За децата, които могат да четат преди да тръгнат на училище

  • 11 493
  • 188
  •   1
Отговори
# 45
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, точно тов апитах.

Жалко за такива учители наистина, но се срещат.
А е толкова лесно да си носят/имат в училище книжка за четене в часовете за учене на четене.
За всички е най-добре така - на тях интересно, на учителя спокойно, на учещите се почти индивидуален подход.

# 46
  • Мнения: 24 467
Не знам за случай, в който начален учител е отказал на дете, което може да чете, в часа по четене, когато останалите сричат, да си чете книжка.
Това трябва да е някой не особено умен човек, който с безсмислената си забрана ще причини неудобство на всички, вкл. и на себе си. Бих поставила под съмнение и останалата му компетентност и ползите от него, като учител.
Освен това до втория срок повечето деца вече могат да четат, та едно можещо преди І клас дете далеч не е само. Да не говорим, че има доста такива деца като него във всеки един клас. И ги е имало винаги.

# 47
  • Мнения: 735
Не знам за случай, в който начален учител е отказал на дете, което може да чете, в часа по четене, когато останалите сричат, да си чете книжка.
Това трябва да е някой не особено умен човек, който с безсмислената си забрана ще причини неудобство на всички, вкл. и на себе си. Бих поставила под съмнение и останалата му компетентност и ползите от него, като учител.
Освен това до втория срок повечето деца вече могат да четат, та едно можещо преди І клас дете далеч не е само. Да не говорим, че има доста такива деца като него във всеки един клас. И ги е имало винаги.

Тогава ще се изненадате, че във втори клас има много повече от едно деца, които сричат...

# 48
  • Мнения: 24 467
Да се срича е едно, да не може да се чете- друго. Някои хора сричат и като възрастни, когато четат на глас. Което не им пречи да асимилират текста добре, четейки го на ум.
Освен това наличието на няколко сричащи второкласника не означава, че е невярно твърдението, което си цитирала.
Та нищо изненадващо няма в случая. И това няма много общо с повдигнатия за обсъждане въпрос.

# 49
  • Мнения: 5 940
Моето мнение е, че четенето преди училище никога не може да е във вреда на детето.
Ако очакваш по-специални занимания в клас, надали ще ги получите. Но винаги съм смятала, че четящите рано деца, го правят  от любопитство и именно любознателността, желанието за нова и нова история, до която да се докоснат, е това, което е предимство за тях.
Не си и помисляй и за минута, че си научила детето от амбициозност, не се оставяй да ти го втълпят. Няма как да научиш дете, което не е податливо на това.
Големият ми син можеше да чете на четири - не цял текст, но думи, изречения. На пет се справяше с леко сричане, а на шест абсолютно гладко четеше. Това засега му е донесло само ползи. Едни от най- големите са , че не е преставал да чете книги и че от самото начало не прави почти никакви правописни грешки.
 Имам голямо желание да науча и малкото ми дете, но за съжаление той няма подобен интерес Simple Smile Което показва, че надали аз съм научила другото..... Просто съм имала време и желание да следвам интересите на детето.
Големият ми син е трети клас. На последната родителска среща учителката сподели, че има шест деца, които изпитват сериозни трудности с четенето, та не е съвсем вярно, че всички се научават около Нова година на първи клас.

Последна редакция: сб, 28 ное 2015, 20:07 от valerie

# 50
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Всички деца без проблеми, с добър учител и подкрепа в семесйтовто се научават до това време.
Това не значи, че всички деца са в тази група.

Повечето деца имат фаза на интерес към буквите. Ако съзнателно насочиш вниманието другаде тогава /всеки си има различни причини ако го прави/ това не прави детето нелюбопитно /или нечетящо по-късно/. Но ако после някоя мама с городст неколкократно ти споделя как чете малко дете , може да я нарочиш за амбициозна след време. Simple Smile

# 51
  • Мнения: 24 467
На последната родителска среща учителката сподели, че има шест деца, които изпитват сериозни трудности с четенето, та не е съвсем вярно, че всички се научават около Нова година на първи клас.

Разбира се, че не може да става дума за "всички". В почти всеки глас има и деца със специфични проблеми. Затова и няма такова твърдение в темата или поне аз не съм попадала на такова.

Всички деца без проблеми, с добър учител и подкрепа в семесйтовто се научават до това време.
Това не значи, че всички деца са в тази група.

Повечето деца имат фаза на интерес към буквите. Ако съзнателно насочиш вниманието другаде тогава /всеки си има различни причини ако го прави/ това не прави детето нелюбопитно /или нечетящо по-късно/. Но ако после някоя мама с городст неколкократно ти споделя как чете малко дете , може да я нарочиш за амбициозна след време. Simple Smile

Ом, наистина съществуват деца с проблеми, които обективно не могат. Но те са малко.
С другото съм съгласна. Наличието на интерес и любознателност може да има най- различни форми.

