е предимно на въпроси и сега ме накарахте да се замисля, че може би е в случаи, когато не разбира напълно отговора ми, иска да знае повече или иска потвърждение. Пример, в петък вечерта пътувахме доста дълго, сигурно сто пъти ме попита къде отиваме. Обяснявах, че е в друг град, казва се Бургас, ще види морето, ще спи в хотел. Но тя не знаеше какво е хотел, от морето може би спомен няма (последните 2 години бяхме на други места), така че може би отговорът ми не е бил задоволителен. А може би аз се опитвам да си измисля обяснение  ooooh!. Всъщност от последното ме е страх, защото мина доста време, докато осъзная, че наистина има проблем с нея и по същия начин измислях хиляди разумни обяснения за неща, които всъщност са били показател, че нещо не е наред.

# 650
  • Мнения: 2 237
Аз като обяснявам, все още и "превеждам". Откакто ми направи онази сцена на плажа, всеки ден я водя до морето да хвърля камъчета и обяснявам, че това е море и има много вода, как прави водата на морето, как хвърляме камъчета, можем да направим пясъчен замък, че може да плува както плувахме на басейна и т.н. Между другото и пускам едни филмчета на Бейби Айнщайн, но те са на английски и са на теми, от тях научи много неща. Сега от няколко дена гледа филмче за морето, научи риба, научи костенурка, научи корабче. Даже приказките и ги разказвам така описателно. Например трите мечки живеели в гората, гората прилича на един голям, голям, мноооого голям парк  Grinning не знам колко е правилно, но поне проявява интерес. Преди се мъчех да и чета, ама тя май нищо не разбираше и книжките бяха едни картинки, на които мама говореше нещо на патагонски.
Поне при моето дете просто с поднасяне на информация не става. За да научи животните ходехме на една ферма и за няколко дни ги запомни всичките. Преди всеки път като седнех да и показвам фигурки или картинки, ме отсвирваше. Тя трябва да види и тогава разбира и запомня. Стане ли и интересно, запомня от раз.

Та това, което исках да кажа е, че най-вероятно ще мине много, много време преди дъщеря ми да разбира нещо без да го е видяла и разгледала, само и единствено по обяснения.

Прашинка, моята също много сочи и назовава в момента. Аз поне мисля, че е нормално. Още повече, че аз много я хваля като каже някоя нова дума, даже понякога и давам нещо сладичко за наградка.

Последна редакция: вт, 01 сеп 2015, 13:49 от poppy-fairy

# 651
  • Мнения: 553
Аз като обяснявам, все още и "превеждам". ... Даже приказките и ги разказвам така описателно. Например трите мечки живеели в гората, гората прилича на един голям, голям, мноооого голям парк  Grinning не знам колко е правилно, но поне проявява интерес. Преди се мъчех да и чета, ама тя май нищо не разбираше и книжките бяха едни картинки, на които мама говореше нещо на патагонски.
[/size]
Голямото ми момче в норма започна да разбира приказки без картинки едва след петата година. И на него съм разказвала така описателно. Сега е на 6 и все още изнича да види илюстрациите. Но четем книжки и без картинки и ги разбира вече.
Малкото ми труднопроговарящо много научава от образователни видеоклипчета с цветове, фигури, азбука с картинки. Знае фигурите и ги назовава преди гласът от клипчето. Тези които не е запомнил повтаря след гласът от клипчето, докато ги запомни и тях. Някои от научените разпознава и в книжки. И букви научи доста, намира ги в купчината магнитни букви и ги назовава. Направих клипче слайдшоу от снимки на неща от нашето лично ежедневие и записах собствения си глас, назовавайки ги. Моите клипчета не са му интересни. Странна главица...използвам всичко, което му е интересно.

# 652
  • Мнения: 2 237
Направих клипче слайдшоу от снимки на неща от нашето лично ежедневие и записах собствения си глас, назовавайки ги. Моите клипчета не са му интересни. Странна главица...използвам всичко, което му е интересно.

Аз така правих флаш карти от снимки на предмети у нас - имаше ефект. Щото едно е да и покажеш гърне на картинка, друго е да си види нейното гърне на снимка.

# 653
  • София
  • Мнения: 515
То и аз обяснявам, гледаме картинки, филмчета. На теория знаеше какво е това море... но мисля, че в случая не го свързваше с познато място.

# 654
  • Мнения: 2 237
То и аз обяснявам, гледаме картинки, филмчета. На теория знаеше какво е това море... но мисля, че в случая не го свързваше с познато място.

Елена, ясно ми е за какво говориш. Баба и беше решила миналия месец да и обясни кой е дядо Коледа, явно стигнала до извода, че мен не ме бива в обясненията. Удари на камък разбира се.  Някои неща децата трябва да научат от опит.

Последна редакция: вт, 01 сеп 2015, 14:29 от poppy-fairy

# 655
  • Мнения: 553
Как давате Ескимо кидс? Втора вечер го смесвам 1:1 с мед и го давам със спринцовката на нурофена. Пие го, но му е неприятно. Кажете ми моля ви как го давате вие и по кое време на деня е добре да се дава?

# 656
  • София
  • Мнения: 40 958
Според мен най-удобното време е към обяд.
На мен педиатърката ми препоръчва или по-скоро забранява да давам каквото и да е вечер. Говоря за витамини, добавки и т.н.
Ескимото съм го давала чисто, но сина ми беше по-малък и не роптаеше.

# 657
  • Мнения: 1 427
Аз го смесвах със сок и давах сутрин гладно Simple Smile после даже и без сок  Peace
Една поне полза от неспирните му болести-човекът сам си ходи до хладилника и скандира "сиропче, сиропче" ( особено Саностола и Биозина ако има и по 10 пъти да ги пие)

# 658
  • Мнения: 553
Не даването на витамини вечер може би е, защото са принципно енергизиращи и може да повлияят на съня?!? На обяд е в градината! Въпреки че разбрах, че няма как да предозира витамин Д през лятото, предпочетох варианта да давам вечер!
Ще пробвам довечера със сок със сламка...

# 659
  • Мнения: 4 199
На моята рецепта за даването на Ескимо Кидс пише - 5 мл сутрин след хранене.

Общи условия

Активация на акаунт