# 52
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Точно това написах и аз. "Всички деца без проблеми", определено не са "всички деца" за съжаление.
Но когато детето видимо няма проблеми и родителят няма причина да учи рано /за него това не е ценност/, няма причина да се очакват проблеми в четенето.

Писах заради 6-те деца дето оспорвали мнението за научаването до януари. Не го оспорват. Потвърждават проблемите, които за съжаление съществуват.

# 53
  • Мнения: 24 467
Аз съм най- вече изненадана от учител, който очаква 25 + човека да се движат заедно в пакет.
Наистина ли някой очаква "всички" деца в  първи клас да започнат целокупно да четат за 2 месеца?
Та това е невъзможно.
Поне 1-2 ще да са със СОП, поне още 3-4- с други проблеми или неглижирани. Та за тези деца е нормално и в трети клас да имат трудности.
Важното е, че останалите 20 и няколко пък могат.
Което точно потвърждават мнението, че дали са можели или не са преди официалния старт на училището, всеки ще се научи, ако няма обективна спънка за това. И ако не го припират излишно и го квалифицират с негативни определения. 

# 54
  • Мнения: 5 940
Аз разбрах темата като питане дали четящо дете ще има проблеми в училище, а не като проучване дали някой ще остане ненаучен да чете. Но изобщо не се учудвам на развитието на темата Grinning
Предпочитам децата ми да могат да четат преди първи клас. Намирам го за страхотно улеснение , има по-лек преход, повече свободно време.  Знам, че има нови течения в педагогиката, които са категорично против ранното четене, но всеки си избира според семейните ценности какъв модел да следва.  
Четенето преди първи клас не е проблем за детето. Вероятно и нечетенето не е , но нямам подобен опит на този етап, за да споделя. Изключение са случаите, в които детето обича да се изявява, по-екстровертен тип е. Най-вероятно такъв тип деца имат затруднения, защото учителите не ги карат да четат в клас, тъй като останалите не могат да следят текста.

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
аз не съм от новите течения в педагогиката, още повече, че моите деца вече са почти на финала на гимназзията и преди айсет години на никого не му дремеше за никакви течения, но не виждам някаква особена ценност и предпочитание в четенето преди първи клас. За родителя може да е успокоение за по-плавен преход, то е нещо, с което можеш да се изфукаш пред родата и приятелите, дори да се направи показно четене сред всеобщо възхищение, но дотам. Всяко невротипично дете се научава да чете в първи клас. Като родител бих предпочела детето ми да има други умения, по-важни за първи клас - богатство на езика и боравене с него, обща култура, концентрация по време на някаква дейност, да не се страхува от нови дейности и да не се страхува от провал, да проявява активност в часовете, мислене и съобразяване он-лайн. Това прави преходът и справянето в училище по0лесно и до голяма степен безпроблемно. Но тези неща не са толкова атрактивни за родата и комшиите, трудно е да се похвалиш с тях, защото не са на повърхността. Хората искат "шоо", а какво по-атрактивно от четенето преди училище! И никой не се интересува от разбирането.

# 56
  • Мнения: 5 940
Не знам защо смятате, че четящите деца нямат богата обща култура,  липсва им концентрация, не умеят да мислят и пр.?
Т.е отговаряте на въпросната майка, че детето й ще има проблеми в първи клас, защото щом може да чете, е много зле иначе Simple Smile

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
не съм написала такова нещо. Дори не смея да си помисля, че някой родител ще сметне, че на четящото детето му липсват гореизброените. Написах, че четенето е нещо, което е на повърхността и прави впечатление на трети лица. Надпреварата с ранното четене е като надпреварата с прохождането.

# 58
  • Мнения: 5 940
Не изтълкувах темата като надпревара, а като притеснение дали това няма да е проблем.
По-късно се превърна в състезание- ама то едно може да чете, но друго чете с разбиране  още преди да се е научило да срича Laughing
Аз  също не допускам, че на потребител, пишещ в подфорум за образование, не му е ясно, че умения като концентрация и смелост в мисленето, са важни.

Последна редакция: нд, 29 ное 2015, 14:22 от valerie

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
това с темата и проблема ми напомня на интервютата за работа, в които те карат да изброиш три свои слаби черти, а на практика гледаш да изброиш такива, които са ти силни.
За четенето, сричането и четенето  с разбиране писах предостатъчно обяснения  и разлики. Нататък е способността на възрастните да четат с разбиране. Повечето хора под четене разбират просто четенето и не правят разлика в процесите и разбирането, защото не им е работа да я правят. Те просто се впечатляват от това, че детето чете преди първи клас.

Общи условия

Активация на акаунт